Skocz do zawartości

Ekonomiczne auto pod każdym względem do 12 tysiecy


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Moje 20 letnie audi a4 1.9 tdi powoli przestaję być opłacalne żeby w nie inwestować i pali ok. 7l ropy, więc szukam czegos taniego na dojazd do pracy.

Budżet na auto 12 tysięcy + 3 na jakiś pakiet startowy.

Wymagania,  5drzwi, klimatyzacja, hatchback , ma być tanie w naprawdę i mało palić.

Auto ma służyć na dojazd do pracy w jedną stronę mam 25 kilometrów 70% teren niezabudowany 30% małe miasto( w sumie stoję na 4 sygbalizacjach)

Do tej pory patrzyłem na jakieś grandepunto1.4 lub Clio 3 z 1.2 i lpg..

Ale pomyślałem że może jakiś diesel bez dpf i dwumasy ,no. Citroen c4 2007-2010 z silnikiem 1.6 90 koni..

A wy byście co doradzili w takim przypadku:)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Cezarek napisał(a):

A wy byście co doradzili w takim przypadku:)

To, co ja mam - corsę D 1.3 cdti.

Po mieście mam teraz 4.7, ale mniej też się da. Ceny części z definicji drogie nie są.

Moc 95 KM - wystarczająca do normalnej jazdy bez wyścigów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Polarny napisał(a):

To, co ja mam - corsę D 1.3 cdti.

Po mieście mam teraz 4.7, ale mniej też się da. Ceny części z definicji drogie nie są.

Moc 95 KM - wystarczająca do normalnej jazdy bez wyścigów.

Który rok? Ma dpf i dwumase?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, iwik napisał(a):

W takim cyklu jak używasz auta dpf nie będzie problemowy. 

Ale w 14 letnim aucie może to już być problem.. A koszty ewentualnej naprawy mogą być spore, a wycinanie nie ma dla mnie sensu, więc po prostu wolał bym go nie mieć fabrycznie w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynowy OPEL(bardzo tanie i dostępne części), jakaś starsza HONDA, jakiś mały VAG. Każdy z LPG. Będzie ekstremalnie tanio.

 

Chociaż w porównaniu z A4 1.9TDI z 2002r. to bym nie oczekiwał spektakularnych oszczędności. Może lepiej naprawić AUDI, bo te silniki potrafia byc bardzo oszczędne na trasie przy spokojnej jeździe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarek napisał(a):

Który rok? Ma dpf i dwumase?

2011.

Szczerze nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzać - totalnie mnie takie rzeczy nie interesują i nie czytam forumowych mitów jakie silniki "omijać szerokim łukiem".

Sam w superbie mam podobno najgorszą skrzynię i najgorszy silnik. Ze skrzynią problem był tylko na gwarancji a silnik bierze litr oleju pomiędzy wymianami (co ok. 20-22 tys. km).

Ale znam takich, co kupują manuale i wolnossaki, w związku z czym mogą zasnąć w nocy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezarek napisał(a):

Witam. 

Moje 20 letnie audi a4 1.9 tdi powoli przestaję być opłacalne żeby w nie inwestować i pali ok. 7l ropy, więc szukam czegos taniego na dojazd do pracy.

Budżet na auto 12 tysięcy + 3 na jakiś pakiet startowy.

Wymagania,  5drzwi, klimatyzacja, hatchback , ma być tanie w naprawdę i mało palić.

Auto ma służyć na dojazd do pracy w jedną stronę mam 25 kilometrów 70% teren niezabudowany 30% małe miasto( w sumie stoję na 4 sygbalizacjach)

Do tej pory patrzyłem na jakieś grandepunto1.4 lub Clio 3 z 1.2 i lpg..

Ale pomyślałem że może jakiś diesel bez dpf i dwumasy ,no. Citroen c4 2007-2010 z silnikiem 1.6 90 koni..

A wy byście co doradzili w takim przypadku:)

Pozdrawiam

 

Punto 1,3 mtjet  75Km..Wuja ma.. średnia 6,8 l z jazdy po wsi.z tego co wiem to trasa 4,5-5l ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarek napisał(a):

Ale w 14 letnim aucie może to już być problem.. A koszty ewentualnej naprawy mogą być spore,

W aucie za 12k dpf moze być akurat najmniejszym problemem ;], także nie skreślałbym jakiegoś dobrego egzemplarza tylko dlatego, że go ma. W 308 i 407 w rodzinie fapy zostały przeserwisowane między 150 a 200kkm przebiegu, uzupełniony płyn i pewnie na kolejne 150kkm jest spokój (z fapem, bo pewnie z wieloma innymi rzeczami nie :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, czachabrava napisał(a):

 

Pewnie, ale najnowsze już będą miały 16 lat i pewnie z pół banki przebiegu. 

racja,teraz ropniaka kupic co nie generuje kosztów to sie trzeba zastanowić..chodzi mi o takie 4,5 latki.gdybym miałym kupowac. Ale jeżdzę benzyną 1,6 100KM w focusie II tez trwały motor..lecz lata lecą.Będe sie rozglądał za młoda benzyną.

