Skocz do zawartości

Radar ACC


zejk

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem. Pytanie jest natury ogólnej, chociaż wynika z jednego konkretnego przypadku, ale o tym za chwilę.

 

Dotychczas spotkałem się z ACC opartymi o system wizyjny (kamery za przednią szybą w okolicy lusterka) lub radar umieszczony w przednim zderzaku. Właśnie o ten radar mi chodzi. Jest to urządzenie bardzo wrażliwe na specyficzną pogodę czyli mokry śnieg lub śnieg z deszczem. Wystarczy 1cm białego g@#$na i radar odmeldowuje się ze stanowiska. Dodatkowo we wszystkich samochodach z jakimi miałem styczność, był on umiejscowiony nisko nad ziemią, co czyni go podatnym na uszkodzenia.

Pytania:

1. Czy jest jakiś powód, że montują go tak nisko?

2. Czy są jakieś obiektywne przeszkody przy przenoszeniu go wyżej?

3. Czy po przeniesieniu będzie potrzebna kalibracja tego urządzenia?

 

Konkretny przypadek to Ford Ranger Raptor. Samochód nadający się do jazdy w terenie, może nie po bagnach, ale wyprawowo i turystycznie jak najbardziej. Radar w tym wozie oczywiście znajduje się w dolnej części zderzaka, co przy wykorzystaniu w terenie rodzi dużo większe ryzyko jego uszkodzenia niż w typowo drogowych samochodach. Ale to tylko mniejsza część problemu, bo jego pozycja koliduje z możliwością instalacji wyciągarki. Samochód wyprawowy bez wyciągarki to słaby pomysł.

wHIk9kuTURBXy9lYzQwMGFlMi1jMjgyLTQwODgtYjhhNi00MzhhZGYxZjFlMzAuanBlZ5GVAs0DBwDDw94AAaEwAQ.jpg.694cd4b09dc03298c4180a966310c226.jpg

 

Jeśli jest tu ktoś z wiedzą i/lub doświadczeniem w temacie działania radaru i jego przenoszenia, proszę o wskazówki.

Edytowane przez zejk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie z kilku marek, ale myślę że tak jest w każdej, kalibracja radaru jest bardzo precyzyjna, wprowadza się wartości do drugiego miejsca po przecinku a kąt pochylenia radaru góra/dół - prawo/lewo do dziesiątej części.
Bez zmiany softu sterownika (może jakaś firma tuningowa do offroudu?) nie ma szans żeby to działało.
Niektóre auta mają podgrzewane radary aby radzić sobie z warunkami pogodowymi


pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, zejk napisał(a):

Pytania:

1. Czy jest jakiś powód, że montują go tak nisko?

2. Czy są jakieś obiektywne przeszkody przy przenoszeniu go wyżej?

3. Czy po przeniesieniu będzie potrzebna kalibracja tego urządzenia?

Na logikę im bliżej przodu tym lepiej /dokładniej. Teraz zależy od karoserii czy da się to gdzieś sprawnie upchnąć /zamaskować. W poprzednim Volvo miałem w szybie w ok lusterka. IMO najlepsze miejsce, bo raz że było dodatkowo podgrzewane, dwa czyszczone przez wycieraczki. Nigdy przez 3 lata nie miałem z tym problemu a 2 lata temu było mnóstwo śniegu. Dodatkowo nie psuje to wyglądu auta. W obecnym Volvo mam w atrapie, jak dobrze pamiętam w logo. Wygląda gorzej i pewnie będzie się syfił. Dlaczego to zmienili .. nie wiem.

Nie wiem co rozumiesz przez przeniesienie, ale domyślam się, że jak dokłada/przekłada się takie urządzenie to trzeba to jakoś skalibrować. Może popytaj na jakimś forum tematycznym/producenta auta. Jak ktoś będzie ogarniał diagnostykę to powinien wiedzieć jak to się kalibruje.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zejk jak wpiszesz w googla ranger raptor acc relocation to wyskakuje kilka wątków z forum Forda w których użytkownicy twierdzą że Acc nadal działa po przeniesieniu czujnika wyżej, pod atrapę.

