mrBEAN Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 To chyba dość często dyskutowane wybory, tu porównanie zza wielkiej wody, wydaje się być obiektywne. Nie tyle istotna suma, co różnice w poszczególnych obszarach, bo niektóre mogą (i zazwyczaj są) decydujące. Co wybierasz? Z czym się nie zgadzasz? A tu z OZiLandu https://www.whichcar.com.au/reviews/comparisons/2022-tesla-model-y-vs-kia-ev6-comparison-review Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 Skoro przyspieszeniowo są takie same to znaczy że porównują TMYP z EV6GT. Te auta dzieli chyba dobre 100k, nie? Nie zgadzam się odnośnie multimediów i UI. Ride Quality? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 (edytowane) Nie jeździłem zadym z nich, macałem tylko ev6, więc się wypowiem… …przynajmniej na tamat kilku zagadnień Oczywiście Y lepsza bo najmojsza (wkrótce). przednie siedzenia nie widziałem nikogo, kto by narzekał na te w Y w ev6 były całkiem dobre, trochę za nisko sufit, jak się chciało je podnieść (choćby po to, aby dorosła osoba z tylu miała co zrobić ze stopami) siedzenia z tyłu w Y jest dobrze w ev6 tylko dla osób do 155 cm, porażka. Niestety ev musi być dość wysokie, żeby zmieścić i baterię i nogi pasażerów z tyłu Ui & multimedia cieżko porównać, co kto lubi osobiście mam nadzieje, że Y bije na głowę ID4 jakość wnętrza w kiji mi się podobało, tylko te piano black… w Y ascetycznie, raczej dobrze, siedziałem tylko w 3, ale są podobne schowki w środku nie mam pojęcia, wierzę na słowo, że w kiji jest lepiej, wiem, że dziura w konsoli Y jest konkretna. wrażenia z jazdy nie jeździłem, nie wiem wiem, że znacznie poprawiono wyciszenie w Y, możliwe, że 5 punktów więcej jest przesadzone. dziwne, że Y wygrywa w prowadzeniu… bezpieczeństwo Y jest chyba aktualnie najbezpieczniejszym samochodem, nie wiem w czym kija jest lepsza bagażnik wiadomo, ev6 mi nie podchodzi, bo mi się duży pies mieści bezpieczeństwo dzieci bardzo dziwne, Y dostała wysokie oceny w ncap w tej kategorii te ev/specific punkty są, w dużej mierze, bez sensu skąd ta różnica w ładowaniu domowym? 17 punktów więcej dla Y, dlaczego? kija szybciej się ładuje w trasie, Y ma duuużo więcej ładowarek, według mnie Y znacznie wygrywa, przynajmniej +100 punktów za superchargery Edytowane 28 Stycznia 2023 przez HelixSv 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 1 godzinę temu, format napisał(a): Skoro przyspieszeniowo są takie same to znaczy że porównują TMYP z EV6GT. Te auta dzieli chyba dobre 100k, nie? Nie zgadzam się odnośnie multimediów i UI. Ride Quality? Uj wi. Ale założyłem, że Long range. Tam też te same osiągi co w GTline AWD. A cena GT aktualnie jest sztucznie wypompowana w górę, bo podaż jest w opłakanym stanie w stosunku do popytu. Znajomy właśnie odebrał GT za 280 kzł. Zamawiana 1,5 roku temu, cena utrzymana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 1 godzinę temu, HelixSv napisał(a): przednie siedzenia nie widziałem nikogo, kto by narzekał na te w Y w ev6 były całkiem dobre, trochę za nisko sufit, jak się chciało je podnieść (choćby po to, aby dorosła osoba z tylu miała co zrobić ze stopami) Poznaj pierwszą osobę. Brak wentylacji w Tesli 1 godzinę temu, HelixSv napisał(a): siedzenia z tyłu w Y jest dobrze w ev6 tylko dla osób do 155 cm, porażka. Niestety ev musi być dość wysokie, żeby zmieścić i baterię i nogi pasażerów z tyłu Brzmi jakby było miejsca jak w Skodzie Citigo W EV6 jest przepastna ilość miejsca na nogi. Problemem jest wysoko położona podłoga, ale to dotyczy obu konstrukcji. 1 godzinę temu, HelixSv napisał(a): wrażenia z jazdy nie jeździłem, nie wiem wiem, że znacznie poprawiono wyciszenie w Y, możliwe, że 5 punktów więcej jest przesadzone. dziwne, że Y wygrywa w prowadzeniu… Chyba kwestia twardego zawiasu w Y. 1 godzinę temu, HelixSv napisał(a): te ev/specific punkty są, w dużej mierze, bez sensu skąd ta różnica w ładowaniu domowym? 