Skocz do zawartości

Kia sportage hybryda


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, maro_t napisał(a):

 

dlatego jak dla mnie hybrydy mają największy sens w samochodach co z założenia więcej jeżdża po mieście - klasa B, kompakty ewentualnie. Tymczasem producenci pakują takie napędy głównie do wielkich SUVów czy limuzyn, gdzie to ma dużo mniejszy sens.

Bo liczą się koszty użytkowania. Każdy chce kupić samochód, który będzie miał jak najwięcej dodatków i palił jak najmniej. Na papierze hybryda się sprawdza idealnie. A potem trzeba pewne rzeczy zaakceptować i stąd negatywne komentarze. A i jeszcze najlepiej żeby się nie psuł. Dlatego kupowane są chętnie Toyoty z wyjącym eCVT. A że się nie sprawdza na trasach czasami? No fakt, ale to kierowca nie dobrał samochodu do swoich potrzeb a nie producent nakłamał że hybryda będzie ok do jazdy z przyczepą kempingową w górzystym terenie. 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucash napisał(a):

Bo liczą się koszty użytkowania. Każdy chce kupić samochód, który będzie miał jak najwięcej dodatków i palił jak najmniej. Na papierze hybryda się sprawdza idealnie. A potem trzeba pewne rzeczy zaakceptować i stąd negatywne komentarze. A i jeszcze najlepiej żeby się nie psuł. Dlatego kupowane są chętnie Toyoty z wyjącym eCVT. A że się nie sprawdza na trasach czasami? No fakt, ale to kierowca nie dobrał samochodu do swoich potrzeb a nie producent nakłamał że hybryda będzie ok do jazdy z przyczepą kempingową w górzystym terenie. 

 

Problem w tym że nie ma idealnego auta

SUV do miasta, tak, bo lepiej się wsiada i lepiej widać

Hybryda nie sprawdza się w trasie ? moja pali jak podobny gabarytowo diesel i sporo mniej jak benzyna

A przyczepa? W czym problem, spalanie jak w dieslu i znowu znacznie mniej niż benzyna

 

Pomijając skomplikowanie i potencjalną trwałość (to może być w przyszłości wada hybrydy)

To ten napęd nie ma większych wad, znacząco zwiększa osiągi, obniża spalanie, czyli to co w napędzie najważniejsze

A że czasem trochę wyje, po pierwsze tylko jak się ciśnie, a po drugie zwykła benzyna jak ma jechać to też wyje, bo trzeba ją pokręcić 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Koonrad napisał(a):

Pomijając skomplikowanie i potencjalną trwałość (to może być w przyszłości wada hybrydy)

Piękno tkwi w prostocie. 

Mechanicznie to są bardzo proste samochody. Elektronika też jest stabilna.

Na ulicach widuje się czasem nawet Priusy 1 20-22 letnie.

Priusy 2 z dróg eliminuje tylko rdza i wypadki.

 

O trwałość jestem spokojny.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Tanio, czyli cieszyć się spalaniem i oszczędzać ;] Są tacy, którzy to lubią.

Sęk w tym ze my tu sobie narzekamy a cała Azja i Australia jeżdżą hybrydami Toyoty oni się śmieją i liczą kasę. U nas jak jeździ się w miarę przepisowo to nie ma co wyć. W miescie na prądzie poza jak trzeba przycisnąć to powyje chwile.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Raku napisał(a):

 

Mówcie co tam chcecie, ale to jest naprawdę ładne:

000FYZZB1YS31XL5-C122-F4.jpg

  • Lubię to 3
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, komandos80 napisał(a):

A ma AndroidAuto/CarPlaya? :)

Jednak współczesny samochód bez wyświetlacza się nie obejdzie.

a jak już jest to wygodniej się zerka na niego jak jest wyżej.

 

Nie napisałem, że użyteczne we współczesnych czasach. Napisałem, że ładne. I myślę, że dałoby się ładnie wkomponować tablet (niektórym się udaje), ale większość po prostu przylepia pośrodku trzęsący się ekran za 5$ z Aliexpress (takie jest wrażenie i zapewne tak właśnie jest). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Nie napisałem, że użyteczne we współczesnych czasach. Napisałem, że ładne. I myślę, że dałoby się ładnie wkomponować tablet (niektórym się udaje), ale większość po prostu przylepia pośrodku trzęsący się ekran za 5$ z Aliexpress (takie jest wrażenie i zapewne tak właśnie jest). 

