Jump to content

Darcolo

użytkownik
  • Content Count

    459
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    5h 24m 41s

About Darcolo

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Name
    Dariusz
  • Lokalizacja
    okolice Krakowa
  • Zainteresowania
    sport, motoryzacja
  • Car
    Fiat Linea T-jet

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Powinienem jeszcze dodać, że wraz z przebiegiem "hlupotało" u mnie coraz mniej, tak, że o ile pamiętam, przy ok 100 kkm już prawie nie dało się tego hlupotania wychwycić.
  2. Do seja 1.1 raczej proponowałbym LUK-a, gdyż w Valeo (które używałem i to nie raz) mimo bardzo wytrzymałej tarczy (której zużycie było malutkie), dociski lubią sobie pękać nieco za szybko. Wydaje mi się, że wytrzymałość docisku można poprawić poprzez niezbyt mocne dokręcenie śruby regulacyjnej na lince- mianowicie zbyt mocne dokręcenie nakrętki powoduje (jak mniemam), zbyt silne dociskanie sprężyny; czyli- docisk jest już odsunięty i można by zmienić bieg, ale my (mając za mocno podkręconą regulację) jeszcze dociskamy sprężynę pedałem sprzęgła- co powoduje mocniejsze dociskanie sprężyny- a to skraca jej żywotność.
  3. W moim seju od nowości coś tak hlupotało- jak wcisnąłem sprzęgło- była cisza. Jeździłem tak do ponad 150 kkm, czyli do momentu gdy docisk strzelił. Tak, że nie musisz moim zdaniem tak się spieszyć z tą wymianą sprzęgła.
  4. Dzięki wszystkim, na razie będę jeździł bez tych osłon a w lecie może coś wymyślę (a może nie będzie mi się chciało nic wymyślać). Obawiałem się jedynie, że piach będzie pchał się między klocek a tarczę, ale trochę uspokoiliście mnie.
  5. Witam znowu. Tym razem zaczęło mi masakrycznie piszczeć w kole po zmianie tarczy hamulcowej i klocków. Jak się okazało ocierała o tarczę taka blaszana osłona tarczy. Przy próbie odgięcia tejże, rdza zaczęła odpadać płatami wraz z połową tejże blachy- i teraz jeżdżę w zasadzie bez tej osłony (w zasadzie, bo kawałek, tak z 1/3 jeszcze została i się trzyma). I teraz problem- skąd wziąć nową- w allegro są tylko od PI. Tak myślę, że skoro PI ma te same tarcze i najprawdopodobniej ten sam zacisk, to może po odpowiednim przycięciu ta osłona dałaby radę. A tak w ogóle, to jazda bez tej blachy niesie ze sobą jakieś nieprzyjemności?
  6. Nie wiem co komu fiat wmówił, bo ja nic takiego akurat nie słyszałem (ciekawe, kto takie coś słyszał?). Po prostu w Linei t-jet (prawie 10 lat) alternator nie pękł no i w lacncii ypsilon (70 kkm) też nie pękł.
  7. Jak mi przywieźli tę octavię, to nic przez dwa/ trzy dni nie krzyczało, a potem, było tak jak pisałem (wyświetlał się błąd cały czas, nieprzerwanie, pan z wypożyczalni zapytał, czy są tam opony letnie, jak dowiedział się, że letnie, to odpowiedział mi, że przy wymianie na zimowe to ogarną- no i powiedział, żebym się nie przejmował, bo czujniki te padają w octaviach jak muchy- zaznaczam, że był to właściwie nowy samochód).
  8. Skoro chcesz uchodzić na forum za znawcę współczesnych fiatów, to po prostu wymień to o co cię proszę (z poprzedniego twojego postu wywnioskowałem, że usterkami sypniesz "jak z rękawa"). Jeśli jednak nie znasz żadnych częstych usterek lancii ypsilon/fiata 500/pandy III, to po prostu tak napisz (przecież nie prosiłem Cię abyś zlecił mi poczytanie sobie, ale abyś wymienił- korzystając ze swojej wiedzy, którą możesz mieć). A tak w ogóle, to na czym polega "durność moich pytań", bo nie bardzo rozumiem?
