Skocz do zawartości

elektryczny samochód spalinowy


maro_t

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Rudobrody napisał(a):

Nie do końca. Akumulatory w lokomotywach służą tylko i wyłącznie do podtrzymywania energii w podzespołach i układach sterujących pracą oraz do rozruchu silnika spalinowego służącego do "napędu" generatora prądu przemiennego. Służą też jako źródło awaryjnego zasilania sprężarki, która obsługuje część pneumatyczną lokomotywy między innymi układ hamulcowy.

Silnik spalinowy zasila generator prądu przemiennego lub stałego (w zależności od typu lokomotywy, obecnie zdecydowanie częściej ten pierwszy) a silniki trakcyjne (obecnie najczęściej asynchroniczne prądu przemiennego) lokomotywy pobierają energię wytworzoną przez generator. Energia służąca do zasilania silników trakcyjnych lokomotywy nie jest przechowywana w akumulatorach.

 

Użyłem to jako przykładu, że nie jest to nowość, że idea napędu jest już jakiś czas obecna...

 

Inna kwestia, że sporo modernizacji starych lokomotyw obejmuje też możliwość jazdy akumulatorowej, jak i też opcję chwilowej większej mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, K3 napisał(a):

Inna kwestia, że sporo modernizacji starych lokomotyw obejmuje też możliwość jazdy akumulatorowej, jak i też opcję chwilowej większej mocy...

Ale nie jako główne źródło zasilania tylko dodatkowe źródło energii. Pomimo tak rozwiniętych i dużych systemów na lokomotywach nowych na razie nie stosuje się np odzysku energii z hamowania elektrodynamicznego tylko wywala się energię w powietrze za pomocą rezystorów oporowych i to na nowoczesnych lokomotywach typu traxx czy gama.

Niestety nadal mamy tu ograniczenia fizyczne w postaci szybkości zmian energii elektrycznej w chemiczną i związanych z tym strat w postaci wydzielającego się ciepła. :)

A co za tym im idzie kwestie bezpieczeństwa... :)

 

11 minut temu, K3 napisał(a):

Użyłem to jako przykładu, że nie jest to nowość, że idea napędu jest już jakiś czas obecna...

Takie rozwiązania są znane i stosowane od końca XIX wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, zinger napisał(a):

EV ma jakies wady? :cfaniak: :totalszok: :phi:

 

Małe dopuszczalne obciążenie na haku. Generator jeszcze da się powiesić, ale bak do niego musi być w bagażniku. Albo będziemy tankować co 100km. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2023 o 10:47, K3 napisał(a):

 

Użyłem to jako przykładu, że nie jest to nowość, że idea napędu jest już jakiś czas obecna...

 

Inna kwestia, że sporo modernizacji starych lokomotyw obejmuje też możliwość jazdy akumulatorowej, jak i też opcję chwilowej większej mocy...

Lokomotywy i lokomotywy...

Statki też od dawna mają napędy diesel-electric a od niedawna różne hybrydy. Ideą tego zastosowania jest duża manewrowość, elastyczność mocy takiego napędu gdzie agregaty prądotwórcze uruchamia się kaskadowo w zależności od zapotrzebowania na moc a same silniki tych agregatów pracują ze stałą prędkością obrotową co też ma pewne korzyści.

 

Więc może za jakiś czas powstanie taka hybryda w aucie, gdzie będzie kilka małych silniczków zoptymalizowanych do wąskiego zakresu pracy napędzających prądnice i pracujących w kaskadzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 17:06, maro_t napisał(a):

czyli Nissan Qashqai e-power. Co myślicie? Pewnie jeszcze nikt takiego nie użytkuje ale co grono myśli o tej konstrukcji?

