Skocz do zawartości

Kia sportage hybryda


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Mike_wwl napisał(a):

Wbrew pozorom eCVT w toyocie sprawuje się IMHO fajniej niż klasyczny automat. 

 

No nie. Spędziłem ostatnio mniej więcej 500 km za kółkiem nowego Yarisa i 1200 km za kółkiem nowej Corolli. Oba samochody z przebiegami w okolicach 5 tyś km, w dobrych wersjach wyposażenia. 

To co najbardziej "kuło" podczas jazdy to skrzynia CVT - pomimo że to już dźwiękowo próbuje symulować zmianę biegów, oraz hałas - i Corolla była głośniejsza. Pewnie dlatego że to już stara buda i stare rozwiązania a Yaris nowy model.

Wszystko na dłuższą metę bym zaakceptował, szczególnie biorąc pod uwagę oszczędność tych motorów, ale CVT to dramat dźwiękowy. 

 

No i wspomaganie kierowcy - utrzymanie pasa ruchu i prowadzenie środkiem jezdni - tutaj Toyota wypada o wiele słabiej od Kii.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bizz napisał(a):

 

No nie. Spędziłem ostatnio mniej więcej 500 km za kółkiem nowego Yarisa i 1200 km za kółkiem nowej Corolli. Oba samochody z przebiegami w okolicach 5 tyś km, w dobrych wersjach wyposażenia. 

To co najbardziej "kuło" podczas jazdy to skrzynia CVT - pomimo że to już dźwiękowo próbuje symulować zmianę biegów, oraz hałas - i Corolla była głośniejsza. Pewnie dlatego że to już stara buda i stare rozwiązania a Yaris nowy model.

Wszystko na dłuższą metę bym zaakceptował, szczególnie biorąc pod uwagę oszczędność tych motorów, ale CVT to dramat dźwiękowy. 

 

jak symulować zmianę biegów ?

w eCVT nic takiego nie ma, wciskasz pedał silnik wkręca się faktycznie na dość wysokie obroty i tak trzyma, aż nie odpuścisz 

im mocnej depniesz tym wyższe obroty utrzymuje, przy lekkim przyspieszaniu praktycznie nie słychać silnika

ale ciągnie cały czas, żadnego szarpania 

 

2 minuty temu, bizz napisał(a):

No i wspomaganie kierowcy - utrzymanie pasa ruchu i prowadzenie środkiem jezdni - tutaj Toyota wypada o wiele słabiej od Kii.

 

mam odwrotne spostrzeżenia odnośnie sportage 2021 ws rav4 2022 

KIA latała od linii do linii, właściwie asystent był bezużyteczny, za to faktycznie lepiej pilnował żeby nie najechać na linię i kontra była dość mocna

Toyota trzyma idealnie środek, ale często w ogóle nie reaguje na najechanie na linię, a jak już reaguje to pikanie i delikatnie odbija kierownicą 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Koonrad napisał(a):

mam odwrotne spostrzeżenia odnośnie sportage 2021 ws rav4 2022 

KIA latała od linii do linii, właściwie asystent był bezużyteczny, za to faktycznie lepiej pilnował żeby nie najechać na linię i kontra była dość mocna

 

A mój stary Hyundai trzyma środek 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, bizz napisał(a):

No i wspomaganie kierowcy - utrzymanie pasa ruchu i prowadzenie środkiem jezdni - tutaj Toyota wypada o wiele słabiej od Kii.

To zależy jak ten system jest rozwiązany, w Yaris bazuje na kamerze przedniej która obserwuje pasy i jakiś algorytm pozycjonuje auto względem nich, dlatego łatwo auto pozycjonować na środku pasa, ale to działa tak sobie. Natomiast w mojej RAV dba o to system kamer 360-pasy obserwują kamery w lusterkach , dlatego moja ravka buja się  od linii do linii ale nigdy nie przekroczy ( no chyba że jest łuk drogi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcin79 napisał(a):

Przestań z Tym sorento 1.6

Uciąg przyczepy ma żaden,  na autostradę się nie nadaje . 

6.8 rewelacja w mieście.  To mi x5 w. miescie pali od 7,9 do 9.5 . 

