Skocz do zawartości

1.0 TSI vs 1.5 TSI - różnice w eksploatacji w Skoda Scala


komor

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mamy tutaj użytkowników, którzy mogą coś powiedzieć o różnicach pomiędzy tymi silnikami?

 

Oba połączone z DSG. O ile taki 1.5 TSI realnie będzie więcej palić?

 

Auto z przeznaczeniem głównie do miasta, z opcją jakiś niewielkich tras. To że będzie fajniej jeździć ze 150KM to oczywiste. Chodzi tutaj o czyste koszty. Problemów ani w jednym ani drugim już chyba strasznych nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, komor napisał(a):

Czy mamy tutaj użytkowników, którzy mogą coś powiedzieć o różnicach pomiędzy tymi silnikami?

 

Oba połączone z DSG. O ile taki 1.5 TSI realnie będzie więcej palić?

 

Auto z przeznaczeniem głównie do miasta, z opcją jakiś niewielkich tras. To że będzie fajniej jeździć ze 150KM to oczywiste. Chodzi tutaj o czyste koszty. Problemów ani w jednym ani drugim już chyba strasznych nie ma?

 

Mam takie słabe porównanie, bo 1.0 w Golfie, a 1.5 w Octavii, dodatkowo inny kierowca w Golfie i Octavii.

Tak czy siak Octavia z 1.5 paliła na tej samej trasie pokonanej z tą samą prędkością i w tym samym czasie o około 0.5-1 litr więcej niż Golf z 1.0

 

Po mieście nie mam danych, ale tutaj już inny kierowca robi mocą różnicę i nieporównywalne trasy.

 

Nie jeździłem 1.5TSI, ale na papierze ma dużo więcej KM, ale nie aż tak dużo więcej Nm.

Wnioskuję, że trzeba trochę pokręcić, aby te KM się pojawiły (automat będzie to robił oczywiście sam, ale będą efekty akustyczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 TSI potrafi spalić mało i b. mało np. na trasie do 100-110 kiedy sobie jedzie na dwóch garach. Ale potrafi też zachowywać się b.nieekonomicznie , np dojazd po mieście do pracy w okresach zimowych na odcinkach oko 5-6km. Wtedy średnie 10 i więcej to nic nadzwyczajnego. Generalnie jeździłem 1,5 w octavia i 1,0 w golf 8 ale tutaj było DSG. Moim zdaniem 1,0 lepiej reaguje na gaz, w 1,5 jest dramat pod tym względem. 1,0 też spali oko litr mniej po mieście , na trasie może się wyrównać. Jeśli chodzi o przyspieszenie to jak już to 1,5 złapie ciąg to idzie ładnie do odcięcia i tak od 3 tys jest już duża różnica w przyspieszeniu.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, irishpiter napisał(a):

 Ale potrafi też zachowywać się b.nieekonomicznie , np dojazd po mieście do pracy w okresach zimowych na odcinkach oko 5-6km. 

 

W takich warunkach to kazdy jeden silnik bedzie palil grubo ponad norme.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

W takich warunkach to kazdy jeden silnik bedzie palil grubo ponad norme.

 

Zgadza się, ale 1,0 na bank będzie sporo niżej od tych wartości.

Do tego 1,5 w manualu ma tendencję do kangurowania i poszanowania przy zmianie z jeden na dwa. Nie wiem może już to ogarnęli, ja miałem auto z konca 2019 i problem był. 1,0 za to b. płynne bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W takich warunkach to kazdy jeden silnik bedzie palil grubo ponad norme.
 
Koleżanki 1.5 +dsgw t-cross potrafi pokazywać średnie 8 ;] ale ona ma bardzo nie po drodze z ekonomicznością, zadko kiedy ma szansę się zagrzać

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5 tsi i bardzo dużo zależy od budy, kiedyś tu pisałem o tym silniku w służbowym aucietj octavi, a w prywatnym t rocu.

Myślę, że w budzie scali będzie bardzo oszczędny.

Mój pali od 5.5 do 8 w zależności o zapotrzebowania na moc :), ale średnio to raczej bliżej 6.5.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, irishpiter napisał(a):

Zgadza się, ale 1,0 na bank będzie sporo niżej od tych wartości.

Do tego 1,5 w manualu ma tendencję do kangurowania i poszanowania przy zmianie z jeden na dwa. Nie wiem może już to ogarnęli, ja miałem auto z konca 2019 i problem był. 1,0 za to b. płynne bylo.

 

Mam z 2019 i ogarnęli to w nowym sofcie, ja tego problemu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pado napisał(a):

 

Mam z 2019 i ogarnęli to w nowym sofcie, ja tego problemu nie mam.

To masz szczescie, jak już kiedyś pisani, to też zależy od egzemplarza, ja do końca gwarancji starałem się walczyć, w końcu VW czyli importer oficjalnie napisał że to cecha tego motoru i koniec. W serwisach każdy to potwierdza, nawet OIV ma problemy. Jednemu to przeszkadza drugiemu nie. Teraz jeżdżę 1,4 TSI i ciągle zadziwia mnie ta płynność przy zmianie z jedynki na dwójkę😂. Ogólnie to jedyna zaleta tego motoru to spalanie wg mnie. Reakcja na gaz, płynność, szczególnie w korkach mocno na minus. W 1,0 TSI zero taki przygód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, komor napisał(a):

O ile taki 1.5 TSI realnie będzie więcej palić?

