jqr Posted May 1 Share Posted May 1 Do Elantry CN7 >2020 nie ma haków oryginalnych i aftermarketowych, a w DR i homologacji są wpisane masy przyczepy hamowanej i bez hamulca Czy można dopasować jakikolwiek hak z homologacją E20, który będzie pasował w miejsce tylnej belki zderzaka/wejdzie pod zderzak i to przejdzie na SKP i w wydziale komunikacji ? Jak się nie da, to zamontuje hak w drugim aucie, ale wolałbym w tym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 1 Share Posted May 1 Jak masz homologację to na konkretny model auta. Więc od innego nie dopasujesz. Inna opcja to szukanie haka w USA lub Australii, pozostanie pytanie czy procedura dopuszczenia do ruchu i dodatkowych badań będzie atrakcyjna finansowo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jqr Posted May 1 Author Share Posted May 1 6 minut temu, K3 napisał(a): Inna opcja to szukanie haka w USA lub Australii te australijskie wyglądają tak jak poniżej i one chyba w ogóle nie przejdą w naszej SKP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZUBERTO Posted May 1 Share Posted May 1 Amerykańce chyba właśnie z takimi jeżdżą, ale pewnie różni się czymś sprowadzić z hakiem, a założyć go u nas i próbować wpisać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted May 1 Share Posted May 1 Dopasować z innego auta i jechać na przeglad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HARDTECHNO Posted May 1 Share Posted May 1 2 godziny temu, wujek napisał(a): Dopasować z innego auta i jechać na przeglad. To mu dopasuj 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted May 1 Share Posted May 1 15 minut temu, HARDTECHNO napisał(a): To mu dopasuj Jechać do sklepu / warsztatu i dopasować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 1 Share Posted May 1 1 godzinę temu, wujek napisał(a): Jechać do sklepu / warsztatu i dopasować. Tak, i myślisz że warsztaty mają haki na stanie, do wyboru i koloru... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek Posted May 1 Share Posted May 1 Godzinę temu, K3 napisał(a): Tak, i myślisz że warsztaty mają haki na stanie, do wyboru i koloru... Założyłem ze skoro maja bagażniki dachowe to i haki są. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengamin Posted May 1 Share Posted May 1 Do nowej Camry też nie ma haków, w DR nie ma wpisanych mas przyczepy. Kolega z autokacika znalazł mi hak w Danii z homologacją. Co ciekawe rozmawiane było z diagnostą przy okazji przeglądu drugiego samochodu i powiedział że się pod tym nie podpisze. Potrzeba tylko do przewozu rowerów. Ale jak widać legalnie się nie da. Aha, nie ma też do niej bagażników na dach. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 6 godzin temu, bengamin napisał(a): Potrzeba tylko do przewozu rowerów. Ale jak widać legalnie się nie da. Przecież na potrzeby platformy dla rowerów wcale nie musisz wbijać haka do DR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 9 godzin temu, wujek napisał(a): Założyłem ze skoro maja bagażniki dachowe to i haki są. A teraz pomyśl, do ilu aut pasuje jeden model bagażnika dachowego, a do ilu dany model haka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted May 2 Share Posted May 2 (edited) 5 minut temu, K3 napisał(a): Przecież na potrzeby platformy dla rowerów wcale nie musisz wbijać haka do DR. Tylko, ze w PL auto nie przejdzie badania techniczego, jak bedziesz miec zamontowany hak, ale bez wpisu w DR... Ten wpis w DR to czysty idiotyzm ale co zrobic Edited May 2 by Maciej__ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 7 minut temu, Maciej__ napisał(a): Tylko, ze w PL auto nie przejdzie badania techniczego, jak bedziesz miec zamontowany hak, ale bez wpisu w DR... Ten wpis w DR to czysty idiotyzm ale co zrobic Powinni zrobić BT z wpisem „pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych”. Ewentualnie wcześniej dla pewności wystąpić do producenta haka o nową tabliczkę znamionową ze zmienionym uciągiem haka na 0kN. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted May 2 Share Posted May 2 (edited) 5 minut temu, K3 napisał(a): Powinni zrobić BT z wpisem „pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych”. Ewentualnie wcześniej dla pewności wystąpić do producenta haka o nową tabliczkę znamionową ze zmienionym uciągiem haka na 0kN. A masz jakis przepis na to? Jesli dobrze kojarze to wtedy tez masz wpis w DR jako bagaznik czy cos takiego. Edited May 2 by Maciej__ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted May 2 Share Posted May 2 Powinni zrobić BT z wpisem „pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych”. Ewentualnie wcześniej dla pewności wystąpić do producenta haka o nową tabliczkę znamionową ze zmienionym uciągiem haka na 0kN.I kupi kiedyś Rysiek takie auto w drugim, trzecim obiegu- zobaczy hak ucieszy sie ze jest, podepnie przyczepę z 1T węgla i......urwie tył Bo przecież hak to hak. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 6 minut temu, Maciej__ napisał(a): A masz jakis przepis na to? Przepis jest taki, że adnotacji "HAK" używa się tylko w przypadku, gdy pojazd jest dostosowany do ciągnięcia przyczepy. " Warszawa, dnia 5 grudnia 2014 r. Poz. 1727 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1) z dnia 17 października 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach i) „HAK” – dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy," Uchwyt do rowerów możesz sobie samemu wyspawać. Problem powstaje, gdy zakrywasz światła i tablicę, ale wtedy nic nie zabrania, aby użyć platformy, która zastępuje oryginalne światła, mając na homologację na swoje dodatkowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 7 minut temu, ppmarian napisał(a): I kupi kiedyś Rysiek takie auto w drugim, trzecim obiegu- zobaczy hak ucieszy sie ze jest, podepnie przyczepę z 1T węgla i... ...urwie tył Bo przecież hak to hak. Równie dobrze może mieć legalny hak na 500kg, a debil podłączy 3,5T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted May 2 Share Posted May 2 Równie dobrze może mieć legalny hak na 500kg, a debil podłączy 3,5T.Nie widzisz różnicy między uchwyt tylko na rower a hak z ograniczonym uciągiem do XXXXkg ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 19 minut temu, ppmarian napisał(a): 1 godzinę temu, K3 napisał(a): Równie dobrze może mieć legalny hak na 500kg, a debil podłączy 3,5T. Nie widzisz różnicy między uchwyt tylko na rower a hak z ograniczonym uciągiem do XXXXkg ? A zauważyłeś, że mowa o normalnych hakach zdegradowanych w dokumentach do roli uchwytu? Zresztą, jak ktoś głupi i się uprze, to znajdzie tysiąc innych sposobów na głupie zachowania na drodze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted May 2 Share Posted May 2 A zauważyłeś, że mowa o normalnych hakach zdegradowanych w dokumentach do roli uchwytu? Zresztą, jak ktoś głupi i się uprze, to znajdzie tysiąc innych sposobów na głupie zachowania na drodze...A ja nie mam obaw o hak tylko o jego pkt mocowania w aucie... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengamin Posted May 2 Share Posted May 2 10 godzin temu, K3 napisał(a): Przecież na potrzeby platformy dla rowerów wcale nie musisz wbijać haka do DR. Tylko w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego jak jakiś biegły doczepi się do tego niewbitego haka to można mieć problemy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 2 Share Posted May 2 47 minut temu, bengamin napisał(a): Tylko w przypadku jakiegoś zdarzenia drogowego jak jakiś biegły doczepi się do tego niewbitego haka to można mieć problemy. A czemu miałby się przyczepić, jeśli nie będziesz ciągnął przyczepy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted May 2 Share Posted May 2 12 godzin temu, K3 napisał(a): Przepis jest taki, że adnotacji "HAK" używa się tylko w przypadku, gdy pojazd jest dostosowany do ciągnięcia przyczepy. " Warszawa, dnia 5 grudnia 2014 r. Poz. 1727 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1) z dnia 17 października 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach i) „HAK” – dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy," Uchwyt do rowerów możesz sobie samemu wyspawać. Problem powstaje, gdy zakrywasz światła i tablicę, ale wtedy nic nie zabrania, aby użyć platformy, która zastępuje oryginalne światła, mając na homologację na swoje dodatkowe. Probowales w praktyce zrobic badanie techniczne z zamontowanym hakiem bez adnotacji w DR? Bo mi diagnosta mowil, ze nie przejdzie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted May 2 Share Posted May 2 (edited) W dniu 1.05.2023 o 11:46, jqr napisał(a): Do Elantry CN7 >2020 nie ma haków oryginalnych i aftermarketowych, a w DR i homologacji są wpisane masy przyczepy hamowanej i bez hamulca Czy można dopasować jakikolwiek hak z homologacją