  9. A np. ja jestem posiadaczem Lancii Ypsilon (produkcja- Tychy), kupiona jako nowa, r. prod. 2014, przebieg na dzień dzisiejszy 70 kkm, liczba usterek i problemów- zero. Natomiast z Twojego cytowanego posta wynika, że awarie we fiacie nie są niczym niespodziewanym- co więc w tej lancii mi się wkrótce zepsuje- (sądząc z cytowanego posta mógłbyś wiele wymieniać)- ale żebyś się nie rozpisywał, to podaj tak z 5 do max.10 rzeczy które mi się wkrótce zepsują. Oczekuję, że poważnie podejdziesz do tematu, bo aż mnie niecierpliwi, co też mi się (w końcu) zacznie sypać? A tak nawiasem, w końcu października miałem stłuczkę, wziąłem samochód zastępczy- nową Octavię (przebieg 10 kkm). Za trzy dni na wyświetlaczu komunikat- niedostateczne ciśnienie powietrza- sprawdź ciśnienie. Sprawdzam- i ok, a za każdym razem komunikat się wyświetla. Telefon do wypożyczalni- a tam- spokojnie, niech się pan nie przejmuje, w octaviach czujniki te padają jak muchy. Jak będziemy zmieniali opony na zimowe, to się naprawi. I jaki mam wyciągnąć z tego wniosek?
  10. Coś takiego miałem dawno temu w "bisie"- po wciśnięciu sprzęgła łapa pchająca łożysko zakleszczała się z łożyskiem (łożysko miało rant, który zakleszczał się przy ruchu łapy i potem łapa długo nie mogła się cofnąć), ale po pewnym czasie łapa odpuszczała i jechało się normalnie do następnej zmiany biegów.
  11. W SC mpi z 2001 miałem pompę paliwową wymienioną na gwarancji (miałem chyba pierwszą serię tych pomp bez przewodu powrotnego)- u mnie nie chciał zapalić, kręciłem raz, drugi, piąty, dziesiąty- wreszcie zapalił i wtedy chodzł normalnie- kontrolka silnika nie świeciła o ile mnie pamięć nie myli.
  12. Dzięki, jak mi się uda uruchomić- dam znać. A tak z innej beczki, jeślibym chciał dać inny korektor, np ten od seicenta z dźwignią, lub od np. Poloneza- bo są tańsze- (przewody i umiejscowienie tego korektora raczej ogarnę), to jak należałoby ustawić element z regulacją- zostawić w spokoju tak jak jest, czy wcisnąć czy też wyciągnąć na maksa z korektora? Pytam na wszelki wypadek, bo jak nie uda mi się usprawnić starego (nie dokupię oringa lub będą silne wżery), to będę musiał coś dokupić.
  13. Dzięki za info. Co do diagnozy- raczej jestem pewien, bo diagnosta coś tam na przeglądzie ponarzekał a wszystkie elementy układu są sprawne (rozpieraki, samoregulatory, nowa linka itp.).
  14. Witam ponownie. Tym razem padł korektor- tylne prawe koło tak mocno hamuje, że aż tył "przysiada". Pytania mam dwa: pierwsze- czy lepiej nowy za 200 zł czy używany za 50 zł (konkretnie, czy od rdzy jakieś ustrojstwo w środku korektora się nie zapiecze i tym samym nie spowoduje nieprawidłowe działanie korektora?). Sprawa druga- w moim seju mam korektor bez regulacji, czyli bez dźwigni regulującej; natomiast w internecie znacznie taniej można kupić korektory z regulacją; więc nasuwa się pytanie drugie- czy mogę kupić korektor z regulacją i go jakoś dostosować do mojego seja?
  15. Dzięki wszystkim, to była cewka.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.