Skocz do zawartości

Darcolo

użytkownik
  • Zawartość

    451
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    12m 11s

O Darcolo

  • Tytuł
    kierowca

Profile Information

  • Imię
    Dariusz
  • Lokalizacja
    okolice Krakowa
  • Zainteresowania
    sport, motoryzacja
  • Samochód
    Fiat Linea T-jet

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Coś takiego miałem dawno temu w "bisie"- po wciśnięciu sprzęgła łapa pchająca łożysko zakleszczała się z łożyskiem (łożysko miało rant, który zakleszczał się przy ruchu łapy i potem łapa długo nie mogła się cofnąć), ale po pewnym czasie łapa odpuszczała i jechało się normalnie do następnej zmiany biegów.
  2. Darcolo

    SC 1.2 16V bravo zimny gaśnie.

    W SC mpi z 2001 miałem pompę paliwową wymienioną na gwarancji (miałem chyba pierwszą serię tych pomp bez przewodu powrotnego)- u mnie nie chciał zapalić, kręciłem raz, drugi, piąty, dziesiąty- wreszcie zapalił i wtedy chodzł normalnie- kontrolka silnika nie świeciła o ile mnie pamięć nie myli.
  3. Darcolo

    Padł korektor hamulcowy w seju.

    Dzięki, jak mi się uda uruchomić- dam znać. A tak z innej beczki, jeślibym chciał dać inny korektor, np ten od seicenta z dźwignią, lub od np. Poloneza- bo są tańsze- (przewody i umiejscowienie tego korektora raczej ogarnę), to jak należałoby ustawić element z regulacją- zostawić w spokoju tak jak jest, czy wcisnąć czy też wyciągnąć na maksa z korektora? Pytam na wszelki wypadek, bo jak nie uda mi się usprawnić starego (nie dokupię oringa lub będą silne wżery), to będę musiał coś dokupić.
  4. Darcolo

    Padł korektor hamulcowy w seju.

    Dzięki za info. Co do diagnozy- raczej jestem pewien, bo diagnosta coś tam na przeglądzie ponarzekał a wszystkie elementy układu są sprawne (rozpieraki, samoregulatory, nowa linka itp.).
  5. Witam ponownie. Tym razem padł korektor- tylne prawe koło tak mocno hamuje, że aż tył "przysiada". Pytania mam dwa: pierwsze- czy lepiej nowy za 200 zł czy używany za 50 zł (konkretnie, czy od rdzy jakieś ustrojstwo w środku korektora się nie zapiecze i tym samym nie spowoduje nieprawidłowe działanie korektora?). Sprawa druga- w moim seju mam korektor bez regulacji, czyli bez dźwigni regulującej; natomiast w internecie znacznie taniej można kupić korektory z regulacją; więc nasuwa się pytanie drugie- czy mogę kupić korektor z regulacją i go jakoś dostosować do mojego seja?
  6. Darcolo

    Jak psuje się cewka zapłonowa?

    Dzięki wszystkim, to była cewka.
  7. Darcolo

    Po co TIR-y się wyprzedzają ?