 

Jakiś przykład tych co się udało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Raku napisał(a):

Nic dziwnego. Tablety to oszczędności a nie lepsza jakość. Nikt nie powie ze łatwiej temp zmienić klikając jak małpa po ekranie. Wtedy mówisz ze masz silna psychikę i jak ustawisz przy wyjeździe z salonu 21 tak do sprzedaży jeździsz. Nowy prezes VAG już się z przycisków haptycznych i tabletów wszędzie wycofuje.

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ppmarian napisał(a):

Pionowy ekran jest xc40 podobnie jak deska.

W xc90 mocno jest pochylony wraz z geometria deski. 755903532cfb5c391273d2d787cdb79e.jpgf935e6df0e927af25324f03b8178e64b.jpg

Oni poszli po rozum do glowy i zamiast rozwijac badziewne systemy dla aut wzieli Androida. Chyba tylko Merc ma lepszy system. Cala reszta to kaszana z tymi tabletami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Akurat ten pionowy tablet w Volvo wg mnie wyglada fatalnie. Ale to kwestia gustu :) 

 

Pionowy najlepszy jest w e-mach tym elektrycznym, dodali nawet pokrętło 8]

 

image.png.66678b96ba89932ef94b07a32c36a66f.png

Edytowane przez PawelWaw
  • Haha 1
  • Smutny 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 21:32, Raku napisał(a):

 

Zapomnieli, że w nowoczesnym aucie wiele z tych funkcji można włączyć głosem nie odrywając wzroku od drogi lub nie trzeba ich włączać wcale bo raz skonfigurowane włączą się same kiedy trzeba.

 

 

EDIT: BTW, ciekawe w jakim wieku byli testujący bo np. moje dzieci mają trudności w obsłużeniu sprzętu bez ekranu, gdy trzeba zgadywać co znaczą ikonki na przyciskach. Weźmy to pod uwagę, że rozwój technologii sprawia, że funkcji jest za dużo żeby wszystkie kryły się pod tajemniczymi obrazkami na guzikach, których już teraz nie sposób spamiętać.

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2022 o 22:22, wladmar napisał(a):

Nie napisałem, że użyteczne we współczesnych czasach. Napisałem, że ładne. I myślę, że dałoby się ładnie wkomponować tablet (niektórym się udaje), ale większość po prostu przylepia pośrodku trzęsący się ekran za 5$ z Aliexpress (takie jest wrażenie i zapewne tak właśnie jest). 

 

Nie jest. Znajdź sobie artykuł jak Elon walczył z wiatrakami żeby wsadzić tablet do Tesli i jak rygorystyczne normy wytrzymałości (na temperatury, wibracje, wilgotność etc.) musi ten sprzęt spełniać żeby się nadawał do auta. Żaden z producentów tabletów (które już przecież były wtedy bardzo zaawansowane technicznie) nie potrafił ich spełnić przy zachowaniu sensownego wymiaru obudowy i funkcjonalności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie jest. Znajdź sobie artykuł jak Elon walczył z wiatrakami żeby wsadzić tablet do Tesli i jak rygorystyczne normy wytrzymałości (na temperatury, wibracje, wilgotność etc.) musi ten sprzęt spełniać żeby się nadawał do auta. Żaden z producentów tabletów (które już przecież były wtedy bardzo zaawansowane technicznie) nie potrafił ich spełnić przy zachowaniu sensownego wymiaru obudowy i funkcjonalności.

 

 

No dobra, w przypadku Tesli (pewnie tam chodziło bardziej o homologację przy autonomicznej jeździe). Myślisz, że np. Dacia czy tam inny Fiat mają podobne wymagania?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2022 o 06:38, wujek napisał(a):

Nic dziwnego. Tablety to oszczędności a nie lepsza jakość. Nikt nie powie ze łatwiej temp zmienić klikając jak małpa po ekranie. Wtedy mówisz ze masz silna psychikę i jak ustawisz przy wyjeździe z salonu 21 tak do sprzedaży jeździsz. Nowy prezes VAG już się z przycisków haptycznych i tabletów wszędzie wycofuje.

To już teraz wiem dlaczego większość uzytkowników pisze że nie rozumie po co zmieniać temperaturę i jak ustawiają raz przy wyjeżdzie z salonu tak kilka lat na jednym ustawieniu jeźdżą. U nich chyba tablety nie banglają lub jest problem ze znalezieniem odpowiedniego ustawienia ;) 
 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał(a):

 

No dobra, w przypadku Tesli (pewnie tam chodziło bardziej o homologację przy autonomicznej jeździe). Myślisz, że np. Dacia czy tam inny Fiat mają podobne wymagania?  

