Skocz do zawartości

elektryczny samochód spalinowy


maro_t

Rekomendowane odpowiedzi

czyli Nissan Qashqai e-power. Co myślicie? Pewnie jeszcze nikt takiego nie użytkuje ale co grono myśli o tej konstrukcji?
Koła (niestety tylko przednie) napędzane silnikiem elektrycznym. Albo prąd z baterii albo przy większym obciązeniu wkracza silnik spalinowy, którego obroty są jeszcze mniej związane z prędkością jazdy niż w skrzyni cvt ;]. Sam silnik spalinowy to 1.5 R3 z turbosprężarką i o zmiennym stopniu sprężania (regulowana objętość komory spalania). Brzmi drogo w ewentualnych naprawach ;]. Podobno silnik sprawdzony w Infiniti tylko obcięty o jeden cylinder. Gwarancja na 5 lat. Jest szansa że to pojeździ dłużej? ;]
Poczytałem trochę o tym napędzie. Nie jest to głupie i w teorii powinno być przyjemne na codzien, bezawaryjne. Ciekawe jak w praktyce.

Pytanie jak z ekonomia do klasycznego napędu np 1.5tsi dsg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zinger napisał(a):

Jakie spalanie ma ten Nissan?

 

jak każde auto, zależy jak się jeździ. ;]

Z tego co oglądałem testy na YT to przy płynnej jeździe pozamiejskiej i trochę w mieście, na dystansie około 80km w trybie eco to było 4.5 l/100km. Przy bardziej dynamicznej pewnie będzie 5-6. Ze dwa miesiące temu była prezentacja w PL tego e-powera dla dziennikarzy pod Jelenią Górą. Wytyczyli im jakieś trasy po okolicy i sobie jeździli. Jednemu spalił 6 litrów, innemu 7, ale wiadomo jak na takich testach się jeździ. Mnie wychodzi, że pali to jednak odrobinę więcej niż hybrydy Toyoty.

 

Kupię, pojeżdżę, to napiszę ;]

 

EDIT: ja miałem taką jazdę testową: Kraków godziny szczytu, ruszyłem spod salonu, samochód był całkiem zimny. Doturlałem się do pierwszego skrzyzowania kilkaset metrów, stanąłem i dopiero odpalił silnik spalinowy. Pierwsze kilka km pokonałem w zółwim tempie krakowskich korków, stojąc po kilka razy na jednych światłach, potem wyjechałem na obwodnicę, kilka razy przycisnąłem i zwalniałem do prędkości odrobinę większych na liczniku niż dopuszczalna na autostradzie ;). Potem znów do miasta i kolejne kilometry w mieście, ale już bez takich dużych korków. Przejechałem w sumie jakieś 30km, pokazał spalanie 7.2 litra na setkę.

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ppmarian napisał(a):

Pytanie jak z ekonomia do klasycznego napędu np 1.5tsi dsg

 

widzisz, ekonomia ekonomią, można sobie porównywać spalanie, ale jak chcesz kupić samochód to okazuje się na cokolwiek z 1.5 TSI i DSG trzeba czekać 7 miesięcy i jeszcze nie masz gwarancji ceny (więc nawet jakby palił mniej to co z tego ;]).  Drugim samochodem który nam się z żoną najbardziej spodobał był Formentor. W ogóle na to wcześniej nie patrzyłem, a zrobił naprawdę fajne wrażenie. Nawet pomimo sterowania dotykowego wszystkim. Taki nie za mały, nie za duży, w środku prosty ale schludny, niby podniesiony crossover, ale nie klockowaty. W sumie chyba wielkościowo podoby to T-Roca, a robi duzo lepsze wrażenie. No ale sztuk od ręki żadnych nie ma, zamówienie powyzej pół roku, a w ogóle sprzedawca jeszcze nawet nie zna cen na ten rok.

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
widzisz, ekonomia ekonomią, można sobie porównywać spalanie, ale jak chcesz kupić samochód to okazuje się na cokolwiek z 1.5 TSI i DSG trzeba czekać 7 miesięcy i jeszcze nie masz gwarancji ceny (więc nawet jakby palił mniej to co z tego ;]).  Drugim samochodem który nam się z żoną najbardziej spodobał był Formentor. W ogóle na to wcześniej nie patrzyłem, a zrobił naprawdę fajne wrażenie. Nawet pomimo sterowania dotykowego wszystkim. Taki nie za mały, nie za duży, w środku prosty ale schludny, niby podniesiony crossover, ale nie klockowaty. W sumie chyba wielkościowo podoby to T-Roca, a robi duzo lepsze wrażenie. No ale sztuk od ręki żadnych nie ma, zamówienie powyzej pół roku, a w ogóle sprzedawca jeszcze nawet nie zna cen na ten rok.
Chodzi mi czy upychanie takiej technologi: silnik el. pedzony z małego aku + 3cylindy turbo jako agregat ma sens ekonomiczny (koszt produkcji, spalanie) od "klasycznej" spaliny z automatem.

