Skocz do zawartości

KIA Ceed PHEV 2022


paulluck

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie takie cudo, zrobiłem na razie 300km więc jakieś większe wnioski później będą.

 

Koreańczycy mocno poszli do przodu z samochodami w ostatnich latach, każdy kto ogląda auto stwierdza dokładnie to samo.

 

Zasięg elektryczny spokojnie 40-50km w zależności od terenu. Spalanie z tych pierwszych 300 km w większości na krótkich trasach i przy aktualnych warunkach ok 2,5l/100 wg komputera - oczywiście autko co rano rusza z naładowaną baterią.

 

To jest wersja Bussines Line z pakietem bezpieczeństwa kolor Experience Green 

 

20221120_140651.jpg.17fa968a832d157e8a858cf753b8d687.jpg

 

20221120_140701.jpg.ea2cc6db4507555168c6cd0bb1106050.jpg

 

20221120_140710.jpg.6ae690cb6b7c7b9ce53a02b908266fac.jpg

 

20221120_140717.jpg.256705ff02a77c3322e355cdd2077041.jpg

 

20221120_140742.jpg.2ec857ff7127dcc2c93b5f68b57239f8.jpg

 

 

Edytowane przez paulluck
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, paulluck napisał(a):

Koreańczycy mocno poszli do przodu z samochodami w ostatnich latach

Chyba nie jechałeś nowym Korando czy innym Sang Yongiem? Co za badziew! Może KIA/Hyundai poszły mocno do przodu ale nie Koreańczycy.

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

No tak, bo to czolowy Koreanski producent w EU :hehe: Pomijam juz fakt, ze Korrando to tez SY.

Chlopie idz trollowac gdzies indziej :ok:

 

Idź gdzie sobie chcesz i nie pisz innym co mają robić bo mają to w głębokim poważaniu. Tracisz czas. 😘

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 20:21, paulluck napisał(a):

Kupiłem sobie takie cudo, zrobiłem na razie 300km więc jakieś większe wnioski później będą.

 

Koreańczycy mocno poszli do przodu z samochodami w ostatnich latach, każdy kto ogląda auto stwierdza dokładnie to samo.

 

Zasięg elektryczny spokojnie 40-50km w zależności od terenu. Spalanie z tych pierwszych 300 km w większości na krótkich trasach i przy aktualnych warunkach ok 2,5l/100 wg komputera - oczywiście autko co rano rusza z naładowaną baterią.

 

To jest wersja Bussines Line z pakietem bezpieczeństwa kolor Experience Green 

A jak działa tam skrzynia? Jest DCT? Zastanawiam się jaka różnica versus hybryda. Chyba muszę się na jakąś jazdę umówić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lucash napisał(a):

A jak działa tam skrzynia? Jest DCT? Zastanawiam się jaka różnica versus hybryda. Chyba muszę się na jakąś jazdę umówić. 

 

Tam jest skrzynie 6DCT w PHEV a wersje beznynowe maja 7DCT.

Ceed nie wystepuje jako klasyczne HEV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, lucash napisał(a):

A jak działa tam skrzynia? Jest DCT? Zastanawiam się jaka różnica versus hybryda. Chyba muszę się na jakąś jazdę umówić. 

 

Tam jest dwusprzęgłowa skrzynia, nie jak w Toyotach eCVT, więc nie wyje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto, ładny kolor :ok:.

Jak będziesz jeździł więcej po mieście to spalania spadnie, u rodziców w Niro jest 1.5l ;). Ogólnie też auto mało pali na trasie w trybie noPb. Niestety jak dla mnie jest mułowate, skrzynia DCT jest ok, ale brakuje turbo w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 20:21, paulluck napisał(a):

Kupiłem sobie takie cudo, zrobiłem na razie 300km więc jakieś większe wnioski później będą.

 

Koreańczycy mocno poszli do przodu z samochodami w ostatnich latach, każdy kto ogląda auto stwierdza dokładnie to samo.

 

Zasięg elektryczny spokojnie 40-50km w zależności od terenu. Spalanie z tych pierwszych 300 km w większości na krótkich trasach i przy aktualnych warunkach ok 2,5l/100 wg komputera - oczywiście autko co rano rusza z naładowaną baterią.

