Skocz do zawartości

Zima a EV


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.01.2023 o 14:19, PawelWaw napisał(a):

Fajne dane:

 

Te estymowane dane dla eGolfa, wydaje mi się że takie są jakie są, bo część tych eGolfów nie ma pompy ciepła. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Stąd sporo idzie na ogrzewanie.

 

U siebie nie widzę spadku zasięgu aż o 23%, ale fakt że jest i w przypadku tak małej baterii każdy spadek jest bolesny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Te estymowane dane dla eGolfa, wydaje mi się że takie są jakie są, bo część tych eGolfów nie ma pompy ciepła. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Stąd sporo idzie na ogrzewanie.

 

U siebie nie widzę spadku zasięgu aż o 23%, ale fakt że jest i w przypadku tak małej baterii każdy spadek jest bolesny.


Według mnie w id4 też nie ma aż takiego spadku.

…nie to, żebym ten wynalazek lubił…

 

i nie wierzę w dane odnośnie jaguara. 
 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO spadek zasięgu spowodowany jest gorszą wydajnością baterii przy niskich temp a nie zwiększonym zapotrzebowaniem na energię. Samo ogrzewanie nie zużywana dużo energii, szczególnie przy dłuższej jeździe. Był kiedyś dokładny test. W Skodzie utrata ok 20-25% zasięgu jest jak najbardziej realna. Tak mniej więcej wychodzi jak pokonywaliśmy tą samą trasę w warunkach zima (ok 0C) i lato. W mieście jest trudno mierzalne, tym bardziej że auto garażowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

IMHO spadek zasięgu spowodowany jest gorszą wydajnością baterii przy niskich temp a nie zwiększonym zapotrzebowaniem na energię. Samo ogrzewanie nie zużywana dużo energii, szczególnie przy dłuższej jeździe. Był kiedyś dokładny test. W Skodzie utrata ok 20-25% zasięgu jest jak najbardziej realna. Tak mniej więcej wychodzi jak pokonywaliśmy tą samą trasę w warunkach zima (ok 0C) i lato. W mieście jest trudno mierzalne, tym bardziej że auto garażowane.

Moja :piekna: nie pojedzie jak ma mniej jak 50% więc zima praktycznie co wieczor muszę podpinać:) Po tym widac, że zasięg spada zima :)

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zinger napisał(a):

Moja :piekna: nie pojedzie jak ma mniej jak 50% więc zima praktycznie co wieczor muszę podpinać:) Po tym widac, że zasięg spada zima :)

Moja nie ma z tym problemu, mimo iż wie, żeby niżej 20% nie schodzić.

Mimo to nigdy jeszcze nie zbrakło jej prądu przez 3lata, a przy noPb wcześniej 2x wyjeździła, że auto zgasło :phi:. Ładowanie ok raz na tydzień.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):

Moja nie ma z tym problemu, mimo iż wie, żeby niżej 20% nie schodzić.

Mimo to nigdy jeszcze nie zbrakło jej prądu przez 3lata, a przy noPb wcześniej 2x wyjeździła, że auto zgasło :phi:. Ładowanie ok raz na tydzień.

Nam też nigdy nie brakło, ale jakoś ma alergie na niskie %, czyli tak poniżej 50 :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał(a):

Samo ogrzewanie nie zużywana dużo energii, szczególnie przy dłuższej jeździe.

 

Moim zdaniem im oszczędniejsze auto, tym różnica zima/lato będzie większa procentowo.

Ogrzanie wnętrza zabierze mniej więcej tyle samo energii w każdym aucie podobnej wielkości.

Zużycie energii do poruszania się jednak jest inne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Moim zdaniem im oszczędniejsze auto, tym różnica zima/lato będzie większa procentowo.

Ogrzanie wnętrza zabierze mniej więcej tyle samo energii w każdym aucie podobnej wielkości.

Zużycie energii do poruszania się jednak jest inne.

Ja wg apki jakiegoś większej róznica lato-zima nie widzę. Ogrzewanie liczy się i tak per h. Z tego testu wynikało, że ogrzewania pobiera <1kWh, więc przy zużyciu ok 15kWh/100km jest pomijalne (latem znów pracuje klima). Oczywiście na krótkich odcinkach miejskich może to mieć większe % znaczenie. Zużycie silników trakcyjnych też nie sądzę aby było jakoś większe. Natomiast zasięg spada, z racji baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2023 o 10:25, sherif napisał(a):

amo ogrzewanie nie zużywana dużo energii,

Zużywa bardzo dużo :) 

A im wolniej się jedzie tym to jest bardziej bolesne. 