Pomijam tu papierowe normy emisji bo pewnie głównie o to tu chodzi.

Ale mimo powyższego jest to na pewno ciekawe rozwiązanie i realna konkuecja dla toyotowej hybrydy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ja sie wlasnie caly czas zastanawiam czy isc w hybryde czy jednak zostac przy zwyklej spalinowce.

Z jednej strony bym chcial cos nowoczesniejszego, a z drugiej przebiegi robie glownie w trasie z predkosciami 120-140km/h.

Z ponad 50kkm w Mazdzie za ostanie 2,5 roku mam srednia 71km/h... Po miescie, w korkach praktycznie w ogole od czasu covida nie jezdze.

PHEV nie mam gdzie ladowac, wiec w ogole nawet nie biore pod uwage.

Na takie trasy to i nawet diesela można rozważyć jak gdzieś będzie stał na placu. Może Ateca z DSG? Albo jakiś Tiguan z placu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, volf6 napisał(a):

Trochę to bez sensu-zwykły silnik spalinowy ładujący akumulator a potem z niego zasilamy silnik elektryczny.

Duży tam jest ten akumulator? Da się trochę na nim w mieście pojeździć czy po chwili i tak odpala spalinowca?

 

Wyobraź sobie że od lat w ten sposób są budowane lokomotywy. I działają i jeżdżą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, K3 napisał(a):

 

Wyobraź sobie że od lat w ten sposób są budowane lokomotywy. I działają i jeżdżą...

Lokomotywy ale spalinowe, te parowe nie :old:

Samochody ciężarowe też nie są tak budowane, widocznie zamiana energii mechanicznej na elektryczną a potem znowu na mechaniczną generuje pewne straty:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał(a):

Lokomotywy ale spalinowe, te parowe nie :old:

Samochody ciężarowe też nie są tak budowane, widocznie zamiana energii mechanicznej na elektryczną a potem znowu na mechaniczną generuje pewne straty:skromny:

Ale masz mega wielki moment obrotowy dostępny od 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał(a):

Chodzi mi czy upychanie takiej technologi: silnik el. pedzony z małego aku + 3cylindy turbo jako agregat ma sens ekonomiczny (koszt produkcji, spalanie) od "klasycznej" spaliny z automatem.

Pomijam tu papierowe normy emisji bo pewnie głównie o to tu chodzi.

Ale mimo powyższego jest to na pewno ciekawe rozwiązanie i realna konkuecja dla toyotowej hybrydy

 

ja obstawiam, że chodzi o dosyć uniwersalną platformę i dzięki temu łatwiejszy i tańszy rozwój. Silnik elektryczny żwawo napędzający koła już jest, wystarczy teraz zrobić wersję z większą baterią i masz plug-ina, albo jeszcze większą i masz EV ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał(a):

OMG, nie dałem rady tego obejrzeć. Pertyn totalnie odjechał już.

 

 

z jego filimków można dowiedzieć się o polskiej motoryzacji z lat 90tych czy pracy dzieci w Korei Północnej, ale raczej nie o samochodzie, którym akurat jeździ

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla ciekawych ile to pali, to pojawił się filmik z godzinnej jazdy po Warszawie. Spalanie w sumie rewelacyjne, ale to właśnie optymalne warunki dla hybrydy. Miasto, spory ruch, ale jednak nie takie korki, że się stoi i rusza o 5 metrów.

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maro_t kurczę, ładne to auto jest - mam uraz do Nissana po tym jak się wypięli w rocznej Primerze na dość dziwną usterkę (cały kokpit objechał z 3 centymetry w dół), ale to już 20 lat minęło:)

 

Nie myślałeś o Tesli? Mocno obniżyli ceny, TM3 za 201k finalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bizz napisał(a):

@maro_t kurczę, ładne to auto jest - mam uraz do Nissana po tym jak się wypięli w rocznej Primerze na dość dziwną usterkę (cały kokpit objechał z 3 centymetry w dół), ale to już 20 lat minęło:)

 

Nie myślałeś o Tesli? Mocno obniżyli ceny, TM3 za 201k finalnie.

