Skocz do zawartości

Wymiana tylko dwóch opon?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że nie wiem czy Pug zostanie z nami na dłużej a zachowanie opon wyraźnie wskazuje, że przydałaby się ich wymiana to pytam praktyków który przerobili podobną historię na sobie:

 

Opony całoroczne - jakoś tak wyszło, że chyba ze  3 lata nie przekładane przód:tył...

Efekt: przód praktycznie do wymiany - tył jeszcze w całkiem sensownym stanie (GYVector4season jeśli to ma znaczenie 205/50R17-89V)

 

Auto nie ma 4x4 jest lekkie P2008 i jeździ w zasadzie tylko w mieście - ma ten jakiś system dostosowywania ABS/ESP - pokrętło śnieg/piasek/błoto - pewnie pic na wodę znając życie (zwłaszcza, że dopłata za to to było coś 500-700zł) ;-)))

 

tylko dwie nowe na jedną oś do wiosny i jeśli sprawa z autem się przechyli na ktorąś ze stron to wtedy ewentualnie druga oś na wiosnę pójdzie

 

Patrzyłem na Uniroyale/GY i Vrede chińczyków raczej nie biorę pod uwagę (bo jeśli auto miałoby zostac z nami na jeszcze jakiś czas to ich nie chcę)

 

Co szanowne grono sądzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Fili_P napisał(a):

pytam praktyków który przerobili podobną historię na sobie:

W ub. roku rozwaliłem jedną oponę całoroczną na dziurze. Musiałem dokupić 2 nowe sztuki, ale inne, bo mojego modelu już nie produkowali. Auto jeździ jak jeździło, także moim zdaniem żaden problem. 

Dokupiłem opony Laufenn G Fit 4S, to tańsza matka Hankooka 'made in Hungary'. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Fili_P napisał(a):

Jako, że nie wiem czy Pug zostanie z nami na dłużej a zachowanie opon wyraźnie wskazuje, że przydałaby się ich wymiana to pytam praktyków który przerobili podobną historię na sobie:

 

Opony całoroczne - jakoś tak wyszło, że chyba ze  3 lata nie przekładane przód:tył...

Efekt: przód praktycznie do wymiany - tył jeszcze w całkiem sensownym stanie (GYVector4season jeśli to ma znaczenie 205/50R17-89V)

 

Auto nie ma 4x4 jest lekkie P2008 i jeździ w zasadzie tylko w mieście - ma ten jakiś system dostosowywania ABS/ESP - pokrętło śnieg/piasek/błoto - pewnie pic na wodę znając życie (zwłaszcza, że dopłata za to to było coś 500-700zł) ;-)))

 

tylko dwie nowe na jedną oś do wiosny i jeśli sprawa z autem się przechyli na ktorąś ze stron to wtedy ewentualnie druga oś na wiosnę pójdzie

 

Patrzyłem na Uniroyale/GY i Vrede chińczyków raczej nie biorę pod uwagę (bo jeśli auto miałoby zostac z nami na jeszcze jakiś czas to ich nie chcę)

 

Co szanowne grono sądzi?

 

Zerknij na całoroczne Nexen N'blue 4 Seansons. W jednym aucie mam, w kilku miałem. Bardzo fajne oponki ze średniej półki i do tego ciche. Jak w Golfie skończą się 17-tki to też przesiądę się na Nexeny.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, iwik napisał(a):

W ub. roku rozwaliłem jedną oponę całoroczną na dziurze. Musiałem dokupić 2 nowe sztuki, ale inne, bo mojego modelu już nie produkowali. Auto jeździ jak jeździło, także moim zdaniem żaden problem. 

czujniki ciśnienia nie wariowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, spad napisał(a):

 

Zerknij na całoroczne Nexen N'blue 4 Seansons. W jednym aucie mam, w kilku miałem. Bardzo fajne oponki ze średniej półki i do tego ciche. Jak w Golfie skończą się 17-tki to też przesiądę się na Nexeny.

na oponeo 534zł/szt..... po co?.....  jak taniej mam Uniroyale.... a w podobnej cenie Vrede.... a za +20/30zł na sztuce GY    ale dzięki za sugestię 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Fili_P napisał(a):

zachowanie opon wyraźnie wskazuje, że przydałaby się ich wymiana

Co szanowne grono sądzi?

jak najbardziej wymień jedna oś - wg mnie 80% poruszającej się po drogach ludzkości tak robi

jeszcze napisz jak bardzo są zużyte - bo jeśli te słabsze mają 5mm, to bym zamienił przód - tył i pojeździł, zobaczył

 

druga opcja - sprzedać wszystkie i kupić nowe - równie dobra i do rozważenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Fili_P napisał(a):

Opony całoroczne - jakoś tak wyszło, że chyba ze  3 lata nie przekładane przód:tył...