 

Nie, chodziło o to żeby w ogóle działało w zakresie temperatur i warunków panujących w aucie. To piekielnie wymagające warunki są (nawet +60 do -30, wilgotność do 100%, bezpośrednie nasłonecznienie, wibracje, wstrząsy i wszystkie możliwe kombinacje powyższych)

 

 

 

A co do Dacii i artykułu to z listy testowanych tam czynności:

 

  • włączenie podgrzewania fotela,
  • ustawienie temperatury (zwiększenie o 2 stopnie Celsjusza),
  • włączenie odmrażania tylnej szyby,
  • zresetowanie komputera pokładowego (licznika kilometrów),
  • zmniejszenie intensywności podświetlenia liczników (na minimum),
  • włączenie radia,
  • znalezienie konkretnej stacji radiowej.

 

To tylko włączenie radia i znalezienie stacji wymaga użycia ekranu. Gdyby jednak użyć Android Auto to dałoby się tę czynność wykonać głosowo.

 

 

 

 

 

A ja bym zrobił inną listę czynności, może bardziej życiową:

  • wytyczenie trasy do konkretnego celu
  • zadzwonienie do wybranego kontaktu z książki telefonicznej
  • otrzymanie od tego kontaktu pinezki z lokalizacją przez WhatsApp
  • wysłanie tej osobie przez ten WhatsApp odpowiedzi, że dostaliśmy ową lokalizację i jesteśmy w drodze
  • zmiana celu w nawigacji na tę nowo otrzymaną lokalizację
  • modyfikacja trasy żeby ominąć korek
  • wysłanie do w/w osoby informacji tekstowej o nowym spodziewanym czasie przybycia
  • znalezienie w pobliżu celu wolnego parkingu i nawigowanie do niego

Już się nie mogę doczekać żeby zobaczyć jak by sobie to Volvo poradziło.

;]

 


 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mokrii napisał(a):

Evgt6 +kilka dodatków :old: czy jeszcze brakuje :hmm:

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

EV musiałaby mieć tytanowy wydech i złote felgi wysadzane brylantami ;) No ale ceny galopują za szybko i to co kiedyś było abstrakcją w cenniku zarezerwowaną dla limuzyn premium to teraz będzie do znalezienia w segmencie D. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zapomnieli, że w nowoczesnym aucie wiele z tych funkcji można włączyć głosem nie odrywając wzroku od drogi lub nie trzeba ich włączać wcale bo raz skonfigurowane włączą się same kiedy trzeba.
 
 
EDIT: BTW, ciekawe w jakim wieku byli testujący bo np. moje dzieci mają trudności w obsłużeniu sprzętu bez ekranu, gdy trzeba zgadywać co znaczą ikonki na przyciskach. Weźmy to pod uwagę, że rozwój technologii sprawia, że funkcji jest za dużo żeby wszystkie kryły się pod tajemniczymi obrazkami na guzikach, których już teraz nie sposób spamiętać.
 
 
Radio i klima (podstawowe nastawy) powinna "na guziki" - koniec kropka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2022 o 08:05, wujek napisał(a):

Oni poszli po rozum do glowy i zamiast rozwijac badziewne systemy dla aut wzieli Androida. Chyba tylko Merc ma lepszy system. Cala reszta to kaszana z tymi tabletami.

W czym ten Merc ma lepszy system ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał(a):

Radio i klima (podstawowe nastawy) powinna "na guziki" - koniec kropka.

 

Radio jest coraz mniej potrzebne a i tak steruje się nim z kierownicy. Klima IMO nie musi mieć fizycznego guzika ale fajnie żeby ten wirtualny był wyświetlany na stałe w jednym miejscu. A jeszcze bardziej podoba mi się połączenie ekranu i guzika (kółka) tak jak tu:

 

akol_5092775_z62.jpg

 

Kółka są na stałe naklejone na ekranie i zwykle reguluje się nimi temperaturę ale po wybraniu niektórych innych opcji zmieniają się w regulator tamtych (np. po wciśnięciu kółka steruje się nimi grzaniem i chłodzeniem foteli).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2022 o 09:33, ppmarian napisał(a):
W dniu 8.12.2022 o 08:05, wujek napisał(a):
Oni poszli po rozum do glowy i zamiast rozwijac badziewne systemy dla aut wzieli Androida. Chyba tylko Merc ma lepszy system. Cala reszta to kaszana z tymi tabletami.