 

nie chcę na razie elektryka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał(a):

dla ciekawych ile to pali, to pojawił się filmik z godzinnej jazdy po Warszawie. Spalanie w sumie rewelacyjne, ale to właśnie optymalne warunki dla hybrydy. Miasto, spory ruch, ale jednak nie takie korki, że się stoi i rusza o 5 metrów.

 

 

Wyglada ciekawie:oki:

Jak bede sie przymierzal do zmiany, to na pewno ten Nissan bedzie na liscie. Czekam jeszcze na nowego Priusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, K3 napisał(a):

 

Wyobraź sobie że od lat w ten sposób są budowane lokomotywy. I działają i jeżdżą...

 

Lata temu Fisker produkował auta w ten sposób. Kiedyś napisałem coś o tym (chyba tutaj - na AK) i dostałem odpowiedź, że to nieudane. I że użytkownicy robią swapy na normalny spalinowy napęd i taki model Karma zaczyna być ekonomiczniejszy niż z oryginalnym napędem elektro-spalinowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, maro_t napisał(a):

no to samochód zamówiony. Qashqai e-power, wersja N-Connecta + pakiet zimowy. Kolor niebieski perłowy. Planowany odbiór na początku lutego. To jest termin na nowe auto, który jestem w stanie zaakceptować ;]

 

Pięknie, czekam na relacje, też mnie mocno ciekawi ten typ napędu ale bardziej w x-trail i to jest jakiś wstępny typ na moje kolejne auto, żeby jeszcze był ciut ładniejszy :] 

 

ps. czemu jednak nie yaris hybrid? :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, maro_t napisał(a):

no to samochód zamówiony. Qashqai e-power, wersja N-Connecta + pakiet zimowy. Kolor niebieski perłowy. Planowany odbiór na początku lutego. To jest termin na nowe auto, który jestem w stanie zaakceptować ;]

 

Gratulacje, dawaj znac jak wyglada eksploatacja na biezaco :ok:

Jak wyglada kwestia przegladow, cenowo podobnie jak zwykla spalinowka czy cos ekstra? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, maro_t napisał(a):

no to samochód zamówiony. Qashqai e-power, wersja N-Connecta + pakiet zimowy. Kolor niebieski perłowy. Planowany odbiór na początku lutego. To jest termin na nowe auto, który jestem w stanie zaakceptować ;]

 

kurcze ale sie nakreciles na to auto ;]

w sumie, trzeba podejmowac szybkie decyzje. dawaj znac caly czas jak sie sprawuje, pol AK czeka na relacje.

 

BTW nowe auto w 2 tygodnie ? niezle maja terminy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, TomekD000 napisał(a):

 

Pięknie, czekam na relacje, też mnie mocno ciekawi ten typ napędu ale bardziej w x-trail i to jest jakiś wstępny typ na moje kolejne auto, żeby jeszcze był ciut ładniejszy :] 

 

ps. czemu jednak nie yaris hybrid? :P 

 

żona się nie zgodziła ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

kurcze ale sie nakreciles na to auto ;]

w sumie, trzeba podejmowac szybkie decyzje. dawaj znac caly czas jak sie sprawuje, pol AK czeka na relacje.

 

BTW nowe auto w 2 tygodnie ? niezle maja terminy!

 

 

to jest wręcz odwrotność szybkiej decyzji. Z rok łaziłem kombinowałem i liczyłem ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Gratulacje, dawaj znac jak wyglada eksploatacja na biezaco :ok:

Jak wyglada kwestia przegladow, cenowo podobnie jak zwykla spalinowka czy cos ekstra? 

 

 

sprzedawca podał cenę pierwszego przeglądu około 1500zł. Dla mnie to i tak drogo, ale wiem że podobne ceny jak w Oplu, to dzisiaj może są jeszcze w Dacii. Przeglądy podobno co 20 tys. km lub rok. W ulotkach tego nie ma napisanego, a nie jest to dla mnie kwestia od której zależała decyzja o zakupie, więc doczytam w instrukcji.

 

Sąsiad ma X-Traila kupionego 2 lata temu. Jeszcze poprzedni model. U tego samego dealera zresztą. Z tego co mówi to ceny przeglądów nie są jakieś specjalnie oszałamiające. Pytanie tylko czy z uwagi na hybrydę będzie drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał(a):

no to samochód zamówiony. Qashqai e-power, wersja N-Connecta + pakiet zimowy. Kolor niebieski perłowy. Planowany odbiór na początku lutego. To jest termin na nowe auto, który jestem w stanie zaakceptować ;]

Gratki. Były jakieś negocjacje czy cena z katalogu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, maro_t napisał(a):

 

sprzedawca podał cenę pierwszego przeglądu około 1500zł. Dla mnie to i tak drogo, ale wiem że podobne ceny jak w Oplu, to dzisiaj może są jeszcze w Dacii. Przeglądy podobno co 20 tys. km lub rok. 