 

A wpływa ma wszystko; ogrzewanie, zimniejsza mniej wydajna bateria, opory toczenia - mokro, śnieg, breja, gęściejsze powietrze - zwiększony opór czołowy, większe straty przesyłu energii. 

 

W dniu 17.01.2023 o 11:35, zinger napisał(a):

w warunkach zima (ok 0C)

To taka nieśmiała ta zima ;) 

 

W dniu 17.01.2023 o 14:10, sherif napisał(a):

Z tego testu wynikało, że ogrzewania pobiera <1kWh,

W autach normalnej wielkości to jest już 1-3 kWh.

Co przy średniej prędkości 50 km/h daje już przedział 2-6 kWh.

A przy miejskich 30 km/h da 3-9 kWh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2023 o 14:19, PawelWaw napisał(a):

Ale bzdury. Szczególnie te estymacje Jaguara i Audi. 

 

By robić takie testy trzeba mieć identyczne warunki, czyli tak jak robią w Norwegii, gdzie jadą na raz wszyscy w odstępach.

 

Zależnie od warunków należy spodziewać tak do -50% spadku, przy czym taki przedział uśredniony to będzie 15-30%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Zużywa bardzo dużo :) 

A im wolniej się jedzie tym to jest bardziej bolesne. 

 

A wpływa ma wszystko; ogrzewanie, zimniejsza mniej wydajna bateria, opory toczenia - mokro, śnieg, breja, gęściejsze powietrze - zwiększony opór czołowy, większe straty przesyłu energii. 

 

To taka nieśmiała ta zima ;) 

 

W autach normalnej wielkości to jest już 1-3 kWh.

Co przy średniej prędkości 50 km/h daje już przedział 2-6 kWh.

A przy miejskich 30 km/h da 3-9 kWh. 

Jakoś nie chce mi sie wierzyć, że przy 1-3h trasie będzie wciągał 2-6kWh. U mnie kocioł w domu nawet tyle nie wciąga.

Odpalasz, auto jest zimne idzie mocą max, ale już po chwili ta moc jest zredukowana. Po 1h idzie już mała moc grzewcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał(a):

Jakoś nie chce mi sie wierzyć, że przy 1-3h trasie będzie wciągał 2-6kWh. U mnie kocioł w domu nawet tyle nie wciąga.

Odpalasz, auto jest zimne idzie mocą max, ale już po chwili ta moc jest zredukowana. Po 1h idzie już mała moc grzewcza.

 

Nawet wygrzane auto niestety sporo pobiera.

I jeszcze raz wyłuskam, to zużycie jest bardzo zależne od średniej prędkości, bo ogrzewanie jest na godziny, a nie km. 

EV6 ma sporą kubaturę i nawet wygrzane przy ujemnych temp. pobiera ok. 1,5-2 kW na godzinę! 

 

W porównaniu do domu robi to wrażenie, ale tu mamy duże przeszklenia, słabą izolację i do tego potężny "wiatr", bo auto jest w ruchu.

To niestety, energetycznie jest mało ekonomiczna mieszanka ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

 

Nawet wygrzane auto niestety sporo pobiera.

I jeszcze raz wyłuskam, to zużycie jest bardzo zależne od średniej prędkości, bo ogrzewanie jest na godziny, a nie km. 

EV6 ma sporą kubaturę i nawet wygrzane przy ujemnych temp. pobiera ok. 1,5-2 kW na godzinę! 

 

W porównaniu do domu robi to wrażenie, ale tu mamy duże przeszklenia, słabą izolację i do tego potężny "wiatr", bo auto jest w ruchu.

To niestety, energetycznie jest mało ekonomiczna mieszanka ;) 

Masz jakieś dane z dłuższej niż 30min jazdy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

Masz jakieś dane z dłuższej niż 30min jazdy ?

 

Biorąc pod uwagę, że w EV, które podaje takie dane, mam już zrobione prawie 150 kkm to tak, mam takie dane. Tym bardziej, że jestem zagadnieniem żywo zainteresowany :)  

 

Jak będę robił jakąś trasę to wrzucę coś.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

Biorąc pod uwagę, że w EV, które podaje takie dane, mam już zrobione prawie 150 kkm to tak, mam takie dane. Tym bardziej, że jestem zagadnieniem żywo zainteresowany :)  

 

Jak będę robił jakąś trasę to wrzucę coś.

