Skocz do zawartości

skoda vs seat


Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

Ile to kilometrów rocznie, jakie trasy (jakie prędkości)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

 

jak bierzesz pod uwagę duże przebiegi, to ten diesel na trasie spali połowę tego co tsi... niestety 1.5 tsi to nie to samo co 1.4 tsi...

Edytowane przez pezot500
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, pezot500 napisał(a):

 

jak bierzesz pod uwagę duże przebiegi, to ten diesel na trasie spali połowę tego co tsi... 

 

Chyba przy 200km/h :hehe:

Przy normalnej jezdzie 1,5TSI pali 6-7l, wiec diesel by musial spalac 3-3,5 ;l

  • Lubię to 8
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Na 5-6 lat w trasy, to każdy będzie bezawaryjny tak samo, ale ja bym brał Octavię 1.5 tsi. Zakładając całkowity przebieg 120-140 nic nie powinno się dziać, nawet fabryczne hamulce wytrzymają.

Przy jakim przebiegu diesel zacznie generowac koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Chyba przy 200km/h :hehe:

Przy normalnej jezdzie 1,5TSI pali 6-7l, wiec diesel by musial spalac 3-3,5 ;l

Mam służbowo Golfa 1,6 115km i zaryzykuję stwierdzenie że 4 to pali max na trasie wojewódzkiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

Ok 25 tys km.  

Wydaje mi się, że przy normalnej jeździe różnica spalania może być ok 1l na 100 km, przyjeździe autostradowej ok. 2l. Do takiego przebiegu żadne z ww. nie powinno generować dodatkowych kosztów. Sumarycznie diesel powinien wyjść trochę taniej, ale czy to dla Ciebie duża różnica? Jak będzie ze sprzedażą po 6 latach trudno przewidzieć. Ja bym brał ten, którym przyjemniej mi się jeździ. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, goden napisał(a):

Mam służbowo Golfa 1,6 115km i zaryzykuję stwierdzenie że 4 to pali max na trasie wojewódzkiej.

Znajomemu w passacie 1.6 diesel palu średnio 6.5.

Ale robi sporo krótkich odcinków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, goden napisał(a):

Mam służbowo Golfa 1,6 115km i zaryzykuję stwierdzenie że 4 to pali max na trasie wojewódzkiej.

Po krajówkach 1.5 tsi w plaskaczu spali od 4,5 (spokojnie) do 5,5 (szalejąc między autami), czyli dalej daleko mu do diesel x 2.

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Musisz isc do wrozki, moze cos wypatrzy w szklanej kuli ;]

 

No przecież wiadomo, że 2.0 tdi zacznie generować koszty przy 137244 km, pompa wody, albo coś podobnego ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ghost2255 napisał(a):

Passat TDI tyle pali. Jak mu ciśniesz. A można zejść poniżej 3.

znajomych O4 jak jadą do 100km/h ( nie kombi ) to zejdą poniżej 5l , silnik 1.5TSI 150km , jadąc do 120km/h to też poniżej 6l .Jak na trasy i owszem nie za szybkie to brał bym TSI , jak ktoś lubi pociskać to TDI spali mniej 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mmaciejosss napisał(a):

znajomych O4 jak jadą do 100km/h ( nie kombi ) to zejdą poniżej 5l , silnik 1.5TSI 150km , jadąc do 120km/h to też poniżej 6l .Jak na trasy i owszem nie za szybkie to brał bym TSI , jak ktoś lubi pociskać to TDI spali mniej 

Tylko jeszcze pytanie, czy ta różnica spalania dla właściciela jest rzeczywiście "bolesna"? 😉

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre pytanie . Jeśli to ma iść na służbowe , walić spalanie i cieszyć się benzynką 
No i tu jest właśnie problem z 1,6tdi.
5 biegów, słabe zestopniowanie

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, goden napisał(a):

No i tu jest właśnie problem z 1,6tdi.
5 biegów, słabe zestopniowanie

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
 

miałem O2 z tym silnikiem , jak dla mnie 6-bieg nie miał by sensy , chyba , że wcześniejsze miały by krótsze przełożenia . jak by dołożyli 6 bieg to albo auto by się mniej odpychało albo więcej paliło bo mocy brak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

Jeden pies. Plusem Octavii jest możliwość wzięcia klejonych szyb z przodu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

 

W okolicach 150k każdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Jeden pies. Plusem Octavii jest możliwość wzięcia klejonych szyb z przodu.

No nie, przestrzeni w octavii jest w cholera więcej, głównie z tyłu i bagażnik. 