 

To jest wersja Bussines Line z pakietem bezpieczeństwa kolor Experience Green 

 

20221120_140651.jpg.17fa968a832d157e8a858cf753b8d687.jpg

 

20221120_140701.jpg.ea2cc6db4507555168c6cd0bb1106050.jpg

 

20221120_140710.jpg.6ae690cb6b7c7b9ce53a02b908266fac.jpg

 

20221120_140717.jpg.256705ff02a77c3322e355cdd2077041.jpg

 

20221120_140742.jpg.2ec857ff7127dcc2c93b5f68b57239f8.jpg

 

20221122_165351.jpg.fd857120d0c0d137257b95cf7fac37f8.jpg

 

Ładny kolor. W ogóle bardzo ładna. Trochę mnie rażą te udawane wydechy, za to podoba mi się ciekawy grill.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, sherif napisał(a):

Fajne auto, ładny kolor :ok:.

Jak będziesz jeździł więcej po mieście to spalania spadnie, u rodziców w Niro jest 1.5l ;). Ogólnie też auto mało pali na trasie w trybie noPb. Niestety jak dla mnie jest mułowate, skrzynia DCT jest ok, ale brakuje turbo w tym silniku.

 

Fakt, nie jest jakoś mega szybkie, ale wystarczy, lepsze niż Auris Hybrydowy którego miałem wcześniej. Od szybkiej jazdy jest Mustang, a od zabawy Corvette 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2022 o 19:39, paulluck napisał(a):

To będę jeszcze liczył 🙂

 

Masz na to podgląd ?

W tym systemie Kii nie mogłem się tego doszukać. kWh pojawia się jedynie na wspólnym wykresie ze zużyciem paliwa, natomiast w podstawowych informacjach "komp pokładowego" brak info o kWh. Wyliczony to ok 20kWh (Niro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, sherif napisał(a):

Masz na to podgląd ?

W tym systemie Kii nie mogłem się tego doszukać. kWh pojawia się jedynie na wspólnym wykresie ze zużyciem paliwa, natomiast w podstawowych informacjach "komp pokładowego" brak info o kWh. Wyliczony to ok 20kWh (Niro).

No niestety nigdzie nie ma info, jedynie watomierz z gniazdka zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 18:33, Ralph78 napisał(a):

Bezsensu, zabija cały sens rozwiązania typu plug-in.

Wiadomo można by zastosować jakieś webasto, ale nie ma, trzeba pamiętać że ani akumulator ani silnik elektryczny nie jest na tyle mocny żeby bez użycia spalinowego szybko coś wyprzedzić itp, więc lepiej jak jest zagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo można by zastosować jakieś webasto, ale nie ma, trzeba pamiętać że ani akumulator ani silnik elektryczny nie jest na tyle mocny żeby bez użycia spalinowego szybko coś wyprzedzić itp, więc lepiej jak jest zagrzany.
Misiek phev z 2012 miał grzałkę małego obiegu wody i tym samym grzawanie kabiny, ale tez przygotowanie silnika do "cieplego startu" . To wyrazie posepili.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 09:44, paulluck napisał(a):

No niestety nigdzie nie ma info, jedynie watomierz z gniazdka zostaje.

Wydaje mi się, że było na wykresie, ale nie wiem czy po ostatnim upgradzie nie znikło. Trochę głupio, że podaje tyle danych a brak jest zużycia En.

 

W dniu 10.12.2022 o 09:46, paulluck napisał(a):

Wiadomo można by zastosować jakieś webasto, ale nie ma, trzeba pamiętać że ani akumulator ani silnik elektryczny nie jest na tyle mocny żeby bez użycia spalinowego szybko coś wyprzedzić itp, więc lepiej jak jest zagrzany.

No, ale chyba można wcześniej zdalnie go odpalić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2022 o 20:06, ppmarian napisał(a):
W dniu 10.12.2022 o 09:46, paulluck napisał(a):
Wiadomo można by zastosować jakieś webasto, ale nie ma, trzeba pamiętać że ani akumulator ani silnik elektryczny nie jest na tyle mocny żeby bez użycia spalinowego szybko coś wyprzedzić itp, więc lepiej jak jest zagrzany.

Misiek phev z 2012 miał grzałkę małego obiegu wody i tym samym grzawanie kabiny, ale tez przygotowanie silnika do "cieplego startu" . To wyrazie posepili.