Teoretyzuję, ale powiedziałbym, że to zależy od trasy. W mieście od świateł do świateł 1.0 może spalić do litra mniej pewnie. Ale już na autostradzie będzie pewnie równo, albo nawet trochę na korzyść 1.5 tsi. Im szybciej tym przewaga 1.5 będzie większa. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, komor napisał(a):

Czy mamy tutaj użytkowników, którzy mogą coś powiedzieć o różnicach pomiędzy tymi silnikami?

 

Oba połączone z DSG. O ile taki 1.5 TSI realnie będzie więcej palić?

 

Auto z przeznaczeniem głównie do miasta, z opcją jakiś niewielkich tras. To że będzie fajniej jeździć ze 150KM to oczywiste. Chodzi tutaj o czyste koszty. Problemów ani w jednym ani drugim już chyba strasznych nie ma?

mam oba w rodzinie 

 

Scala 1.0 manual ( nie pamiętam czy 110 czy 115km ) 

Octavia 4 1.5 manual ( 150km ) 

 

Scala po mieście na krótkich trasach 6,5-7l

OIV na podobnych trasach 8,5-9l ( do 10l zimą ) 

 

na trasie jak do 100km/h , Scala do 4,5l , OIV do 5l , przy 120-140 już podobnie czyli 6,5-7l ( 7l przy non stop 140km/h )

 

jak do miasta to 1.0 w Scali spokojnie wystarczy a i na autostradzie spokojnie można utrzymać 140km/h jak i więcej , w OIV jest mocny zapas mocy przy wyższych prędkościach 

 

W OIV faktycznie mocno szarpie i kanguruje na zimnym silniku na 1-2 biegu

 

różnice :

https://zeperfs.com/en/duel10598-7929.htm

 

 

 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał(a):

Szwagier się przesiadł z Golfa7 1.0 na Tiguana 1.5. Po ok 6m mówił, że równo 1l więcej pali średnio. Zastosowanie to głównie dojazdy do pracy.

Tylko, ze Tiguan to większe auto. Ale chyba wynik ok.

 

6 godzin temu, czachabrava napisał(a):

Co prawda w manualu, ale mi Scala 1.5 tsi spalała prawie tyle samo co 1.2 i 1.4 tsi w miejskiej jeździe. Sasiad ma 1.0 z dsg i z tego co mówił to spalanie miał z litr większe.

Wiele zależy od warunków w jakich się poruszamy, mam tego świadomość.

5 godzin temu, Chalek napisał(a):

1.5 tsi to bardzo oszczędny samochód. 

Teściowej w scali pali koło 6 po mieście. Skrzynia manual.

Jakby tak było to rzeczywiście to bierzemy 1.5 ;] Ale moja zona raczej będzie miała znacznie wyższe wyniki ;]

 

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

W takich warunkach to kazdy jeden silnik bedzie palil grubo ponad norme.

 

Diesel :old: On się tu sprawdza, jak tylko nie zatka się DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój były już 1.5TSI DSG palił w Warszawie średnio pod 8 litrów, ale jeździłem dla przyjemności, a nie dla ekonomii + dużo krótkich odcinków. Jak była dłuższa przejażdżka to do razu zlatywało na 7 i mniej. A w trasie to 6 bez żadnego problemu. Bardzo ekonomiczny silnik. Miałem też 10TSI 85 w manualu, też w Golfie i palił o 1-1,5l mniej, ale 150tką jeździłem szybciej. Więc ten litr różnicy się potwierdza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, komor napisał(a):

Czy mamy tutaj użytkowników, którzy mogą coś powiedzieć o różnicach pomiędzy tymi silnikami?

 

Oba połączone z DSG. O ile taki 1.5 TSI realnie będzie więcej palić?

 

Auto z przeznaczeniem głównie do miasta, z opcją jakiś niewielkich tras. To że będzie fajniej jeździć ze 150KM to oczywiste. Chodzi tutaj o czyste koszty. Problemów ani w jednym ani drugim już chyba strasznych nie ma?

 

Jeżdżone tak samo spalą tyle samo, w granicach błędu pomiarowego.

 

Z tą gwiazdka z że 1.5 nie pojedziesz tak samo, mimo najszczerszych chęci :)

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2023 o 20:08, Pado napisał(a):

Mam 1.5 tsi i bardzo dużo zależy od budy, kiedyś tu pisałem o tym silniku w służbowym aucietj octavi, a w prywatnym t rocu

 

Dokładnie.

Ja mam ten silnik w Skodzie Karoq i po mieście wychodzi  8.5- 9l średnio przy obecnych temperaturach.

Ta Skoda to już trochę klocek- 1400kg i aerodynamika cegły.

Scala płaska i lżejsza o ~250kg. 

 

Obstawiam, że w 8l się spokojnie zmieści.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sowik85 napisał(a):

 

Dokładnie.

Ja mam ten silnik w Skodzie Karoq i po mieście wychodzi  8.5- 9l średnio przy obecnych temperaturach.

Ta Skoda to już trochę klocek- 1400kg i aerodynamika cegły.

Scala płaska i lżejsza o ~250kg. 

 

Obstawiam, że w 8l się spokojnie zmieści.

 

 

u mnie w budzie T roca poranne dojazdy w GOP do pracy wyglądają tak o tej porze roku (powrót niestety inna trasa i  + 0,5l) 

Przechwytywanie.JPG

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.