Skocz do zawartości

Tesla semi truck EN


HanYs

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli pełnowymiarowa ciężarówka.

Porównania w "murzyńskich" jednostkach ale jak ktoś chce to może sobie przeliczyć tutaj https://www.mpgtolitres.com/https://www.unitconverters.net/length/miles-to-km.htm

 

Efektywność takiego zestawu z pełnym obciążeniem jest imponująca. :jem:

Oczywiście "iwi eksperci" już wypisują farmazony, że to będzie chipsy wozić. :hehe:

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wujek napisał(a):

Trochę się spóźnili… jest już Rival, F150 i inne chevrolety zobaczymy jak im się to będzie sprzedawało. Nic nie słychać o ciężarówkach pepsi :hmm: 

O czym ty piszesz ?

To jest wielka 1000HP ciężarówka która ciągnie ponad 30 ton ładunku.

 

tesla-semi-e-lkw-electric-truck-2022-02-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2023 o 22:20, HanYs napisał(a):

O czym ty piszesz ?

To jest wielka 1000HP ciężarówka która ciągnie ponad 30 ton ładunku.

 

tesla-semi-e-lkw-electric-truck-2022-02-

 

Jak by to nie jeździło to Elon nie byłby sobą gdyby nie przekombinował i nie da się w tym za autostradę zapłacić bez upierdliwego wysiadania.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Jak by to nie jeździło to Elon nie byłby sobą gdyby nie przekombinował i nie da się w tym za autostradę zapłacić bez upierdliwego wysiadania.

 

Autostrady w USA mają bramki za które płacisz przejeżdżając po nimi 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2023 o 22:20, HanYs napisał(a):

O czym ty piszesz ?

To jest wielka 1000HP ciężarówka która ciągnie ponad 30 ton ładunku.

 

tesla-semi-e-lkw-electric-truck-2022-02-

 

Zastanów się co Ty piszesz. Wygląda na to że nie masz zielonego pojęcia o tematyce, a się wypowiadasz! :old:

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, HanYs napisał(a):

Autostrady w USA mają bramki za które płacisz przejeżdżając po nimi 😂

 

Byłeś kiedyś w Stanach? Bo ja znam kogoś, kto był. I płacił np. za przejazd niektórymi mostami. Poza tym nie wiedziałem, że to jest wersja na USA a na Europę będzie inna.

;l

 

 

BTW, na te nieotwierane okna to narzekają właśnie amerykańscy truckerzy, więc coś chyba jest na rzeczy.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Byłeś kiedyś w Stanach? Bo ja znam kogoś, kto był. I płacił np. za przejazd niektórymi mostami. Poza tym nie wiedziałem, że to jest wersja na USA a na Europę będzie inna.

;l

 

 

BTW, na te nieotwierane okna to narzekają właśnie amerykańscy truckerzy, więc coś chyba jest na rzeczy.

:ok:

 

Ja tylko udaję, bo naprawdę mieszkam w Tychach ;]

 

Wspomniałeś o autostradach i to nie jest problem. Okienek z cash-em już nie ma. 

Problemem może być to, że niektóre prywatne firmy mają "okienka" przy wjeździe i tam kierowca podaje papiery cieciowi ;]

Na szczęście Tesla to ciężarówka przyszłości więc pewnie "papiery" można przesłać będzie elektronicznie. 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2023 o 23:02, HanYs napisał(a):

Czyli pełnowymiarowa ciężarówka.

Porównania w "murzyńskich" jednostkach ale jak ktoś chce to może sobie przeliczyć tutaj https://www.mpgtolitres.com/https://www.unitconverters.net/length/miles-to-km.htm

 

Efektywność takiego zestawu z pełnym obciążeniem jest imponująca. :jem:

Oczywiście "iwi eksperci" już wypisują farmazony, że to będzie chipsy wozić. :hehe:

 

 

 

Myślę, że wożący "puszki" już leżą ze śmiechu a branża szambiarska .... no cóż.... legła w gruzach ;).... wybetonowanych szamb ..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ariibyd napisał(a):

Myślę, że wożący "puszki" już leżą ze śmiechu a branża szambiarska .... no cóż.... legła w gruzach ;).... wybetonowanych szamb ..... 