To ma tylko na celu obnizenie norm a nie wygode uzytkownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzanie tylko silnikiem spalinowym to nie jest idealne rozwiązanie, trzeba pamiętać że jest to chyba najtańszy PHEV na rynku aktualnie.
Jakaś grzałka by się przydała, to fakt, przydał by się też taki tryb pracy wentylacji żeby ani nie grzał ani nie chłodził tylko puszczał z zewnątrz powietrze. 

Jeździć na samym prądzie się da nawet w mrozy tylko trzeba wyłączyć system ogrzewania/klimatyzacji co sprawdza się tylko na bardzo krótkich odcinkach.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem w góry przez weekend, było mega zimno, -14 do -18 stopni, w jedną stronę 4,8l/100 - start z aku na 75%, w drugą bardziej z górki 4,1l/100 z aku na 20% (czyli tak jakby na 0 bo wtedy już na samym prądzie nie da się jechać). Niezłe wyniki jak na kombi w takich warunkach🙂

Na tej samej trasie Auris Hybryd HB potrzebował ok 5,5l/100 w tamtą stronę i ok 4-4,3 z powrotem, ale nigdy nie jechałem jak było aż tak zimno. 

Przy okazji świetnie się spisują opony Michelin CrossClimate 2, przetestowałem na śniegu nie tylko na tym wyjeździe i trzymają tak jak trzeba.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2022 o 09:24, paulluck napisał(a):

Jechałem w góry przez weekend, było mega zimno, -14 do -18 stopni, w jedną stronę 4,8l/100 - start z aku na 75%, w drugą bardziej z górki 4,1l/100 z aku na 20% (czyli tak jakby na 0 bo wtedy już na samym prądzie nie da się jechać). Niezłe wyniki jak na kombi w takich warunkach🙂

Na tej samej trasie Auris Hybryd HB potrzebował ok 5,5l/100 w tamtą stronę i ok 4-4,3 z powrotem, ale nigdy nie jechałem jak było aż tak zimno. 

Przy okazji świetnie się spisują opony Michelin CrossClimate 2, przetestowałem na śniegu nie tylko na tym wyjeździe i trzymają tak jak trzeba.

Większa bateria ma większe możliwości rekuperacji od zwykłej hybrydy 👍

Ogólnie mało danych, ale to wyniki takiego 1.0 TSI ogólnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2022 o 09:24, paulluck napisał(a):

Jechałem w góry przez weekend, było mega zimno, -14 do -18 stopni, w jedną stronę 4,8l/100 - start z aku na 75%, w drugą bardziej z górki 4,1l/100 z aku na 20% (czyli tak jakby na 0 bo wtedy już na samym prądzie nie da się jechać). Niezłe wyniki jak na kombi w takich warunkach🙂

Na tej samej trasie Auris Hybryd HB potrzebował ok 5,5l/100 w tamtą stronę i ok 4-4,3 z powrotem, ale nigdy nie jechałem jak było aż tak zimno. 

Przy okazji świetnie się spisują opony Michelin CrossClimate 2, przetestowałem na śniegu nie tylko na tym wyjeździe i trzymają tak jak trzeba.

 

A tam jest 1.0 czy 1.5? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mrBEAN napisał(a):

PHEV to w ogóle jest średnio nastawiony na oszczędności mam wrażenie 🤪

 

To pewnie zalezy od warunkow eksploatacji...

Zeby doplata na poziomie 20/30/40kPLN sie zwrocila, to chyba trzeba ladowac co noc i pozniej caly dzien jezdzic na pradzie po miescie.

Mnie by sie to nigdy nie zwrocilo, bo po miescie praktycznie nie jezdze autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ppmarian napisał(a):

Napiszę w stylu właściciela EV

miałeś? nie miałeś! To po co się wypowiadasz? emoji3.png

Bo mając EV, użytkując czasem HEV, do tego mając sprawny mózg i kalkulator, uwzględniając doświadczenia innych użytkowników PHEV, uważam, że mam prawo się wypowiadać w temacie, zresztą wiele razy już ten wątek był rozwijany, a wynik rozważań zbieżny z tym co napisałem 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

To pewnie zalezy od warunkow eksploatacji...