17 punktów więcej dla Y, dlaczego? kija szybciej się ładuje w trasie, Y ma duuużo więcej ładowarek, według mnie Y znacznie wygrywa, przynajmniej +100 punktów za superchargery Może na rynku USA są jakieś inne pokładowe ładowarki? Ciekawe. Bo EV6 tak naprawdę lepiej się ładuje od Tesli. Idzie 11 kW do 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 W PL co mnie przed Teslą odrzuca czytam wzbrania to: - serwis - jak będzie kiedyś we Wrocku, to powinno się ucywilizować w tej kwestii - twardy zawias - mieszkam na dziurawym wypizdowie - instalacja 400V - wolniejsze ładowanie, ale ciut lepsza wydajność, można by przymknąć oko, powiedzmy Choć ładowanie na 100 kW z mocą 60-70 kW w PL, to nie jest porządane, a podjeżdżając na Ionity, gdzie obok jest SC. To postoje w Tesli po 30-40 minut, a tu wpadasz, Tesla się ładuje, podpinasz wóz za 15-20 minut odpinasz, a Tesla dalej stoi - wyciszenie, choć tu jest chyba pewna losowość, lub zależność od konfigu lub czasu produkcji, mowa o Tesli. - permanentna rekuperacja, a ja uwielbiam jeździć w trybie żeglowania. Choć w Tesli jest to świetnie zaimplementowane i moooooże bym się przyzwyczaił. - brak wentylowanych foteli - brak V2L - brak Apple Carplay - i jeszcze kilka innych pierdół Co zachęca: - wrodzona ciekawość - planer podróży, choć ceny na SC nie zachęcają. - sieć SC, choć jak wyżej, ale to zmienne i płynne. - kluczyk w telefonie! - gotowość wozu do jazdy bez klikania "power" - wydajność, choć wiem, że w praktyce jest mniej kolorowo niż wszyscy pieją dookoła. - i chyba tyle Poliftowe wyroby z jakąś nową technologią baterii będę rozważał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): W PL co mnie przed Teslą odrzuca czytam wzbrania to: - serwis - jak będzie kiedyś we Wrocku, to powinno się ucywilizować w tej kwestii racja 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - twardy zawias - mieszkam na dziurawym wypizdowie chyba ciągle przy tym majstrują 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - instalacja 400V - wolniejsze ładowanie, ale ciut lepsza wydajność, można by przymknąć oko, powiedzmy tak, przymknąć 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): Choć ładowanie na 100 kW z mocą 60-70 kW w PL, to nie jest porządane, a podjeżdżając na Ionity, gdzie obok jest SC. To postoje w Tesli po 30-40 minut, a tu wpadasz, Tesla się ładuje, podpinasz wóz za 15-20 minut odpinasz, a Tesla dalej stoi te Ionity może być ryzykowne, za często popsute co do czasu, to racja, ale to zależy też od kierownika, ludziska ładują do 100% niezależnie od marki 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - wyciszenie, choć tu jest chyba pewna losowość, lub zależność od konfigu lub czasu produkcji, mowa o Tesli. nie wiem 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - permanentna rekuperacja, a ja uwielbiam jeździć w trybie żeglowania. Choć w Tesli jest to świetnie zaimplementowane i moooooże bym się przyzwyczaił. ja też lubię żeglować, nawet nie wiem, jak się zachowuje Tesla, jak będzie mi ciągle zwalniać, to zaprzyjaźnie się bardzo z autopilotem. 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - brak wentylowanych foteli ano brak, w eniro użyłem kilka razy, ale w moim klimacie... 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): brak V2L zgoda, duża wada 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): brak Apple Carplay szkoda, trudno. 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): Co zachęca: - wrodzona ciekawość - planer podróży, choć ceny na SC nie zachęcają. ceny SC chyba się poprawiły, jeżeli będą dużo gorsze od Ionity, to może kupię Ionity abonament 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - sieć SC, choć jak wyżej, ale to zmienne i płynne. wielka zaleta, niestety np. taka lokalizacja w Poznaniu jest żałosna a i tak dużo lepsza niż ta w Warszawie 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - kluczyk w telefonie! nie mam zdania jeszcze 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - gotowość wozu do jazdy bez klikania "power" to mam w ID4, duża wygoda. przez to że jeżdzę i eNiro i ID4, często zapominam gasić Kiji... 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): - wydajność, choć wiem, że w praktyce jest mniej kolorowo niż wszyscy pieją dookoła. wydajność Y standard range jest niesamowita. bjorn w trybie kapeluszniczym i w idealnym klimacie wykręcił 546 km. wiecej niż w takim samym trybie mach-e, które ma o 30 kWh większą baterię. https://youtu.be/vetufBDnTFc?t=1334 Edytowane 28 Stycznia 2023 przez HelixSv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 51 minut temu, HelixSv napisał(a): wydajność Y standard range jest niesamowita. bjorn w trybie kapeluszniczym i w idealnym klimacie wykręcił 546 km. wiecej niż w takim samym trybie mach-e, które ma o 30 kWh większą baterię. https://youtu.be/vetufBDnTFc?t=1334 28*C i zamulando, to musi robić robotę Czekam na wrażenia z użytkowania, u mnie na razie nuda i EV6 trzeba się telepać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.