No tak zapomniałem, że prawdziwy AKowie cięgnie zawsze przyczepę, szczególnie w mieście :skromny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał(a):

 

jak symulować zmianę biegów ?

w eCVT nic takiego nie ma, wciskasz pedał silnik wkręca się faktycznie na dość wysokie obroty i tak trzyma, aż nie odpuścisz 

im mocnej depniesz tym wyższe obroty utrzymuje, przy lekkim przyspieszaniu praktycznie nie słychać silnika

ale ciągnie cały czas, żadnego szarpania 

 

 

mam odwrotne spostrzeżenia odnośnie sportage 2021 ws rav4 2022 

KIA latała od linii do linii, właściwie asystent był bezużyteczny, za to faktycznie lepiej pilnował żeby nie najechać na linię i kontra była dość mocna

Toyota trzyma idealnie środek, ale często w ogóle nie reaguje na najechanie na linię, a jak już reaguje to pikanie i delikatnie odbija kierownicą 

 

W "starej" Kii, z czerwca 2021 był tylko jeden przycisk po lewej stronie - do jazdy między liniami, rzeczywiście trochę mu brakowało do poprawnej pracy. 

W tej nowszej z nowym znaczkiem, moja jest chyba z października albo listopada, jest już kolejny na kierownicy ze śledzeniem środka pasa i działa perfekcyjnie:

 

image.png.97850e39db80d79a6477d7ce9a10a319.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

To auto zbudowane na bazie crossovera klasy B, wiec nie wiem czego sie spodziewasz ;]

Do tego hybryda to wolnossace 1,6 + silnik EV, w sumie jakies 150KM.

Raczej C klasy :

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/renault/arkana/silnik-hybrydowy-1.6-e-tech-143km-od-2021/?vs=renault%2Fmegane%2Fiv%2Fgrandtour-plug-in-facelifting%2Fsilnik-hybrydowy-1.6-e-tech-160km-od-2020&c1=33060&c2=32040

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mike_wwl napisał(a):

Ty chyba nie jeździłeś hybrydą toyoty? Tam nic nie próbuje symulować zmiany biegów. 

 

Jeździłem tak jak pisałem dwiema nowymi Toyotami, w stosunku do jazdy CVT 5-7 lat temu jest duża różnica - mniej wyje przy normalnej jeździe, przy odjęciu gazu schodzą obroty podobnie jak w klasycznym hydrauliku, w tej starej było wycie mniejsze albo większe. 

Dla mnie jest różnica na plus, ale nadal jest to kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

 

Wymiarowo tak, ale to nie jest auto na bazie Megane tylko plycie podlogowej Captura.

Wnetrze jest praktycznie 1:1 i z tego tez wynika klima 1 strefowa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bizz napisał(a):

 

Jeździłem tak jak pisałem dwiema nowymi Toyotami, w stosunku do jazdy CVT 5-7 lat temu jest duża różnica - mniej wyje przy normalnej jeździe

 

Kwestia głównie wyciszenia. Corolla przy Aurisie jest "wzorem" ciszy. 

 

8 minut temu, bizz napisał(a):

, przy odjęciu gazu schodzą obroty podobnie jak w klasycznym hydrauliku, w tej starej było wycie mniejsze albo większe. 

Dla mnie jest różnica na plus, ale nadal jest to kicha.

Przy odjęciu gazu jak jest rozgrzany silnik to obroty schodzą do zera i  przechodzi od razu w tryb ładowania baterii. Chyba, że skrzynia jest ustawiona w tryb jazdy po górach i wtedy hamuje dodatkowo silnikiem (i wtedy na średniej górce potrafi zawyć) 

I nadal nie wiem gdzie to ma symulować klasycznie zmieniane biegi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bizz napisał(a):

Dla mnie jest różnica na plus, ale nadal jest to kicha.

Bo jesteś przyzwyczajony przez całe życie do aut "z biegami" czyli dźwięk silnika jest skorelowany ze zmianą prędkości pojazdu.

W CVT (i oczywiście eCVT) prędkość pojazdu nie rośnie wraz ze wzrostami obrotów silnika. Silnik "wyje" jednostajnie a prędkość rośnie.

 

Ja zawsze każdemu kto jedzie ze mną mówię, żeby patrzył na prędkościomierz, a nie słuchał silnika. Bo wg uszu odbiorcy auto "nie jedzie", chociaż na liczniku widać coś innego. Silnik pracuje na obrotach gwarantujących moc i moment bez przerw na zmiany biegow.

