Jump to content

Jak użytkować DSG


jakubek

Recommended Posts

Godzinę temu, TomekD000 napisał(a):

W kodiaq'u tak działa? w moim nie, łapie odrazu tak jak w vw i innych seatach z AH.

 

No to ciekawe. Pewnie zależy od rocznika produkcji.

U mnie zatrzymanie poniżej 3 sek nie powoduje zadziałania a-h.

Link to comment
Share on other sites



 
U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku.
:hehe:
 
No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane.
 


No tak ale wtedy zadziałać powinien asystent korka, włączyć i ruszyć.. Kiedyś jaguar na to wpadnie
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, hefi napisał(a):

No tak ale wtedy zadziałać powinien asystent korka, włączyć i ruszyć.. Kiedyś jaguar na to wpadnie emoji16.png

 

 

Korek był z powodu wypadku, stałem 30 min w jednym miejscu zanim samochód uznał, że jednak nie mam zamiaru dalej jechać. Właściwie to mu nie przeszkadzałem bo sporo jeszcze stania było przede mną.

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, slawekw napisał(a):

 

No to ciekawe. Pewnie zależy od rocznika produkcji.

U mnie zatrzymanie poniżej 3 sek nie powoduje zadziałania a-h.

Jak zatrzymasz się normalnie do 0kmh, zapala się zielona lampka z hamulcem i hamulec trzyma samochód. Możesz zdjąć nogę z pedału hamulca i sobie stoi. Żeby ruszyć dotykasz gaz i bez żadnych szarpnięć rusza. Właśnie sprawdziłem w kodiaqu kolegi ;]

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Vadero napisał(a):

Ja mhm - i larmo wszystkich alarmów że otworzyłeś drzwi bez wrzucenia "P".

 

Czym się różni w DSG P od N?

Dajesz P, po otwarciu drzwi (w autach z elektronicznym ręcznym) i tak ręczny sam się zaciągnie. Idziesz zamknąć bramę.

 

Nie ma co się nad DSG litować specjalnie  i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). 

Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle.

U mnie to jest powiazane z auto hold. Jak jest wylaczony daje na P wysiadam to recznego nie zaciagnie.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, wujek napisał(a):

U mnie to jest powiazane z auto hold. Jak jest wylaczony daje na P wysiadam to recznego nie zaciagnie.

 

coś mi sie wydaje, że nie tylko u Ciebie,  tylko tak samo we wszystkich vag z DSG i AH, a napewno w kodiaq i tiguan, no i Ciebie :] 

 

33 minuty temu, wujek napisał(a):

Cos mi sie wydaje, ze AH nie uzywa recznego. Bo jak stoje na AH i zaciagne reczy przyciskiem to slychac jak pracuje.

 

bo tak jest, AH trzyma ciśnienie w układzie hamowania roboczego, nawet światła stop nadal się świecą (choć tu może być różnie w zależności od auta).

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, wujek napisał(a):

U mnie to jest powiazane z auto hold. Jak jest wylaczony daje na P wysiadam to recznego nie zaciagnie.

Ty u mnie też, jakie mash autko? ;]

 

Zasadniczo mam włączony auto hokd cały czas, ale zauważyłem że tylne tarcze przez to mają odciśnięte klocki i po myciu klocki się przyklejają do tarczy. Więc od czasu do czasu go wyłączam, wtedy dość szybko tarcza się oczyszcza.

Link to comment
Share on other sites



Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG.
Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach.
 
1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ?
2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ?
3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ?
 
DSG  to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji.
 
Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.


DSG to nie jest skrzynia automatyczna :pad: to jest dwu sprzęgłowy robot, wiąże się to z tym że np nie ma efektu pełzania czyli jak jest płasko to to nie będzie jechało samo ;] skutek zatrzymujesz na ręcznym i idziesz zamknąć bramę.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, mokrii napisał(a):

DSG to nie jest skrzynia automatyczna :pad: to jest dwu sprzęgłowy robot, wiąże się to z tym że np nie ma efektu pełzania czyli jak jest płasko to to nie będzie jechało samo ;] skutek zatrzymujesz na ręcznym i idziesz zamknąć bramę.
 