Technicznie to prawie to samo, ale np w Leonie masz wszędzie diody a w octavii prawie same żarówki w środku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vadero napisał(a):

No nie, przestrzeni w octavii jest w cholera więcej, głównie z tyłu i bagażnik. 

Technicznie to prawie to samo, ale np w Leonie masz wszędzie diody a w octavii prawie same żarówki w środku. 

Poprzedni Leon był mniejszy obecny ma te same wymiary co O4.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał(a):

No nie, przestrzeni w octavii jest w cholera więcej, głównie z tyłu i bagażnik. 

Technicznie to prawie to samo, ale np w Leonie masz wszędzie diody a w octavii prawie same żarówki w środku. 


w O IV, są wszędzie ledy.
Do autora - mam 60kkm w OIV, Ambition to już sensowne wyposażenie. Jedyne czego brakuje to dsg w tym zestawieniu.

Diesla bym odrzucił, a wybrał to co się lepiej prowadzi - Seatem nie jeździłem więc nie wiem jak zestrojony jest układ kierowniczy i zawieszenie. Zawias w Octavii czasem nie nadąża za silnikiem, być może hiszpański temperament będzie ciekawszy dla kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 15:46, deszczowyRoman napisał(a):

Przy jakim przebiegu diesel zacznie generowac koszty?

Prawdziwego czy takiego „po sprowadzeniu”? Jak prawdziwego w trasach to pewnie 350-400k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję pojeździć i to nie tylko na wprost autostrada a gwałtownie skręcić, dochamowac przy zakręcie, czy chocby spróbować rozbujać auto naciskając bagznik(czy czasem nie buja się jak balia).Zawias robi ogromną różnicę i wbrew pozorom , mimo że konstrukcyjnie to te same auta to prowadzenie może Ci robić zasadnicza różnice. Ja tak miałem między O3 a golf 7.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.
 
1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual
2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition
3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn
Jak glownie trasy to zdecydowanie diesel. Napewno będzie mniej upierdliwe z uwagi na zasieg i niższe spalanie przy prędkościach A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał(a):
W dniu 26.05.2023 o 14:14, deszczowyRoman napisał(a):
Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.
 
1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual
2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition
3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

Jak glownie trasy to zdecydowanie diesel. Napewno będzie mniej upierdliwe z uwagi na zasieg i niższe spalanie przy prędkościach A

Nie dla każdego trasy to ponad 1000 km i prędkości 150+ 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 14:14, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

 

1.5 TSI to fajny silnik ale nie ma się co oszukiwać w trasie spali więcej niż 2.0tdi więc jeśli patrzysz tylko na koszty to będzie taniej, jeśłi panujesz 6 lat jeżdżenia po 25kkm to temat rozrządu czy dwumasy to będzie raczej problem kolejnego nabywcy a nie twój. Nie do końca miarodajne porównanie ale ja po przesiadce z paska 2.0TDi na kodiaqa w trasie mam 3-4litry wyże spalanie przy prędkościach 140+vat. Jakbym miał robić głównie trasy i takie przebiegi to wychodzi z tego spora suma... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, KJO napisał(a):

 

1.5 TSI to fajny silnik ale nie ma się co oszukiwać w trasie spali więcej niż 2.0tdi więc jeśli patrzysz tylko na koszty to będzie taniej, jeśłi panujesz 6 lat jeżdżenia po 25kkm to temat rozrządu czy dwumasy to będzie raczej problem kolejnego nabywcy a nie twój. Nie do końca miarodajne porównanie ale ja po przesiadce z paska 2.0TDi na kodiaqa w trasie mam 3-4litry wyże spalanie przy prędkościach 140+vat. Jakbym miał robić głównie trasy i takie przebiegi to wychodzi z tego spora suma... 

 

Weźcie jeszcze pod uwagę pojemność zbiornika paliwa. Zdaje się ten 1.5 TSI ma tylko 45l, a już wersja z dieslem ma 55l....  

Chyba, że coś pomyliłem ;)  ale to się przekłada też na zasięg większy w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kanu napisał(a):

 

Weźcie jeszcze pod uwagę pojemność zbiornika paliwa. Zdaje się ten 1.5 TSI ma tylko 45l, a już wersja z dieslem ma 55l....  

Chyba, że coś pomyliłem ;)  ale to się przekłada też na zasięg większy w dieslu.

 

masz racje, ale tylko trochę, bo dotyczy 4x4, a o nim nie ma mowy w tym wątku:

image.png.922d87e28edae07c81492367be0280d1.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 15:00, pezot500 napisał(a):

 

jak bierzesz pod uwagę duże przebiegi, to ten diesel na trasie spali połowę tego co tsi... niestety 1.5 tsi to nie to samo co 1.4 tsi...

wybacz, ale gadasz jak poturbowany...

