Skocz do zawartości

Jakie karty do ladowania trzeba miec w PL ?


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

Narazie mam oczywiscie dodana karte do superchargerow i z innych to mam:

 

- orlen / energa

- greenway

 

cos jeszcze trzeba / jest zalecane w PL ?


Jak chcesz korzystać z Ionity, to dobrze wykupić sobie abonament. Jest chyba sporo taniej niż SCh. Zależy oczywiście, jak dużo jeździsz i gdzie. 
 

ECCED2DB-139E-47CD-920D-7596BB86D6E0.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HelixSv napisał(a):


Jak chcesz korzystać z Ionity, to dobrze wykupić sobie abonament. Jest chyba sporo taniej niż SCh. Zależy oczywiście, jak dużo jeździsz i gdzie. 
 

ECCED2DB-139E-47CD-920D-7596BB86D6E0.jpeg

 

Ionity dla mieszkańców Polski jest jednak dość abstrakcyjne. Najbliższa mi stacja jest 250km ode mnie. Niby akurat żeby się gdzieś podładować w trasie, ale jednak jeżdżę na takie dystanse na tyle rzadko że 2.99 wychodzi taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

cos jeszcze trzeba / jest zalecane w PL ?

Zalecana jest cierpliwość przyspieszając między 100-200 km/h. 
A jak już się to wydarzy, faktycznie należy szukać stacji ładowania. 
Ewentualnie rozważyłbym jeszcze Go+eauto i przy dalszym wypadzie Ionity w abonamencie, ale to do przeliczenia z cenami SuC, bo tam zdaje się spore wachania cen. 
A tak to Greenway powoli zaczyna monopolizować rynek, a Orlen podgania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

Dobra po temacie, znalazłem darmowa ładowarkę pod selgrosem ;l

 

@kravitz

 

 

Screenshot_20221202_081011_PlugShare.jpg


Zajebiscie. Prędkość tylko „taka se” ;)

 

Dawno nie byłem na tej pod Lidlem. Ciekawe czy jeszcze jest darmówka.

Tam było 40KW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, format napisał(a):

 

Ionity dla mieszkańców Polski jest jednak dość abstrakcyjne. Najbliższa mi stacja jest 250km ode mnie. Niby akurat żeby się gdzieś podładować w trasie, ale jednak jeżdżę na takie dystanse na tyle rzadko że 2.99 wychodzi taniej.


Polska nie kończy się na Śląsku. ;] Wiem, bo miałem przyjemność mieszkać w Siemianowicach i pracować w Katowicach. 

Paweł mieszka trochę w mniej abstrakcyjnym rejonie Polski względem Ionity i bardziej abstrakcyjnym względem Tesli niż Ty. 
Kilka wypadów na Zachód, jakieś Włochy, Portugalia czy Norwegia i sens abonamentu jest całkiem duży. 
W lato w Niemczech, jak wracałem z Austrii, Tesle blokowały mi Ionity a tuż obok superchargery stały nieużywane…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

40 DC ?

 

Się pytasz jakbym był elektrykiem ;]

Prąd stały. Golf tyle ciągnął, Tesla obok jak się ładowała też (wtedy ja czekałem).

 

O ile wiem, to kiedyś tam było 50kW, ale ograniczyli i nie można było już ładować się jednocześnie DC i słabszym AC obok.

Nie wiem jak teraz, bo nie było mnie tam z pół roku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, HelixSv napisał(a):

Kilka wypadów na Zachód, jakieś Włochy, Portugalia czy Norwegia i sens abonamentu jest całkiem duży. 

 

Abo jest na rok? Czy można na krótszy okres wykupić, akurat wtedy jak się jedzie na wakacje?

 

Ja na Ionity ładowałem się dosłownie raz, gdzieś pomiędzy Łodzią a Wawą na A2. Egon Olsen by powiedział "Drogo jak cholera" ;)

Na GreenWay czy Orlen już po kilka razy i tak po kieszeni nie biło. Bez żadnych abonamentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HelixSv napisał(a):

Polska nie kończy się na Śląsku. ;] Wiem, bo miałem przyjemność mieszkać w Siemianowicach i pracować w Katowicach. 
Paweł mieszka trochę w mniej abstrakcyjnym rejonie Polski względem Ionity i bardziej abstrakcyjnym względem Tesli niż Ty. 
Kilka wypadów na Zachód, jakieś Włochy, Portugalia czy Norwegia i sens abonamentu jest całkiem duży. 
W lato w Niemczech, jak wracałem z Austrii, Tesle blokowały mi Ionity a tuż obok superchargery stały nieużywane…

 

Tu nie ma co filozofować, a dać kalkulatorowi się wykazać. Umowa z Ionity podpisana jest na 12 miesięcy, całkowity koszt to więc 948zł. Różnica w cenie to 1.5zł więc inwestycja w abonament zwróci się przy 632kWh ładowanych u nich rocznie. Przy ~22kWh na setkę (takie ja mam średnie zużycie z ~30kkm, w tym z kilkuset kilometrami torowymi) równa się to przejechaniu na prądzie z Ionity 2872km. Tu sobie każdy musi sam odpowiedzieć czy tyle km po Europie zrobi.