Teraz jest google. Najlepsze ever rozwiązanie.

Nie do końca .. Volvo'vski system nie zawiesił mi się nigdy przez 3 lata. Obecny na Googlu średnio raz na tydzień .. niby mają rozwiązać problem. Radia nie da się używać, bo aplikacja lubi sobie sama stacje zmieniać ;).

System Sensus Navi w Volvo był bardzo dobry, sam się upgraidował miał dobre pokrycie i z netu czerpał sobie info o ruchu. Google maps jest może lepszy, ale ciekawe będzie co z używanymi autami jak wygaśnie pakiet danych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał(a):

W czym ten Merc ma lepszy system ?

Chociazby dlatego, ze nie znalazlem Apple music czy tidala w liscie aplikacji. Moze teraz juz sa ale jak jezdzilem Volvo to nie bylo. I dziala, wyglada jak to android. Po prostu wole Apple a interfejs Merca bardziej Appla przypomina. Pozostaje czekac az Apple wypuci swoja wersje i pozamiata na rynku.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2022 o 17:24, Koonrad napisał(a):

jak symulować zmianę biegów ?

 

w eCVT nic takiego nie ma, wciskasz pedał silnik wkręca się faktycznie na dość wysokie obroty i tak trzyma, aż nie odpuścisz im mocnej depniesz tym wyższe obroty utrzymuje, przy lekkim przyspieszaniu praktycznie nie słychać silnika ale ciągnie cały czas, żadnego szarpania 

 

Ja też nie rozumiem tego narzekania na eCVT w Toyotach. Miałem trzy lata i jeśli ktoś usiłuje wykrzesić ostatniego konia mechanicznego z napędu, to jest cicho.

 

W dniu 29.11.2022 o 17:24, Koonrad napisał(a):

mam odwrotne spostrzeżenia odnośnie sportage 2021 ws rav4 2022 

KIA latała od linii do linii, właściwie asystent był bezużyteczny, za to faktycznie lepiej pilnował żeby nie najechać na linię i kontra była dość mocna

Toyota trzyma idealnie środek, ale często w ogóle nie reaguje na najechanie na linię, a jak już reaguje to pikanie i delikatnie odbija kierownicą 

 

Mam wrażenie, że w nowych modelach - czy to Sportage, czy Tuscon - Kia/Hyundai bardzo jakość prowadzenia środkiem pasa poprawiła. Co z tego, jak po chwili krzyczy, żebym sam kierownicą kręcił 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca .. Volvo'vski system nie zawiesił mi się nigdy przez 3 lata. Obecny na Googlu średnio raz na tydzień .. niby mają rozwiązać problem. Radia nie da się używać, bo aplikacja lubi sobie sama stacje zmieniać .
System Sensus Navi w Volvo był bardzo dobry, sam się upgraidował miał dobre pokrycie i z netu czerpał sobie info o ruchu. Google maps jest może lepszy, ale ciekawe będzie co z używanymi autami jak wygaśnie pakiet danych.
Zobaczymy jak odbiorę już z Google. Z tego co się bawiłem w zastępczym C40 to mi się baaaardzo podobało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2022 o 06:38, wujek napisał(a):

Nic dziwnego. Tablety to oszczędności a nie lepsza jakość. Nikt nie powie ze łatwiej temp zmienić klikając jak małpa po ekranie. Wtedy mówisz ze masz silna psychikę i jak ustawisz przy wyjeździe z salonu 21 tak do sprzedaży jeździsz. Nowy prezes VAG już się z przycisków haptycznych i tabletów wszędzie wycofuje.

 

Ja nigdy nie twierdziłem, że Tablet jest lepszy. Nie jest. W Priusie kontrole temperatury miałem guzikami na kierownicy - i też nie używałem 😄

 

image.png.050d0a39da9aaea62c3c7affae8663fb.png

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Radio jest coraz mniej potrzebne a i tak steruje się nim z kierownicy. Klima IMO nie musi mieć fizycznego guzika ale fajnie żeby ten wirtualny był wyświetlany na stałe w jednym miejscu. A jeszcze bardziej podoba mi się połączenie ekranu i guzika (kółka) tak jak tu:
 
akol_5092775_z62.jpg
 
Kółka są na stałe naklejone na ekranie i zwykle reguluje się nimi temperaturę ale po wybraniu niektórych innych opcji zmieniają się w regulator tamtych (np. po wciśnięciu kółka steruje się nimi grzaniem i chłodzeniem foteli).
 