Koła (niestety tylko przednie) napędzane silnikiem elektrycznym. Albo prąd z baterii albo przy większym obciązeniu wkracza silnik spalinowy, którego obroty są jeszcze mniej związane z prędkością jazdy niż w skrzyni cvt ;]. Sam silnik spalinowy to 1.5 R3 z turbosprężarką i o zmiennym stopniu sprężania (regulowana objętość komory spalania). Brzmi drogo w ewentualnych naprawach ;]. Podobno silnik sprawdzony w Infiniti tylko obcięty o jeden cylinder. Gwarancja na 5 lat. Jest szansa że to pojeździ dłużej? ;]

 

Mi się podoba ale X-Trail z takim napędem. Jest 4x4 i wszystko inne co potrzeba. Wada to trochę słabe osiągi (jak na auto właściwie elektryczne) i fakt, że jednak ten silnik przy zdecydowanym przyspieszaniu wyje (z tego co twierdzą w testach).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2023 o 07:55, zinger napisał(a):

Co im w rozliczeniu zostawiasz? Daj znać jak do tematu podeszli z wyceną.

 

temat załatwiony. Pójdzie w rozliczeniu. Oczywiście wycena poniżej tego co mam na polisie, ale po dodaniu rabatu 4 tys. na nowy wychodzi więcej. Patrząc po cenach na otomoto realnie sprzedałbym go za jakieś 2 tys. więcej niż wycena + 4 tys.  Za to mam spokój z oglądaczami czy ewentualnymi specjalistami od rękojmi i zostawiam stary w dniu odbioru nowego.

 

EDIT. Serio jak tak patrzę to ceny używek też zwariowały. Kia kupiona w 2015 za 47 tys. dziś jest warta około 30

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maro_t napisał(a):

 

temat załatwiony. Pójdzie w rozliczeniu. Oczywiście wycena poniżej tego co mam na polisie, ale po dodaniu rabatu 4 tys. na nowy wychodzi więcej. Patrząc po cenach na otomoto realnie sprzedałbym go za jakieś 2 tys. więcej niż wycena + 4 tys.  Za to mam spokój z oglądaczami czy ewentualnymi specjalistami od rękojmi i zostawiam stary w dniu odbioru nowego.

 

EDIT. Serio jak tak patrzę to ceny używek też zwariowały. Kia kupiona w 2015 za 47 tys. dziś jest warta około 30

 

To najlepszy sposób na komfortową zmianę auta ;] W dobie braku rabatów opłaca się zapewne bardziej niż wcześniej.

Wg otomoto można powiedzieć że nasze Clio można sprzedać za więcej niż płaciłem z pakietem serwisowym w 2019 roku. I pewnie tak mogło by być. Za rok już się przyzwyczaimy mocniej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, maro_t napisał(a):

EDIT. Serio jak tak patrzę to ceny używek też zwariowały. Kia kupiona w 2015 za 47 tys. dziś jest warta około 30

 

Ale nowe Rio to pewnie z 80kPLN+ ;]

Wiec mimo pozornie niskiej utraty i tak z 50 klockow by trzeba dolozyc ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maro_t napisał(a):

temat załatwiony. Pójdzie w rozliczeniu. Oczywiście wycena poniżej tego co mam na polisie, ale po dodaniu rabatu 4 tys. na nowy wychodzi więcej. Patrząc po cenach na otomoto realnie sprzedałbym go za jakieś 2 tys. więcej niż wycena + 4 tys.  Za to mam spokój z oglądaczami czy ewentualnymi specjalistami od rękojmi i zostawiam stary w dniu odbioru nowego.

 

Stosuję ten model od dawna, owszem, parę tysięcy się straci, ale święty spokój jest wart więcej. No i ani dnia nie jesteś bez auta. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał(a):

To akurat dziwny argument.

Zawsze najpierw kupuję, potem sprzedaję. To niby ile dni jestem bez auta?

 

No można i tak, ale nie zawsze ma się ochotę mieć te dodatkowe wolne 60-90 kzł na koncie. Wygodniej jest mieć kwotę zakupu pomniejszoną o wartość zostawianego auta, niż kombinować dodatkowe wolne środki, które potem rekompensujesz sprzedażą i znowu trzeba je gdzieś ulokować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.01.2023 o 17:06, maro_t napisał(a):

czyli Nissan Qashqai e-power. Co myślicie? Pewnie jeszcze nikt takiego nie użytkuje ale co grono myśli o tej konstrukcji?