 

 

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał(a):

Piszecie o autach z lpg, ale ktoś tu już pisał na AK, że po 1 stycznia ceny lpg na stacjach mogą być bardzo wysokie. (w innym wątku chyba @Łukasz___F )

Niby 1 luty to data kiedy pPolska całkowicie odcina się od ruskiej ropy i gazu. Co sie wydarzy z cenami ? Można sie domyśleć ze nie będą niższe. 

  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że po przesiadce z TDI do wolnego ssaka z LPG będziesz miał mega laga w silniku. Kwestia przyzwyczajenia.

Znajomy ma Mazdę 3 1.6 HDI 90KM 2008r, obecnie dobija do 600 tyś km.

Wysypało się w tym czasie wszystko co możliwe we współczesnym dieslu. Turbo, sprzęgło x2, FAP wywalony bo sprawiał problemy. Słupek silnika nie ruszany, bierze 1 oleju co 15 tyś km.

Weź pod uwagę, że samochody mocno podrożały i za tą kwotę możesz kupić nie wiele młodszy od Audi i nie wiadomo czy nie zacznie się często upierdliwie psuć.

Jeśli możesz dołożyć $$$ i nie przeszkadza ci sedan to szukaj ostatniego wypustu Jetta 1.9 TDI 2009/2010 r. Lub coś z 1.6 TDI od VW. A i tak naj ekonomiczny na dziś dzień będzie każdy z LPG. 

Chyba Fabia  i Panda będzie najjjjjjj.

 

Edytowane przez Tre-Bor
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno w tym budżecie kupiłem Renault Modus 1.6 112KM  z przebiegiem 78kkm :) Mogę polecić jako tanie autko. 

Poza profilaktyczną wymianą oleju nic nie trzeba było dokładać, bo samochód był po dużym serwisie - nowy rozrząd, hamulce, filtry, prawie nowe opony. Samochód bez rdzy, przeszedł przegląd bez najmniejszych uwag.

 

Za 3k dokładasz LPG i jeździsz bardzo tanio. Silnik pancerny.

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2022 o 15:33, Cezarek napisał(a):

Witam. 

Moje 20 letnie audi a4 1.9 tdi powoli przestaję być opłacalne żeby w nie inwestować i pali ok. 7l ropy, więc szukam czegos taniego na dojazd do pracy.

w sumie sporo pali jak na taką trasę, mocno deptasz ;] ? Co tam się zaczyna sypać że zastanawiasz się nad zmianą?

 

Poleciłbym jakąś niepordzewiała astra2 od dziadka (sporo jest takich) z niskim przebiegiem z ostatnich lat produkcji + lpg samemu zamontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc za te pieniądze szukałabym Clio III. Eksploatacja mega tania. Silniki benzynowe wszystkie godne polecenia i lubiące się z LPG. Mam w rodzinie obecnie 4 takie auta z różnymi silnikami, każdy zadowolony. Największa wada? Odpływy i jednocześnie przy tym silniczek wycieraczek bo go zalewa. Ogarnięcie tego 30 minut i spokój na lata. Nie koroduje, jak na takie małe auto wygodne bo i eksploatacja śmieszna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, bielaPL napisał(a):

w sumie sporo pali jak na taką trasę, mocno deptasz ;] ? Co tam się zaczyna sypać że zastanawiasz się nad zmianą?

 

Poleciłbym jakąś niepordzewiała astra2 od dziadka (sporo jest takich) z niskim przebiegiem z ostatnich lat produkcji + lpg samemu zamontować

Teraz to "przepisowo"  w lato schodzę do 6, więc średnio w sumie można przyjąć że pali mi 6,5 :)

do wymiany 2 błotniki z przodu bo się ruda nimi interesuje,  plus jeszcze jakieś zaprawki i jakiś element do malowania więc pewnie 2,5-3 tysiące u lakiernika, turbine trzeba by niedługo wymienić,  chłodnice od klimatyzacji bo jeszcze chyba jest fabryka i już nie ma takiej wydajnosci .egr- em trzeba się zainteresować bo się poci i świeci check. No i jeszcze jakieś pierdoły by się znalazły..