Ok. U mnie same krótkie trasy po 10min, więc zużycie jest 1-6kwh/100km. Raz robiłem trase 200km/2h50 zimą to zasieg od ruszenia był duzy ponad 300km, mimo ogrzewania samochodu na początku. Im dalej tym zasięg szybciej spadał mimo dobrych warunków atmosferycznych. Niestety nie sprawdziłem ile dokładnie poszło na ogrzewanie.

Ta sama trasa latem bez problemu zasięg bez większych zmian ok 280km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):

Ok. U mnie same krótkie trasy po 10min, więc zużycie jest 1-6kwh/100km. Raz robiłem trase 200km/2h50 zimą to zasieg od ruszenia był duzy ponad 300km, mimo ogrzewania samochodu na początku. Im dalej tym zasięg szybciej spadał mimo dobrych warunków atmosferycznych. Niestety nie sprawdziłem ile dokładnie poszło na ogrzewanie.

Ta sama trasa latem bez problemu zasięg bez większych zmian ok 280km. 

Jeśli chodzi o zasięgi, to uśredniając, w okresie letnim robię ok. 400-450 km, a w okresie zimowym 300-350 km. Jazda dynamiczna. Głównie przejazdy po 25-50 km na raz. I raz w tygodniu 2x100 km. Można przyjąć, że bez udziału miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dla punktu odniesienia z dzisiaj. 
Wyjazd z garażu ok. 5-10*C.

Temp. -1*C do 0*C. 
Słońca brak. (to bardzo istotne).

 

Po starcie było 3,xx kW.

 

Po 15 min jazdy. 
6763D86B-18E3-405C-9D6E-72D89C8AB72C.jpeg.4df57f9d18026d1709f0cd72c103d9ac.jpeg

E66EF971-2E3D-4B2D-B028-02F0C4084DB0.jpeg.5413569caeb1fe88d636fdd01f99a7ad.jpeg

 

Po 20 min. jazdy:

212210A3-C71C-4292-A0B2-F0AA664C4D51.jpeg.01488207d04ef4f50f5a059918a5a271.jpeg

0363DA6D-2670-4A55-BEE2-4ACEA24D945C.jpeg.9bbfee4dacd68fadf792691000e19b6d.jpeg

 

Po 25 min. jazdy:

4D520521-8D79-4924-A9B3-AF8964B954FE.jpeg.df625ef6316cff1e50976a1649564a42.jpeg
F7C357E9-2F89-4726-8EA4-D29B24504943.jpeg.c7bf05e80e8d159dca7b972eb9cd035c.jpeg

 

Koniec jazdy, i po 30s postoju:

A57D933F-9825-4F75-B4BF-AEA9DC1A3212.jpeg.17f90c162841b1f84cb7572955ba2b5b.jpeg

96DF76E2-DB61-4B9E-A9E4-4AA774C47F56.jpeg.ec6c863b42b28aff6d9fee4626cc8460.jpeg

 

Średnia prędkość +\- 50 km/h. 
Średni pobór ok. 2,5 kW.

Czyli pobór na 100 km to ok. 5 kWh 💡

 

Jutro dłuższa trasa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Akurat pojawił się wpis na fejsiku, w poruszonym temacie. 
Auto stoi w miejscu (brak „wiatru”) i ciepło, bo +1*C. 

1.5kW jestem w stanie uwierzyć, to nie 5-6kW o których mowa była wcześniej. Jak rozumiem gość stał w miejscu godzinę.

Skoda bez pompy zaczyna grzać mocą do 6kW (wszystkiego łącznie), ale już po kilku minutach ta moc spada.

 

35 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Średnia prędkość +\- 50 km/h. 
Średni pobór ok. 2,5 kW.

Czyli pobór na 100 km to ok. 5 kWh 💡

 

Jutro dłuższa trasa. 

Ok, ale to jazda miejska. Przy jeździe na trasie spadnie poniżej 2kW ;). Latem przy A/C pewnie jest nie wiele mniej, coś koło 1kW ..

Wracając do meritum, dalej uważam, że ma to znacznie mniejszy wpływ na baterię niż spadek zasięgu z racji spadku wydajności baterii w niskich temp.