Koła (niestety tylko przednie) napędzane silnikiem elektrycznym. Albo prąd z baterii albo przy większym obciązeniu wkracza silnik spalinowy, którego obroty są jeszcze mniej związane z prędkością jazdy niż w skrzyni cvt ;]. Sam silnik spalinowy to 1.5 R3 z turbosprężarką i o zmiennym stopniu sprężania (regulowana objętość komory spalania). Brzmi drogo w ewentualnych naprawach ;]. Podobno silnik sprawdzony w Infiniti tylko obcięty o jeden cylinder. Gwarancja na 5 lat. Jest szansa że to pojeździ dłużej? ;]

 

Odebrales juz? Petryn wrzucil jakis film z dluzszej trasy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Odebrales juz? Petryn wrzucil jakis film z dluzszej trasy:

 

 

dobre , kilka dni temu trasa powrót Karpacz - Gdynia ( do Karpacza nie będę pisał bo trasa fatalna ) , trasa 598km w 6h8min ( czyli średnia niecałe 100km/h ) wynik spalania w Vitarze 1.4T MH ( tak wiem, mniejsza , lżejsza ale bryłą bardziej cegły ) , spalanie 7.1l ( do Karpacza było 6,3 ale też i wolniej ) więc ten Qashqai pali sporo , ale ma też i moc większą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

@mmaciejosss Trzeba było jechać Rapidem, spaliłby jeszcze mniej ;)

widzę , że pamiętasz moje filmiki 😀. Pewnie by tak było , ale moc 95km vs 140 robi różnicę i tempomat można spokojnie na 160 załączyć 

SAVE_20230126_213503.jpg

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

dobre , kilka dni temu trasa powrót Karpacz - Gdynia ( do Karpacza nie będę pisał bo trasa fatalna ) , trasa 598km w 6h8min ( czyli średnia niecałe 100km/h ) wynik spalania w Vitarze 1.4T MH ( tak wiem, mniejsza , lżejsza ale bryłą bardziej cegły ) , spalanie 7.1l ( do Karpacza było 6,3 ale też i wolniej ) więc ten Qashqai pali sporo , ale ma też i moc większą 

Musisz wszędzie to Suzuki wrzucać? Moje 380KM tez potrafi spalić 6,3 to nie jest żaden wyczyn. Potrafi spalić tez 16,3.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał(a):

Musisz wszędzie to Suzuki wrzucać? Moje 380KM tez potrafi spalić 6,3 to nie jest żaden wyczyn. Potrafi spalić tez 16,3.

pewnie , że nie muszę , ale Petryn też nie jechał za szybko , jak to mówił bardzo płynnie i spalanie miał jakie miał , ale jak coś napędza coś by jechało coś to straty po drodze są ( spalinowy napędza elektryka by ten naładował baterię by te napędziło  auto , co innego w Hybrid czy też Mild Hybrid , wyhamowujesz to ładujesz "bateryjki" i odzyskujesz chwilowo , by odzyskać energię podczas przyśpieszania  - na trasie to nie działa ) . Swoją drogą niezależnie czy masz 140km czy 380km do płynnej jazdy ze stałą prędkością potrzebujesz dużo mniej mocy  by płynnie jechać 140km/h i spalane będzie podobne ( w wyższej budzie nawet większe ) , ale nie wiem jak bym musiał jechać by 16 wyszło , ale pewnie auto nie jest w stanie jechać stale pow. 200km/h ( nawet pow. 160-180 było by to męczące , choć spalanie pewnie by nie przekroczyło 10-12l - nie wiem nie miałem okazji sprawdzić ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, mmaciejosss napisał(a):

pewnie , że nie muszę , ale Petryn też nie jechał za szybko , jak to mówił bardzo płynnie i spalanie miał jakie miał , ale jak coś napędza coś by jechało coś to straty po drodze są ( spalinowy napędza elektryka by ten naładował baterię by te napędziło  auto , co innego w Hybrid czy też Mild Hybrid , wyhamowujesz to ładujesz "bateryjki" i odzyskujesz chwilowo , by odzyskać energię podczas przyśpieszania  - na trasie to nie działa ) . 