 

Są nawet gotowe "brackety" do takiego montażu także jest potencjał żeby coś takiego pojawiło się w "Galante" ;)

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volkswageny maja w tym okraglym znaczku na chlodnicy, moze problem w tym ze takie wielkie okrogle logo nie jest zbyt populatne.

Problem sniegu oczywiscie tez ich dotyczy.

Generalnie na pewno wszyscy pojda w strone kamer bo kamera jest tansza, a na przeszkodzie stalo oprogramowanie, teraz juz oprogramowanie jest wiec tylko kupony beda odcinac producenci systemow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał(a):

Chyba inżynierowie Tesli doszli do podobnych wniosków, bo z tego co @formatkomunikował odeszli od stosowania radaru i cały system ACC plus tryby autonomiczne oparli o system kamer.

W Isuzu mam ACC na bazie kamer. Miałem raz sytuację, że warunki mi wyłączyły system - jechałem centralnie pod silne popołudniowe słońce. Zdarzyło się też kilka razy zimą, że 2-3 minuty po uruchomieniu zimnego auta lekko zaparowały soczewki i też wywaliło błąd.

 

3 godziny temu, sherif napisał(a):

W poprzednim Volvo miałem w szybie w ok lusterka. IMO najlepsze miejsce, bo raz że było dodatkowo podgrzewane, dwa czyszczone przez wycieraczki. Nigdy przez 3 lata nie miałem z tym problemu a 2 lata temu było mnóstwo śniegu. Dodatkowo nie psuje to wyglądu auta. W obecnym Volvo mam w atrapie, jak dobrze pamiętam w logo. Wygląda gorzej i pewnie będzie się syfił. Dlaczego to zmienili .. nie wiem.

Tak, też uważam, że za szybą przednią to najlepsze miejsce, tak obiektywnie. Co do zmian położenia tego ustrojstwa, to pewnie inżynierowie mają jakiś powód i chciałbym wierzyć, że nie chodzi o 1$ oszczędności na sztuce samochodu.

 

3 godziny temu, sherif napisał(a):

Nie wiem co rozumiesz przez przeniesienie, ale domyślam się, że jak dokłada/przekłada się takie urządzenie to trzeba to jakoś skalibrować. Może popytaj na jakimś forum tematycznym/producenta auta. Jak ktoś będzie ogarniał diagnostykę to powinien wiedzieć jak to się kalibruje.

Tylko z ASO Forda można w tej kwestii rozmawiać, co za chwilę uczynię. Oni mają dostęp do interfejsu samochodu "online" więc teoretycznie żadna ingerencja w sterowniki nie jest możliwa poprzez urządzenia firm trzecich poza siecią autoryzowanych warsztatów.

 

8 godzin temu, leszcz napisał(a):

Mam doświadczenie z kilku marek, ale myślę że tak jest w każdej, kalibracja radaru jest bardzo precyzyjna, wprowadza się wartości do drugiego miejsca po przecinku a kąt pochylenia radaru góra/dół - prawo/lewo do dziesiątej części.
Bez zmiany softu sterownika (może jakaś firma tuningowa do offroudu?) nie ma szans żeby to działało.

Dziękuję za cenne wskazówki. Mogą być przydatne w rozmowach z ludźmi z ASO.

 

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

jak wpiszesz w googla ranger raptor acc relocation to wyskakuje kilka wątków z forum Forda w których użytkownicy twierdzą że Acc nadal działa po przeniesieniu czujnika wyżej, pod atrapę.

Super, dzięki za sprawdzenie, za chwilę poczytam sobie, co tam  OZI wypisują.

 

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

Są nawet gotowe "brackety" do takiego montażu także jest potencjał żeby coś takiego pojawiło się w "Galante" ;)

Dzięki, nie sądziłem, że znasz moje produkty :) Uchwyt do relokacji musi iść w komplecie z płytą do wyciągarki.