Zeby doplata na poziomie 20/30/40kPLN sie zwrocila, to chyba trzeba ladowac co noc i pozniej caly dzien jezdzic na pradzie po miescie.

Mnie by sie to nigdy nie zwrocilo, bo po miescie praktycznie nie jezdze autem.

Ogólnie to zależy od wszystkiego, ale w skrócie to mamy wady obu technologii pod jednym dachem, zalety niekoniecznie, bo zastosowane są kompromisy. 
Nie będę się rozwijał, ale były/są trzy PHEVy na AK i szybko pojawiły się wnioski, że to dziwny twór jednak.

A ogólnie jak ktoś idealnie wstrzeli się w przeznaczenie takiego wozu, to jest szansa na profity. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Ogólnie to zależy od wszystkiego, ale w skrócie to mamy wady obu technologii pod jednym dachem, zalety niekoniecznie, bo zastosowane są kompromisy. 
Nie będę się rozwijał, ale były/są trzy PHEVy na AK i szybko pojawiły się wnioski, że to dziwny twór jednak.

A ogólnie jak ktoś idealnie wstrzeli się w przeznaczenie takiego wozu, to jest szansa na profity. 

 

W teorii taki PHEV by mogl zastapic obecne 2 auta spalinowe.   Zona robi dzien w dzien 50km do pracy Citroenem, a w weekendy i na urlopy ruszamy Mazde.

Przy takim trybie, byc moze drozszy zakup wzgledem noPB by mial szanse sie jakos zwrocic, tylko nie mam gdzie tego ladowac ;] 

No i pewnie co 4 lata by trzeba je wymieniac na nowe, bo przy jednym aucie przebieg by dobijal do 30-35kkm/rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

To pewnie zalezy od warunkow eksploatacji...

Zeby doplata na poziomie 20/30/40kPLN sie zwrocila, to chyba trzeba ladowac co noc i pozniej caly dzien jezdzic na pradzie po miescie.

Mnie by sie to nigdy nie zwrocilo, bo po miescie praktycznie nie jezdze autem.

 

Oczywiście, że zależy od warunków używania auta. Jak ktoś jeździ głównie po mieście i ma gdzie ładować to dobre rozwiązanie i niekoniecznie trzeba ładować co dzień. Rodzice ładują 2x w tyg a auto jeździ codziennie na małych dystansach. Poza ekonomiką wygodniej się tym jeździ po mieście: ciszej, obsługa jednym pedałem, łatwiej się ładuje w garażu niż tankuje paliwo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sherif napisał(a):

 

Oczywiście, że zależy od warunków używania auta. Jak ktoś jeździ głównie po mieście i ma gdzie ładować to dobre rozwiązanie i niekoniecznie trzeba ładować co dzień. Rodzice ładują 2x w tyg a auto jeździ codziennie na małych dystansach. Poza ekonomiką wygodniej się tym jeździ po mieście: ciszej, obsługa jednym pedałem, łatwiej się ładuje w garażu niż tankuje paliwo.

 

Tak, tylko jak malo jezdzisz i rzadko ladujesz to realne oszczednosci na paliwie beda praktycznie zadne.

Oczywiscie nie neguje, ze jezdzi sie przyjemniej, ciszej, etc.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tak, tylko jak malo jezdzisz i rzadko ladujesz to realne oszczednosci na paliwie beda praktycznie zadne.

Oczywiscie nie neguje, ze jezdzi sie przyjemniej, ciszej, etc.

Ekonomię takiego rozwiązania dość trudno jest policzyć. U rodziców dopłata do PHEV była niecałe 20kzł, ale to już 2 lata temu. Licząc nawet 6l oszczędności jazdy miejskiej (poprzednie auto noPb brało 12l ;) ) to nawet przy 10kkm/rok mamy ponad 4kzł oszczędności. Przy takiej dopłacie daje to 5lat, ale jak pisałem nie tylko o ekomikę chodzi. Nawet jak ktoś jeździ w trybie mieszanym to też średnio wychodzi sporo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mając EV, użytkując czasem HEV, do tego mając sprawny mózg i kalkulator, uwzględniając doświadczenia innych użytkowników PHEV, uważam, że mam prawo się wypowiadać w temacie, zresztą wiele razy już ten wątek był rozwijany, a wynik rozważań zbieżny z tym co napisałem
To dokładnie jak ja z EV

Przy czym ja mialem/mam i EV i PHEV i LPG i diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał(a):

To dokładnie jak ja z EV emoji16.png

Przy czym ja mialem/mam i EV i PHEV i LPG i diesla...
 