 

Ale w hybrydzie silnik spalinowy też ładuje baterię

A w tym kaszkaju przy hamowaniu też baterie się łądują

Masz straty na ładowaniu, ale nie masz strat na przekazaniu napędu z silnika spalinowego - skrzynia biegów i podwójny układ napędowy 

 

Dla porównania rav4 hybryda przy jeździe ekspresówkami przy max 130km/h spali 8-8.5l 

Jedna z ostatnich tras 108km/h średnia  8.5l spalanie z 450km

Więc jak dla mnie nissan wypadł całkiem nieźle (jest chyba trochę mniejszy od rav4)

Średnia z kilku tys km 7.3l, ale min 50%to autostrady z prędkością 140km/h

 

Miałem kaszkaja 1.6diesla 4x4 i palił średnio koło 7l 

Swoją drogą benzyna TB1.6 paliła średnio litr półtorej więcej :hmm:

 

A Vitara jest jednak sporo mniejsza i lżejsza, więc nie ma co jej porównywać do kaszkaja 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mmaciejosss napisał(a):

spalania w Vitarze 1.4T MH ( tak wiem, mniejsza , lżejsza ale bryłą bardziej cegły ) , spalanie 7.1l ( do Karpacza było 6,3 ale też i wolniej ) więc ten Qashqai pali sporo , ale ma też i moc większą 

Dużo :skromny:.

5m Volvo i zapewne sporo mocniejszym robiłem średnie 6.1l na trasie przy 5os.

Co to znaczy ? Każdy samochód a w szczególni w kombinacji z różnym kierowcom to odmienne (czasami bardzo) rezultaty spalania.

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ramach oczekiwań oglądam wszystko o tym aucie co się pojawia na YT. Najciekawszy na razie jest chyba taki czeski film:

 

 

Bardzo fajnie porównują spalanie i poziom hałasu i w sumie nawet prawie wszystko rozumiem ;]

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Odebrales juz? Petryn wrzucil jakis film z dluzszej trasy:

 

jesteś prorok. Właśnie zadzwonili z Nissana, że przyjechał do salonu. Teraz opony, formalności i można odbierać.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał(a):

 

jesteś prorok. Właśnie zadzwonili z Nissana, że przyjechał do salonu. Teraz opony, formalności i można odbierać.

 

No to gratki :ok: Jak pojezdzisz troche to podziel sie wrazeniami :)

PS. Jaki koszt pakietu ubezpieczenia za pierwszy rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

To bardzo dobra cena, spodziewalem sie grubo ponad 5kPLN :ok:

 

 

raz że od wielu lat nie miałem szkody, a dwa że koleżanka pracuje w ubezpieczeniach. Oferty z salonu były właśnie pod 5k.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał(a):

w ramach oczekiwań oglądam wszystko o tym aucie co się pojawia na YT. Najciekawszy na razie jest chyba taki czeski film:

 

 

Bardzo fajnie porównują spalanie i poziom hałasu i w sumie nawet prawie wszystko rozumiem ;]

 

 

 

Ja zwykle w ramach czekania na auto oglądam filmy typu POV.

:hehe:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, maro_t napisał(a):

 

3400 w PZU

 

:OJa dostałem propozycje na ok. 4300 zł za auto warte 115 k PLN. Pakiet dealerski więc zniżki obojętne. Chyba trzeba droższe auta kupować żeby polisa była tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, komor napisał(a):

 

:OJa dostałem propozycje na ok. 4300 zł za auto warte 115 k PLN. Pakiet dealerski więc zniżki obojętne. Chyba trzeba droższe auta kupować żeby polisa była tańsza.