 

Sprawa oczywiście się komplikuje gdy kręcimy Teslą i kWh do porównania już nie kosztuje 2.99 tylko dajmy na to 2zł. Wtedy abonament Ionity zwróci się odpowiednio przy 1896kWh i 8600km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, format napisał(a):

 

Tak, Golf więcej nie umie. Skoda mojej żony też.

 

Dokładnie.

Ta lidlowa ładowarka jest zatem dla mnie tak samo szybka jak dla najnowszych hiper wynalazków ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał(a):

Dokładnie.

Ta lidlowa ładowarka jest zatem dla mnie tak samo szybka jak dla najnowszych hiper wynalazków ;]

 

No to na szczęście Twoje, a nie nasze, piekiełko ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

Zajebiscie. Prędkość tylko „taka se”

 

spoko wczoraj ok 23 mi sie nudzilo, mowie przejade sie po tych na P&R i sie podlacze i zobacze jak sie laduje na zewnetrznej, obcej ladowarce.

jeden P&R ladowarka wylaczona, drugi podlaczone dwa auta i sie laduja pewnie do rana.

patrze w apke a tam przy selgrosie darmowa to pojechalem do mysiadla, podlaczylem i ten 1kWh za darmo naladowalem na test :)

ale moze tam skocze na zakupy 😄

 

 

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, format napisał(a):

 

Tu nie ma co filozofować, a dać kalkulatorowi się wykazać. Umowa z Ionity podpisana jest na 12 miesięcy, całkowity koszt to więc 948zł. Różnica w cenie to 1.5zł więc inwestycja w abonament zwróci się przy 632kWh ładowanych u nich rocznie. Przy ~22kWh na setkę (takie ja mam średnie zużycie z ~30kkm, w tym z kilkuset kilometrami torowymi) równa się to przejechaniu na prądzie z Ionity 2872km. Tu sobie każdy musi sam odpowiedzieć czy tyle km po Europie zrobi.

 

Sprawa oczywiście się komplikuje gdy kręcimy Teslą i kWh do porównania już nie kosztuje 2.99 tylko dajmy na to 2zł. Wtedy abonament Ionity zwróci się odpowiednio przy 1896kWh i 8600km.


Możliwe, że poza PL różnica w cenie na korzyść Ionity jest większa, ale pewien nie jestem, wiec się nie upieram. :ok:

Ionity pewnie i tak zaraz podniesie ceny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Abo jest na rok? Czy można na krótszy okres wykupić, akurat wtedy jak się jedzie na wakacje?

 

Ja na Ionity ładowałem się dosłownie raz, gdzieś pomiędzy Łodzią a Wawą na A2. Egon Olsen by powiedział "Drogo jak cholera" ;)

Na GreenWay czy Orlen już po kilka razy i tak po kieszeni nie biło. Bez żadnych abonamentów.


Na rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, format napisał(a):

 

No to na szczęście Twoje, a nie nasze, piekiełko ;] 

 

Przy baterii z Golfa, jakby było szybciej, to bym niepotrzebnie blokował ładowarkę.

Zakupy zwykle trwają te 40-60 minut, więc tyle naładuje się eGolf 0-100 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HelixSv napisał(a):


Na rok. 

 

To jest tak prymitywne, jak telefonia komórkowa w początkowym okresie ;]

Płacisz abonament w którym nic nie masz, ale im więcej zapłacisz, tym masz tańsze minuty za rozmowę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

W ogóle po co apka, jak możnaby płacić jak kiedyś na Neste ;)

Generalnie to powinni sie za to wziac. A operatorzy niech sie rozliczaja pomiedzy soba. Moze byc ciut drozej o 1 czy 2 zl za transakcje choc IMO warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PawelWaw napisał(a):

 

moze to jest miejsce dla jakiejs firmy technologicznej zeby napisac taka apke i kosic kase :)

 

 

A takie Ionity, Orlen czy inny GreenWay udostępniają API?

 

EDIT: API do płatności oczywiście ;)
Bo wiem że udostępniają jakieś, aby strony wyświetlały czy ładowarka działa

Edytowane przez kravitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wujek napisał(a):

Trzeba by zmusić ustawa żeby udostępniały komunikacje.

 

Wydaje mi się że udostępniają, bo przecież producenci samochodów udostępniają jakieś karty wspólne. Np VW czy Kia.

Jednak skoro nie pojawiła się jeszcze "darmowa apka" na rynku, to pewnie to udostępnienie srogo kosztuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kravitz napisał(a):

 

A takie Ionity, Orlen czy inny GreenWay udostępniają API?