Ale z drugiej strony w tamtym roku nowe sprzęgło z dwumasa, maglownica zregenerowana,  amortyzatory i sprężyny tył, 2 lata temu kompresor klimatyzacji.. Więc w sumie 5,6 tysięcy i autem można dalej jeździć.. 

Ale mam je już 8 lat i z nudził mi się 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cezarek napisał(a):

Teraz to "przepisowo"  w lato schodzę do 6, więc średnio w sumie można przyjąć że pali mi 6,5 :)

do wymiany 2 błotniki z przodu bo się ruda nimi interesuje,  plus jeszcze jakieś zaprawki i jakiś element do malowania więc pewnie 2,5-3 tysiące u lakiernika, turbine trzeba by niedługo wymienić,  chłodnice od klimatyzacji bo jeszcze chyba jest fabryka i już nie ma takiej wydajnosci .egr- em trzeba się zainteresować bo się poci i świeci check. No i jeszcze jakieś pierdoły by się znalazły..

Ale z drugiej strony w tamtym roku nowe sprzęgło z dwumasa, maglownica zregenerowana,  amortyzatory i sprężyny tył, 2 lata temu kompresor klimatyzacji.. Więc w sumie 5,6 tysięcy i autem można dalej jeździć.. 

Ale mam je już 8 lat i z nudził mi się 🙂 

 

Szansa, ze w nowym aucie za 12kPLN nie bedzie nic do roboty jest zerowa...

IMHO przy takim budzecie to lepiej ogarnac to czym jezdzisz :ok:

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2022 o 15:33, Cezarek napisał(a):

Witam. 

Moje 20 letnie audi a4 1.9 tdi powoli przestaję być opłacalne żeby w nie inwestować i pali ok. 7l ropy, więc szukam czegos taniego na dojazd do pracy.

Budżet na auto 12 tysięcy + 3 na jakiś pakiet startowy.

 

 

 

Może któryś z trojaczków: UP, Citigo, Mii. Z czego Mii będzie najtańsze.

 

Jak wrzucisz LPG to spalanie na poziomie 6L na 100km, butla w koło wchodzi 50L brutto.

Moc na papierze 60KM lub 75KM, za ok 1000zł można podnieść do prawie 90KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel miał sprzedawać chwilę przed pandemią A4 jakoś 2010r albo 2012, za rok już ten sam rocznik był o 6tys więcej wart. A4 z tego rocznika co Autor najprawdopodobniej ma najlepiej ocynkowaną blachę, także chyba najlepiej będzie zainwestować i jeździć dalej. Żona tak się upierała na różne szroty, nie minęło 2 miesiące i sprzedawaliśmy bo skarbonka jedna większa od drugiej, było to z 10 lat temu po całkowitej szkodzie Astry G, a nie mieliśmy taniego mechanika, bo wtedy ta Astra była warta 7tys katalogowo, a trzeba było wymienić trzy chłodnice i jeździłoby się dalej, a tak z całki różnice dostaliśmy 2tys i poszło na końcówkę kredytu, także ani auta, ani kasy. Jakoś 1.5 roku temu kupiliśmy Astre H 2004, najlepiej wyposażoną jak na ten rocznik, ale też wszystkie 8 opon do wymiany, sprzęgło nie wiem czy trzeba było robić, bo facet miał wpisane w książce wymianę 15tys wcześniej komplet z dwumasą, ale rozleciała się pompka, także sprzęgło chyba było dobre, także tu przy okazji uwaga, żeby nie wierzyć mechanikom, bo wymienili sprzęgło, być może całkiem dobre, a pompka była uwalona. Wymiana pompki 150 na używkę, bo poprzedni kupił nową pompkę i nic się nie zmieniło, ale dzięki temu trafiliśmy do chyba najtańszego mechanika w okolicy.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie zamienisz "siekierkę na kijek", tylko mniejszy i przy każdej usterce będziesz żałował wymiany

z własnych obserwacji - w samochodach do 10kzł w 90% użytkownicy nie robią nic ponad to, aby się jeszcze toczył

w związku z tym większość jest zaniedbana, dużo drutowania, amatorskie naprawy - ludzie przyzwyczajają się do złego stanu

 

a perełki można trafić tylko jeśli dobrze poznasz historię serwisową

 

a jeśli już, to bym szukał 207 w benzynie

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, 51cent napisał(a):

Może któryś z trojaczków: UP, Citigo, Mii. Z czego Mii będzie najtańsze.