Przy okazji można zminimalizować zużycie przed odpaleniem grzania przed dłuższą trasą, o ile auto się ładuje. Używają zdalnego nagrzania wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sherif napisał(a):

Ok, ale to jazda miejska. Przy jeździe na trasie spadnie poniżej 2kW ;)

 

Średnia prędkość 50km/h to jazda miejska? ;]

Wygląda jak traska do pobliskiej wioski/miasteczka po zwykłych krajówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał(a):

1.5kW jestem w stanie uwierzyć, to nie 5-6kW o których mowa była wcześniej.

Co to znaczy "mowa była wcześniej"? 

Mam wrażenie, że jednak temat szerzej opisałem, czy nie? 

Tylko on stoi w miejscu, a zużycie na 100 km ma 99kWh+ ;) 

Ale tak, wygrzane auto to przedział 1-2 kW na ogrzewanie, zależnie od temp. na zewnątrz.

I tu kolejny raz, średnia prędkość! 

 

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Skoda bez pompy zaczyna grzać mocą do 6kW (wszystkiego łącznie), ale już po kilku minutach ta moc spada.

I wszystko się zgadza.

Tylko rozmawiamy o zużyciu NA 100 km, a to jak już pisałem ma bezpośrednią korelację ze średnią prędkością.

Pomijam, że Citigo to małe pudełeczko, czyli mała kubatura do ogrzania.

 

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Ok, ale to jazda miejska.

Średnia 50 km/h to jazda miejska? 😅

Nie, to jest przejazd z wiochy do wiochy, przez kręte górskie drogi. Uwijam się jak umiem ;)

 

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Przy jeździe na trasie spadnie poniżej 2kW ;)

 

Owszem spadnie, ale zdaje się temat poruszamy trochę w szerszym zakresie?

Chyba, że sprawa dotyczy jazdy autostradą ze średnią 200 km/h to pisz od razu, będzie łatwiej z komunikacją ;) 

 

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Latem przy A/C pewnie jest nie wiele mniej, coś koło 1kW ..

Klima chodzi dużo wydajniej, 2-3x korzystniej wychodzi. 

 

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Wracając do meritum, dalej uważam, że ma to znacznie mniejszy wpływ na baterię niż spadek zasięgu z racji spadku wydajności baterii w niskich temp.

Wracając do meritum, to na razie nie chcesz przyjąć pewnych faktów.

A doświadczenia moje i wielu znajomych z EV mówią co innego.

A im krótsze odcinki, i większa ich częstotliwość, tym procentowy udział ogrzewania jest większy. Czytaj bardzo duży.

 

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Przy okazji można zminimalizować zużycie przed odpaleniem grzania przed dłuższą trasą, o ile auto się ładuje. Używają zdalnego nagrzania wnętrza.

Można.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2023 o 16:35, mrBEAN napisał(a):

Co to znaczy "mowa była wcześniej"? 

Mam wrażenie, że jednak temat szerzej opisałem, czy nie? 

Tylko on stoi w miejscu, a zużycie na 100 km ma 99kWh+ ;) 

Ale tak, wygrzane auto to przedział 1-2 kW na ogrzewanie, zależnie od temp. na zewnątrz.

I tu kolejny raz, średnia prędkość! 

Jeszcze raz mowa była o dłuższej jeździe, pow 1h gdzie eliminuje się ciągłe grzanie zimnego wnętrza. Jak (teraz) sam przyznałeś jest 1-2kW a nie " zużywa bardzo dużo". 2kWh przy trasie to <10% całości.

W dniu 23.01.2023 o 16:35, mrBEAN napisał(a):

Średnia 50 km/h to jazda miejska? 😅

Nie, to jest przejazd z wiochy do wiochy, przez kręte górskie drogi. Uwijam się jak umiem ;)

Patrzyłem na czas jazdy. W sumie bez różnicy czy jazda podmiejska, czy szybsza miejsca czy trasa. Chodzi, że nie jest to typowe miejskie 2-5km, postój i znów to samo kiedy auto potrzebuje czau na ogrzanie  + z drugiej strony to co sam zauważyłeś czyli matematyka, jak będziemy stali w korku 3h to w przeliczeniu na km wyjdzie sporo.

W dniu 23.01.2023 o 16:35, mrBEAN napisał(a):

Wracając do meritum, to na razie nie chcesz przyjąć pewnych faktów.

