Skocz do zawartości

demontaż deski rozdzielczej


tarlaf

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynamy od prawej strony. Wydłubujemy delikatnie płaskim śrubokrętem stacyjkę airbagu pasażera.

k7rx7g202bvukhcy.jpg

Następnie rozłączamy wtyczkę stacyjki oglądając ją ze wszystkich stron i dochodząc do wniosku gdzie trzeba wcisnąć śrubokręt żeby się wysunęła. Stacyjki nie wyrzucamy. W miejscu po stacyjce podziwiamy wkręt a potem wykręcamy go.

Następnie otwieramy schowek i po jego prawej stronie wykręcamy dwa kolejne wkręty. Poniżej na różowo. Całość prawej powłoki konsoli już sie zaczyna majtać. Żeby wyszła totalnie wyciągamy uszczelkę z drzwi i wprawnie manewrując na boki i delikatnie ciągnąc wysuwamy z zaczepów.

weskj1eunskchsl1.jpg.

Aby wyjąć panel klimy musimy uzyskać dostęp do śruby ukrytej za obudową schowka. Otwieramy schowek i wykręcamy wszystkie widoczne tam śruby. Zaznaczone na zdjęciu powyżej zielono.

Do demontażu panelu klimy trzeba co najmniej poluzować środkowy tunel. Jak to zrobić jest tutaj.

Teraz można wyjąć górny schowek. Dwa wkręty i delikatnie (delikatnie!) manewrujemy aby go wysunąć. Największa porcja uwagi na wylot nawiewu w górnym prawym rogu schowka. Po wyjęciu schowka widzimy poduszkę pasażera (czego Wam życzę, jeśli kupiliście używane auto...) i pierwsze trzy śruby mocujące deskę. Dokładny instruktaż tej części jest

tutaj

Dolnego schowka nie trzeba wyjmować całkowicie, bo chodzi tylko o dostęp do tej jednej śruby. Potem trzeba jeszcze wyciągnąć ten mały schowek po prawej stronie kierownicy. Zaczepy go mocujące na wewnętrznej górnej ściance wyglądają tak:

kdgsjhujco7ubcpq.jpg

Traktujemy je płaskim śrubokrętem wsuwając go w szczelinę i ciągnąc zaczepy na dół.

Teraz w zasadzie można wyjąć radio po którego wyjęciu widzimy taki pejzaż.

kycnulqn5k3gewxk.jpg

Teraz pora na śruby panela klimy i okolicy. Zaznaczonych na biało nie musimy wykręcać.

4zkj8xxiy9vnq6j0.jpg

Teraz tylko ramka radia ze wszystkimi widocznymi śrubami.

kycnulqn5k3gewxk.jpg

Została lewa powłoka konsoli i licznik. Na początek otwieramy klapkę bezpieczników i po kolei wykręcamy wszystkie (4) śruby. Potem uszczelka jak po prawej stronie i wyciągamy powłokę.

snwq0xn6oenpdvst.jpg

Jeszcze panel z przyciskiem MODE, którego dwie śrubki widzimy po lewej stronie i po ich wykręceniu i podważeniu panelu śrubokrętem mamy go w swoich łapskach:

qnl11t73i7irjqav.jpg

Demontaż wieńca kierownicy zaczynamy od odkręcenia airbagu kierowcy (to czym trąbisz) - trzy imbusy od strony licznika, dla ułatwienia możemy przekręcać kierownicę aby śruba była zawsze na górze. Ściskając wyjmujemy dwie (żółtą i zieloną) wtyczki airbagu (stacyjka wyłączona). Wysuwamy też czarną wtyczkę (lub białą , jeśli jej nie ma) z gniazdka w kole kierownicy.

9d3nojrs0ca8xwri.jpg

Po zdjęciu koła widzimy dwie śrubeczki mocujące górną osłonę kolumny.

lghhyjfo925q6su9.jpg

Po ich wykręceniu wyciągamy, wyszarpujemy - można sobie pofolgować, jest dość elastyczna - osłonę. Potem umiejętnie zwalniamy z dołu zaczepy mocujące ramkę tej gąbkowatej szmaty osłaniającej kolumnę. Po czym zobaczymy dolne śruby mocujące licznika. Górne są na wierzchu razem z taką wsuwaną ramką.

a74ev0ln5e2skesx.jpg

Potem wyjęcie licznika powinno być proste, ale trzeba to robić powoli, uważając na wtyczkę.

Za licznikiem widzimy dwie śruby mocujące deskę.

7i1ci0rn3sdpxcj0.jpg

Zanim odkręcimy deskę, musimy rozłączyć dwie mało przyjazne wtyczki i jedną łatwą. Po pierwsze awaryjne, które gmerając pod środkowymi wylotami nawiewów wypychamy na zewnątrz i odłączamy przycisk. Następnie rozmontowujemy wtyczkę aby wyciągnąć z niej przewody (bo sama nie przejdzie przez otwór w desce na kabel) i zapamiętujemy ich położenie i kolejność. Ściąga:

liz6uprzdpi0y6jr.jpg

W tym momencie obmyślamy sposób na właściwe umiejscowienie tego kabla od awaryjnych, którego prowadzenie właśnie zobaczyliśmy.

Druga wtyczka dotyczy szczęśliwych posiadaczy klimatronica. Najpierw pod samą szybą delikatnie wydłubujemy śrubokrętem do góry ten czarny dzyndzel na środku deski pod samą szybą - aż zobaczymy wtyczkę. Żeby ją wyjąc z dzyndzla, jednocześnie ściskamy ją z boków i wciskamy śrubokręt w odpowiednie jej miejsce, które trzeba samemu określić po oględzinach. Zanim wpuścimy wtyczkę samopas, obmyślamy sposób jak ja poprowadzić przy montażu.

Trzecia wtyczka dotyczy airbagu pasażera. Dostęp do niej uzyskujemy otwierając tajną klapkę w "suficie" dolnego schowka. Bez śrubokręta ani rusz. Oczywiście wtyczka jest w kolorze giallo ginestra. spokojnie ją rozłączamy i może nawet wywalamy na wierzch, żeby nie haczyła przy wyciąganiu deski.

Nadeszła pora na odkręcenie 11 śrub mocujących deskę.

1g1fpfakyhcxnqy4.jpg

Dla ułatwienia 10 i 11 widać tu

bas8vp3dngprbyd7.jpg

Potem ciągniemy lekko po skosie w górę i wyłazi. Bierzemy pod pachę i np. montujemy do biurka w pracy.

W tym miejscu gorące podziękowania należą się Rado_d (żeby nie było, że tylko zwolak służy pomocą) za trzymanie, ciągnięcie, podważanie i fotografowanie.

Wszystkim (i ich rodzinom) życzę miłej zabawy. A, i nie odpowiadam przed kimkolwiek jak komukolwiek stanie się cokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.