Skocz do zawartości

EV6 vs TMY


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba dość często dyskutowane wybory, tu porównanie zza wielkiej wody, wydaje się być obiektywne. 
Nie tyle istotna suma, co różnice w poszczególnych obszarach, bo niektóre mogą (i zazwyczaj są) decydujące. 
Co wybierasz? 😁

Z czym się nie zgadzasz? 😌

 

1C1D4941-78D9-4C76-ACA1-8EDE263C1B73.jpeg.a90b1f9d74519bf08fc4db4ec7760d7c.jpeg

 

9158402C-AD8C-45DB-AAA8-F49458477577.jpeg.7e1b5413e2abce776432b88aa8cdbef0.jpeg

 

 

A tu z OZiLandu

 

https://www.whichcar.com.au/reviews/comparisons/2022-tesla-model-y-vs-kia-ev6-comparison-review

 

 

3C6FB529-A753-4E77-B9B2-B49F64E8A9FB.jpeg.57e56115ffac2e601e6300e4f6b2c0f6.jpeg

 

0CD459BC-1487-464B-B54A-3ED55861A592.jpeg.4479ec57f70a93c80fe1b2a542863a0e.jpeg

00F293C9-2DBF-4F39-8178-6F63612340C5.webp.d9e6f150f3def6bf648fa12abde955d1.webp

 

45D373F2-4932-4B45-A2FA-21D0349DA8B6.jpeg.1210b67af509b6b5e6fdb13b9d6217e8.jpeg

CC513302-62F3-4236-AC07-CECC5F0162CF.jpeg.23474a94fd7850ab39a331a60a67808a.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przyspieszeniowo są takie same to znaczy że porównują TMYP z EV6GT. Te auta dzieli chyba dobre 100k, nie?

 

Nie zgadzam się odnośnie multimediów i UI. Ride Quality? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem zadym z nich, macałem tylko ev6, więc się wypowiem… ;] …przynajmniej na tamat kilku zagadnień

 

Oczywiście Y lepsza bo najmojsza (wkrótce).

 

przednie siedzenia

nie widziałem nikogo, kto by narzekał na te w Y

w ev6 były całkiem dobre, trochę za nisko sufit, jak się chciało je podnieść (choćby po to, aby dorosła osoba z tylu miała co zrobić ze stopami)

 

siedzenia z tyłu

w Y jest dobrze

w ev6 tylko dla osób do 155 cm, porażka. Niestety ev musi być dość wysokie, żeby zmieścić i baterię i nogi pasażerów z tyłu

 

Ui & multimedia

cieżko porównać, co kto lubi

osobiście mam nadzieje, że Y bije na głowę ID4 

 

jakość wnętrza

w kiji mi się podobało, tylko te piano black…

w Y ascetycznie, raczej dobrze, siedziałem tylko w 3, ale są podobne

 

schowki w środku

nie mam pojęcia, wierzę na słowo, że w kiji jest lepiej, wiem, że dziura w konsoli Y jest konkretna. 

 

wrażenia z jazdy

nie jeździłem, nie wiem 

wiem, że znacznie poprawiono wyciszenie w Y, możliwe, że 5 punktów więcej jest przesadzone.

dziwne, że Y wygrywa w prowadzeniu…

 

bezpieczeństwo

Y jest chyba aktualnie najbezpieczniejszym samochodem,

nie wiem w czym kija jest lepsza

 

bagażnik

wiadomo, ev6 mi nie podchodzi, bo mi się duży pies mieści

 

bezpieczeństwo dzieci

bardzo dziwne, Y dostała wysokie oceny w ncap w tej kategorii

 

te ev/specific

punkty są, w dużej mierze, bez sensu

skąd ta różnica w ładowaniu domowym? 17 punktów więcej dla Y, dlaczego? :nie_wiem:

kija szybciej się ładuje w trasie, Y ma duuużo więcej ładowarek, według mnie Y znacznie wygrywa, przynajmniej +100 punktów za superchargery :cool:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, format napisał(a):

Skoro przyspieszeniowo są takie same to znaczy że porównują TMYP z EV6GT. Te auta dzieli chyba dobre 100k, nie?

 

Nie zgadzam się odnośnie multimediów i UI. Ride Quality? :nie_wiem:

Uj wi.

Ale założyłem, że Long range.

Tam też te same osiągi co w GTline AWD. 
 

A cena GT aktualnie jest sztucznie wypompowana w górę, bo podaż jest w opłakanym stanie w stosunku do popytu. 
Znajomy właśnie odebrał GT za 280 kzł. Zamawiana 1,5 roku temu, cena utrzymana :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

przednie siedzenia

nie widziałem nikogo, kto by narzekał na te w Y

w ev6 były całkiem dobre, trochę za nisko sufit, jak się chciało je podnieść (choćby po to, aby dorosła osoba z tylu miała co zrobić ze stopami)

Poznaj pierwszą osobę. 
Brak wentylacji w Tesli 😁

 

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

siedzenia z tyłu

w Y jest dobrze

w ev6 tylko dla osób do 155 cm, porażka. Niestety ev musi być dość wysokie, żeby zmieścić i baterię i nogi pasażerów z tyłu

Brzmi jakby było miejsca jak w Skodzie Citigo :) 
 

W EV6 jest przepastna ilość miejsca na nogi. Problemem jest wysoko położona podłoga, ale to dotyczy obu konstrukcji. 
 

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

wrażenia z jazdy

nie jeździłem, nie wiem 

wiem, że znacznie poprawiono wyciszenie w Y, możliwe, że 5 punktów więcej jest przesadzone.

dziwne, że Y wygrywa w prowadzeniu…

Chyba kwestia twardego zawiasu w Y. 
 