E20, który będzie pasował w miejsce tylnej belki zderzaka/wejdzie pod zderzak i to przejdzie na SKP i w wydziale komunikacji ? Jak się nie da, to zamontuje hak w drugim aucie, ale wolałbym w tym Teraz nadwozia lub płyty podłogowe czasami są adaptowane z innych pojazdów. Poszukaj informacji. Może szkielet nadwozia pochodzi z już jakiejś istniejącej marki i wtedy da się dopasować hak. Czasami w innych krajach model może być sprzedawany pod inną nazwą. Tu masz katalog Westfalia z 2022 roku. Zerknij, może coś się znajdzie. Edited May 2 by fred77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tre-Bor Posted May 3 Share Posted May 3 (edited) Masz Elantrę z 2020 VI czy VII. Jeśli nic się w tylnej belce nie zmieniło to Stenichof sprzedaje dla 2016+, trzeba fizycznie przypasować. https://holownicze.pl/rocznik-od-2016/hak-holowniczy-hyundai-elantra-vi-20724.html Inne mocowanie do podłużnicy jest w VI a inne w VII https://www.etrailer.com/hitch-2023_Hyundai_Elantra.htm W USA inny zaczep Musi być homologacja EU. Edited May 3 by Tre-Bor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted May 3 Share Posted May 3 11 minut temu, Tre-Bor napisał(a): Masz Elantrę z 2020 VI czy VII. Jeśli nic się w tylnej belce nie zmieniło to Stenichof sprzedaje dla 2016+, trzeba fizycznie przypasować. https://holownicze.pl/rocznik-od-2016/hak-holowniczy-hyundai-elantra-vi-20724.html Jest jeszcze kwestia połączeń elektrycznych. Warto się dowiedzieć czy sterowniki samochodu mają opcję haka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 3 Share Posted May 3 59 minut temu, fred77 napisał(a): Jest jeszcze kwestia połączeń elektrycznych. Warto się dowiedzieć czy sterowniki samochodu mają opcję haka. Bez tego też podłączy, jedynie nie będzie "ułatwień"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted May 3 Share Posted May 3 14 minut temu, K3 napisał(a): Bez tego też podłączy, jedynie nie będzie "ułatwień"... To zależy. Czasami sterowniki silnika i instalacji pojazdu nie mają opcji haka. Sporo nowych samochodów ma ale może się zdarzyć, że nie wszystkie. Zmiana ustawień po instalacji haka w wielu pojazdach powoduje to, że po włożeniu wtyczki przyczepy do gniazda pojazd przełącza się na inny tryb. Zmiany te polegają na przykład ma tym, że automatyczna skrzynia biegów inaczej zmienia przełożenia, wyłączają się czujniki parkowania, wyłącza się zasilanie tylnego światła przeciwmgłowego w samochodzie, wentylator chłodnicy szybciej się włącza i później wyłącza itp. Dlatego warto popytać w serwisie lub w warsztatach specjalizujących się w montażu haków żeby nie było niepotrzebnych problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 3 Share Posted May 3 12 minut temu, fred77 napisał(a): To zależy. Czasami sterowniki silnika i instalacji pojazdu nie mają opcji haka. Sporo nowych samochodów ma ale może się zdarzyć, że nie wszystkie. Zmiana ustawień po instalacji haka w wielu pojazdach powoduje to, że po włożeniu wtyczki przyczepy do gniazda pojazd przełącza się na inny tryb. Zmiany te polegają na przykład ma tym, że automatyczna skrzynia biegów inaczej zmienia przełożenia, wyłączają się czujniki parkowania, wyłącza się zasilanie tylnego światła przeciwmgłowego w samochodzie, wentylator chłodnicy szybciej się włącza i później wyłącza itp. Dlatego warto popytać w serwisie lub w warsztatach specjalizujących się w montażu haków żeby nie było niepotrzebnych problemów. Wiem, nie musisz tłumaczyć. Tylko napisz, co się zepsuje, jak nie będzie tego trybu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZUBERTO Posted May 3 Share Posted May 3 2 godziny temu, fred77 napisał(a): To zależy. Czasami sterowniki silnika i instalacji pojazdu nie mają opcji haka. Sporo nowych samochodów ma ale może się zdarzyć, że nie wszystkie. Zmiana ustawień po instalacji haka w wielu pojazdach powoduje to, że po włożeniu wtyczki przyczepy do gniazda pojazd przełącza się na inny tryb. Zmiany te polegają na przykład ma tym, że automatyczna skrzynia biegów inaczej zmienia przełożenia, wyłączają się czujniki parkowania, wyłącza się zasilanie tylnego światła przeciwmgłowego w samochodzie, wentylator chłodnicy szybciej się włącza i później wyłącza itp. Dlatego warto popytać w serwisie lub w warsztatach specjalizujących się w montażu haków żeby nie było niepotrzebnych problemów. Toż Ci napisał: 2 godziny temu, K3 napisał(a): Bez tego też