Widzę, że jesteś ekspertem iWi .

Dziękuję za doskonałą wypowiedź. :pub:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HanYs napisał(a):

Widzę, że jesteś ekspertem iWi .

Dziękuję za doskonałą wypowiedź. :pub:

 

jo.... chwała Ci i reszcie .... to coś na "prund" nie uniesie u nas ( nie u Ciebie.... tam można więcej..... oooo tak...). Jeszcze czytasz to co napiszą po "naszemu" czy już "słownik" Cię zastąpił?..... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ariibyd napisał(a):

jo.... chwała Ci i reszcie .... to coś na "prund" nie uniesie u nas ( nie u Ciebie.... tam można więcej..... oooo tak...). Jeszcze czytasz to co napiszą po "naszemu" czy już "słownik" Cię zastąpił?..... 

 

W Polsce byłem we wrześniu 2022 więc pewnie tyle się zmieniło, że to już KONIEC ! :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2023 o 22:02, HanYs napisał(a):

Czyli pełnowymiarowa ciężarówka.

Porównania w "murzyńskich" jednostkach ale jak ktoś chce to może sobie przeliczyć tutaj https://www.mpgtolitres.com/https://www.unitconverters.net/length/miles-to-km.htm

 

Efektywność takiego zestawu z pełnym obciążeniem jest imponująca. :jem:

Oczywiście "iwi eksperci" już wypisują farmazony, że to będzie chipsy wozić. :hehe:

 

 

 

Czy to jest jakieś nowe cudo, jakie przeoczyłem, czy jednak ta spóźniona ciężarówka od tesli, która ma śmieszną ładowność, porąbaną konstrukcję i próbuje się jej przypiąć łatkę nowoczesnego sprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Igorek napisał(a):

Czy to jest jakieś nowe cudo, jakie przeoczyłem, czy jednak ta spóźniona ciężarówka od tesli, która ma śmieszną ładowność, porąbaną konstrukcję i próbuje się jej przypiąć łatkę nowoczesnego sprzętu?

Masz jakąś konkurencję do 30 ton ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2023 o 23:02, HanYs napisał(a):

Czyli pełnowymiarowa ciężarówka.

Porównania w "murzyńskich" jednostkach ale jak ktoś chce to może sobie przeliczyć tutaj https://www.mpgtolitres.com/https://www.unitconverters.net/length/miles-to-km.htm

 

Efektywność takiego zestawu z pełnym obciążeniem jest imponująca. :jem:

Oczywiście "iwi eksperci" już wypisują farmazony, że to będzie chipsy wozić. :hehe:

IKEA w Polsce ponoć uruchamia już taką trasę pomiędzy Babimostem a Zbąszynkiem obługiwaną przez Volvo elektryczne:

https://elektrowoz.pl/transport/ikea-wykorzysta-elektryczne-ciezarowki-volvo-w-zbaszynku-i-babimoscie/

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2023 o 13:29, iwik napisał(a):

Coś wiadomo nt zużycia energii takiego zestawu i kosztu przejazdu 1000km w porównaniu do diesla (raczej się tego nie ładuje z domowego gniazdka w G12 😅) ? 

Podobno ładuje się 4 dni i zjada to w kilka godzin wioząc watę. :old:

 

Tesla Semi specs (2022):

Fully loaded at 82,000 lbs (37,195 kg) Gross Combination Weight

Range: about 300 miles (483 km) or 500 miles (804 km)
(two battery options)

Energy Consumption: less than 2 kWh/mile (1.24 kWh/km)

Estimated battery capacity (based on range and energy consumption): lower than 600 kWh or 1,000 kWh (1 MWh)

Acceleration 0-60 mph (96.5 km/h): 20 seconds (when fully loaded)