To przy okazji możesz opowiedzieć jak działa spalinowy samochód w trasie, każdy czeka z wypiekami na twarzy 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sherif napisał(a):

Ekonomię takiego rozwiązania dość trudno jest policzyć. U rodziców dopłata do PHEV była niecałe 20kzł, ale to już 2 lata temu. Licząc nawet 6l oszczędności jazdy miejskiej (poprzednie auto noPb brało 12l ;) ) to nawet przy 10kkm/rok mamy ponad 4kzł oszczędności. Przy takiej dopłacie daje to 5lat, ale jak pisałem nie tylko o ekomikę chodzi. Nawet jak ktoś jeździ w trybie mieszanym to też średnio wychodzi sporo mniej.

Szczerze mówiąc, w takim przypadku bardziej rozpatrywałbym to w kategorii przyjemnego ciekawego gadżetu, a przy gadżetach ekonomia nie musi być na pierwszym miejscu. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

Szczerze mówiąc, w takim przypadku bardziej rozpatrywałbym to w kategorii przyjemnego ciekawego gadżetu, a przy gadżetach ekonomia nie musi być na pierwszym miejscu. 
 

Dokładnie po to było kupione to auto a z racji wyższych cen paliwa i montażu PV ekonomia tego rozwiązania wzrosła ;). Auto przewidziane na min 7lat, więc różnica spokojnie się zwróci nawet przy niewielkich przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2022 o 09:24, paulluck napisał(a):

Jechałem w góry przez weekend, było mega zimno, -14 do -18 stopni, w jedną stronę 4,8l/100 - start z aku na 75%, w drugą bardziej z górki 4,1l/100 z aku na 20% (czyli tak jakby na 0 bo wtedy już na samym prądzie nie da się jechać). Niezłe wyniki jak na kombi w takich warunkach🙂

Najważniejsze w mojej hybrydzie jak zauważyłem jest temperatura baterii. Może być trzaskający mróz, ale jak:
- silnik powyżej niebieskiego pola
- bateria ciepła (np. wyjazd z garażu)
To ładnie pracuje hybryda, natomiast jeśli jeden z powyższych warunków nie jest spełniony to znacznie rzadziej śmiga na czystym prądzie, a najczęściej właśnie jako hybryda, daje to oszczędności paliwa, ale nie takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatni bak, jazda miejska + trasa 500km z czego 350 autostrady, spalania 3,9l/100km + 8,5KWh, liczone ze zbiornika (łącznie przejechane 847km na 33l + prąd 71,33KWh).

Dla mnie spoko zważywszy że to zima.

 

Jazda przyjemniejsza niż hybrydowym Aurisem, na A ciszej, pomimo że auto większe (kombi a Auris był HB), moc podobna, to wydaje się "szybszy".

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2023 o 19:52, paulluck napisał(a):

Ostatni bak, jazda miejska + trasa 500km z czego 350 autostrady, spalania 3,9l/100km + 8,5KWh, liczone ze zbiornika (łącznie przejechane 847km na 33l + prąd 71,33KWh).

Dla mnie spoko zważywszy że to zima.

 

Jazda przyjemniejsza niż hybrydowym Aurisem, na A ciszej, pomimo że auto większe (kombi a Auris był HB), moc podobna, to wydaje się "szybszy".

 

Fajne dane, ale brakuje prędkości średnich lub chociaż przelotowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 21:30, malrapida napisał(a):

Chyba nie jechałeś nowym Korando czy innym Sang Yongiem? Co za badziew! Może KIA/Hyundai poszły mocno do przodu ale nie Koreańczycy.

 

No, badziew straszny, rzeczywiście. Wszędzie dookoła plastik-fantastik, nie wiem jak tym można jeździć.

;l

 

 

ssangyong-rexton-2021-interior-filtrado-

 

ssangyong-rexton-2021-interior-filtrado-

 

ssangyong-rexton-2021-interior-filtrado-

 

ssangyong-rexton-2021-interior-filtrado-

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.