 

18 minut temu, tower napisał(a):

Generalnie na pewno wszyscy pojda w strone kamer bo kamera jest tansza, a na przeszkodzie stalo oprogramowanie, teraz juz oprogramowanie jest wiec tylko kupony beda odcinac producenci systemow. 

Od strony sprzętowej na pewno tańsze, zobaczymy co będzie. Systemy wizyjne też mają swoje ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, zejk napisał(a):

Czołem. Pytanie jest natury ogólnej, chociaż wynika z jednego konkretnego przypadku, ale o tym za chwilę.

 

Dotychczas spotkałem się z ACC opartymi o system wizyjny (kamery za przednią szybą w okolicy lusterka) lub radar umieszczony w przednim zderzaku. Właśnie o ten radar mi chodzi. Jest to urządzenie bardzo wrażliwe na specyficzną pogodę czyli mokry śnieg lub śnieg z deszczem. Wystarczy 1cm białego g@#$na i radar odmeldowuje się ze stanowiska. Dodatkowo we wszystkich samochodach z jakimi miałem styczność, był on umiejscowiony nisko nad ziemią, co czyni go podatnym na uszkodzenia.

Pytania:

1. Czy jest jakiś powód, że montują go tak nisko?

2. Czy są jakieś obiektywne przeszkody przy przenoszeniu go wyżej?

3. Czy po przeniesieniu będzie potrzebna kalibracja tego urządzenia?

 

Konkretny przypadek to Ford Ranger Raptor. Samochód nadający się do jazdy w terenie, może nie po bagnach, ale wyprawowo i turystycznie jak najbardziej. Radar w tym wozie oczywiście znajduje się w dolnej części zderzaka, co przy wykorzystaniu w terenie rodzi dużo większe ryzyko jego uszkodzenia niż w typowo drogowych samochodach. Ale to tylko mniejsza część problemu, bo jego pozycja koliduje z możliwością instalacji wyciągarki. Samochód wyprawowy bez wyciągarki to słaby pomysł.

wHIk9kuTURBXy9lYzQwMGFlMi1jMjgyLTQwODgtYjhhNi00MzhhZGYxZjFlMzAuanBlZ5GVAs0DBwDDw94AAaEwAQ.jpg.694cd4b09dc03298c4180a966310c226.jpg

 

Jeśli jest tu ktoś z wiedzą i/lub doświadczeniem w temacie działania radaru i jego przenoszenia, proszę o wskazówki.

 

Dlatego właśnie poprzednia wersja Raptora nie miała możliwości instalacji adaptacyjnego tempomatu, przednich czujników parkowania etc. Ale to się nie podobało klientom (na przykład mi :skromny:) więc to teraz zmienili.

Moim zdaniem jeśli auto ma służyć do offroadu to należy po prostu pozbyć się tego dodatku. Spora liczba Raptorów służy jednak wyłącznie do podróży po autostradach od jednego pięciogwiazdkowego hotelu do innego a w takim modelu użytkowania ACC się jak najbardziej sprawdza.

 

Co do praktycznej strony - faktycznie, zalepia się on śniegiem. Wtedy trzeba w menu przełączyć na zwykły tempomat i włala. Co ważne, nie wystarczy się zatrzymać i go przetrzeć ręką. Jeśli nie wyłączysz silnika to system się nie uruchomi od nowa nawet jeśli śniegu na radarze już nie ma.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bergerac napisał(a):

Chyba inżynierowie Tesli doszli do podobnych wniosków, bo z tego co @formatkomunikował odeszli od stosowania radaru i cały system ACC plus tryby autonomiczne oparli o system kamer.

 

Jest to rozwiązanie na pewno tańsze - ale czy lepsze to czas pokaże. Moim zdaniem radar o wiele lepiej poradzi sobie z obliczaniem odległości od przeszkody niż kamera podatna na złe warunki pogodowe (np. mgła), zlewające się kolory, słabe oświetlenie etc. Oczywiście dla ACC może to mieć mniejsze znaczenie jeśli popracują odpowiednio nad oprogramowaniem pozostawiając większy margines ale już dla systemów AEB moim zdaniem radar jest kluczowy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

Co ważne, nie wystarczy się zatrzymać i go przetrzeć ręką. Jeśli nie wyłączysz silnika to system się nie uruchomi od nowa nawet jeśli śniegu na radarze już nie ma.