Speed up a 5% Grade: Highway speed limit

Powertrain: 3 independent motors (vs. four motors in the initial specs in 2017)
- two electric motors for acceleration at the rear axle (with automatic disengage)
- one electric motor for highway driving at the second axle (constantly engaged)
- carbon-sleeved rotors just like Plaid

Fast Charging: up to 70% of range in 30 minutes
Peak output: 1+ MW

Fuel Savings (est.): up to $200,000 over 3 years

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HanYs napisał(a):

Podobno ładuje się 4 dni i zjada to w kilka godzin wioząc watę. :old:

 

Tesla Semi specs (2022):

Fully loaded at 82,000 lbs (37,195 kg) Gross Combination Weight

Range: about 300 miles (483 km) or 500 miles (804 km)
(two battery options)

Energy Consumption: less than 2 kWh/mile (1.24 kWh/km)

Estimated battery capacity (based on range and energy consumption): lower than 600 kWh or 1,000 kWh (1 MWh)

Acceleration 0-60 mph (96.5 km/h): 20 seconds (when fully loaded)

Speed up a 5% Grade: Highway speed limit

Powertrain: 3 independent motors (vs. four motors in the initial specs in 2017)
- two electric motors for acceleration at the rear axle (with automatic disengage)
- one electric motor for highway driving at the second axle (constantly engaged)
- carbon-sleeved rotors just like Plaid

Fast Charging: up to 70% of range in 30 minutes
Peak output: 1+ MW

Fuel Savings (est.): up to $200,000 over 3 years

 

Czyli mamy łaczną masę zestawu + ładunku określoną na 37,2 tony. Nadal nie wiemy ile jest łądowności. Europejskie zestawy ważą 40ton i wiozą wtedy 24 tony towaru. Da się to jakoś porównać? Inaczej mówiąc- ile może przewieźć Tesla za jednym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Igorek napisał(a):

Czyli mamy łaczną masę zestawu + ładunku określoną na 37,2 tony. Nadal nie wiemy ile jest łądowności. Europejskie zestawy ważą 40ton i wiozą wtedy 24 tony towaru. Da się to jakoś porównać? Inaczej mówiąc- ile może przewieźć Tesla za jednym razem?

Nic !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HanYs napisał(a):

Nic !

 

a wcześniej:

 

W dniu 6.01.2023 o 22:02, HanYs napisał(a):

Czyli pełnowymiarowa ciężarówka.

Efektywność takiego zestawu z pełnym obciążeniem jest imponująca. :jem:

Oczywiście "iwi eksperci" już wypisują farmazony, że to będzie chipsy wozić. :hehe:

 

Aha, czyli :mast: do Tesli ale jak przychodzi porównać rzeczywiste parametry to zaczyna się Rybowanie

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2023 o 13:25, Igorek napisał(a):

 

a wcześniej:

 

 

Aha, czyli :mast: do Tesli ale jak przychodzi porównać rzeczywiste parametry to zaczyna się Rybowanie

 

Pozdrawiam followersa.

:bukiet:

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2023 o 04:18, HanYs napisał(a):

Podobno ładuje się 4 dni i zjada to w kilka godzin wioząc watę. :old:


Ale czekaj ;]
Z domowego gniazdka to tego nie naładujesz w 4 dni, a rzeczywiście w kilka godzin zeżre baterie, nawet wioząc watę ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś czytałem ze te ich ciężarówki robia 117km w jedna stronę i wracają. No wow! niech teraz jedzie do Chicago z SF :phi: maja jakaś wtyczkę do ładowania co jedt tylko w zajezdni pepsi. https://elektrowoz.pl/transport/tesla-semi-wrazenia-kierowcow-pepsico-bateria-1-mwh-przedni-silnik-plaidow-na-ostatniej-osi-uchylne-okna-z-przodu-motortrend/
 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujek napisał(a):