 

Konkludując-najczęściej podnoszona wada skrzyń bezstopniowych w rzeczywistości jest zaletą ich działania, ale nie odpowiada nawykom z "normalnych" aut. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, bizz napisał(a):

 

W "starej" Kii, z czerwca 2021 był tylko jeden przycisk po lewej stronie - do jazdy między liniami, rzeczywiście trochę mu brakowało do poprawnej pracy. 

W tej nowszej z nowym znaczkiem, moja jest chyba z października albo listopada, jest już kolejny na kierownicy ze śledzeniem środka pasa i działa perfekcyjnie:

 

image.png.97850e39db80d79a6477d7ce9a10a319.png

 

Ale wiesz chyba, że Kia ma dwie wersje asystenta pasa? Wersja bieda, gdzie się odbija, i ta za dodatkową $$$, gdzie jedzie równo...

 

Tu masz jak jedzie ten lepszy: równiutko środkiem pasa...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wymiarowo tak, ale to nie jest auto na bazie Megane tylko plycie podlogowej Captura.

Wnetrze jest praktycznie 1:1 i z tego tez wynika klima 1 strefowa :)

 

płyta płytą a rozstaw osi mówi co innego jak i inne wymiary 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/renault/arkana/silnik-hybrydowy-1.6-e-tech-143km-od-2021/?vs=renault%2Fcaptur%2Fii%2Fcrossover-hybrid%2Fsilnik-hybrydowy-1.6-e-tech-140km-od-2022&c1=33060&c2=33715

 

brat ma Captura 1 i jak jechaliśmy Arkaną to różnica we wnętrzu była dość spora ( Captur 2 jest też większy od 1 ale nie aż tak jak między Arkaną  ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, K3 napisał(a):

 

Ale wiesz chyba, że Kia ma dwie wersje asystenta pasa? Wersja bieda, gdzie się odbija, i ta za dodatkową $$$, gdzie jedzie równo...

 

Tu masz jak jedzie ten lepszy: równiutko środkiem pasa...

 

 

 

O kurła to ta Twoja prawie panamera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ghost2255 napisał(a):

Bo jesteś przyzwyczajony przez całe życie do aut "z biegami" czyli dźwięk silnika jest skorelowany ze zmianą prędkości pojazdu.

W CVT (i oczywiście eCVT) prędkość pojazdu nie rośnie wraz ze wzrostami obrotów silnika. Silnik "wyje" jednostajnie a prędkość rośnie.

 

Ja zawsze każdemu kto jedzie ze mną mówię, żeby patrzył na prędkościomierz, a nie słuchał silnika. Bo wg uszu odbiorcy auto "nie jedzie", chociaż na liczniku widać coś innego. Silnik pracuje na obrotach gwarantujących moc i moment bez przerw na zmiany biegow.

 

Konkludując-najczęściej podnoszona wada skrzyń bezstopniowych w rzeczywistości jest zaletą ich działania, ale nie odpowiada nawykom z "normalnych" aut. 

 

Dla mnie jedyną wadą jest dźwięk - sposób działania mi pasuje, jedzie bardziej jak tramwaj niż samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, K3 napisał(a):

 

Ale wiesz chyba, że Kia ma dwie wersje asystenta pasa? Wersja bieda, gdzie się odbija, i ta za dodatkową $$$, gdzie jedzie równo...

 

Tu masz jak jedzie ten lepszy: równiutko środkiem pasa...

 

 

 

Odśwież sobie wiedzę - piszemy o Ceed`ie, oba asystenty są w podstawie, tak jak napisałem wcześniej - jakoś od października zeszłego roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bizz napisał(a):

 

Odśwież sobie wiedzę - piszemy o Ceed`ie, oba asystenty są w podstawie, tak jak napisałem wcześniej - jakoś od października zeszłego roku. 

 

Jak auto ma LKA i LFA, to powinno jechać jak na nagraniu. Płynnie środku pasa, bez ping-ponga.

Dopiero wyłączenie LFA to myszkowanie...

 

To zdjęcie co wrzuciłeś z dwoma przyciskami: na kierownicy jest LFA, a po lewej całkowite wyłączenie LKA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, K3 napisał(a):

 

Jak auto ma LKA i LFA, to powinno jechać jak na nagraniu. Płynnie środku pasa, bez ping-ponga.

Dopiero wyłączenie LFA to myszkowanie...

 

To zdjęcie co wrzuciłeś z dwoma przyciskami: na kierownicy jest LFA, a po lewej całkowite wyłączenie LKA.

