Jump to content

peterz

użytkownik
  • Content Count

    562
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    13m 38s

1 Follower

About peterz

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kielce

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Powitać, No właśnie ja tez już mam dość tych perełek od Mirków, których ceny wybiły się w kosmos. Np. wołają po 30 tys za 6 letnie bravo. To jaki sens ma taki zakup, jak za 51 brutto można kupić nówkę tipo t-jeta? Jeszcze w opcji wzięcia go na firmę to wychodzi mega korzystnie jak za nowy. Obecnie też użytkuję AR 159 ; 150KM jtdm, więc przesiadka na 95KM może być zbyt bolesna. Alfa jeździ się pięknie, ale z racji, że dobiła już do 240 tys chciałem ją zmienić np na wspomniane tipo. Jak się trochę ogarnę z czasem, muszę się umówić na jazdę. Możecie podrzucić linka do jakiegoś kompendium wiedzy o T-jet ? Chętnie poczytałbym o bolączkach, możliwych modyfikacjach itp. Pozdrawiam Piotrek
  2. Dziękuję za odpowiedzi. Tak jak pisze Maciej, najlepiej się przejechać. Tylko czuję, że jak po 95KM wsiądę do 120, to już z niego nie wyjdę
  3. Witam forumowiczów, Potrzebuję auta prostego, taniego w eksploatacji, z silnikiem benzynowym, na ok 8-10 lat jazdy. Przebiegi roczne ok 10-13 tys. km. Tipo cenowo, gabarytowo i wizualnie mi pasuje. Pytanie tylko czy da się żyć z 95 KM ? Nie jarają mnie tablety w deskach, kolorowe ledy, itp pierdoły. Koncepcja na zakup nowego tipo nadeszła po tym jak doznałem szoku jak skoczyły ceny aut używanych, i jak trudno znaleźć coś nie od handlarza. Celuję w HB lub kombi. Mam jednak dylemat co do wersji silnikowej. Widzę, że tipo w prostych wersjach można już mieć w okolicy 47tys. za HB. Pytanie tylko czy da się tym normalnie poruszać. Raczej nie korzystam z autostrad. Czy 1,4 95KM daje radę z taką budą? Czy warto dołożyć ( niestety dość sporo bo ok 8-10 tyś. ) i brać t-jeta 120KM? Jak z awaryjnością obu silników ? Jakieś typowe usterki trapią te jednostki ? Tu bardziej pytanie o t-jeta. Jakie koszty serwisowania ? Jedyne co wyczytałem do droższe świece zapłonowe do t-jeta. T-jet ma sprzęgło 2-masowe ? Jak z trwałością ? Jakoś nic konkretnego nie mogę znaleźć by poczytać, wszędzie jakieś lakoniczne art. sponsorowane i same zachwyty. Może jakiś User się skusi i opisze swoje nowe Tipo ? Tęsknię za dawnym BBM gdzie była kopalnia wiedzy o tych modelach Pozdrawiam Piotrek
  4. dawniej jak trzeba było ukryć obcierkę to się naklejało kleksa
  5. Cześć, Chyba najlepszą kopalnią wiedzy w tym temacie będzie jeep.org.pl V8 kusi
  6. dokładnie, Diffland to jest serwis LR tego gościa z tvnu
  7. Cześć, Przed zakupem należny zadać sobie pytanie do jakiej zabawy ma służyć. Czy jakieś wypady na trasy turystyczne, czy extrem z topieniem powyżej klamek Jest to dość ciężki i wielki kiosk . Może warto się nim przejechać najpierw. Nie każdemu pasuje ten gabaryt. Moim zdaniem takie disko to bardziej na turystykę offroadową się nadaje niż do topienia w błocie. Do topienia w błotku fajniejsza będzie np. vitara. Więcej o landku znajdziesz na Landklinice.
  8. Moja ma japońskiego aftomata więc o M32 nawet nie pamiętałem
  9. Cześć, Z tego co mówią to silniki dobre, ale pierwsza i najważniejsza wada 1,9 16V to klapy wirowe. Jeśli się jeszcze nie urwały, to zaraz się urwią Więc jako pierwsza rzecz po zakupie - przy okazji wymiany rozrządu, zlecenie usunięcia owych klap. W automacie odpada problem koła dwumasowego. Ogólnie fajne auto, dobrze się prowadzi, fajnie się wyprzedza, świetnie wygląda Ja przed zakupem podjechałem do ASO Fiata na sprawdzenie - 280 pln za kompleksowe sprawdzenie auta. Eksploatacja, nie wiem jakie akceptujesz poziomy ale pewnie będzie drożej niż w Audi 80. O niezawodności jeszcze nie zdążyłem sobie wyrobić zdania, ale mówią że się poprawiła względem poprzednich modeli. W przebieg też ślepo bym nie wierzył... Jak dla mnie ważniejszy był stan techniczny auta. pz
