Kovic Posted August 11 Share Posted August 11 Teraz, marcindzieg napisał(a): Problem w tym że jak jest mniej czynnika to może być pierwsza oznaka problemów. Dobicie może uratować sprężarkę bo jak koledzy wyżej piszą niektóre działają na minimalnej ilości czynnika. Aż się zatrą. I po pół roku zamiast 100 zł zapłacisz 2000. Ale masz rację - kto bogatemu zabroni. Większym problemem jest nie usuwanie wilgoci. Woda plus olej PAG powodują kwasior który bardzo mocno koroduje układ i sprężarkę. Najczęściej wyciągam opiłki i przypalony olej z aut których właściciele mają podobne poglądy do kolegi @Igorek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovic Posted August 11 Share Posted August 11 Teraz, Igorek napisał(a): Zrobić zdjęcie naszych zakurzonych stacji i Ci je wysłać abyś uwierzył jak bardzo potrzebne jest "serwisowanie" klimy? Przypominam się jednocześnie z tą usługą, która przytoczyłeś. Jesteś w stanie rozwinąć jej szczegóły i konsekwencje jej niestosowania? Ad1. bardzo mnie cieszą Wasze zakurzone stacje klimatyzacji. Im mniej je używacie tym więcej zarobku ja mam w przyszłości. Szanuję takie podejście. Ad2. nie pracuję w ASO, opieram się na zaleceniach producentów aut które są zebrane w np. autodacie. Skoro producent zaleca kontrolę poziomu środka chłodniczego - jak to zrobisz ? Wsadzając termometr w kratkę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igorek Posted August 11 Share Posted August 11 6 minut temu, marcindzieg napisał(a): Problem w tym że jak jest mniej czynnika to może być pierwsza oznaka problemów. Dobicie może uratować sprężarkę bo jak koledzy wyżej piszą niektóre działają na minimalnej ilości czynnika. Aż się zatrą. I po pół roku zamiast 100 zł zapłacisz 2000. Ale masz rację - kto bogatemu zabroni. Napisałem wcześniej: "Świadomy użytkownik będzie wiedział kiedy jej wydajność zaczyna budzić wątpliwości i wtedy powinien rozważyć kontrolę ilości czynnika." Może inny przykład- możesz sprawdzać ciśnienie w kołach co miesiąc i mieć jakąś tam pewność, że nie niszczysz opon przy zbyt niskim ciśnieniu. Ale znam mnóstwo przykładów ludzi, którzy ciśnienie w kołach sprawdzają duuuużo rzadziej i też dojeżdżają opony do końca, bez ich uszkodzenia. A jak się trafi peszek to sierota sprawdzając co miesiąc pojedzie śmiało na kapciu bo nie wie jakie są objawy zbyt niskiego ciśnienia w oponie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igorek Posted August 11 Share Posted August 11 5 minut temu, Kovic napisał(a): Ad1. bardzo mnie cieszą Wasze zakurzone stacje klimatyzacji. Im mniej je używacie tym więcej zarobku ja mam w przyszłości. Szanuję takie podejście. Ad2. nie pracuję w ASO, opieram się na zaleceniach producentów aut które są zebrane w np. autodacie. Skoro producent zaleca kontrolę poziomu środka chłodniczego - jak to zrobisz ? Wsadzając termometr w kratkę? Aha, czyli zajmujesz się serwisami i czerpiesz z tego kasę? Pozwol, że zanim kontynuujemy dalszą dyskusję poczekam na odpowiedź pytania jakie już zadałem dwukrotnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted August 11 Share Posted August 11 10 minut temu, Igorek napisał(a): Napisałem wcześniej: "Świadomy użytkownik będzie wiedział kiedy jej wydajność zaczyna budzić wątpliwości i wtedy powinien rozważyć kontrolę ilości czynnika." Niektóre klimy działają dobrze nawet przy niskiej ilości czynnika. Aż umierają. I wtedy to kosztuje. Nie jestem fanem częstego sprawdzania ale uważam że wydanie co 3 lata 100 zł w starym aucie nie jest