 

No i tak właśnie jest. Jedzie idealnie bez myszkowania. Dlatego pisałem że w Corolli mi to mocno wadziło, bo tam nie trzyma środka i słabo reaguje na przekraczanie linii, Kia nie puszcza poza pas chyba że jest naprawdę ostry zakręt. Dla mnie jest idealnie skrojone, może za wyjątkiem wyłączania co 500 metrów, mogłoby tak jechać w nieskończoność. 

Za to w Kii gorzej jest z wykrywaniem trzymania kierownicy, trzeba nią ruszyć co jakiś czas bo system "nie czuje" rąk na kierownicy. Corolla wywaliła mi może ze 3 razy na 1000 km info że mam trzymać ręce na kierownicy, Kia non stop. No ale ja nie macham kierą i nie koryguję toru jazdy bo sama sobie z tym świetnie radzi, trzymam mocno i pewnie ale brak ruchu powoduje alarm "połóż ręce na kierownicy" - usranie z tym;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No i tak właśnie jest. Jedzie idealnie bez myszkowania. Dlatego pisałem że w Corolli mi to mocno wadziło, bo tam nie trzyma środka i słabo reaguje na przekraczanie linii, Kia nie puszcza poza pas chyba że jest naprawdę ostry zakręt. Dla mnie jest idealnie skrojone, może za wyjątkiem wyłączania co 500 metrów, mogłoby tak jechać w nieskończoność. 
Za to w Kii gorzej jest z wykrywaniem trzymania kierownicy, trzeba nią ruszyć co jakiś czas bo system "nie czuje" rąk na kierownicy. Corolla wywaliła mi może ze 3 razy na 1000 km info że mam trzymać ręce na kierownicy, Kia non stop. No ale ja nie macham kierą i nie koryguję toru jazdy bo sama sobie z tym świetnie radzi, trzymam mocno i pewnie ale brak ruchu powoduje alarm "połóż ręce na kierownicy" - usranie z tym;]
W Kii wystarczy że kierownica napotyka minimalny opór rąk i przestaje monitować o ręce na kierownicy - do wyćwiczenia/ przyzwyczajenia . Też mnie to irytowało zanim znalazłem sposób.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

płyta płytą a rozstaw osi mówi co innego jak i inne wymiary 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/renault/arkana/silnik-hybrydowy-1.6-e-tech-143km-od-2021/?vs=renault%2Fcaptur%2Fii%2Fcrossover-hybrid%2Fsilnik-hybrydowy-1.6-e-tech-140km-od-2022&c1=33060&c2=33715

 

brat ma Captura 1 i jak jechaliśmy Arkaną to różnica we wnętrzu była dość spora ( Captur 2 jest też większy od 1 ale nie aż tak jak między Arkaną  ) 

 

Zgoda, ale to nie jest podwyzszone Megane jak sie wielu wydaje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bizz napisał(a):

 

No i tak właśnie jest. Jedzie idealnie bez myszkowania. Dlatego pisałem że w Corolli mi to mocno wadziło, bo tam nie trzyma środka i słabo reaguje na przekraczanie linii, Kia nie puszcza poza pas chyba że jest naprawdę ostry zakręt. Dla mnie jest idealnie skrojone, może za wyjątkiem wyłączania co 500 metrów, mogłoby tak jechać w nieskończoność. 

Za to w Kii gorzej jest z wykrywaniem trzymania kierownicy, trzeba nią ruszyć co jakiś czas bo system "nie czuje" rąk na kierownicy. Corolla wywaliła mi może ze 3 razy na 1000 km info że mam trzymać ręce na kierownicy, Kia non stop. No ale ja nie macham kierą i nie koryguję toru jazdy bo sama sobie z tym świetnie radzi, trzymam mocno i pewnie ale brak ruchu powoduje alarm "połóż ręce na kierownicy" - usranie z tym;]

 

 

Nie wiem jak w Toyocie, ale w rodzinie Ceeda masz kierownicę która wymaga lekkiego oporu: jadąc z LFA dobrze jest ciut bardziej naciskać z jednej strony.

Dopiero kierownica pojemnościowa wykrywa trzymanie rąk bez potrzeby lekkiego skrętu...

 

Aczkolwiek jest taki projekt jak OpenPilot, wtedy każde kilkuletnie auto może jeździć jak Tesla...

