tarlaf Napisano 1 Maja 2006 Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 Zaczynamy od prawej strony. Wydłubujemy delikatnie płaskim śrubokrętem stacyjkę airbagu pasażera. Następnie rozłączamy wtyczkę stacyjki oglądając ją ze wszystkich stron i dochodząc do wniosku gdzie trzeba wcisnąć śrubokręt żeby się wysunęła. Stacyjki nie wyrzucamy. W miejscu po stacyjce podziwiamy wkręt a potem wykręcamy go. Następnie otwieramy schowek i po jego prawej stronie wykręcamy dwa kolejne wkręty. Poniżej na różowo. Całość prawej powłoki konsoli już sie zaczyna majtać. Żeby wyszła totalnie wyciągamy uszczelkę z drzwi i wprawnie manewrując na boki i delikatnie ciągnąc wysuwamy z zaczepów. . Aby wyjąć panel klimy musimy uzyskać dostęp do śruby ukrytej za obudową schowka. Otwieramy schowek i wykręcamy wszystkie widoczne tam śruby. Zaznaczone na zdjęciu powyżej zielono. Do demontażu panelu klimy trzeba co najmniej poluzować środkowy tunel. Jak to zrobić jest tutaj. Teraz można wyjąć górny schowek. Dwa wkręty i delikatnie (delikatnie!) manewrujemy aby go wysunąć. Największa porcja uwagi na wylot nawiewu w górnym prawym rogu schowka. Po wyjęciu schowka widzimy poduszkę pasażera (czego Wam życzę, jeśli kupiliście używane auto...) i pierwsze trzy śruby mocujące deskę. Dokładny instruktaż tej części jest tutaj Dolnego schowka nie trzeba wyjmować całkowicie, bo chodzi tylko o dostęp do tej jednej śruby. Potem trzeba jeszcze wyciągnąć ten mały schowek po prawej stronie kierownicy. Zaczepy go mocujące na wewnętrznej górnej ściance wyglądają tak: Traktujemy je płaskim śrubokrętem wsuwając go w szczelinę i ciągnąc zaczepy na dół. Teraz w zasadzie można wyjąć radio po którego wyjęciu widzimy taki pejzaż. Teraz pora na śruby panela klimy i okolicy. Zaznaczonych na biało nie musimy wykręcać. Teraz tylko ramka radia ze wszystkimi widocznymi śrubami. Została lewa powłoka konsoli i licznik. Na początek otwieramy klapkę bezpieczników i po kolei wykręcamy wszystkie (4) śruby. Potem uszczelka jak po prawej stronie i wyciągamy powłokę. Jeszcze panel z przyciskiem MODE, którego dwie śrubki widzimy po lewej stronie i po ich wykręceniu i podważeniu panelu śrubokrętem mamy go w swoich łapskach: Demontaż wieńca kierownicy zaczynamy od odkręcenia airbagu kierowcy (to czym trąbisz) - trzy imbusy od strony licznika, dla ułatwienia możemy przekręcać kierownicę aby śruba była zawsze na górze. Ściskając wyjmujemy dwie (żółtą i zieloną) wtyczki airbagu (stacyjka wyłączona). Wysuwamy też czarną wtyczkę (lub białą , jeśli jej nie ma) z gniazdka w kole kierownicy. Po zdjęciu koła widzimy dwie śrubeczki mocujące górną osłonę kolumny. Po ich wykręceniu wyciągamy, wyszarpujemy - można sobie pofolgować, jest dość elastyczna - osłonę. Potem umiejętnie zwalniamy z dołu zaczepy mocujące ramkę tej gąbkowatej szmaty osłaniającej kolumnę. Po czym zobaczymy dolne śruby mocujące licznika. Górne są na wierzchu razem z taką wsuwaną ramką. Potem wyjęcie licznika powinno być proste, ale trzeba to robić powoli, uważając na wtyczkę. Za licznikiem widzimy dwie śruby mocujące deskę. Zanim odkręcimy deskę, musimy rozłączyć dwie mało przyjazne wtyczki i jedną łatwą. Po pierwsze awaryjne, które gmerając pod środkowymi wylotami nawiewów wypychamy na zewnątrz i odłączamy przycisk. Następnie rozmontowujemy wtyczkę aby wyciągnąć z niej przewody (bo sama nie przejdzie przez otwór w desce na kabel) i zapamiętujemy ich położenie i kolejność. Ściąga: W tym momencie obmyślamy sposób na właściwe umiejscowienie tego kabla od awaryjnych, którego prowadzenie właśnie zobaczyliśmy. Druga wtyczka dotyczy szczęśliwych posiadaczy klimatronica. Najpierw pod samą szybą delikatnie wydłubujemy śrubokrętem do góry ten czarny dzyndzel na środku deski pod samą szybą - aż zobaczymy wtyczkę. Żeby ją wyjąc z dzyndzla, jednocześnie ściskamy ją z boków i wciskamy śrubokręt w odpowiednie jej miejsce, które trzeba samemu określić po oględzinach. Zanim wpuścimy wtyczkę samopas, obmyślamy sposób jak ja poprowadzić przy montażu. Trzecia wtyczka dotyczy airbagu pasażera. Dostęp do niej uzyskujemy otwierając tajną klapkę w "suficie" dolnego schowka. Bez śrubokręta ani rusz. Oczywiście wtyczka jest w kolorze giallo ginestra. spokojnie ją rozłączamy i może nawet wywalamy na wierzch, żeby nie haczyła przy wyciąganiu deski. Nadeszła pora na odkręcenie 11 śrub mocujących deskę. Dla ułatwienia 10 i 11 widać tu Potem ciągniemy lekko po skosie w górę i wyłazi. Bierzemy pod pachę i np. montujemy do biurka w pracy. W tym miejscu gorące podziękowania należą się Rado_d (żeby nie było, że tylko zwolak służy pomocą) za trzymanie, ciągnięcie, podważanie i fotografowanie. Wszystkim (i ich rodzinom) życzę miłej zabawy. A, i nie odpowiadam przed kimkolwiek jak komukolwiek stanie się cokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Maja 2006 Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 :Szkoda,ze nie miałem wiecej czasu,z checią poswieciłbym wiecej czasu na taką przyjemnośc.I tak stilo kosztuje mnie wiele bolu:) Dzieki Tarlaf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 2 Maja 2006 Udostępnij Napisano 2 Maja 2006 Piękna/ "konsomolska"/to z okazji 1-go maja//robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lachal Napisano 2 Maja 2006 Udostępnij Napisano 2 Maja 2006 Dzięki. Pierwszorzędny manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 2 Maja 2006 Udostępnij Napisano 2 Maja 2006 Mamma total szko jaki cel był takiej operacjii a pytanko mam czy licznik da się jakoś przesmarować aby nie terkotał hmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madmax92 Napisano 18 Października 2007 Udostępnij Napisano 18 Października 2007 Gratuluje włozonego trudu i serca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 18 Października 2007 Udostępnij Napisano 18 Października 2007 to jeszcze pytanko co posmarowac/podkleic zeby w ruchu poziomym deska nie skrzypiala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.