 

Czyli interwal i ceny jak w Mazdzie, raczej norma w obecnych czasach :ok:

To fakt, Opel pod tym wzgledem byl bez konkurencji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, zinger napisał(a):

Gratki. Były jakieś negocjacje czy cena z katalogu?

 

oczywiście że są możliwe, jak wszędzie. Natomiast zdecydowanie nie na poziomie 20% jak tu piszą w innym wątku. No ale to nie BMW ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

sprzedawca podał cenę pierwszego przeglądu około 1500zł. Dla mnie to i tak drogo, ale wiem że podobne ceny jak w Oplu, to dzisiaj może są jeszcze w Dacii. Przeglądy podobno co 20 tys. km lub rok. W ulotkach tego nie ma napisanego, a nie jest to dla mnie kwestia od której zależała decyzja o zakupie, więc doczytam w instrukcji.

 

Sąsiad ma X-Traila kupionego 2 lata temu. Jeszcze poprzedni model. U tego samego dealera zresztą. Z tego co mówi to ceny przeglądów nie są jakieś specjalnie oszałamiające. Pytanie tylko czy z uwagi na hybrydę będzie drożej.

 

2tygodnie temu w rav4 wyszło przy 30tyś też koło 1500zł (olej+filrty+płyn hamulcowy)

w std hybrydy jest dodatkowo badanie sprawności baterii, podobno obowiązkowe jak chcemy zachować przedłużoną gwarancję na baterie 

tyle że toyota wymaga co 15kkm 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał(a):

no to samochód zamówiony. Qashqai e-power, wersja N-Connecta + pakiet zimowy. Kolor niebieski perłowy. Planowany odbiór na początku lutego. To jest termin na nowe auto, który jestem w stanie zaakceptować ;]

 

i super, będziesz betatesterem, liczymy na relacje na AK

dla mnie niestety odpada bo nie może holować, tzn może ale do 750kg :(

niestety podobnie corolla cross hybryda, tez 800kg na haku 

 

trza będzie żonie kupić jakieś jeździdełko do miasta, a na wakacje kampera ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał(a):

Tzn gumowe dywaniki czy mozna cos wiecej teraz u nich wyrwac 5-10-15%?

 

To pewnie auta z rocznika 2022, wiec spodziewalbym sie cos wiecej niz dywaniki ;)

Stawiam na 8-10kPLN max.

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 19:03, Maciej__ napisał(a):

 

Rozwiazanie bylo duzo wczesniej powszechnie stosowane w lokomotywach ;)

Opel Ampera/Chevrolet Volt mial chyba taki naped.

i w terminologii samochodowej to sie chyba nazywa hybryda szeregowa

 

Ampera/Volt moim zdaniem wyprzedzily epoke, dlatego przepadly

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zinger napisał(a):

Najlepiej z pierwszej reki uslyszec, zamiast snuc domysly ;)

 

rabat proponowany to 2 tys zł + 1 tys jeśli ich finansowanie + 4 tys za odkup starego auta (to się jeszcze okaże jak mi wycenią). Więcej utargowałem juz tylko drobne procenty.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

rabat proponowany to 2 tys zł + 1 tys jeśli ich finansowanie + 4 tys za odkup starego auta (to się jeszcze okaże jak mi wycenią). Więcej utargowałem juz tylko drobne procenty.

Co im w rozliczeniu zostawiasz? Daj znać jak do tematu podeszli z wyceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał(a):

Co im w rozliczeniu zostawiasz? Daj znać jak do tematu podeszli z wyceną.

 

Sprzedajemy Kiję. Na jutro jestem umówiony w Nissanie na wycenę. Dam znać. Parcia nie mam żeby im go sprzedać, bo samochód pewny i zadbany i jak nie im, to szybko sprzedam sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

Sprzedajemy Kiję. Na jutro jestem umówiony w Nissanie na wycenę. Dam znać. Parcia nie mam żeby im go sprzedać, bo samochód pewny i zadbany i jak nie im, to szybko sprzedam sam.

Na Jasnogorskiej? W Seacie, po siasiedzku, chcieli mnie grubo oskubac przy odkupie, ale to kilka lat temu bylo no i tutaj masz niby 4tys dodatkowego rabatu, jak im auto zostawisz, wiec teoretycznie mozna nieco z ceny zejsc, zeby sie potem nie bujac. 