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, BOGUS napisał(a):

W Kii wystarczy że kierownica napotyka minimalny opór rąk i przestaje monitować o ręce na kierownicy - do wyćwiczenia/ przyzwyczajenia . Też mnie to irytowało zanim znalazłem sposób.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka
 

 

No właśnie o ten opór chodzi, ja codziennie robię 200-500 km autostradami i mi to mocno przeszkadza. Realnie nie trzeba dawać takiego oporu jaki trzeba dać żeby asystent w Kii nie wkurzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bizz napisał(a):

 

No właśnie o ten opór chodzi, ja codziennie robię 200-500 km autostradami i mi to mocno przeszkadza. Realnie nie trzeba dawać takiego oporu jaki trzeba dać żeby asystent w Kii nie wkurzał.

 

Podobno sztuczka z bananami działa... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wymiarowo tak, ale to nie jest auto na bazie Megane tylko plycie podlogowej Captura.

Wnetrze jest praktycznie 1:1 i z tego tez wynika klima 1 strefowa :)

 

jeździłem jednym i drugim, captur jest jednak mniejszy w środku, materiały też trochę inne. Niby na tej samej platformie modułowej co Captur i Clio ale same Renault pozycjonuje Arkanę w klasie C pomiędzy Capturem i Kadjarem. 

 

Tutaj trochę o tym wynalazku

https://autokult.pl/renault-i-nissan-pokazaly-platforme-cmf,6808811592116353a

 

https://pl.frwiki.wiki/wiki/Plate-forme_Renault_CMF

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, r1sender napisał(a):

jeździłem jednym i drugim, captur jest jednak mniejszy w środku, materiały też trochę inne. Niby na tej samej platformie modułowej co Captur i Clio ale same Renault pozycjonuje Arkanę w klasie C pomiędzy Capturem i Kadjarem. 

 

Tutaj trochę o tym wynalazku

https://autokult.pl/renault-i-nissan-pokazaly-platforme-cmf,6808811592116353a

 

https://pl.frwiki.wiki/wiki/Plate-forme_Renault_CMF

 

Wymiary to faktycznie klasa C, szkoda ze Arkana nie jest kilka cm szersza, bo proporcje bylyby jeszcze lepsze.

Ale juz uklad konsoli centralnej i jednostrefowa klima, to spadek po Clio/Captur :) W Megane normalnie jest 2-strefowa :ok:

Co ciekawe na rynek rosyjski Arkana miala inne wymiary i byla blizej klasy B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wymiary to faktycznie klasa C, szkoda ze Arkana nie jest kilka cm szersza, bo proporcje bylyby jeszcze lepsze.

Ale juz uklad konsoli centralnej i jednostrefowa klima, to spadek po Clio/Captur :) W Megane normalnie jest 2-strefowa :ok:

Co ciekawe na rynek rosyjski Arkana miala inne wymiary i byla blizej klasy B.

właśnie co im szkodziło włożyć z megany klimę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście ok. na autostradzie możesz być rozczarowany, to ma raptem 145 KM wszystkiego. Nam (czyli żonie)  mimo to przypadło do gustu. U nas głównie auto w mieście użytkowane. Pewnie dostaniesz wersję RS Line albo Engineered. W tej wersji masz czarną podsufitkę.IMG_20220708_174324.jpg.d443d3cf15026bb33a1002ea41cabb3b.jpgIMG_20220708_174324.jpg.d443d3cf15026bb33a1002ea41cabb3b.jpgIMG_20220709_100220.jpg.0895f1cc9ff8717ac9250f2bb53f3a4d.jpgIMG_20220708_175012.jpg.7954ccce07e0e41f343da00ad16240cb.jpgIMG_20220708_174925.jpg.cc9ee703d78a420cb087a8b8cc0743ac.jpgIMG_20220708_174928.jpg.2c875b751e41b0b9a59161fab96026c2.jpgIMG_20220708_174950.jpg.253180c0d4397451f3770bf947f75c4c.jpgIMG_20220708_175211.jpg.5c7e9be27a490f7a65ec4e76fe4093dc.jpgIMG_20220708_174805.jpg.3684046ae9d0268610aa2f8ab210e955.jpg
IMG_20220708_174314.jpg.39499cf76b0be0114808df40759c0596.jpg
Nie akceptuje tych tabletów na siłę doklejonych do deski.

To samo Toyota.



Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Raku napisał(a):

Nie akceptuje tych tabletów na siłę doklejonych do deski.

To samo Toyota.



Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

w którymś Mercedesie też coś podobnego widziałem, to chyba jakiś ogólny trend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, K3 napisał(a):

 

Coś w tym stylu... ;]

 

 

Lekkie obciążenie kierownicy z jednej strony...

 

Ja oczyma wyobraźni widzę tą pomarańczę pod pedałem hamulca. 

 

Ale sam zamysł ciekawy, przetestuję z czymś mniej inwazyjnym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, r1sender napisał(a):

w którymś Mercedesie też coś podobnego widziałem, to chyba jakiś ogólny trend

 

A220 miałem kiedyś na jeździe próbnej to cały ten tablet w takie lekkie drżenie wpadał, jak tafla wody. Pewnie jednostkowy przypadek bo narzekań nie słyszałem, ale mnie sam ten wygląd zniechęca.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bizz napisał(a):

 

A220 miałem kiedyś na jeździe próbnej to cały ten tablet w takie lekkie drżenie wpadał, jak tafla wody. Pewnie jednostkowy przypadek bo narzekań nie słyszałem, ale mnie sam ten wygląd zniechęca.

Tylko, że tego typu samochody są jak AGD, mają być funkcjonalne przyjazne użytkownikowi i bezpieczne. Z tego punktu widzenia takie umiejscowienie "centrum sterowania" ma sens, wygodny dostęp i jak najmniejsze odrywanie wzroku od drogi. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bizz napisał(a):

 

A220 miałem kiedyś na jeździe próbnej to cały ten tablet w takie lekkie drżenie wpadał, jak tafla wody. Pewnie jednostkowy przypadek bo narzekań nie słyszałem, ale mnie sam ten wygląd zniechęca.

 

Kij z tym jak to wygląda. Największy problem, to że multimedia i elektronika w obecnej chwili są najszybciej starzejącym się elementem auta, a w formie takich tabletów są kompletnie niewymienne...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jesteś przyzwyczajony przez całe życie do aut "z biegami" czyli dźwięk silnika jest skorelowany ze zmianą prędkości pojazdu.
W CVT (i oczywiście eCVT) prędkość pojazdu nie rośnie wraz ze wzrostami obrotów silnika. Silnik "wyje" jednostajnie a prędkość rośnie.
 
Ja zawsze każdemu kto jedzie ze mną mówię, żeby patrzył na prędkościomierz, a nie słuchał silnika. Bo wg uszu odbiorcy auto "nie jedzie", chociaż na liczniku widać coś innego. Silnik pracuje na obrotach gwarantujących moc i moment bez przerw na zmiany biegow.
 
Konkludując-najczęściej podnoszona wada skrzyń bezstopniowych w rzeczywistości jest zaletą ich działania, ale nie odpowiada nawykom z "normalnych" aut. 
Jednak subaru cvt robi to lepiej, bo tam wirtualne biegi "wachlują" 100-300obr i to wystarczy aby dziekowo było to przyjemne a tym samym nie tracić na plynoscu, ekonomi i wydajności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bizz napisał(a):

 

A220 miałem kiedyś na jeździe próbnej to cały ten tablet w takie lekkie drżenie wpadał, jak tafla wody. Pewnie jednostkowy przypadek bo narzekań nie słyszałem, ale mnie sam ten wygląd zniechęca.

One i tak trochę już lepiej wyglądają od środka kabiny ale od zewnątrz jak się spojrzy na deskę to dalej dramat :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ghost2255 napisał(a):

Bo jesteś przyzwyczajony przez całe życie do aut "z biegami" czyli dźwięk silnika jest skorelowany ze zmianą prędkości pojazdu.

W CVT (i oczywiście eCVT) prędkość pojazdu nie rośnie wraz ze wzrostami obrotów silnika. Silnik "wyje" jednostajnie a prędkość rośnie.

 

Ja zawsze każdemu kto jedzie ze mną mówię, żeby patrzył na prędkościomierz, a nie słuchał silnika. Bo wg uszu odbiorcy auto "nie jedzie", chociaż na liczniku widać coś innego. Silnik pracuje na obrotach gwarantujących moc i moment bez przerw na zmiany biegow.

 

Konkludując-najczęściej podnoszona wada skrzyń bezstopniowych w rzeczywistości jest zaletą ich działania, ale nie odpowiada nawykom z "normalnych" aut. 