 

jestes pewien?
w VW po przetarciu tez od razu ACC nie wraca
trzeba troche poczekac, albo jakis kawalek przejechac 

gdybym byl niecierpliwy to tez moglbym pomyslec, ze trzeba od nowa uruchomic silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, komandos80 napisał(a):

jestes pewien?
w VW po przetarciu tez od razu ACC nie wraca
trzeba troche poczekac, albo jakis kawalek przejechac 

gdybym byl niecierpliwy to tez moglbym pomyslec, ze trzeba od nowa uruchomic silnik

 

Jestem pewien, mam Rangera z tym dodatkiem. Po przetarciu radaru ręką bez wyłączania silnika przejechałem kiedyś dość spory kawałek (do następnej stacji benzynowej na autostradzie) i tempomat nie wrócił do życia. Jak wyłączyłem i włączyłem silnik zadziałał od razu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volkswageny maja w tym okraglym znaczku na chlodnicy, moze problem w tym ze takie wielkie okrogle logo nie jest zbyt populatne.
Problem sniegu oczywiscie tez ich dotyczy.
Generalnie na pewno wszyscy pojda w strone kamer bo kamera jest tansza, a na przeszkodzie stalo oprogramowanie, teraz juz oprogramowanie jest wiec tylko kupony beda odcinac producenci systemow. 
W volvo jest w znaczku i do tego podrzewane. Nie ma z tym problemu nawet przy dużej śnieżycy
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Jestem pewien, mam Rangera z tym dodatkiem. Po przetarciu radaru ręką bez wyłączania silnika przejechałem kiedyś dość spory kawałek (do następnej stacji benzynowej na autostradzie) i tempomat nie wrócił do życia. Jak wyłączyłem i włączyłem silnik zadziałał od razu.

 

W rangerze nie działa tempomat pomocą kamery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

W rangerze nie działa tempomat pomocą kamery?

 

Radar jest. Zresztą widać na pierwszym zdjęciu w wątku. W nowej generacji jest identyczny jak w poprzedniej, jedyna różnica jest taka, że poprzedni Raptor był pozbawiony tego dodatku z uwagi na inny zderzak. Ale taki Wildtrak się nie różni w ogóle.

Kamera czyta znaki drogowe i nie wiem co tam jeszcze robi. Ale ACC i AEB są realizowane za pomocą radaru.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Radar jest. Zresztą widać na pierwszym zdjęciu w wątku. W nowej generacji jest identyczny jak w poprzedniej, jedyna różnica jest taka, że poprzedni Raptor był pozbawiony tego dodatku z uwagi na inny zderzak. Ale taki Wildtrak się nie różni w ogóle.

Kamera czyta znaki drogowe i nie wiem co tam jeszcze robi. Ale ACC i AEB są realizowane za pomocą radaru.

 

 

To ja chyba tego nie mam😂 Muszę sprawdzić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, zejk napisał(a):

Super, dzięki za sprawdzenie, za chwilę poczytam sobie, co tam  OZI wypisują.

 

Tak na szybko, uchwyt powinien mieć możliwość regulacji w pionie, regulację w poziomie dokonuje się za pomocą testera diagnostycznego. Poszukaj może instrukcji Forda dotyczącej montażu zawiasu Fox'a i koniecznych adaptacji, jest tam właśnie pkt o Acc.

14 godzin temu, zejk napisał(a):

Dzięki, nie sądziłem, że znasz moje produkty :)

 

Całkiem przypadkowo, widziałem jakiś filmik z Bałtowa z wyszpejowanym Dmax i skojarzyłem że to widziałem to auto na AK. 