 

EDIT: API do płatności oczywiście ;)
Bo wiem że udostępniają jakieś, aby strony wyświetlały czy ładowarka działa

 

nigdy sie tym nie interesowalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

To jest tak prymitywne, jak telefonia komórkowa w początkowym okresie ;]

Płacisz abonament w którym nic nie masz, ale im więcej zapłacisz, tym masz tańsze minuty za rozmowę ;]


Nie z punktu widzenia dostawcy. 
Ma dopływ gotówki cały rok a nie w wakacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

moze to jest miejsce dla jakiejs firmy technologicznej zeby napisac taka apke i kosic kase :)

 


Moja karta/appka „VW We Charge” działa w większości popularnych ładowarek w EU (łącznie z GreenWay). Nie używam niczego innego. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 05:31, wujek napisał(a):

Trzeba by zmusić ustawa żeby udostępniały komunikacje.

Nie na potrzeby. Wystarczy, że te wszystkie firmy pozwolą/ogarną identyfikację aut przez port ładowania. Kasa zejdzie Ci z karty kredytowej, a szczegóły możesz sprawdzić przez www albo apkę. Wtykasz i się ładujesz. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HanYs napisał(a):

Nie na potrzeby. Wystarczy, że te wszystkie firmy pozwolą/ogarną identyfikację aut przez port ładowania. Kasa zejdzie Ci z karty kredytowej, a szczegóły możesz sprawdzić przez www albo apkę. Wtykasz i się ładujesz. 

Fajne rozwiązanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 10:36, format napisał(a):

 

Tu nie ma co filozofować, a dać kalkulatorowi się wykazać. Umowa z Ionity podpisana jest na 12 miesięcy, całkowity koszt to więc 948zł. Różnica w cenie to 1.5zł więc inwestycja w abonament zwróci się przy 632kWh ładowanych u nich rocznie. Przy ~22kWh na setkę (takie ja mam średnie zużycie z ~30kkm, w tym z kilkuset kilometrami torowymi) równa się to przejechaniu na prądzie z Ionity 2872km. Tu sobie każdy musi sam odpowiedzieć czy tyle km po Europie zrobi.

 

Sprawa oczywiście się komplikuje gdy kręcimy Teslą i kWh do porównania już nie kosztuje 2.99 tylko dajmy na to 2zł. Wtedy abonament Ionity zwróci się odpowiednio przy 1896kWh i 8600km.

 

Dodałbym tylko, że te 948 zł rocznie to dla Teslarzy i innych niezaangażowanych w powstanie Ionity.

Ambasadorzy Ionity 🤪 (tj. Merce, Bimmery, VAGi, GWORT i Koreańce) mają ciut niższy ten abonament.

 

Przykładowo, Kia/Hyundai ma 58 zł/miesiąc czyli rocznie 696 zł i stawka 1.35 zł za kWh.

Czyli zwrot po około 2000 km. Czyli jeden wypad w Ojropę :) 

 

Oczywiście są iini operatorzy i różne stawki na różnych kierunkach i obliczenia mogą być bardziej skomplikowane ;) 

Choćby SuC ma zdaje się różne stawki zależnie od pory dnia. 

 

Ale idzie nowy rok to i może nowe stawki, pewnie lepsze 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):


Z pewnością!

Ciekawe tylko, dla kogo? ;]
 

Fotka z teraz. Długie ładowanie ma swoje plusy…

 

90B053A5-48D0-4DF9-83A3-FD384BD356DE.jpeg

Kiedyś obiady się jadło i wio, a teraz 2x 45 min ;) Taka to e-bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Kiedyś obiady się jadło i wio, a teraz 2x 45 min ;) Taka to e-bajka.


Z tym ebajkowym gadżetem nigdy nie jest nudno! Już dojechane do domu… ;]

 

 

F9CC4ABF-2AE2-4CD5-A715-325E6FD8319E.jpeg

Edytowane przez HelixSv
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, HelixSv napisał(a):


Z tym ebajkowym gadżetem nigdy nie jest nudno! Już dojechanie do domu… ;]

 

 

F9CC4ABF-2AE2-4CD5-A715-325E6FD8319E.jpeg

 

Uwielbiam te urywające głowę przyśpieszenie przy takim stanie naładowania baterii ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 07:12, format napisał(a):

 

Ionity dla mieszkańców Polski jest jednak dość abstrakcyjne. Najbliższa mi stacja jest 250km ode mnie. Niby akurat żeby się gdzieś podładować w trasie, ale jednak jeżdżę na takie dystanse na tyle rzadko że 2.99 wychodzi taniej.

 

Bez abo Greenway w PL jest tańszy, bo bodajże 2,5PLN/kWh.

A w Ionity się opłaca nawet na jedno ładowanie miesięcznie, bo wtedy jest 1,29PLN/kWh. Abo za 79PLN zwraca się już po niecałych 50kWh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.