 

A u mnie DCT pełza - mimo, że to dwusprzęgłowy robot. :(

Przez to mocno zużywa klocki, tarcze hamulcowe i tarcze sprzęgła ;]

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, mokrii napisał(a):


 

 


DSG to nie jest skrzynia automatyczna :pad: to jest dwu sprzęgłowy robot, wiąże się to z tym że np nie ma efektu pełzania czyli jak jest płasko to to nie będzie jechało samo ;] skutek zatrzymujesz na ręcznym i idziesz zamknąć bramę.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

 

He? Dq250 i dq200 pełza  napewno. Tzn jak nie masz włączonego AH to się toczy bez dodawania gazu.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem po co ale ojciec ma jakiegoś wieśwagena i mówi, że gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa. I na światłach wachluje na N. Może inni czytali ten sam, clickbajtowy szmelc?
Co za bzdura ;]

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 
Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec.
Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe.
 
Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie).
Ale ty masz silna psychikę ;]

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

A niby jaka jest, manualna? :hehe:

 

 

Z drugiej strony, jeśli zatrudnimy androida na stanowisko szofera, to czy nasz pojazd ze skrzynią manualną stanie się się pojazdem z automatem, na dodatek autonomicznym? :bzik:

Link to comment
Share on other sites

 
A niby jaka jest, manualna? :hehe:
 
Heh :)

Czy kolega wie co to jest selesped?
Czy kolega zechce nazwać to skrzynią automatyczną?


DSG dct ppwrshift pdk i podobne rozwiązania to jest rozwinięcie tzw skrzyni automatycznej selesped :hmm:

No prościej się chyba nie da :hmm:

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

jesssuuuuu jakie wywody, przeciętny Amerykanin: jak ma jechać wrzuca po uruchomieniu D, jak "staje" wrzuca P :)

W Medesie mam tak:

1. otwieram drzwi - zrzuca ma P i ręczny

2. wyłącze silnik - zrzuca na P i ręczny

Idiotyczny mechanizm porządkuje życie :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, mokrii napisał(a):

Heh :)

Czy kolega wie co to jest selesped?
Czy kolega zechce nazwać to skrzynią automatyczną?


DSG dct ppwrshift pdk i podobne rozwiązania to jest rozwinięcie tzw skrzyni automatycznej selesped :hmm:

No prościej się chyba nie da :hmm:

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

 

Kazda skrzynia, w ktorej nie trzeba zmieniac biegow recznie jest automatyczna.

A to jak to jest rozwiazane to juz kwestia wtorna :ok:

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 
Kazda skrzynia, w ktorej nie trzeba zmieniac biegow recznie jest automatyczna.
A to jak to jest rozwiazane to juz kwestia wtorna :ok:
 
Tak wiem :ok: z tym że nie każda automatyczna jest dokładnie w tym sensie ;) zautomatyzowany robot to nie cvt czy skrzynia z konwerterem


Ale oczywiście przyjmuje argumenty i przyznaje że się nie znam :)

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ale po co się nad tym zastanawiać? Widzę że trochę osób stojąc na światłach wachluje biegami. Ja w czasie ostatnich 500 kkm nic takiego nie robiłem. A teraz jak masz Auto Hold to już wogóle nie wiem czy jest sens się do tego dotykać. Przy zmianie opon - na N dajesz. Po odpaleniu czekam 10-20 sekund na rozprowadzenie oleju ale nie zagrzanie bo to trwa zbyt długo. Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. 

A ja zostawiam na P. Źle robię?
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mokrii napisał(a):


 

 


DSG to nie jest skrzynia automatyczna :pad: to jest dwu sprzęgłowy robot, wiąże się to z tym że np nie ma efektu pełzania czyli jak jest płasko to to nie będzie jechało samo ;] skutek zatrzymujesz na ręcznym i idziesz zamknąć bramę.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

 

Jechałeś kiedyś? 