 

w tych cenach jest wiele zmiennych. Np marka też ma znaczenie, czy bardziej czy mniej kradziona chociażby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał(a):

w ramach oczekiwań oglądam wszystko o tym aucie co się pojawia na YT. Najciekawszy na razie jest chyba taki czeski film:

 

Bardzo fajnie porównują spalanie i poziom hałasu i w sumie nawet prawie wszystko rozumiem ;]

 

 

Fajne autko. Gratki :oki: Przyznaje że nawet nie rozważałem Nissana a Toykę ale po tym filmiku widzę że jednak wypada gorzej jeśli chodiz o komfort. Miałem ostatnio (nie)przyjemność jeździć Yarisem Cross. No masakra jakaś po 1 kkm. Spalanie 4.4 podczas mojego typowego dojazdu do pracy obwodnicą plus korki. Silnik nieprzyjemny 3 cylindrowy. 
Czekam na jakieś info co Cię wkurza w aucie choć nie wiem czy coś takiego się znajdzie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lucash napisał(a):

Czekam na jakieś info co Cię wkurza w aucie choć nie wiem czy coś takiego się znajdzie

 

na pewno ogrzewana przednia szyba będzie mnie wkurzać. Nie cierpię tych niteczek, a w tym aucie są dosyć wyraźnie widoczne. Ale zależało mi na ogrzewanych siedzeniach, a ogrzewana szyba jest w pakiecie z siedzeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, lucash napisał(a):

Miałem ostatnio (nie)przyjemność jeździć Yarisem Cross. No masakra jakaś po 1 kkm. Spalanie 4.4 podczas mojego typowego dojazdu do pracy obwodnicą plus korki.

To jest dużo?

Serio pytam. Ile się spodziewałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, maro_t napisał(a):

 

na pewno ogrzewana przednia szyba będzie mnie wkurzać. Nie cierpię tych niteczek, a w tym aucie są dosyć wyraźnie widoczne. Ale zależało mi na ogrzewanych siedzeniach, a ogrzewana szyba jest w pakiecie z siedzeniami

 

Kwestia przyzwyczajenia. Docenisz jak Ci szyba porządnie zamarznie ;] Jestem ciekawy jak się będzie sparawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ghost2255 napisał(a):

To jest dużo?

Serio pytam. Ile się spodziewałeś?

Ale moja (nie)przyjemność z jazdy nie wynikała ze spalania tylko ogólnego wrażenia z jazdy samochodem - ilość miejsca, hałas, odgłos silnika. Spalanie było ok ;) Myślę że 2.5x mniejsze niż w moim klocku. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, lucash napisał(a):

Ale moja (nie)przyjemność z jazdy nie wynikała ze spalania tylko ogólnego wrażenia z jazdy samochodem - ilość miejsca, hałas, odgłos silnika. Spalanie było ok ;) Myślę że 2.5x mniejsze niż w moim klocku. 

 

ja jeździłem zwykłym Yarisem, Crossem nie. Jak na autko klasy B to było moim zdaniem OK. Też trzeba brać pod uwagę że to inna klasa i inna cena. Silnik spalinowy też ma pojemność 1.5 i 3 cylindry, ale w Nissanie jest dużo lepiej wyciszony i nie ma absolutnie żadnych wibracji, w Toyocie już z tym trochę gorzej. Przy prędkościach ekspresowych w Yarisie już spory hałas, wiadomo że to autko typowo na miasto. W Crossie pewnie jest jeszcze gorzej bo buda mniej opływowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał(a):

w ramach oczekiwań oglądam wszystko o tym aucie co się pojawia na YT. Najciekawszy na razie jest chyba taki czeski film:

BTW. Osobiście nie lubię oglądać wszytskiego nt auta które wybrałem, bo potem można się przekonać że była to strata czasu :phi:.

 

Jak odbierzesz daj znać w kilku zdania jak się tym jeździ, często bardziej to doceniam niż opinie testerów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, komor napisał(a):

 

:OJa dostałem propozycje na ok. 4300 zł za auto warte 115 k PLN. Pakiet dealerski więc zniżki obojętne. Chyba trzeba droższe auta kupować żeby polisa była tańsza.