 

Jakbyś chciał coś więcej zaprojektować do krótkiego parcha y61 to możemy się dogadać ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał(a):

To ja chyba tego nie mam😂 Muszę sprawdzić.

 

Musi być radar pod zderzakiem (taka prostokątna płytka) i guziki do regulowania odległości przy tempomacie, tak jak tu:

 

ford-ranger-infotainment-comparison-4.jp

 

 

 

W autach bez aktywnego tempomatu wygląda to tak:

 

2020-Ford-Ranger-FX4-Review-31.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Ja te przyciski od aktywnego tempomatu mam po lewej stronie.

 

To są zdjęcia z wersji RHD z Australii. Takie mi się na szybko znalazły w google. Oczywiście też mam przyciski po lewej.

 

Co ciekawe, w Jaguarze przyciski są tak samo niezależnie od wersji i mam tempomat po prawej. Oczywiście powoduje to, że przez pierwsze kilometry po przesiadce z jednego do drugiego mi się myli.

:bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

Tak na szybko, uchwyt powinien mieć możliwość regulacji w pionie, regulację w poziomie dokonuje się za pomocą testera diagnostycznego. Poszukaj może instrukcji Forda dotyczącej montażu zawiasu Fox'a i koniecznych adaptacji, jest tam właśnie pkt o Acc.

Tak, poczytałem już wczoraj do snu. Teraz muszę cierpliwie czekać aż testówka będzie dostępna w salonie. Byłem tam tydzień temu, to dopiero co ją wstawili. Nawet menu było jeszcze po angielsku, a auto czekało na rejestrację.

 

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

Całkiem przypadkowo, widziałem jakiś filmik z Bałtowa z wyszpejowanym Dmax i skojarzyłem że to widziałem to auto na AK. 

Dobrze, że gdzieś te filmy krążą i jakaś skromna rozpoznawalność się buduje.

 

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

Jakbyś chciał coś więcej zaprojektować do krótkiego parcha y61 to możemy się dogadać ;)

Na tą chwilę nie jestem zainteresowany. Mam jeszcze 4 samochody zeskanowane i nie ruszone. Jakbyś jednak chciał coś do WK2, to już za tydzień będzie możliwość zamówienia bagażnika, a w maju lub czerwcu powinien być pół-zderzak zamiast dolnej dokładki oryginalnego i płyta na wyciągarkę chowana za zderzakiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Radar jest. Zresztą widać na pierwszym zdjęciu w wątku. W nowej generacji jest identyczny jak w poprzedniej, jedyna różnica jest taka, że poprzedni Raptor był pozbawiony tego dodatku z uwagi na inny zderzak. Ale taki Wildtrak się nie różni w ogóle.

Kamera czyta znaki drogowe i nie wiem co tam jeszcze robi. Ale ACC i AEB są realizowane za pomocą radaru.

 

 

Ja mam zupełnie po prawej stronie. 

 

W Polsce chyba większość dilerów zamawiało wildtraki z pełnym wyposażeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danielpoz. napisał(a):

Ja mam zupełnie po prawej stronie. 

 

W Polsce chyba większość dilerów zamawiało wildtraki z pełnym wyposażeniem. 

 

Wildtrak na EU już z fabryki wychodził prawie z wszystkim na pokładzie. Mi się mojego udało tylko w inne felgi i hak doposażyć.

:oki:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

Chyba było 6 dodatków fabrycznych. Dilerzy raczej zamawiali zawsze maksy.

 

No, jakoś tak, nie za dużo. Fajna była fabrycznie wbudowana w lusterko kamerka ale to tylko na zamówienie do produkcji a ja brałem co było. Szkoda, bo podobał mi się taki dodatek.

 

Było za to dużo akcesoriów, głównie związanych z przewożeniem bagaży i zabudową paki ale to od zewnętrznych dostawców. Ja kupiłem wysoką zabudowę z relingiem na dachu i oknami żeby zrobić z niego ogromne kombi do wożenia psa i wakacyjnych bagaży.

:ok:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.