1 godzinę temu, HelixSv napisał(a):

 

te ev/specific

punkty są, w dużej mierze, bez sensu

skąd ta różnica w ładowaniu domowym? 17 punktów więcej dla Y, dlaczego? :nie_wiem:

kija szybciej się ładuje w trasie, Y ma duuużo więcej ładowarek, według mnie Y znacznie wygrywa, przynajmniej +100 punktów za superchargery :cool:

Może na rynku USA są jakieś inne pokładowe ładowarki? Ciekawe. 
Bo EV6 tak naprawdę lepiej się ładuje od Tesli. Idzie 11 kW do 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL co mnie przed Teslą odrzuca czytam wzbrania to:

- serwis - jak będzie kiedyś we Wrocku, to powinno się ucywilizować w tej kwestii

- twardy zawias - mieszkam na dziurawym wypizdowie :) 

- instalacja 400V - wolniejsze ładowanie, ale ciut lepsza wydajność, można by przymknąć oko, powiedzmy ;) 

Choć ładowanie na 100 kW z mocą 60-70 kW w PL, to nie jest porządane, a podjeżdżając na Ionity, gdzie obok jest SC.

To postoje w Tesli po 30-40 minut, a tu wpadasz, Tesla się ładuje, podpinasz wóz za 15-20 minut odpinasz, a Tesla dalej stoi ;) 

- wyciszenie, choć tu jest chyba pewna losowość, lub zależność od konfigu lub czasu produkcji, mowa o Tesli. 

- permanentna rekuperacja, a ja uwielbiam jeździć w trybie żeglowania. Choć w Tesli jest to świetnie zaimplementowane i moooooże bym się przyzwyczaił.

- brak wentylowanych foteli :P

- brak V2L

- brak Apple Carplay

- i jeszcze kilka innych pierdół

 

Co zachęca:

- wrodzona ciekawość

- planer podróży, choć ceny na SC nie zachęcają. 

- sieć SC, choć jak wyżej, ale to zmienne i płynne. 

- kluczyk w telefonie! 

- gotowość wozu do jazdy bez klikania "power" 😄 

- wydajność, choć wiem, że w praktyce jest mniej kolorowo niż wszyscy pieją dookoła. 

- i chyba tyle

Poliftowe wyroby z jakąś nową technologią baterii będę rozważał ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

W PL co mnie przed Teslą odrzuca czytam wzbrania to:

- serwis - jak będzie kiedyś we Wrocku, to powinno się ucywilizować w tej kwestii

racja

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- twardy zawias - mieszkam na dziurawym wypizdowie :) 

chyba ciągle przy tym majstrują 

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- instalacja 400V - wolniejsze ładowanie, ale ciut lepsza wydajność, można by przymknąć oko, powiedzmy ;) 

tak, przymknąć ;]

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

Choć ładowanie na 100 kW z mocą 60-70 kW w PL, to nie jest porządane, a podjeżdżając na Ionity, gdzie obok jest SC.

To postoje w Tesli po 30-40 minut, a tu wpadasz, Tesla się ładuje, podpinasz wóz za 15-20 minut odpinasz, a Tesla dalej stoi ;) 

te Ionity może być ryzykowne, za często popsute

co do czasu, to racja, ale to zależy też od kierownika, ludziska ładują do 100% niezależnie od marki

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- wyciszenie, choć tu jest chyba pewna losowość, lub zależność od konfigu lub czasu produkcji, mowa o Tesli. 

nie wiem

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- permanentna rekuperacja, a ja uwielbiam jeździć w trybie żeglowania. Choć w Tesli jest to świetnie zaimplementowane i moooooże bym się przyzwyczaił.

ja też lubię żeglować, nawet nie wiem, jak się zachowuje Tesla, jak będzie mi ciągle zwalniać, to zaprzyjaźnie się bardzo z autopilotem.

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- brak wentylowanych foteli

ano brak, w eniro użyłem kilka razy, ale w moim klimacie...

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

brak V2L

zgoda, duża wada

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

brak Apple Carplay

szkoda, trudno.

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

 

Co zachęca:

- wrodzona ciekawość

- planer podróży, choć ceny na SC nie zachęcają. 

ceny SC chyba się poprawiły, jeżeli będą dużo gorsze od Ionity, to może kupię Ionity abonament

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- sieć SC, choć jak wyżej, ale to zmienne i płynne. 

wielka zaleta, niestety np. taka lokalizacja w Poznaniu jest żałosna a i tak dużo lepsza niż ta w Warszawie ;]

 

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- kluczyk w telefonie! 

nie mam zdania jeszcze

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- gotowość wozu do jazdy bez klikania "power" 😄 

to mam w ID4, duża wygoda.

przez to że jeżdzę i eNiro i ID4, często zapominam gasić Kiji... :bzik:

 

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

- wydajność, choć wiem, że w praktyce jest mniej kolorowo niż wszyscy pieją dookoła. 

wydajność Y standard range jest niesamowita.

bjorn w trybie kapeluszniczym i w idealnym klimacie wykręcił 546 km. wiecej niż w takim samym trybie mach-e, które ma o 30 kWh większą baterię.

https://youtu.be/vetufBDnTFc?t=1334


 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, HelixSv napisał(a):

wydajność Y standard range jest niesamowita.

bjorn w trybie kapeluszniczym i w idealnym klimacie wykręcił 546 km. wiecej niż w takim samym trybie mach-e, które ma o 30 kWh większą baterię.

https://youtu.be/vetufBDnTFc?t=1334

28*C i zamulando, to musi robić robotę ;) 

 

Czekam na wrażenia z użytkowania, u mnie na razie nuda i EV6 trzeba się telepać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.