  10. Dziękuję wszystkim za rady. Na razie spróbuje ją trochę poganiać po szybszych trasach i zobaczymy jak się będzie zachowywać. Czytałem jeszcze, że dobrą robotę na wtryski i pompę robi dolewka oleju do dwusuwa do zbiornika. Ktoś z Was testował ?
  11. No i dla tego pytam, czy ktoś z Was miał coś podobnego - przypalone końcówki ... O różnych innych usterkach wtrysków słyszałem, ale o tej jeszcze nie Weryfikacja w innym serwisie wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, pod warunkiem, że trafię na dobry serwis
  12. Witam, ostatnio byłem swoim wozem w warsztacie i przy okazji innych prac chciałem (dla własnej ciekawości co mam), aby panowie sprawdzili wtryskiwacze. Silnik to 1.9 jtdm 16V 150KM. Przebieg 230 000 km. To mój pierwszy diesel, więc nie mam praktycznie żadnego doświadczenia z tym silnikiem. Diagnoza trochę zbiła mnie z nóg... przypalone końcówki wtrysków - wszystkie 4 sztuki. Nie dowiedziałem się niestety na czym owo przypalenie polega i skąd się wzięło. Padła propozycja regeneracji w cenie 330 pln/ sztukę. Zatem pytam Was, czy ktoś miał podobny przypadek? Jak sobie z tym poradził? Dodam, że auto śmiga dobrze, nie ma problemów z odpalaniem, silnik na wolnych obrotach pracuje równo, dobrze przyspiesza. Jak jest zimny słychać lekki metaliczny stukot (podobny do tego jak klepiący zawór w benzyniaku), jak jest ciepły stukot znika. Pozdrawiam.
  13. Witam, Ostatnio naprawiałem sąsiadowi tego typu pompę. Tak jak piszesz śruba widoczna od góry trzymająca membranę zniknęła i membrana opadła do środka pompy. Rozkręć (4 ś ruby) w korpusie, wsadź membranę na swoje miejsce i przykręć nową nakrętkę od góry korpusu. Skręć i powinno dzialać. pz
  14. > Podłączę się zatem, potrzebuję najtańszy diwajs do włączenia ogrzewania w garażu za pomocą > telefonu, jakiś przekaźnik sterujący jednym gniazdkiem? Tylko nie z AVT na czujkę zaświecenia > wyświetlacza telefonu... Możesz poczytać o urządzeniu KOMPAKT-5, lub GPRS-T2. Oba mają jedno wyjście przekaźnikowe sterowane sms'em. Więcej info znajdziesz w dtr'kach urządzeń. kompakt 5 gprs-t2 Jakby była potrzeba większej ilości wyjść to moduł gprs-t4 ma ich 4. Tylko trzeba pamiętać, że w przypadku załączania dużych obciążeń, wyjście modułu gsm powinno sterować cewką dodatkowego stycznika dobranego do obciążenia.
  15. Witam. Wybrałem się wczoraj do gumiarza w celu dokonania rekonesansu cenowego w temacie opon zimowych. Interesowała mnie Dębica Frigo 2, może być też directional, bez znaczenia. I tu pan mnie powalił troche ceną (200pln/ szt.) Ale po chwili zaczął zachwalać jakieś opony z dalekiego wschodu co się zwią hucznie Infinity. Chce za to 150 pln/szt. i 3 lata gwarancji daje. Wizualnie bieżnik ładny, wykonanie tez niczego sobie, no ale te chińskie krzaczki troche do mnie nie przemawiają. Powiedzcie czy warto się pchać w taki shit? W sklepach internetowych debica w rozmiarze 185/65 R14 stoi po ok 150pln. ale raz już kupiłem opony przez neta i były jaja z reklamacją. Macie jakieś doświadczenia (te miłe i te niezbyt miłe) ze sklepami oponiarskimi w sieci? Który ewentualnie moglibyście polecić, żeby nie wywijał się od odpowiedzialności po otrzymaniu kasy za opony. Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.