 

Nie zmienia to faktu, że brzmi jak skuter, zachowuje się jak skuter i jest wrażenie, jakby ktoś holował na lince. No i wyje. Problem rozwiązuje mocniejsza turbobenzyna - nie ma potrzeby wkręcać silnika na wysokie obroty, podczas normalnego przyspieszania obroty są w okolicy 2000-2500, nic nie wyje, fajnie przyspiesza. Czyli mocna turbobenzyna (powiedzmy 1 KM na 7-8 kg masy auta) świetnie współpracuje z CVT, wręcz idealne połączenie. Ale wolnossący silnik + CVT to porażka, a niestety w hybrydach to standard. Przykładem niech będzie Subaru XV - fajne auto, ale ciężkie i wolnossący silnik 150 KM w połączeniu z CVT po prostu odrzuca i zabija całą przyjemność z jazdy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Raku napisał(a):

Nie akceptuje tych tabletów na siłę doklejonych do deski.

To samo Toyota.

10 godzin temu, r1sender napisał(a):

w którymś Mercedesie też coś podobnego widziałem, to chyba jakiś ogólny trend


 

;] 

image.png.39fcb58475ef660ad1fb53297aafc8b3.png;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

Dzisiaj oglądałem,  w wersji GT. 

Ładna , fajnie się siedziało.

 

Cena 200 tys

Spalanie podane w trybie mieszanym 5,7.

.. Czyli w mieście będzie paliła z 7 ,8 litrów. 

 

Gdzie ta oszczędność?

 

SUV w mieście 7-8 litrów i Ty uważasz, że to dużo? Powinno być 10-12 więc to chyba jest jakaś oszczędność.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mike_wwl napisał(a):

Co to znaczy normalne przyspieszanie? Bo w ruchu miejskim jadąc w sznurze aut rzadko kiedy przekraczam 2000 rpm. 

 

Miasto to osobny temat, rzadko kiedy przekraczasz 50 km/h, generalnie przez większość czasu stoisz w korkach, więc tak naprawdę co tam siedzi pod maską jest zupełnie nieistotne, ważne, by mało paliło. Mam na myśli trasy (i wyprzedzanie) czy jazdę autostradową (np. przyspieszanie do zadanej prędkości po wyprzedzeniu się TIRów). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Nie zmienia to faktu, że brzmi jak skuter, zachowuje się jak skuter i jest wrażenie, jakby ktoś holował na lince. No i wyje. Problem rozwiązuje mocniejsza turbobenzyna - nie ma potrzeby wkręcać silnika na wysokie obroty, podczas normalnego przyspieszania obroty są w okolicy 2000-2500, nic nie wyje, fajnie przyspiesza. Czyli mocna turbobenzyna (powiedzmy 1 KM na 7-8 kg masy auta) świetnie współpracuje z CVT, wręcz idealne połączenie. Ale wolnossący silnik + CVT to porażka, a niestety w hybrydach to standard. Przykładem niech będzie Subaru XV - fajne auto, ale ciężkie i wolnossący silnik 150 KM w połączeniu z CVT po prostu odrzuca i zabija całą przyjemność z jazdy. 

 

Jeździłem najnowszym hybrydowym Yarisem. Czyli silnik benzynowy 1.5 bez turbo. Moim zdaniem to jeździ bardzo dobrze. Przecież sam spalinowy silnik jak kręcisz to też wyje, nieważne z automatem czy bez. Jedyna różnica że zmienia biegi a CVT nie zmienia. Owszem, wrażenia są inne, bo obroty nie muszą być związane z prędkością tylko są płynne, ale ja się do tego przyzwczaiłem po kilku minutach. Zrobiłem nawet taki test przyspieszenia 20-120km/h, silnik wszedł na wysokie obroty, a jak osiągnął prędkość i odpuściłem gaz to obroty spadły i już. Jest głośno tylko jak ciśniesz. Przy spokojnej płynnej jeździe (a dla mnie to jakieś 95% przebiegów) jest cicho i przede wszystkim płynnie, nic nie szarpie, nie ma laga i nagłego kopa, mnie tam się to podoba

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

Mam na myśli trasy (i wyprzedzanie) czy jazdę autostradową (np. przyspieszanie do zadanej prędkości po wyprzedzeniu się TIRów). 

No wtedy jest wrażenie skutera, ale ja po prawie 10 latach jazdy skuterem nie czuje dyskomfortu z tym związanego. 

Dla kogoś nieprzyzwyczajonego jest to wrażenie zepsutego sprzęgła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.