Edytowane przez nikt-znany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TomekD000 napisał(a):

 

obstawiam, że wkładają do tej wersji (115km) dsg dq200 które ma limit 250NM.

totalnie bez sensu . Skrzynia musi mieć zapas i to spory . Coś mi świta , że Fabia I z silnikiem 1,2-12V-64km miała skrzynię wyliczoną na 200Nm ( też bez sensu ale zapas prawie x2 do standardowych 112Nm )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

totalnie bez sensu . Skrzynia musi mieć zapas i to spory . Coś mi świta , że Fabia I z silnikiem 1,2-12V-64km miała skrzynię wyliczoną na 200Nm ( też bez sensu ale zapas prawie x2 do standardowych 112Nm )

 

skąd wiesz że nie ma zapasu?

z tego co czytam na forach, ludzi chipują auta z dq200 na ponad 300NM i auto jakoś jeżdżą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

totalnie bez sensu . Skrzynia musi mieć zapas i to spory . Coś mi świta , że Fabia I z silnikiem 1,2-12V-64km miała skrzynię wyliczoną na 200Nm ( też bez sensu ale zapas prawie x2 do standardowych 112Nm )

 

W przypadku takiej Fabii to wkladaja "najslabsza" skrzynie jaka maja i tyle.

Ma zapas, bo nie oplaca sie produkowac skrzyni tylko pod ten wariant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach, czyli 1.5 TSI i 2.0 TDI 115 KM jest ta sama skrzynia dq200, dlatego moment obrotowy w najsłabszym 2.0 TDI został ograniczony do 250 Nm. Owszem, skrzynie znoszą ciut więcej, ale i tak nie grzeszą żywotnością i są uważane za najsłabsze obecnie DSG w VAGu. Jest duża szansa, że przy tych 5 latach eksploatacji trzeba będzie robić sprzęgła. Odnośnie spalania zasięgu itd, nie porównujmy Kodiaq, czy innego klocka do plaskacza na autostradzie, bo to logiczne, że klocek spali dużo więcej, szczególnie, jak ktoś lubi jechać w opcji PH stajl. Octavia ma 50 L zbiornik i takim 1.5 TSI można 700-800 km po samych autostradach zrobić, nie wiem w czym jest problem. Ogólne spalanie między 2.0 TDI i 1.5 TSI to 1, może 1,5 L/100 max, a zobaczymy który szybciej się odsprzeda za te 5-6 lat i za ile, bo kilkuletni diesel będzie jeszcze za drogi dla człowieka na wieś po bułki do sklepu, a w mieście może się okazać, że dieslem tylko po obrzeżach i dalej nie wjedzie.

Jak dla mnie ze względu na różnicę w wyposażeniu brałbym 1.5 w Octavii.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 14:14, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

 

Nie patrząc w cenniki, to brałbym Octavię.

To jest popularne auto w Polsce, bardzo łatwo sprzedawalne.

Dodatkowo jest tam więcej miejsca w środku. Masz zatem plusy i podczas użytkowania i podczas sprzedaży (nie męczysz się długo z kosmitami).

 

Na trasy brałbym diesla. Sporo mniejsze spalanie i pochodna tego -> jesteś dużo rzadziej na stacji benzynowej.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, nikt-znany napisał(a):

wybacz, ale gadasz jak poturbowany...

jakieś podstawy, czy tak sobie próbujesz poobrażać zza ekranu? miałeś, któryś z tych silników?

 

A wracając do tematu...  miałem 1.4 tsi w kompakcie, a teraz mam 1.5 tsi w kompaktowym suvie... różnica w trasie jest na poziomie 35-40% na niekorzyść 1.5

Co do 115 konnego diesla nie mam wątpliwości, że na trasie pojedzie o przysłowiowej kropelce... o mieście z litości nie wspomnę

Edytowane przez pezot500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pezot500 napisał(a):

A wracając do tematu...  miałem 1.4 tsi w kompakcie, a teraz mam 1.5 tsi w kompaktowym suvie... różnica w trasie jest na poziomie 35-40% na niekorzyść 1.5

 

Tylko, ze ta roznica wynika glownie z tego, ze masz traz SUVa a nie z samego silnika.

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze ta roznica wynika glownie z tego, ze masz traz SUVa a nie z samego silnika.

 

 

Ok, 10% więcej?  Zwróć uwagę, że tutaj jest wybór pomiędzy niewysilonym dieslem a benzyną o większej o 35 KM mocy... ile spali 2.0 TDi w trasie 5,5-6? 1.5Tsi pali 7,5 -8... w mieście ok. 10... Ile ten diesel spali w mieście... 6,5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.