Dziś czytałem ze te ich ciężarówki robia 117km w jedna stronę i wracają. No wow! niech teraz jedzie do Chicago z SF :phi: maja jakaś wtyczkę do ładowania co jedt tylko w zajezdni pepsi. https://elektrowoz.pl/transport/tesla-semi-wrazenia-kierowcow-pepsico-bateria-1-mwh-przedni-silnik-plaidow-na-ostatniej-osi-uchylne-okna-z-przodu-motortrend/
 

 

 

A zwykły tir zasięg 6000 km na jednym tankowaniu, nieźle...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wujek napisał(a):

Dziś czytałem ze te ich ciężarówki robia 117km w jedna stronę i wracają. No wow! niech teraz jedzie do Chicago z SF :phi: maja jakaś wtyczkę do ładowania co jedt tylko w zajezdni pepsi. https://elektrowoz.pl/transport/tesla-semi-wrazenia-kierowcow-pepsico-bateria-1-mwh-przedni-silnik-plaidow-na-ostatniej-osi-uchylne-okna-z-przodu-motortrend/
 

 


Ciężarówki są potrzebne zarówno na krótkich jak i długich trasach. To logiczne, że najpierw spalinowe przegrają na tych krótkich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HelixSv napisał(a):


Ciężarówki są potrzebne zarówno na krótkich jak i długich trasach. To logiczne, że najpierw spalinowe przegrają na tych krótkich. 

Na krótkich trasach to one są idealne IMO.  Cały detal w mieście można ogarnąć. Oni się podniecali jaki to ma duży zasięg a jeździ w kolo komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wujek napisał(a):

Na krótkich trasach to one są idealne IMO.  Cały detal w mieście można ogarnąć. Oni się podniecali jaki to ma duży zasięg a jeździ w kolo komina.

 

Normalna sprawa. 

Znam takich, co podniecają się zasięgiem swoich diesli a w daleką trasę jadą może na Wszystkich Świętych do sąsiedniej gminy.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ppmarian napisał(a):

 

Szacunek dla nich. 

W Szwecji widziałem ze dwa razy ciężarówki na Ionity. Niestety odpowiednia infra jeszcze w ogóle nie istnieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał(a):

Dziś czytałem ze te ich ciężarówki robia 117km w jedna stronę i wracają. No wow! niech teraz jedzie do Chicago z SF :phi: maja jakaś wtyczkę do ładowania co jedt tylko w zajezdni pepsi. https://elektrowoz.pl/transport/tesla-semi-wrazenia-kierowcow-pepsico-bateria-1-mwh-przedni-silnik-plaidow-na-ostatniej-osi-uchylne-okna-z-przodu-motortrend/
 

 

Przecież jeżdżą tyle ile im potrzeba. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

A zwykły tir zasięg 6000 km na jednym tankowaniu, nieźle...

Bzdura, tyle to mają w najlepszym przypadku. Aby to zaistniało musi być pojemność 1500 litrów oraz zużycie na poziomie 25/100. Zbiorniki 1500 to specyficzna konfiguracja na dalekie trasy a tak niskie zużycie paliwa musi wiązać się ze świadomym kierowcą a przede wszystkim lekkim ładunkiem.

Standardowa pojemność to będzie jakieś 300-450 litrów co przy zużyciu 30/100 da 1000-1500 zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Igorek napisał(a):

Bzdura, tyle to mają w najlepszym przypadku. Aby to zaistniało musi być pojemność 1500 litrów oraz zużycie na poziomie 25/100. Zbiorniki 1500 to specyficzna konfiguracja na dalekie trasy a tak niskie zużycie paliwa musi wiązać się ze świadomym kierowcą a przede wszystkim lekkim ładunkiem.

Standardowa pojemność to będzie jakieś 300-450 litrów co przy zużyciu 30/100 da 1000-1500 zasięgu.

 

Chcesz ze mną dyskutować na temat tirów? Napewno ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

Chcesz ze mną dyskutować na temat tirów? Napewno ?

Chciałem tylko sprostować wypowiedź jakoby zwykły tir ma 6000km zasięgu na jednym tankowaniu.