    Czytając ten wątek- z ciekawością- ogólnie uważam, że piszesz całkiem niegłupio. Tylko że skuteczniejszą metodą uzyskania efektów- moim zdaniem- będzie nie wdawanie się w "przepychanki", lecz nagrywanie głupoty i agresji i przesyłanie do odpowiednich służb. Nic lepiej nie uczy kultury. A przy okazji, jeżdżąc po naszym kraju, chciałbym wiedzieć, dlaczego PoRD niektórych najwidoczniej mało interesuje. Kierowcy ciężarówek starają się ukazać w tym wątku jako rozsądni i szanujący przepisy drogowe itd. No to chyba nieco przesadzają- ciężarówka jadąca 50 w zabudowanym i 70 poza zabudowanym (w moich okolicach nie ma autostrad i tego typu dróg- więc ciężarowe mają max. 70) jest zjawiskiem spotykanym wybitnie sporadycznie. Raczej w zabudowanym cisną- bliżej 80 lub lepiej? Jaką mają wtedy drogę hamowania, ile dodatkowych spalin, kurzu, pyłu i hałasu produkują- nie szanując tym samym mieszkańców ani ich bezpieczeństwa? Jak dziecko ma bezpiecznie jechać na rowerze, iść drogą, wyjechać z posesji? Że osobówki nie jeżdżą lepiej? To jest inny temat, ale- hmmm- jadąc przez zabudowany coraz częściej zauważam, że osobówka nie rwie się do wyprzedzania i jakoś szanuje przepisy- natomiast ciężarówka- zazwyczaj wyrywa się do wyprzedzania gdy tylko ma możliwość (a przecież poza zabudowanym ma limit 70, więc w zabudowanym jechać 90 to chyba przegięcie!). Tak, że- sorry- sami nie szanujemy siebie, przepisów drogowych, mieszkańców terenów zabudowanych, ich bezpieczeństwa i komfortu życia- więc jedyną metodą na powstrzymanie tej parodii- są kamerki i nagrania agresji i przegięć drogowych przesyłane jaśnie Panom policjantom. Może wówczas smartfony schowają do kieszeni i ruszą na drogi w celu dyscyplinowania Panów/Pań kierowców. Może też statystyki śmiertelnych ofiar wypadków (ciężkich urazów) wreszcie spadną w naszym kraju, bo to, jaką kulturę będziemy mieli na co dzień zależy od nas samych. Jeżeli będziemy tolerowali cwaniactwo, to raczej daleko nie zajedziemy.
  8. Witam, w SC mpi 2001 wczoraj, niespodziewanie, zaraz po odpaleniu zaczął pracować na dwa cylindry= zero mocy, świecąca kontrolka, odczyt błędu- "uszkodzone uzwojenie pierwotne/wtórne cewki A". Po kilku kilometrach męczarni nagle zaczął pracować normalnie. Sytuacja identyczna powtórzyła się jeszcze raz. I teraz pytanie- czy cewka psuje się w ten sposób, że raz nie działa a za chwilę działa normalnie, by znów chwilę nie działać a potem działać jakby nigdy nic? Czyli inaczej mówiąc- czy to raczej na pewno wina cewki?
  9. Darcolo

    Fiat Coupe opinie

    Tego typu opinie to dno
  10. Darcolo

    SC 1.1spi nie równa praca spadek mocy

    Sprawdzałeś, jak wyglądają świece?
  11. Darcolo

    Pytanie do Fiaciarzy odnośnie obudowy filtra powietrza

    Prawdopodobnie uszkodzona była maska silnika, która się wgniotła i docisnęła obudowę filtra do silnika i ta się pogniotła- połamała (np. jak mi sarna wyskoczyła w SC 900, to pogięta maska docisnęła pokrywę zaworów aż ta lekko pękła). A jeśli ciekawi cię wygląd obudowy we fiatach po 12 latach, to sobie zobacz nieuszkodzoną, jak wygląda.
  12. Miałem tę usterkę dawno temu, zagięta linka sterująca- o ile pamiętam trzeba wyrwać ciągnąć do siebie pokrętło od sterowania wiatrakiem, potem odkręcić kilka śrubek i odchylić panel ze sterowaniem ciepło- zimno- powinno być widać zagiętą linkę.
  13. Darcolo

    Końcówki drążka kierowniczego

    Trzeba zapamiętać ustawienie ramion kierownicy przed wymianą i po wymianie ma być tak samo. Jeśli będą przesunięte w prawo lub w lewo- trzeba skorygować aby było tak samo jak przed wymianą.
  14. Darcolo

    Diesel vs Benzyna vs Lpg / Fiat Tipo

    Coś mi się wydaję, że z Twoim znawstwem fiatów marnie ... W fiatach z poprzedniej dekady/ poprzedniego stulecia- to owszem, alternatory bywały wadliwe (ja w moim SC 1.1- w ciągu 16 lat i 250 kkm owszem, jeden raz zmieniłem alternator; moi rodzice w swoim PI przez 20 lat to nawet zmieniali altka dwa razy), ale były też altki "pancerne"- jak np w sc 900. Sworznie u mnie nie były jakoś problematyczne- w moim SC (250 kkm) mam jeszcze lewy wahacz ori.
  15. Darcolo

    Diesel vs Benzyna vs Lpg / Fiat Tipo

    Nowe Tipo T-jet 120 KM w teście motoru uzyskało elastyczność 60-100 na IV biegu- 6,7 s. a 80-120 na VI biegu- 11,8 s. Natomiast ciekawe, jak niskie zużycia paliwa osiągnąłby ktoś fiatowskim 0,9 TwinAir 105 KM... A tak w ogóle, to niedawno w AK był ciekawy post, mówiący o tym, że TSI produkują wyjątkowo toksyczne spaliny, wymagające DPF-a.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.