 

Musze sie zorientowac jak to przypadku firm wyglada, bo ja bym im jako JDG sprzedawal, gdybym sie decydowal auto zostawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał(a):

Na Jasnogorskiej? W Seacie, po siasiedzku, chcieli mnie grubo oskubac przy odkupie, ale to kilka lat temu bylo no i tutaj masz niby 4tys dodatkowego rabatu, jak im auto zostawisz, wiec teoretycznie mozna nieco z ceny zejsc, zeby sie potem nie bujac. 

 

Musze sie zorientowac jak to przypadku firm wyglada, bo ja bym im jako JDG sprzedawal, gdybym sie decydowal auto zostawic.

 

tak, na Jasnogórksiej. Oni są chyba jedną firmą z Seatem. Dlatego mówię że nie mam parcia. Mogę sam sprzedać. Te dodatkowe 4 tys rabatu powodują, że wycena na stary nie musi być świetna. Zobaczymy. Sąsiad kupując 2 lata temu u nich Nissana dostał dobrą ofertę odkupu używanej Hondy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zinger napisał(a):

Na Jasnogorskiej? W Seacie, po siasiedzku, chcieli mnie grubo oskubac przy odkupie, ale to kilka lat temu bylo no i tutaj masz niby 4tys dodatkowego rabatu, jak im auto zostawisz, wiec teoretycznie mozna nieco z ceny zejsc, zeby sie potem nie bujac. 

 

Musze sie zorientowac jak to przypadku firm wyglada, bo ja bym im jako JDG sprzedawal, gdybym sie decydowal auto zostawic.

 

Ateca Ci sie jednak znudzila? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ateca Ci sie jednak znudzila? ;)

 

Jeszcze nie, ale powoli dojrzewam...rocznikowo to juz ma 6 lat, chociaz nie widac :)

Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie, poki co jest w ST i jeszcze na siebie "zarabia", ale niedlugo konczy sie amortyzacja i trzeba bedzie cos kombinowac. Skody szkoda sie pozbywac, bo nie widze lepszego auta do miasta a jej utrzymanie kosztuje praktycznie 0zl. Chociaz pewnie odzyskalbym to co za nia zaplacilem, ale z drugiej strony, musialbym drugie tyle do nowego dolozyc (bo wtedy musialby to byc ev). Bede mial o czym myslec :bzik:

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

tak, na Jasnogórksiej. Oni są chyba jedną firmą z Seatem. Dlatego mówię że nie mam parcia. Mogę sam sprzedać. Te dodatkowe 4 tys rabatu powodują, że wycena na stary nie musi być świetna. Zobaczymy. Sąsiad kupując 2 lata temu u nich Nissana dostał dobrą ofertę odkupu używanej Hondy.

Teraz to Cupry salon . Myślenice a potem to już Katowice. Dziwne godziny pracy serwisu. Jedna z większych wad Seata. 
 

Serwis śmiesznie wyglada nie ma biurek tylko stolik. Pan siada przy stoliku coś tam się omawia poczym leci do kantorka wpisać do komputera i tak kilka razy 🤣🤪😂

 

Kawa jest. 
 

Gratulacje odwagi z decyzja na taki wynalazek.  Ludzie boja się TB/GPF a tu takie dziwolong.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sdss napisał(a):

Gratulacje odwagi z decyzja na taki wynalazek.  Ludzie boja się TB/GPF a tu takie dziwolong

 

kiedyś były przepychanki fiat vs daewoo, potem diesel vs benzyna. Teraz są spalinowce vs EV. A ja będę miał oba: EV i spalinowy... w jednym aucie ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2023 o 12:49, K3 napisał(a):

Wyobraź sobie że od lat w ten sposób są budowane lokomotywy. I działają i jeżdżą...

Nie do końca. Akumulatory w lokomotywach służą tylko i wyłącznie do podtrzymywania energii w podzespołach i układach sterujących pracą oraz do rozruchu silnika spalinowego służącego do "napędu" generatora prądu przemiennego. Służą też jako źródło awaryjnego zasilania sprężarki, która obsługuje część pneumatyczną lokomotywy między innymi układ hamulcowy.

Silnik spalinowy zasila generator prądu przemiennego lub stałego (w zależności od typu lokomotywy, obecnie zdecydowanie częściej ten pierwszy) a silniki trakcyjne (obecnie najczęściej asynchroniczne prądu przemiennego) lokomotywy pobierają energię wytworzoną przez generator. Energia służąca do zasilania silników trakcyjnych lokomotywy nie jest przechowywana w akumulatorach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.