Jump to content

Darcolo

użytkownik
  • Content Count

    494
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    8h 58m 55s

About Darcolo

Profile Information

  • Name
    Dariusz
  • Lokalizacja
    okolice Krakowa
  • Zainteresowania
    sport, motoryzacja
  • Car
    Fiat Linea T-jet

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. "Sierotkami" to możesz sobie nazywać ... ale mnie przyrównywał do sierotek nie będziesz.
  2. Tego typu wycieczki zachowaj sobie dla siebie.
  3. Rok temu dostałem zastępczą Octavię (nowa, ok 10 kkm przebiegu) drugiego lub trzeciego dnia padł czujnik ciśnienia w kole (sprawdzałem po nocy czy w każdym kole ciśnienie jest odpowiednie itp.)- tel do wypożyczalni - i odp. że czujniki te padają jak muchy, ale żebym się nie martwił za bardzo, jak będą opony zmieniać na zimowe to poprawią. Potem chciałem sobie zdrapać lód z szyby- podnoszę wycieraczki- a tu haczą o klapę i na rancie klapie odprysk lakieru. Faktycznie, rewelacja...
  4. Filtr powietrza brudzi się (zanieczyszcza) przede wszystkim zależnie nie od wieku ale od przebiegu (kkm) i warunków drogowych (zapylenia).
  5. Pisałam już, ale się powtórzę- mój brat ma od nowości GP (2008/9, teraz prawie 200 kkm) i dopiero co wymienił sprzęgło po raz pierwszy, alternatora nie wymieniał jak dotąd w ogóle. Mogę stwierdzić, że GP jest w zasadzie trwałym i bezproblemowym autem. A twoje zdanie nie jest jak się okazuje jedynie słusznym.
  6. Darcolo

    Wspomaganie

    Witam. Ukręcił mi się już plastikowy ślimak od impulsatora i zmieniłem go na używkę- ale w bdb stanie. Prędkościomierz działa dobrze, wspomaganie odłącza przy większej prędkości tak jak powinno. Zresztą ostatnio nie mam problemów ze wspomaganiem- lampka się nie świeci, wspomaganie działa. Ale zdaje sobie sprawę, że kiedyś znowu może nie zadziałać i wówczas chyba pozostaje tylko sczytanie błędu. Tylko nie wiem jak to zrobić?
  7. Darcolo

    Wspomaganie

    Dzięki, pewnie masz rację z tymi lutami, bo po 18 latach mogły się poluzować. Mam jeszcze takie spostrzeżenie dotyczące wspomagania- czasem przy obracaniu kierownicą słyszę dźwięk jakby drgała jakaś część, jest to jakby ciche niskie buczenie i wyczuwalne minimalne drgania. Sprawia to wrażenie, jakby np silnik wspomagania raz pracował z większą mocą a potem przez chwilkę z mniejszą a potem znowu z większą; jakby pracował mniej płynnie- choć wyczuć to jest prawie niemożliwe.
  8. Darcolo

    Wspomaganie

    Witam. Po raz drugi (albo trzeci) w tym roku zaświeciła mi się lampka wspomagania i wspomaganie przestało działać. Po ponownym odpaleniu wszystko działa dobrze. Wydaje mi się, że muszę się przygotować na konieczność odczytu błędów (sprzęt pewnie kupię we viakenie ) i na jakąś usterkę. Tylko co może we wspomaganiu wysiadać- macie jakieś doświadczenie?
  9. Powinienem jeszcze dodać, że wraz z przebiegiem "hlupotało" u mnie coraz mniej, tak, że o ile pamiętam, przy ok 100 kkm już prawie nie dało się tego hlupotania wychwycić.
  10. Do seja 1.1 raczej proponowałbym LUK-a, gdyż w Valeo (które używałem i to nie raz) mimo bardzo wytrzymałej tarczy (której zużycie było malutkie), dociski lubią sobie pękać nieco za szybko. Wydaje mi się, że wytrzymałość docisku można poprawić poprzez niezbyt mocne dokręcenie śruby regulacyjnej na lince- mianowicie zbyt mocne dokręcenie nakrętki powoduje (jak mniemam), zbyt silne dociskanie sprężyny; czyli- docisk jest już odsunięty i można by zmienić bieg, ale my (mając za mocno podkręconą regulację) jeszcze dociskamy sprężynę pedałem sprzęgła- co powoduje mocniejsze dociskanie sprężyny- a to skraca jej żywotność.
  11. W moim seju od nowości coś tak hlupotało- jak wcisnąłem sprzęgło- była cisza. Jeździłem tak do ponad 150 kkm, czyli do momentu gdy docisk strzelił. Tak, że nie musisz moim zdaniem tak się spieszyć z tą wymianą sprzęgła.
  12. Dzięki wszystkim, na razie będę jeździł bez tych osłon a w lecie może coś wymyślę (a może nie będzie mi się chciało nic wymyślać). Obawiałem się jedynie, że piach będzie pchał się między klocek a tarczę, ale trochę uspokoiliście mnie.
  13. Witam znowu. Tym razem zaczęło mi masakrycznie piszczeć w kole po zmianie tarczy hamulcowej i klocków. Jak się okazało ocierała o tarczę taka blaszana osłona tarczy. Przy próbie odgięcia tejże, rdza zaczęła odpadać płatami wraz z połową tejże blachy- i teraz jeżdżę w zasadzie bez tej osłony (w zasadzie, bo kawałek, tak z 1/3 jeszcze została i się trzyma). I teraz problem- skąd wziąć nową- w allegro są tylko od PI. Tak myślę, że skoro PI ma te same tarcze i najprawdopodobniej ten sam zacisk, to może po odpowiednim przycięciu ta osłona dałaby radę. A tak w ogóle, to jazda bez tej blachy niesie ze sobą jakieś nieprzyjemności?
  14. Nie wiem co komu fiat wmówił, bo ja nic takiego akurat nie słyszałem (ciekawe, kto takie coś słyszał?). Po prostu w Linei t-jet (prawie 10 lat) alternator nie pękł no i w lacncii ypsilon (70 kkm) też nie pękł.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.