 
 
Właśnie radio jest mega potrzebne - głośność- dla randomowego pasażera to jest 1s spojzenie na deskę i wie gdzie zrobić sobie ciszej głośniej. A klikanie po omacku po ekranie najczęściej skończy się zmianacstacji, ogrzewania lub mapy....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ppmarian napisał(a):

Właśnie radio jest mega potrzebne - głośność- dla randomowego pasażera to jest 1s spojzenie na deskę i wie gdzie zrobić sobie ciszej głośniej. A klikanie po omacku po ekranie najczęściej skończy się zmianacstacji, ogrzewania lub mapy....

 

Do głośności mam we wszystkich autach kółko ale jako kierowca nie używam bo klikam w kierownicę. Pasażerowi czasem się przyda. Tu też fajna integracja kółka z ekranem:

 

2021-Ford-Mustang-MachE-jumbo-screen1.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ppmarian napisał(a):
17 minut temu, sherif napisał(a):
Nie do końca .. Volvo'vski system nie zawiesił mi się nigdy przez 3 lata. Obecny na Googlu średnio raz na tydzień .. niby mają rozwiązać problem. Radia nie da się używać, bo aplikacja lubi sobie sama stacje zmieniać emoji6.png.
System Sensus Navi w Volvo był bardzo dobry, sam się upgraidował miał dobre pokrycie i z netu czerpał sobie info o ruchu. Google maps jest może lepszy, ale ciekawe będzie co z używanymi autami jak wygaśnie pakiet danych.

Zobaczymy jak odbiorę już z Google. Z tego co się bawiłem w zastępczym C40 to mi się baaaardzo podobało.

Widzisz Ty się bawiłeś, ja tego używam od 2miesięcy ;). Sam system na pierwszy rzut oka jest świetny i wszystko inne przy nim wydaje się być przestarzałe. Integracja z kontem Googla (historia tras, adresy, kontakty, itd) jest super pomysłem. Działa to dobrze, no i pokrycie mapami jak to u Googla. Działa też dobrzez asystent, który obsługuje też funkcje auta.

Natomiast z wykonaniem już gorzej. Potrafi się zwiesić mapa (reszta działa), mam problem z radiem FM. Wczoraj weszła nowa aktualizacja, zobaczymy czy coś poprawili ... choć u kolegi po takiej aktualizacji auto odjechało na lawecie :phi:.

Zmienili też kwestie dostępu do sieci, wcześniej był slot na kartę użytkownika i można było zrobić access point oraz zasilić w net aplikacje. Teraz tego nie ma, za to jest ich karta z której ciągnie sobie net do wszystkich aplikacji jak Spotify czy Google maps. Pakiet jest na 4lata, więc dla mnie osobicie to wisi, ale jak ktoś kupuje auto na dłużej pewnie będzie musiał u nich wykupić pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ppmarian napisał(a):

Właśnie radio jest mega potrzebne - głośność- dla randomowego pasażera to jest 1s spojzenie na deskę i wie gdzie zrobić sobie ciszej głośniej. A klikanie po omacku po ekranie najczęściej skończy się zmianacstacji, ogrzewania lub mapy....

 

Co prawda nie woze randomowych pasazerow, ale tez nie kojarze zeby ktokolwiek grzebal mi przy radio ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Co prawda nie woze randomowych pasazerow, ale tez nie kojarze zeby ktokolwiek grzebal mi przy radio ;]
 
A ja tak i dla mnie jest to ważne.

Inaczej - nie kupiłbym auta bez fizycznej gałki regulacji głośności.

Na szczecie producenci też to zauważyli i jak pokazuje powyższy obrazek z tą maszkara tabletową wystająca jak oltazyk ma gałkę fizyczna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie, chodziło o to żeby w ogóle działało w zakresie temperatur i warunków panujących w aucie. To piekielnie wymagające warunki są (nawet +60 do -30, wilgotność do 100%, bezpośrednie nasłonecznienie, wibracje, wstrząsy i wszystkie możliwe kombinacje powyższych)
 
 
 
A co do Dacii i artykułu to z listy testowanych tam czynności:
 
  • włączenie podgrzewania fotela,
  • ustawienie temperatury (zwiększenie o 2 stopnie Celsjusza),
  • włączenie odmrażania tylnej szyby,
  • zresetowanie komputera pokładowego (licznika kilometrów),
  • zmniejszenie intensywności podświetlenia liczników (na minimum),
  • włączenie radia,
  • znalezienie konkretnej stacji radiowej.
 