Biedę wersję może kupić ale żeby chociaż klima była to już około 20 trzeba dać. Ja się ostatnio jako dodatek wziąłem się za moje małe hobby handel autami to ceny na zachodzie są drastyczne. Ostatnio Modus 1.6 automat 2010 poszedł za 4600 euro 🤬

Kupić coś nawet delikatnie uszkodzonego graniczy z cudem, a co już kupię i sprzedają idą albo z poczty pantoflowej albo w dwa dni po wystąpieniu ogłoszenia. Ostatnio plac u mnie wyglądał tak jak na foto, teraz dwa auta mi zostały które muszę ogarnąć i nic nie mogę kupić... 

IMG-20221128-WA0000.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Luke16 napisał(a):

Biedę wersję może kupić ale żeby chociaż klima była to już około 20 trzeba dać. Ja się ostatnio jako dodatek wziąłem się za moje małe hobby handel autami to ceny na zachodzie są drastyczne. Ostatnio Modus 1.6 automat 2010 poszedł za 4600 euro 🤬

Kupić coś nawet delikatnie uszkodzonego graniczy z cudem, a co już kupię i sprzedają idą albo z poczty pantoflowej albo w dwa dni po wystąpieniu ogłoszenia. Ostatnio plac u mnie wyglądał tak jak na foto, teraz dwa auta mi zostały które muszę ogarnąć i nic nie mogę kupić... 

IMG-20221128-WA0000.jpg

To ile teraz kosztuje na gotowo po oplatach Clio 3, 5 drzwi, 2009-2010r z 1.2 75 koni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Cezarek napisał(a):

To ile teraz kosztuje na gotowo po oplatach Clio 3, 5 drzwi, 2009-2010r z 1.2 75 koni ??

Ten silnik akurat jest za słaby do tej budy lepszym wyborem i mniej paliwożernym jest 1.2tce. Ale akurat zwykłego 1.2 dla kumpla córki ściągałem dwa miesiące temu tyle tylko że 3d 2009r 200 tys km przebiegu musiał zapłacić 12500zl. Mam np jeszcze takie jak na foto w TCE 2011r będę wystawiał za około 15500zl, jak znajdę drzwi w kolorze...

Kilka dni temu sprzedałem 3d przedlift grudzień 2006r 1.6 za 9500zl

IMG_20221028_121527.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał(a):

Zwłaszcza z sinikiem PRINCE to dobra rada jest  ;l

207 można kupować ale tylko z silnikiem 1.4 8V bodajże 75 albo 78KM, ewentualnie diesle 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Luke16 napisał(a):

207 można kupować ale tylko z silnikiem 1.4 8V bodajże 75 albo 78KM, ewentualnie diesle 

Dlatego trzeba doprecyzować, bo można zrobić komuś niedźwiedzią przysługę takimi radami.:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

Dlatego trzeba doprecyzować, bo można zrobić komuś niedźwiedzią przysługę takimi radami.:phi:

W 206 1.4 miał 75KM w 207 nie pamiętam dokładnie ale chyba 78km

 

P.S. Sprawdziłem nadal 75KM 😝

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2022 o 23:42, Łukasz___F napisał(a):

Niby 1 luty to data kiedy pPolska całkowicie odcina się od ruskiej ropy i gazu. Co sie wydarzy z cenami ? Można sie domyśleć ze nie będą niższe. 

Niższe napewno nie, ale gaz nadal będzie tańszy od benzyny. Nie może być inaczej, bo się nie będzie sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blue_ napisał(a):

Niższe napewno nie, ale gaz nadal będzie tańszy od benzyny. Nie może być inaczej, bo się nie będzie sprzedawał.

Oczywiście że tak będzie, chyba ze będzie go brakować do innych ważniejszych celów niż zasilanie pojazdów, wtedy mogą wywalić LPG w cenie Pb95 po to żeby się nie sprzedawał.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2022 o 20:07, ghost2255 napisał(a):

Zwłaszcza z sinikiem PRINCE to dobra rada jest  ;l

masz rację - nawet nie wiedziałem że w 207 to wkładali, 

miałem 1.4 16V 88KM, ale ten "peugeotowy" ET3 1360cm3 i polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Łukasz___F napisał(a):

Oczywiście że tak będzie, chyba ze będzie go brakować do innych ważniejszych celów niż zasilanie pojazdów, wtedy mogą wywalić LPG w cenie Pb95 po to żeby się nie sprzedawał.

 

Jak to, przecież ludzie to tankują ze względu na ekologię, cena jest drugorzędna, takie opinie tu przeważały parę lat temu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
1 minutę temu, czachabrava napisał(a):

 

Jeździsz na 5w40? Dolej cerateca. U mnie chwilę po odpaleniu zimnego silnika było słychać głośniej jego prace, ale to chyba normalne. 

z 10 lat jeżdżę na GM 5W30, dbam o przyzwoity poziom na bagnecie a do dźwięku silnika się przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.