Skocz do zawartości

Czyszczenie bezpieczników


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Miał ktoś okazję wykonywać? Jak się do tego najlepiej zabrać?

Wiadomo, że preparatem do czyszczenia styków (patrząc na Allegro, Tecmaxx ma dobre opinie). 

 

Pytanie jedynie czy:

- demontaż skrzynki i jej dokładne wyczyszczenie w domu

- wyjęcie bezpieczników i zakichanie skrzynki "na samochodzie"

- wyjęcie i zalanie jedynie bezpieczników

 

 

Uprzedzając pytanie "po co" - raz na jakiś czas mam dziwny problem z samochodem (coś jakby rozjeżdżała się mapa paliwa); nie do zdiagnozowania (zero błędów, w międzyczasie wszystko działa poprawnie) i przewidzenia (bywa, że raz na kilka miesięcy). Ostatnio padł mi klakson, wymiana bezpiecznika pomogła, ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić stary, bo wyglądał na dobry. Przetarłem go, wsadziłem i okazało się, że działa. Być może jakiś inny też świruje, więc wpadłem na pomysł przeczyszczenia wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo te bezpieczniki są teraz jakieś dziwne, kupiłem dwa bezpieczniki do bypass do kamerki samochodowej, po roku użytkowania wypiąłem je

a w nich wszystkie nóżki jakieś takie czarne sie zrobiły :totalszok:

Edytowane przez Waldek40
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, camel00 napisał(a):

Być może jakiś inny też świruje, więc wpadłem na pomysł przeczyszczenia wszystkich.

Jeżeli masz takie podejrzenia,to może je wymień na nowe a kontakt sprayem przelec samą skrzynkę.

Pamiętaj o jednym, zrób sobie zdjęcie przed demontażem.

Powiem Ci tak ,to są najlepsze naprawy po takich zabiegach😁

"Bo panie działało a teraz nie działa "

A bezpieczniki pozamieniane miejscami i powkladane np.w puste miejsce obok 😁😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, camel00 napisał(a):

Miał ktoś okazję wykonywać? Jak się do tego najlepiej zabrać?

Wiadomo, że preparatem do czyszczenia styków (patrząc na Allegro, Tecmaxx ma dobre opinie). 

 

Pytanie jedynie czy:

- demontaż skrzynki i jej dokładne wyczyszczenie w domu

- wyjęcie bezpieczników i zakichanie skrzynki "na samochodzie"

- wyjęcie i zalanie jedynie bezpieczników

 

 

Uprzedzając pytanie "po co" - raz na jakiś czas mam dziwny problem z samochodem (coś jakby rozjeżdżała się mapa paliwa); nie do zdiagnozowania (zero błędów, w międzyczasie wszystko działa poprawnie) i przewidzenia (bywa, że raz na kilka miesięcy). Ostatnio padł mi klakson, wymiana bezpiecznika pomogła, ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić stary, bo wyglądał na dobry. Przetarłem go, wsadziłem i okazało się, że działa. Być może jakiś inny też świruje, więc wpadłem na pomysł przeczyszczenia wszystkich.

Do tego wszystkie punkty masowe wyczyść i zakonserwuj. Nawet lampy jaśniej świecą w niektórych pojazdach 👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Pipper napisał(a):

Do tego wszystkie punkty masowe wyczyść i zakonserwuj. Nawet lampy jaśniej świecą w niektórych pojazdach 👍

Szczególnie jak się przy okazji wstawi przekaźniki i wymieni żarówki ;).

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sherif napisał(a):

Szczególnie jak się przy okazji wstawi przekaźniki i wymieni żarówki ;).

Są jeszcze auta co fabrycznie nie mają przekaźników do świateł:hmm:

Co do czyszczenia skrzynki to byłbym ostrożny, takie lanie chemią bez umiaru przynosi efekt odmienny od zakładanego, zwłaszcza w nowszych autach, gdzie w takiej skrzynce bywa też elektronika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał(a):

Są jeszcze auta co fabrycznie nie mają przekaźników do świateł:hmm:

Co do czyszczenia skrzynki to byłbym ostrożny, takie lanie chemią bez umiaru przynosi efekt odmienny od zakładanego, zwłaszcza w nowszych autach, gdzie w takiej skrzynce bywa też elektronika...

Nie wiem, mój nie miał a skoro pytanie o czyszczenie styków to raczej o "nowe" auto nie chodzi.

Ja osobiście nie lałem chemią tylko wyczyściłem mechanicznie + kompresor. W miejscach połączeń przesmarowałem smarem do połączeń el.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sherif napisał(a):

Nie wiem, mój nie miał a skoro pytanie o czyszczenie styków to raczej o "nowe" auto nie chodzi.

 

Nie świeżynka ale ale nie takie znowu stare ;] Subaru Forester 2014

Jeżeli chodzi o światła to maja genialne rozwiązanie w postaci żarówek D2S. Niby ksenon ale wymiana zajmuje +/- minutę.

Przetwornica z radiatorem stanowi dekiel reflektora więc jeżeli jakimś cudem się popsuje to jej wymiana trwa połowę tego co żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sherif napisał(a):

Szczególnie jak się przy okazji wstawi przekaźniki i wymieni żarówki ;).

W Sorento I generacji wystarczyło czyszczenie, a a propos przekaźników, spora część skrzynki to zamiennik Boscha od Opla Corsy, różnica w cenie 5zł do 92zł za ori Kia...

Sorento to był jeszcze prosty pojazd :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, camel00 napisał(a):

 

Nie świeżynka ale ale nie takie znowu stare ;] Subaru Forester 2014

Jeżeli chodzi o światła to maja genialne rozwiązanie w postaci żarówek D2S. Niby ksenon ale wymiana zajmuje +/- minutę.

Przetwornica z radiatorem stanowi dekiel reflektora więc jeżeli jakimś cudem się popsuje to jej wymiana trwa połowę tego co żarówek.

wersja US? Niemożliwe żeby takie rzeczy działy się same z siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucash napisał(a):

wersja US? Niemożliwe żeby takie rzeczy działy się same z siebie. 

USDM chyba nie miału xenonów, przynajmniej tak było w Outbacku. Tam przetwornica była pod reflektorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, volf6 napisał(a):

Są jeszcze auta co fabrycznie nie mają przekaźników do świateł:hmm:

 

W Uniaczu cały prąd do świateł leci przez przełącznik zespolony ;)

Podobnie klakson nie jest na przekaźniku.

Kiedyś na Allegro można było kupić nawet wiązkę do przeróbki świateł na przekaźniki, jak ktoś nie chciał sam rzeźbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Majkiel napisał(a):

 

W Uniaczu cały prąd do świateł leci przez przełącznik zespolony ;)

Podobnie klakson nie jest na przekaźniku.

Kiedyś na Allegro można było kupić nawet wiązkę do przeróbki świateł na przekaźniki, jak ktoś nie chciał sam rzeźbić.

Miałem na myśli auta bardziej współczesne a nie zabytkowe, w 126p też nie było...:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.