To tylko włączenie radia i znalezienie stacji wymaga użycia ekranu. Gdyby jednak użyć Android Auto to dałoby się tę czynność wykonać głosowo.
 
 
 
 
 
A ja bym zrobił inną listę czynności, może bardziej życiową:
  • wytyczenie trasy do konkretnego celu
  • zadzwonienie do wybranego kontaktu z książki telefonicznej
  • otrzymanie od tego kontaktu pinezki z lokalizacją przez WhatsApp
  • wysłanie tej osobie przez ten WhatsApp odpowiedzi, że dostaliśmy ową lokalizację i jesteśmy w drodze
  • zmiana celu w nawigacji na tę nowo otrzymaną lokalizację
  • modyfikacja trasy żeby ominąć korek
  • wysłanie do w/w osoby informacji tekstowej o nowym spodziewanym czasie przybycia
  • znalezienie w pobliżu celu wolnego parkingu i nawigowanie do niego
Już się nie mogę doczekać żeby zobaczyć jak by sobie to Volvo poradziło.
;]
 

 
To jest auto nie telefon, czy nawigacja.
Przecież to wszystko co napisałeś ogarnia właściwe telefon z AA.

Jak chcesz szybko głosowe ustawić np długie światła ? A może jeszcze hamowanie ?


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Raku napisał(a):

To jest auto nie telefon, czy nawigacja.
Przecież to wszystko co napisałeś ogarnia właściwe telefon z AA.

 

Właśnie. A to Volvo chyba nie ma AA.

 

Godzinę temu, Raku napisał(a):

Jak chcesz szybko głosowe ustawić np długie światła ?

 

A po co? Przecież w żadnym z tych aut długimi światłami nie steruje się inaczej niż w roku 2005. Poza tym, że w niektórych nowych w ogóle nie trzeba bo jest automat.

 

 

Godzinę temu, Raku napisał(a):

A może jeszcze hamowanie ?

 

Ale że co z tym hamowaniem? Takie parametry jak awaryjne hamowanie konfiguruje się raz w życiu i to przed jazdą.

Zwykłe hamowanie nie wymaga ekranu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

Zwykłe hamowanie nie wymaga ekranu.

 

Ale ustawienie trybów sport/eco/normal i ustawienie trybów zawieszenia wymaga. Pośrednio to wpływa na hamowanie. Fajnie byłoby móc przełączać tryby głosowo - np. zjeżdżasz z autostrady do jakiejś wsi i głosowo zmieniasz z trybu "sport" silnika i skrzyni na normal, a zawieszenie i napęd na "bezdroża" i 4WD/snow. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Ale ustawienie trybów sport/eco/normal i ustawienie trybów zawieszenia wymaga. Pośrednio to wpływa na hamowanie. Fajnie byłoby móc przełączać tryby głosowo - np. zjeżdżasz z autostrady do jakiejś wsi i głosowo zmieniasz z trybu "sport" silnika i skrzyni na normal, a zawieszenie i napęd na "bezdroża" i 4WD/snow. 

 

O jakich autach mowa ? W Volvo może coś tam wpływa 

Ale w popularnych autach tryb sport to najwyższej wyższe kręcenie silnika i szybsze działanie skrzyni o ile jest automat, po co na autostradzie używać?

Adaptacyjne zawieszenie to już wyższa półka 

W rav4 właściwie 99% jeżdżę na eco, kilka razy w terenie włączyłem tryb off

Choć różnicy jakiejś nie widać 🤔

Swoją drogą, do zmiany trybów jest często mechaniczny przełącznik 

 

Jedna rzecz która by się przydała to wyłączenie ESP

Rav4 ma jeszcze guzik, ale kaszkaj miał gdzieś w menu zaszyte i jak utknąłem w piachu, to dłuższą chwilę szukałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2022 o 13:16, janusz napisał(a):

Dokładnie hybrydy mają najwięcej zalet w mieście, które zanikają im bardziej zbliżamy się do jazdy autostradowej. 

I tak i nie.

S-Max w trasie pali tyle ile poprzedni Grand C-Max, tam 150KM S-Max 190KM, tam jakieś 1.5t tutaj 1950kg. Tam 1.5T tutaj 2.5N/A. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.