Tak jeszcze odnośnie tematu to maksymalny zasięg jest tylko jednym z parametrów ciężarówki. Jeśli da się zrobić 1000km to można przyjąć, że jest wystarczająco dobrze. Ważne, aby kierowca miał możliwość zatankowania raz dziennie po skończonej zmianie i nie poświęcał temu zbyt wiele czasu -niech to będzie 15 minut. Przy tym należy utrzymać ładowność bliską obowiązującej w branży i można ruszać z rewolucją wśród ciężarówek.

A jak jest z Teslą to widzimy - zasięg udało się osiągnąć waląc tony baterii. Wskutek czego pozostała ładowność nadal jest skrzętnie ukrywana ;] A kabel do przyzwoitego ładowania jest jeden ;]

A już zupełną wisienką na torcie jest fakt, że w Europie elektryfikacja ciężarówek powoli się dokonuje, tylko nikt nie robi tyle hałasu :skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

ufff bo ja sie kompletnie na tirach nie znam ;l

Jeśli jest coś tak śmiesznego to może się podziel?

Robisz atmosferę jakbyś coś wiedział. Ale nikt kto jest w branży nie używa pojęcia tir, więc...?

  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Igorek napisał(a):

Jeśli jest coś tak śmiesznego to może się podziel?

Robisz atmosferę jakbyś coś wiedział. Ale nikt kto jest w branży nie używa pojęcia tir, więc...?

Bo to jest sekta bogaczy z elektrycznymi wozami, czego nie rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał(a):

Bo to jest sekta bogaczy z elektrycznymi wozami, czego nie rozumiesz?

 

Ja na ten przykład rozumiem ;]

Ostatnio wracałem bez ogrzewania ;]

Miałem do przejechania 40km w jedną stronę, większość ekspresówką. I byliśmy na styk z czasem.

Jak wyjeżdżałem to zasięg pokazywało 120km, więc jechałem dosyć żwawo.

Wróciłem z zasięgiem 4km i od kilkunastu km już było zimno.

A oczywiście wyjechałem bez kurtki, bo po co? ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Ja na ten przykład rozumiem ;]

Ostatnio wracałem bez ogrzewania ;]

Miałem do przejechania 40km w jedną stronę, większość ekspresówką. I byliśmy na styk z czasem.

Jak wyjeżdżałem to zasięg pokazywało 120km, więc jechałem dosyć żwawo.

Wróciłem z zasięgiem 4km i od kilkunastu km już było zimno.

A oczywiście wyjechałem bez kurtki, bo po co? ;]

Podziwiam ze sobie to fundujesz. Z każdej strony patrze gdzie miałbym korzyści z elektryka i nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał(a):

Podziwiam ze sobie to fundujesz. Z każdej strony patrze gdzie miałbym korzyści z elektryka i nie widzę.

 

Ma całą masę plusów.

Po pierwsze nie bywam na stacji benzynowej, a niespecjalnie lubię tam bywać. 

Zwyczajnie zawsze trafiam akurat na kolejkę do dystrybutora lub/i do zapłaty.

 

Po drugie elektrykiem jeździ się przyjemniej niż spaliniakiem. I to dużo przyjemniej.

Wszystko w tej jeździe jest lepsze i tyle.

 

Po trzecie, jazda jest jednak tańsza, bo ładuję się w domu.

 

Po czwarte buspasy i darmowe parkowanie (te dwa punkty zdecydowały u nas sprawę kupna elektryka, bo żona miała jeździć do roboty do samego centrum Wawy).

 

 

W elektryku dla mnie, szczerze ;] , nie jest problemem zasięg, ale wątpliwa bezawaryjność stacji ładowania, rozwiązania z ładowaniem (apki, a nie zwykłe terminale) i mała ilość stacji ładowania. Gdyby na każdej stacji benzynowej były ze 3 stanowiska, nawet jakieś powiedzmy po 50kW, to ja od jutra mogę jeździć tylko elektrykiem. Na wakacje najwyżej polecę samolotem lub od biedy pożyczę Fabię w TDI.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.