DSG pełza- nie jest to naturalne, ale "dodane" jest sztucznie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Vadero napisał(a):

Ty u mnie też, jakie mash autko? ;]

 

Zasadniczo mam włączony auto hokd cały czas, ale zauważyłem że tylne tarcze przez to mają odciśnięte klocki i po myciu klocki się przyklejają do tarczy. Więc od czasu do czasu go wyłączam, wtedy dość szybko tarcza się oczyszcza.

Cupre i Q3. W oby dwóch jest tak samo. Żona bez ah jeździ to się zorientowałem.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kaczorek79 napisał(a):

A w automatach to niby coś innego?

 

W automatach AutoHold powstał z racji pełzania napędu, aby nie trzeba było trzymać nogi na pedale...

W manualach nie jest potrzebny, bo auto na płaskim nie jedzie.

Efekt ten sam, ale geneza inna...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mokrii napisał(a):


 

 


DSG to nie jest skrzynia automatyczna :pad: to jest dwu sprzęgłowy robot, wiąże się to z tym że np nie ma efektu pełzania czyli jak jest płasko to to nie będzie jechało samo ;] skutek zatrzymujesz na ręcznym i idziesz zamknąć bramę.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

 

Chiba coś nie tak to pełza :phi: 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mokrii napisał(a):


 

 


DSG to nie jest skrzynia automatyczna :pad: to jest dwu sprzęgłowy robot, wiąże się to z tym że np nie ma efektu pełzania czyli jak jest płasko to to nie będzie jechało samo ;] skutek zatrzymujesz na ręcznym i idziesz zamknąć bramę.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

 

Na pewno o DSG chciales napisac? Bi najwyrazniej Ci sie cos pomieszalo. DSG pelza i AH swietnie sie sprawdza, z reszta nie tylko na plaskim. Nie przypominam sobie zebym kiedykolwiek reczny recznie wlaczyl u siebie.

Link to comment
Share on other sites

No dobra , minęło 18 miesięcy użytkowania skrzyni EDC 7 (mokre sprzęgła) ,odpowiednik DSG .W normalnym ruchu zawsze na "D" (brak auto hold), przy planowanym postoju ,naciśnięcie pedału hamulca - "N"- ręczny (lub odpięcie pasa czy otwarcie drzwi ,hamulec sam się zaciągnie) odpuszczenie pedału hamulca, nacisk na pedał hamulca ,następnie "P" i przycisk wyłącz,  można opuścić samochód.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, stalan napisał(a):

No dobra , minęło 18 miesięcy użytkowania skrzyni EDC 7 (mokre sprzęgła) ,odpowiednik DSG .W normalnym ruchu zawsze na "D" (brak auto hold), przy planowanym postoju ,naciśnięcie pedału hamulca - "N"- ręczny (lub odpięcie pasa czy otwarcie drzwi ,hamulec sam się zaciągnie) odpuszczenie pedału hamulca, nacisk na pedał hamulca ,następnie "P" i przycisk wyłącz,  można opuścić samochód.

 

Który Edc ma mokre sprzęgła? Megane RS?

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, mokrii napisał(a):

Co za bzdura ;]

Też tylko westchnąłem na to ale tak swoją drogą jak jest tam rozwiązane wysprzęglanie? Są jakieś łożyska wyciskowe? Pewnie gdzieś napisali, że stanie na D jest odpowiednikiem stania z wbitym biegiem na sprzęgle w ręcznej skrzyni? 🤔

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2022 o 19:17, slawekw napisał(a):

Od ponad 4 lat jeżdżąc DSG nie pamiętam żebym wrzucał N.

Jeśli opuszczam auto choć na chwilę - przełączam na P (ręczny wtedy zaciąga się automatycznie).

 

W tych nowszych autach, gdzie nie masz już drążka "zmiany biegów" a tylko taki mały pipek, już nie włączasz P tym pipkiem, ale jest przycisk specjalnie do P ;]

I w związku z tym, chyba dlatego ręczny zaciąga się sam, bo kierowca świadomy czy nie, nawet nie użyje tego P. To P samo się włącza jak drzwi otworzysz i ręczny się zaciągnie ;]

 

To z Golfa 8

 

image.png.2e8cd56d81b6fdd825f2ca63b743586a.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.