niczym złym. Ale każdy robi jak uważa. Mieszanie do tego nowych aut na gwarancji jest pozbawione sensu bo to problem producenta. W starym jednak za wszystko płacisz sam. To tak jak z ubezpieczeniem. U większości ludzi jest tylko "zbędnym" wydatkiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovic Posted August 11 Share Posted August 11 5 minut temu, Igorek napisał(a): Aha, czyli zajmujesz się serwisami i czerpiesz z tego kasę? Pozwol, że zanim kontynuujemy dalszą dyskusję poczekam na odpowiedź pytania jakie już zadałem dwukrotnie Nie, nie zajmuję się serwisami. Nie trafiłeś. Rozumiem że Twoje pytanie to : Cytat Das jakieś szczegóły? Bo ja się domyślam jak taka kontrola wygląda. Serwisowalem nowe Audi; wsadzili termometr w kratkę, ustawili "granat" odświeżający za fotelem kierowcy, obieg zamknięty na 10 minut, klima na maksa i serwis zaliczony. Bardzo chętnie poczytam co wchodzi w skład serwisu, który podałeś za przykład i czy nie zgadzając się na niego tracisz gwarancję Odpowiedziałem Ci już że nie pracuję w ASO, nie wiem jak wygląda szczegółowa procedura w danym warsztacie. Natomiast to co opisałeś w cytacie powyżej - świadczy tylko o totalnym braku wiedzy osoby która serwisowała to Audi. Np. nie potrafiła zrobić tak podstawowej czynności jak odgrzybienie układu klimatyzacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igorek Posted August 11 Share Posted August 11 37 minut temu, Kovic napisał(a): Nie, nie zajmuję się serwisami. Nie trafiłeś. Rozumiem że Twoje pytanie to : Odpowiedziałem Ci już że nie pracuję w ASO, nie wiem jak wygląda szczegółowa procedura w danym warsztacie. Natomiast to co opisałeś w cytacie powyżej - świadczy tylko o totalnym braku wiedzy osoby która serwisowała to Audi. Np. nie potrafiła zrobić tak podstawowej czynności jak odgrzybienie układu klimatyzacji. Powoływałeś się na przykład z zaleceń producenta, chciałem poznać szczegóły. No kurczę, tak jakby nadal nie mamy żadnych przesłanek na rzecz konieczności ingerowania w układ. A możesz wyciągnąć jakieś przykłady z autodaty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igorek Posted August 11 Share Posted August 11 Godzinę temu, marcindzieg napisał(a): Niektóre klimy działają dobrze nawet przy niskiej ilości czynnika. Aż umierają. I wtedy to kosztuje. Nie jestem fanem częstego sprawdzania ale uważam że wydanie co 3 lata 100 zł w starym aucie nie jest niczym złym. Ale każdy robi jak uważa. Mieszanie do tego nowych aut na gwarancji jest pozbawione sensu bo to problem producenta. W starym jednak za wszystko płacisz sam. To tak jak z ubezpieczeniem. U większości ludzi jest tylko "zbędnym" wydatkiem. Ja nie pisze o nowych autach, najczęściej obecnie mamy dwulatki. W tamtym roku mieliśmy kontrakt z firmą, która dostarczała najczęściej 2015-2018. Pamiętam może ze dwa przypadki, że klima nie działała. Jeśli stać Cię na 100zl co 3 lata to Twój wybór. Jeśli kto inny będzie chciał płacić 200 co rok to też jego wybór. Mi chodzi tylko o to, by swoich własnych wyborów nie narzucać jako coś, co inni też muszą robić. Bo nadal nie wiadomo z oficjalnego źródła kto i jak często w ogóle zaleca te czynności, jeśli układ jest sprawny. Ja też kiedyś patrzyłem na to jak na coś, co "trzeba" ale pracuję obecnie gdzie pracuję i widzę, że serwisy klimy rozwinęły się wyłącznie dla posiadaczy prywatnych, takich bez wiedzy technicznej. A jest jeszcze jedna sprawa, o której warto pamiętać - kupno stacji do obsługi układu często staje się dodatkowym źródłem