Jakich ?

Nadal uważam, że większy wpływ na jazdę zimą ma obniżona sprawność aku niż zwiększone zużycie z racji ogrzewania. Być może inaczej jest w autach które mają podgrzewane pakiety baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał(a):

eszcze raz mowa była o dłuższej jeździe, pow 1h gdzie eliminuje się ciągłe grzanie zimnego wnętrza. Jak (teraz) sam przyznałeś jest 1-2kW a nie " zużywa bardzo dużo". 2kWh przy trasie to <10% całości.

Możemy rozmawiać o dłuższej jeździe, ale nadal to jest nieżyciowe. 

Ale możemy, ok. 

1-2 kW na GODZINĘ!, a ile na 100 km to zależy od ŚREDNIEJ PRĘDKOŚCI.

 

Jakie masz jednorazowe przeloty w Citigo i jakie średnie prędkości? 

 

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Chodzi, że nie jest to typowe miejskie 2-5km, postój i znów to samo kiedy auto potrzebuje czau na ogrzanie

Przy takim użytkowaniu i średniej miejskiej rzędu 30 km/h, to i 10 kWh na 100 km lekko może pójść na ogrzewanie. 

 

4 godziny temu, sherif napisał(a):

jak będziemy stali w korku 3h to w przeliczeniu na km wyjdzie sporo.

Nie sporo, tylko w uj 😄

 

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Jakich ?

Tych, które przytoczyłem.

Przytoczę kolejne.

 

ok. 2x 27 km + 2x 7 km

Średnia ok. 55 km/h.

Jakie było zużycie energii tego dnia na ogrzewanie?

A dziś było -1 do 0*C, czyli ogólnie bez mrozu.

40A14015-D4CF-457C-B861-4BEBF5C1CF48.jpeg.60089c7e0d2d345b823c9e01924b7629.jpeg

 

 

Jutro zrobię 200 km+, wrzucę wieczorem wynik. 

 

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Nadal uważam, że większy wpływ na jazdę zimą ma obniżona sprawność aku niż zwiększone zużycie z racji ogrzewania. Być może inaczej jest w autach które mają podgrzewane pakiety baterii.

Możesz tak uważać, natomiast ja bym chętnie to na cyferkach zobaczył. Bo moje cyferki mówią co innego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam podałeś nawet przy krótszej jeżdzie jest to (tylko) 16%.

Spadku wydajności baterii w % Ci nie pokaże. Jak będę gdzieś jechał dalej (ponad 1h) to wrzucę wynik. Obstawiam, że nie będzie to więcej niż 10% a zasięg oczywiście mocno spadnie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał(a):

Jak sam podałeś nawet przy krótszej jeżdzie jest to (tylko) 16%.

Spadku wydajności baterii w % Ci nie pokaże. Jak będę gdzieś jechał dalej (ponad 1h) to wrzucę wynik. Obstawiam, że nie będzie to więcej niż 10% a zasięg oczywiście mocno spadnie. 

 


Jedź ze średnią 200 km/h to wyjdzie dość korzystny wynik ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sherif napisał(a):

Jeszcze raz mowa była o dłuższej jeździe, pow 1h gdzie eliminuje się ciągłe grzanie zimnego wnętrza. Jak (teraz) sam przyznałeś jest 1-2kW a nie " zużywa bardzo dużo". 2kWh przy trasie to <10% całości.

 

Wydaje mi się, że w dłuższej trasie może procentowo wyjdzie to lepiej, ale właśnie w trasie grzanie chodzi non stop, bo auto jednak nie jest obłożone styropianem jak dom. Jak jedziesz 100km/h, to tak jakbyś siedział za cienką blachą i szybą, a za nimi wieje wichura 100km/h ;)

To zbytnio ciepła nie trzyma.

W mieście jak stoisz w korku to może faktycznie "farelka" czy tam inna pompa ciepła się odpalać co jakiś czas, ale z racji tego, że stoisz w miejscu, to wtedy pobór energii liczony na km idzie w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał(a):

Nie wiem z jaką średnia ale utrzymując 100-120kmph, bo tak zwykle jeźdzę EV.

To czekamy na wyniki, skoro tylko w kilkugodzinne trasy latacie tym Citigo, skoro takie to istotne ile bierze wygrzane auto ;) 

 

Ja właśnie wróciłem z trasy lub „trasy” :) Co istotne, aktualnie jest ciepło! Brak mrozów. 