Efekt: przód praktycznie do wymiany - tył jeszcze w całkiem sensownym stanie (GYVector4season jeśli to ma znaczenie 205/50R17-89V)

 

Zawsze tak robię - nówki 4 sztuki (wielosezonowe) idą na montaż, po 3 latach wymieniam przód (tył prawie jak nowy), po 6 latach komplet nowych. W międzyczasie nie zmieniam przód-tył, nie widzę potrzeby. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Zawsze tak robię - nówki 4 sztuki (wielosezonowe) idą na montaż, po 3 latach wymieniam przód (tył prawie jak nowy), po 6 latach komplet nowych. W międzyczasie nie zmieniam przód-tył, nie widzę potrzeby. 

 

Jakbyś zmieniał, bo po 6 latach wciąż miałbyś dwie, używalne opony w wieku lat trzech ;)

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał(a):

 

Jakbyś zmieniał, bo po 6 latach wciąż miałbyś dwie, używalne opony w wieku lat trzech ;)

 

A tak mam zawsze z przodu maks. trzyletnie, a z tyłu po 6 latach i tak jeszcze jest mnóstwo zapasu bieżnika, ale dzisiejsze opony po 5-6 latach już drastycznie tracą właściwości, dlatego zmieniam.  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Fili_P napisał(a):

na oponeo 534zł/szt..... po co?.....  jak taniej mam Uniroyale.... a w podobnej cenie Vrede.... a za +20/30zł na sztuce GY    ale dzięki za sugestię 😉

 

No to jestem zaskoczony, w mniejszych rozmiarach 16-tki zawsze były tańsze od GY i nie o 20 zł a sporo więcej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Miałem te Nexeny w rozmiarze 195/65/R16. Były o ok. 250zł tańsze na sztuce niż GY... 
no w 17 hyz takuej szalinej riznucy aktualnie na opineo orzynajmniej nie ma.

moj gumiarz i tak zawsze robi jakas magie cen i mi wynajduje jajies sensowne marki w cenach nizszych niz na Oponeo teraz zdaje sie zamkne sie z dwoma sztukami uniroyalow jak oowyzej z montazem w 1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej wymień jedna oś - wg mnie 80% poruszającej się po drogach ludzkości tak robi
jeszcze napisz jak bardzo są zużyte - bo jeśli te słabsze mają 5mm, to bym zamienił przód - tył i pojeździł, zobaczył
 
druga opcja - sprzedać wszystkie i kupić nowe - równie dobra i do rozważenia
tak wlasnie bedzie nowki na tyl, a te z tylu na przod
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Fili_P napisał(a):
9 godzin temu, jqr napisał(a):
jak najbardziej wymień jedna oś - wg mnie 80% poruszającej się po drogach ludzkości tak robi
jeszcze napisz jak bardzo są zużyte - bo jeśli te słabsze mają 5mm, to bym zamienił przód - tył i pojeździł, zobaczył
 
druga opcja - sprzedać wszystkie i kupić nowe - równie dobra i do rozważenia

tak wlasnie bedzie nowki na tyl, a te z tylu na przod

Chyba, że różnica jest minimalna? Wtedy można ryzykować lepsze na oś napędzaną żeby się wyrównywały.

Edytowane przez malrapida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Fili_P napisał(a):
9 godzin temu, grogi napisał(a):
 
A jak Ci się starły przody i mają mniejszy obwód - to wariowały? 

no fakt ...w sumie nie... po prostu czesciej kazal zrobic rekalibracje cisnien

 

Jedyny mi znany przypadek kiedy trzeba często gumy rotować, żeby były takie same, to prawdziwe 4x4 (np. w Subaru) żeby dyferencjalu centralnego, wiskozy czy co tam jest nie ugotować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2022 o 19:10, Fili_P napisał(a):

czujniki ciśnienia nie wariowały?

 

A czemu miałyby?

Czujniki ciśnienia to czujniki ciśnienia, są to umieszczone faktycznie w felgach manometry komunikujące się z kompem auta i z tego co zaobserwowałem np w aktualnym aucie dosyć dokładne -u mnie  informują o problemie z ciśnieniem w miarę dokładnie przy granicznej wartości poniżej 2 atmosfery (z kolei wartości tej granicy to ustawienia w kompie auta)

 

Jeżeli zaś miałoby coś wariować w przypadku różnych obwodów kół, to system wykrywania spadku ciśnienia na podstawie odbiegającej od innych prędkości obrotowej koła. Tylko że tego systemu nie można nazwać czujnikiem ciśnienia.

 

A różnice w oponach potrafią być czasami spore (zdarza się że po przekładce zima/lato gołym okiem widać jak wskazania prędkościomierza zbliżają się lub odbiegają bardziej od wskazania GPS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.