zarobku gdy w warsztacie pusto. Wystarczy coś tam kliknąć, pozwolić maszynce działać i już kasa wpada za "serwis". A jak przychodzi do poważnej naprawy to nagle trudno znaleźć kogoś, kto ogarnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted August 11 Share Posted August 11 8 minut temu, Igorek napisał(a): Mi chodzi tylko o to, by swoich własnych wyborów nie narzucać jako coś, co inni też muszą robić. To nie jest narzucanie. Tylko odpowiedź jak ja robię na pytanie czy warto kontrolować. Myślę że znacznie bezpieczniejsza niż "jak działa nie dotykać" bo w nowych autach tak jest. 9 minut temu, Igorek napisał(a): A jest jeszcze jedna sprawa, o której warto pamiętać - kupno stacji do obsługi układu często staje się dodatkowym źródłem zarobku gdy w warsztacie pusto. Wystarczy coś tam kliknąć, pozwolić maszynce działać i już kasa wpada za "serwis". A jak przychodzi do poważnej naprawy to nagle trudno znaleźć kogoś, kto ogarnie. Mój mechanik ma robotę na miesiąc w przód. Tyle że naprawdę nic nie musi narzucać. Stację też ma. Jako dodatek. Chyba dawno nie byłeś w PL. Nawet do sieciówki nie dostaniesz się na już. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted August 11 Share Posted August 11 14 minut temu, Igorek napisał(a): Ja nie pisze o nowych autach, najczęściej obecnie mamy dwulatki. W tamtym roku mieliśmy kontrakt z firmą, która dostarczała najczęściej 2015-2018. To nadal relatywie mlode auta i nic dziwnego, ze klima nadal dziala. IMHO przez pierwsze 5-7 lat nie ma zadnego sensu nic przy klimie dlubac. Jak zacznie "syczec", to mozna pomyslec o dobiciu czynnika i tyle. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_wwl Posted August 11 Share Posted August 11 2 godziny temu, Kovic napisał(a): W każdym ASO jest stacja klimatyzacji, mało tego, jest kilku dostawców tego typu sprzętów którzy są akceptowani przez producenta. Certyfikacja ASO wymaga posiadania stacji klimatyzacji. Po co ? Ty tak serio? To pomyśl, że w ASO naprawiają samochody po wypadkach, gdzie czasem i się zdarza wymieniać uszkodzone części układu klimatyzacji. Już wiesz po co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovic Posted August 11 Share Posted August 11 8 minut temu, Mike_wwl napisał(a): Ty tak serio? To pomyśl, że w ASO naprawiają samochody po wypadkach, gdzie czasem i się zdarza wymieniać uszkodzone części układu klimatyzacji. Już wiesz po co? Większość ASO współpracuje z blacharniami które są kilometry od ASO. Mało które ASO lakieruje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_wwl Posted August 11 Share Posted August 11 24 minuty temu, Kovic napisał(a): Większość ASO współpracuje z blacharniami które są kilometry od ASO. Mało które ASO lakieruje. Aha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volf6 Posted August 11 Share Posted August 11 (edited) 5 godzin temu, Kovic napisał(a): Ja mogę. Np. Hiundai co 12 miesięcy/ 30.000 km. Coś się nie zgadza skoro 5 godzin temu, rwIcIk napisał(a): Hyundai - 5 lat i nic nie robili z klimą w czasie przeglądów Zakładam , że hiundai to to samo co hyundai Edited August 11 by volf6 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted August 11 Share Posted August 11 52 minuty temu, volf6 napisał(a): Coś się nie zgadza skoro Zakładam , że hiundai to to samo co hyundai Bo to pewnie "sprawdzenie klimatyzacji" czyli wsadzają termometr w nawiew, jak się wmiesci temp w normie to przegląd zaliczony. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovic Posted August 11 Share Posted August 11 Bo to pewnie "sprawdzenie klimatyzacji" czyli wsadzają termometr w nawiew, jak się wmiesci temp w normie to przegląd zaliczony.Najprawdopodobniej tak jest.Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volf6 Posted August 11 Share Posted August 11 3 godziny temu, Chalek napisał(a): Bo to pewnie "sprawdzenie klimatyzacji" czyli wsadzają termometr w nawiew, jak się wmiesci temp w normie to przegląd zaliczony. Tylko w ten sposób raczej nie sprawdzisz ''poziomu środka chłodniczego'' a to jest do odfajkowania na tej wklejonej liście przeglądowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted August 11 Share Posted August 11 4 minuty temu, volf6 napisał(a): Tylko w ten sposób raczej nie sprawdzisz ''poziomu środka chłodniczego'' a to jest do odfajkowania na tej wklejonej liście przeglądowej Na tej liscie, to masz sprawdzenie poziomu plynu chlodniczego ale w silniku Nie sadze, zeby jakakolwiek marka na standardowym przegladzie sprawdzala ilosc czynnika w klimatyzacji. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volf6 Posted August 11 Share Posted August 11 5 minut temu, Maciej__ napisał(a): Na tej liscie, to masz sprawdzenie poziomu plynu chlodniczego ale w silniku Nie sadze, zeby jakakolwiek marka na standardowym przegladzie sprawdzala ilosc czynnika w klimatyzacji. Czytaj listę dokładnie-sprawdzenie płynu chłodniczego/niezamarzającego masz wyżej i to nawet na niebiesko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted August 11 Share Posted August 11 6 minut temu, volf6 napisał(a): Czytaj listę dokładnie-sprawdzenie płynu chłodniczego/niezamarzającego masz wyżej i to nawet na niebiesko Faktycznie Ciekawe zatem jaka jest procedura na kontrole tego czynnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kovic Posted August 11 Share Posted August 11 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): Faktycznie Ciekawe zatem jaka jest procedura na kontrole tego czynnika. Nie ma takiej. Tym bardziej że żadna stacja klimatyzacji nie jest na tyle dokładna aby określić ile tego czynnika odzyskała, tolerancja i rozbieżności są powyżej norm określonych prawnie To taki nasz bubel prawny. Nie wiem jak w innych krajach UE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel Posted August 11 Share Posted August 11 15 minut temu, Kovic napisał(a): Nie ma takiej. Tym bardziej że żadna stacja klimatyzacji nie jest na tyle dokładna aby określić ile tego czynnika odzyskała, tolerancja i rozbieżności są powyżej norm określonych prawnie To taki nasz bubel prawny. Nie wiem jak w innych krajach UE. Dlatego mój ojciec - stary chłodniarz, zawsze powtarzał: nabijamy na "zegary" podczas pracy. Węże, wężyki mogą być grubsze, cieńsze, dłuższe ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted August 11 Share Posted August 11 Obstawiam że komputerem diagnostycznym odczytują ciśnienia z czujników, jak w normie, znaczy czynnik jest. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaczorek79 Posted August 11 Share Posted August 11 5 minut temu, Chalek napisał(a): Obstawiam że komputerem diagnostycznym odczytują ciśnienia z czujników, jak w normie, znaczy czynnik jest. Wczoraj miałem Focusa mk3 2014r, klima nie chłodziła, choć kompresor chodził, ciśnienie na zegarach przy wyłączonej klimie 4 bar, po włączeniu AC nic nie rosło. Stacja ściągnęła 10g czynnika. Fordy pod tym względem są słabe. Ostatecznie skraplacz okazał się dziurawy. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.