Pacjent: EV6 z pompą. 

Temp od -1*C do +4*C. Spora wilgotność, zero słońca. W aucie 20,5*C. 
Obserwacje z dziś:

Wygrzane auto przy:

0*C pobiera ok. 1,2-1,3 kW

1-2*C pobiera ok. 1-1,2 kW

3-4*C pobiera ok. 0,8-1,0 kW (tu tez mniejsza wilgotność, a to istotne dla pompy).

 

Rano pierwsze 35 min:

Temp. -1*C

Wyjazd z garażu ok. 8*C.

Po starcie: 3+ kW

Po 10 min: 2,64 kW

Po 15 min: 2,2 kW

Po 20 min: 2,04 kW

Po 25 min: 1,66 kW

Po 30 min: 1,42 kW

Po 35 min: 1,44 kW

 

I po takich 35 min mamy wynik:

25%! na ogrzewanie

Przy zużyciu 20 kWh/100 km to jest 5 kWh/100 km. 
Czyli bez ogrzewania zostaje 15 kWh/100 km. 
Latem z wyłączoną klimą w takich warunkach jazdy max co się wyciśnie z tego wozu to ok. 13 kWh/100 km. 
Gdzie w takim razie ta większa strata przy zimnej baterii? 

43CECF51-DD46-4A7F-9F3D-F6AD958B92BB.jpeg.51802038d6884833a2ca6312e2376d67.jpeg

D782ED4D-0CB0-4D27-93BE-F4C33AC3ED23.jpeg.81a937a8376ea0521ea677a58f8bbf3d.jpeg


Finalnie: 

08686FFF-5853-4645-B007-BBA29A99A28A.jpeg.b6adc249b054f4f6dbe5efccbfca43c3.jpeg

 

EB319AA1-5110-43DD-93AC-1C3C744985FC.jpeg.54409e40c3454d96ae0ebd69263b0eae.jpeg

 

I tu pierwsza ciekawostka. 
Display pokazuje chyba zużycie ze stratami, a aplikacja bez. 
 

To jest mix jazdy, wiochy/wojewódzkie/krajówki/S-ka, autostrada i ciut Wrocławia. 
 

Średnia prędkość: ok. 57 km/h.

Jazda głównie 60-120 km/h, ogólnie zgodnie z przepisami. 

Pobrane średnio na ogrzewanie ok. 2 kWh/100 km. 
To skoro ma być wyraźnie więcej ze względu na zimną baterię to ile kWh z tego tytułu tu poszło? :) 

 

I teraz coś zakrzywiające rzeczywistość, co najbardziej Ci podpasuje ;) 


Powrót, auto wygrzane, szybsza jazda (więcej autostrady) i wzrost wysokości (powrót w góry z nizin) czyli większe zużycie, czyli procentowo ogrzewanie mniej istotne. 
Temp. głównie 2-4*C. 

Voila! 
 

„Tylko” 8%.

Średnia ok. 70 km/h. 
A po zjeździe z AOW było 5% :) 


2B692FEF-04A2-42B8-898D-0EFCE1E632F5.jpeg.a09df7831d388942312ee90a03eb42e7.jpeg099A210F-6E68-4333-BB65-0CB49757E5DF.jpeg.dfed7f58dc6db5b675454b55dc231cdb.jpeg



Chętnie zapoznam się z wynikami i obserwacjami innych użytkowników. 
Szczególnie tego Citigo latającego w 3h trasy 😜
 

 


 

 

 

 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A! I jeszcze tu stricte jazda miejska po Wrocławiu, bez korków w zasadzie, auto wygrzane ale po 25 minutowym postoju. 

F8FB7982-3DA9-418A-AC73-D7F27F66EFEE.jpeg.87b46781e72329ac426bf8b961cf6be7.jpeg06E4C5FF-CFF1-4D83-9242-9B7F6A49A8A4.jpeg.3eb1a0bdeae7e1b01ad69517821e8fd0.jpeg

 

Średnia prędkość ok. 30 km/h,

pobór jak widać tylko 0,7 kW już po 13 min. Na zewnątrz było 3-4*C. 
 

Ogrzewanie: 26%! 
Czyli to samo co rano, a cieplej o 3-4*C, auto wygrzane. 
Tylko spadła średnia prędkość o 20 km/h 💡

 

Byle do wiosny ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.