Skocz do zawartości

Płyn DOT4 z dodatkami uszczelniającymi?


Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

Jest na rynku 1 (słownie: jeden) płyn DOT 4 z dodatkami uszczelniającymi:
Bar's Leak Clutch Fluid with Leak Stop

 

Na amazonie przeważają opinie pozytywne, że po zalaniu uszczelniło wycieki z wysprzęglika.

Widział to ktoś w sklepie w obszarze UE?

A może istnieje podobny produkt, ale nie znalazłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 13:19, Tomasso napisał(a):

Jest na rynku 1 (słownie: jeden) płyn DOT 4 z dodatkami uszczelniającymi:
Bar's Leak Clutch Fluid with Leak Stop

 

Na amazonie przeważają opinie pozytywne, że po zalaniu uszczelniło wycieki z wysprzęglika.

Widział to ktoś w sklepie w obszarze UE?

A może istnieje podobny produkt, ale nie znalazłem?


To ma być do jakiegoś zabytkowego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 13:19, Tomasso napisał(a):

Jest na rynku 1 (słownie: jeden) płyn DOT 4 z dodatkami uszczelniającymi:
Bar's Leak Clutch Fluid with Leak Stop

 

Na amazonie przeważają opinie pozytywne, że po zalaniu uszczelniło wycieki z wysprzęglika.

Widział to ktoś w sklepie w obszarze UE?

A może istnieje podobny produkt, ale nie znalazłem?

Wszystko zależy od tego jak duże rozdzielnie jest. Ono z czasem będzie tylko się powiększać, ja bym wymienił niż cudował z płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, r1sender napisał(a):

Wszystko zależy od tego jak duże rozdzielnie jest. Ono z czasem będzie tylko się powiększać, ja bym wymienił niż cudował z płynem.


Właśnie dlatego zapytałem czy to jakiś zabytek jest - wtedy może być uzasadnione z powodu braku dostępności części. Są także często zestawy naprawcze wysprzęglika. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kovic napisał(a):


Właśnie dlatego zapytałem czy to jakiś zabytek jest - wtedy może być uzasadnione z powodu braku dostępności części. Są także często zestawy naprawcze wysprzęglika. 

Zabytki to mają wyprzęglik na wierzchu więc wymiana czy naprawa to nie problem.

W nowszych zintegrowany jest z łożyskiem wyciskowym sprzęgła więc do wymiany trzeba zrzucać skrzynię-nie dość, ze duży koszt robocizny to jeszcze samo takie zintegrowane łożysko trochę kosztuje... I raczej nie ma do tego samych gumek...

Choć osobiście wątpię, by czarodziejski płyn to uleczył, może jeśli dopiero nieszczelność się zaczyna:hmm:  

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, volf6 napisał(a):

Zabytki to mają wyprzęglik na wierzchu więc wymiana czy naprawa to nie problem.

W nowszych zintegrowany jest z łożyskiem wyciskowym sprzęgła więc do wymiany trzeba zrzucać skrzynię-nie dość, ze duży koszt robocizny to jeszcze samo takie zintegrowane łożysko trochę kosztuje... I raczej nie ma do tego samych gumek...

Choć osobiście wątpię, by czarodziejski płyn to uleczył, może jeśli dopiero nieszczelność się zaczyna:hmm:  


W zabytkach bardziej chodzi o to że może część być niedostępna. 
Jeśli mówimy o wysprzęgliku z łożyskiem to tym bardziej wątpię aby wymiana płynu pomogła... tam rzeczywiście nie ma reparaturek no i koszy zrzucenia skrzyni jest...

 

Trzymam się jakoś domyślnie tego że chodzi o zwykły wysprzęglik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 12:19, Tomasso napisał(a):

Jest na rynku 1 (słownie: jeden) płyn DOT 4 z dodatkami uszczelniającymi:
Bar's Leak Clutch Fluid with Leak Stop

 

Na amazonie przeważają opinie pozytywne, że po zalaniu uszczelniło wycieki z wysprzęglika.

Widział to ktoś w sklepie w obszarze UE?

A może istnieje podobny produkt, ale nie znalazłem?

to nie ma sensu :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.01.2023 o 19:38, volf6 napisał(a):

W nowszych zintegrowany jest z łożyskiem wyciskowym sprzęgła więc do wymiany trzeba zrzucać skrzynię-nie dość, ze duży koszt robocizny to jeszcze samo takie zintegrowane łożysko trochę kosztuje... 

 

Dokładnie o to chodzi, jak się już zrzuca skrzynię, to przy okazji warto by wymienić łożysko, dwumas, uszczelniacz na wale. I z popierdółki robi się inwestycja na grube tysiące.

 

Amerykanie nie bez powodu stosują rozwiązania toporne, mniej komfortowe, za to trwalsze, czyli zewnętrzny siłownik na łapie, tradycyjna dźwignia, nie to co europejskie miękiszony.

 

Już wiem, że i tak nie mogę zastosować tego płynu, bo mam wspólny zbiorniczek z układem hamulcowym, a spuchnięte uszczelki w zaciskach to ☠️


Pozostaje założyć fundusz remontowy, a tymczasem dolewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomasso napisał(a):

Już wiem, że i tak nie mogę zastosować tego płynu, bo mam wspólny zbiorniczek z układem hamulcowym, a spuchnięte uszczelki w zaciskach to ☠️

To akurat mały problem-dajesz dodatkowy zbiorniczek a wyjście z tamtego zaślepiasz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2023 o 12:32, volf6 napisał(a):

To akurat mały problem-dajesz dodatkowy zbiorniczek a wyjście z tamtego zaślepiasz:)

 

Nawet widziałem takie rozwiązanie u człowieka z forum reno - pokazywał  jak poprzedni właściciel zamontował na objemce zbiorniczek z motocykla.

Edytowane przez Tomasso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.