Często jak pisze kolega trzeba podziękować za pakiet dealerski i poszukać sobie samemu w necie czy zlecić dla brokera ;).

Jak ktoś ma zniżki to potrafi być sporo taniej. Niestety czasem trzeba przepłacić za pakiet dealerski np z racji formy finansowania.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, maro_t napisał(a):

 

ja jeździłem zwykłym Yarisem, Crossem nie. Jak na autko klasy B to było moim zdaniem OK. Też trzeba brać pod uwagę że to inna klasa i inna cena. Silnik spalinowy też ma pojemność 1.5 i 3 cylindry, ale w Nissanie jest dużo lepiej wyciszony i nie ma absolutnie żadnych wibracji, w Toyocie już z tym trochę gorzej. Przy prędkościach ekspresowych w Yarisie już spory hałas, wiadomo że to autko typowo na miasto. W Crossie pewnie jest jeszcze gorzej bo buda mniej opływowa.

właśnie zauważyłem na tym czeskim filmiku że hałas jest sporo niższy w Nissanie. A wiadomo jaka tam jest skrzynia? Toyota ma ją raczej bezobsługową i bezawaryjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lucash napisał(a):

właśnie zauważyłem na tym czeskim filmiku że hałas jest sporo niższy w Nissanie. A wiadomo jaka tam jest skrzynia? Toyota ma ją raczej bezobsługową i bezawaryjną.

 

W nissanie nie ma w ogóle skrzyni biegów, nie potrzeba ;). Samochód posiada też podobno system aktywnej redukcji szumów, dlatego też pewnie wydaje się dużo cichszy. Mnie to się właśnie sposobało - wyciszenie i płynność działania. A czy będzie palić pół litra mniej czy więcej niż Toyoty to mi raczej różnicy nie robi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, lucash napisał(a):

właśnie zauważyłem na tym czeskim filmiku że hałas jest sporo niższy w Nissanie. A wiadomo jaka tam jest skrzynia? Toyota ma ją raczej bezobsługową i bezawaryjną.

Toyota nigdy nie słynęła z dobrego wyciszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maro_t napisał(a):

 

na pewno ogrzewana przednia szyba będzie mnie wkurzać. Nie cierpię tych niteczek, a w tym aucie są dosyć wyraźnie widoczne. Ale zależało mi na ogrzewanych siedzeniach, a ogrzewana szyba jest w pakiecie z siedzeniami

 

Może przy wymianie szyby (odpukać) zmienisz na taką bez.

Albo wymień od raz po kupnie a tę z drutami trzmaj na strychu. ;]

 

Miałem kiedy Focusa z tym dziadowstwem.

 

 

W każdym razie, auta gratuluję. Mam przeczucie, że kiedyś takie spalinowe elektryki będą bardzo popularne. :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał(a):

Po co to? Rano i tak z aplikacji odpalam żeby do cieplego i odmrożonego wsiąść.

 

Jag się z aplikacji nie odpala - zablokowane w EU. :buu:

 

Ale nawet w Fordzie, czasem mi się w czasie jazdy przydaje gdy chcę mieć ciepło w stopy a szyba też wymaga rozmrażania. Generalnie widzę różnicę - IMO podgrzewanie szyby działa o wiele lepiej niż nawiew.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał(a):
5 godzin temu, komor napisał(a):
 
Kwestia przyzwyczajenia. Docenisz jak Ci szyba porządnie zamarznie ;] Jestem ciekawy jak się będzie sparawować.

Ja się nie przyzwyczaiłem. Nowe auto zamówiłem bez tych drutów.

Ja podobnie .. męczyłem się z tym w poprzednim Volvo. Użyłem raz przez 3lata, zeby sprawdzić czy i jak działa a oglądałem w każdy słoneczny dzień. Taka to magia pakietów, na szczęście obecnie w Volvo nie ma tego upchanego z innymi rzeczami ;). Podobnie u żony w aucie ... nawet nie wie gdzie to się włącza, a  mówiła, że "wkurza".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.