podłączy, jedynie nie będzie "ułatwień"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jqr Posted May 3 Author Share Posted May 3 3 godziny temu, Tre-Bor napisał(a): Masz Elantrę z 2020 VI czy VII. VII - jak w opisie jeszcze nie demontowałem zderzaka, ale na zdjęciach z netu wygląda tak: dzięki za ten link, bo patzrąc od spodu sa otwory w podłużnicach jak pod te otwory chyba czeka mnie zdjęcie zderzaka i belki pod zderzakiem i dopasowanie czegoś europejskiego, pytanie tylko czy podłużnice nie są zaślepione Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted May 3 Share Posted May 3 3 godziny temu, ZUBERTO napisał(a): Toż Ci napisał: Toż napisałem, że wszystko się da, tylko warto czasami zapytać, bo podłączenie może być proste i z wykorzystaniem fabrycznych rozwiązań. Parę razy poprawiałem instalację haka, gdzie ktoś bez potrzeby wpinał się w wiązki, a obok wisiały oryginalne, fabryczne kostki. Czasami było to główną przyczyną wyświetlających się błędów lub usterek elektrycznych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred77 Posted May 3 Share Posted May 3 5 godzin temu, K3 napisał(a): Wiem, nie musisz tłumaczyć. Tylko napisz, co się zepsuje, jak nie będzie tego trybu. Nie wiem co się zepsuje. Może nic, może nie od razu, a może od razu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengamin Posted May 3 Share Posted May 3 22 godziny temu, K3 napisał(a): A czemu miałby się przyczepić, jeśli nie będziesz ciągnął przyczepy? Masz ten pseudo-hak, niewbity i masz na platformie rowery. Niech albo ktoś niewyhamuje i uderzy ci w tył albo ty cofając przyładujesz w kogoś, przeciwnik uprze się że wzywacie policje i masz problem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur_W_wa Posted May 3 Share Posted May 3 Godzinę temu, bengamin napisał(a): Masz ten pseudo-hak, niewbity i masz na platformie rowery. Niech albo ktoś niewyhamuje i uderzy ci w tył albo ty cofając przyładujesz w kogoś, przeciwnik uprze się że wzywacie policje i masz problem Wyimaginowany. Jak nie zgubisz tego haka z doczepionym bagaznikiem w rowerami, i nie trafisz nim w ludzi, to nie bardzo są podstawy do takich dywagacji o niehomologowanym haku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exor Posted May 3 Share Posted May 3 W dniu 2.05.2023 o 10:20, K3 napisał(a): A zauważyłeś, że mowa o normalnych hakach zdegradowanych w dokumentach do roli uchwytu? W dowodzie rejestr. jest jakiś wpis, który degraduje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exor Posted May 3 Share Posted May 3 W dniu 2.05.2023 o 08:09, Maciej__ napisał(a): Jesli dobrze kojarze to wtedy tez masz wpis w DR jako bagaznik czy cos takiego. Taki wpis bagażnik masz wtedy jak została wydana 3cia tablica rej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted May 3 Share Posted May 3 23 minuty temu, exor napisał(a): W dowodzie rejestr. jest jakiś wpis, który degraduje? Pisałem wcześniej: „pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tre-Bor Posted May 4 Share Posted May 4 20 godzin temu, jqr napisał(a): Chyba najmniejszą rzeźbą będzie jak podpasujesz z VI i przerobisz mocowanie do podłużnicy. Będziesz miał przynajmniej tabliczkę znamionową z homologacją. Mało dociekliwy diagnosta może wtedy klepnie papier. W zeszłym roku szukałem haka do Chevi Malibu (taka sam płyta podłogowa jak w Insigni), polski do insigni kosztował 500-700 pln, brink do Malibu 1500pln. Podjechałem do bizub.pl i poprosili abym podjechał do nich ze zdemontowanym zderzakiem to przypasują z Insigni. Ostatecznie sprzedałem Malibu i kupiłem Skodę z zamontowanym już hakiem. Może podjedź do producenta haków i zaproponuj, że dasz auto jako demo do wyrobienia nowego modelu haka. Nie wiem jak z homologacją, może być kosztowna i dla nich nieopłacalny wyrób. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tre-Bor Posted May 4 Share Posted May 4 (edited) hak holowniczy od i30 Fast back ma zbliżone mocowanie do australijskiego z i30 sedan. Mogą być te same płyty podłogowe i ten sam rozstaw podłużnic, trzeba pomierzyć na kanale. https://holownicze.pl/haki-holownicze/hyundai/i30-iii-fastback/rocznik-od-2017/ Ostatecznie poproś kolegę Ozi to ci wyśle austalijski dedykowany oryginał i tylko kulę sobie dorobisz, chyba najmniejsza rzeźba. Z tabliczka znamionową musisz ''kombinować'' Edited May 4 by Tre-Bor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.