Jump to content

Sknera

novice
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sknera's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/19)

1

Reputation

  1. @komor jak tak przeglądam auta wymienione w tym wątku to a) niższe ceny z Niemiec (co jest złudne bo tak jak napisałeś nie wiemy za wiele o aucie b) lepsze wyposażenie - i tutaj już faktycznie za polskiego focusa w titanum (ofert mało) sporo wyższe ceny
  2. No jest nudny, ale za to bezpieczny. O focusie myślę o 1.6 turbo, 1.0 pewnie będzie za drogi bo to polift? O megance myślę zgodnie z poleceniem - diesel 1.5. Nawet jeden jest blisko mnie: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-sprzedam-super-megane-3-ID6DzDcL.html#464fe149e6 tutaj Bravo - tyle że komis https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-fabryczna-wersja-sport-navigacja-kamera-cofania-salon-1-4-t-jet-120km-ID6Dt64L.html#2a5f6607c4 Focusik https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-5-ecoboost-salon-polska-1-wlasciciel-serwis-aso-vat-23-klima-ID6Dy3Cl.html#be74451f57
  3. No dobra - to na tapetę biorę jeszcze Megankę i Bravo. Jak się one mają do wspomnianych przeze mnie Astry, Focusa i auris? Co Wy byście wybrali? Bravo i Megankę pewnie dorwę nieco nowszą/w lepszym stanie w podobnych pieniądzach, ale rynek nieco mniejszy na auta z polskiego salonu. Finalnie pewnie ograniczę się do 2-3 modeli i ich będę szukał - wybiorę tę w najlepszym stanie/cenie.
  4. Sporo odpowiedzi - a jednak nie tak blisko wyboru. Spodziewałem się że któraś z moich propozycji znajdzie się z aprobatą Ogólnie propozycja fajna bo autko tańsze - ale jak z awaryjnością: https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-renault-megane-iii-2008-2016-opinie/ https://autokult.pl/t/56182,renault-megane-3-generacji Niestety wygląd niemal przekreśla ten wybór. Gdyby nie fakt że auto jest bardzo pożądane na rynku i przez to trzyma cenę to bardzo bym go rozważał (mimo nie pasującej nam estetyki) - a tak obawiam się wbicia na minę. Z chęcią - tylko cena. Przeglądając otomoto wychodzi na to że warto mieć 40k+ Też rozważałem nowego Tipo - jednak za 60 tys. zł miałbym auto które nie do końca spełnia moje oczekiwania. Dodatkowo szkoda byłoby mi jakiejkolwiek obcierki na parkingu pod blokiem. Za duże. Z chęcią - wygląd "trochę" nie pasuje, ale nad tym można popracować. Jak wypada awaryjność w porównaniu z merivą? Czy nie za stara? Czy nie lepiej Auris I? Tutaj znowu wracamy do pytania z pierwszego posta - lepiej stary i bardziej uznany, czy nowszy a mniej uznany. Co mniej awaryjne? Wygląd dla mnie okropny, ale drugiej połówce się podobają... więc mogą być. Cena z automatem to też 40k + No i czy nie będzie w nich za mało miejsca względem takiej merivy? Co do Bravo - brałem go pod uwagę. Tylko czy nie lepiej Astrę J? Podobne wady i zalety, Z tym że astra ciężka, bravo mniej atrakcyjne dla nas. No i czytając "poradniki" natknąłem się na informację o problemach z elektryką. Przy astrze wspominano tylko o skrzyni (ta sama co w Bravo).
  5. Gdyby większe auta wchodziły w grę to nie byłoby tematu. Szukałbym C5 liftback właśnie ze wspomnianym silnikiem - takie małe marzenie. Niestety problemy z parkingiem oraz małe doświadczenie drugiego kierowcy dyskwalifikują takie auto.
  6. Witam wszystkich i proszę o radę Poszukuję auta używanego o określonych cechach: - dla 3 osobowej rodziny - długość - okolice 440cm to maks - niezamulacz - nie wiem jakim parametrem to określić - sugeruję się obecnie przyśpieszeniem do 100km/h (mniej niż 10 sekund byłoby fajnie), ale to nie do końca odwzorowuje rzeczywistość. Obecnie jeżdżę Clio II 1.2 i zdecydowanie ma ono za małe przyśpieszenie dla mnie - zarówno w ruchu miejskim jak i na trasie. - preferowany suv, kompakt, mini-van - codziennie trasa 2 x 13km, ogólnie 70% ruch miejski - 30% trasa Wyposażenie KONIECZNE: regulacja wysokości fotela, regulacja kierownicy, elektrycznie sterowane lusterka, klimatyzacja, el. szyby przód Wyposażenie BYŁOBY FAJNIE: tempomat, podłokietnik Teraz kolejność priorytetów: 1. Mało awaryjne - to jest absolutnie najważniejsza cecha 2. Wcześniej wspomniana dynamika jazdy 3. ilość miejsca w środku - zwłaszcza dla kierowcy - "przysiadałem się" do kilku aut i np. Qashqai odpadł w przedbiegach ze względu na obijanie kolanem w tunel 4. niskie koszty eksploatacji - koszty napraw oraz ogólne koszty serwisowe 5. wyposażenie dodatkowe Super byłoby auto w automacie, ale nigdzie nie znalazłem polecanych "niepsujących się" automatów z drugiej ręki w zakładanym budżecie. Co byście doradzili? Zrobiłem research i niestety nic nie spełnia wymagań w 100% - stąd pewnie będzie trzeba pójść na kompromisy - ale może coś przeoczyłem. Zastanawiam się też czy lepiej auto nowsze "mniej uznane" czy starsze - w tej samej cenie. Z mojego researchu wygląda to tak - Opel Astra J 1.4T- trochę mało miejsca - znów obijałem kolanem - skrzynia M32 która ma opinię nietrwałej. Poza tym spełnia oczekiwania - Opel Meriva II 1.4T - tu już lepiej z miejscem dla kierowcy, siedzi się wyżej co dla mnie było na plus - problemy te same co w astrze. Dodatkowo nie podoba się drugiej połówce - a to ona robi większość kilometrów - Ford Focus mk3 1.6 lub 2.0 oba Ecoboost- wszystko wydaje się ok - nie mogę tylko znaleźć jednoznacznej opinii na temat silników (wtrysk bezpośredni, turbo) - Toyota Auris I - nic jej nie jest, podobają nam się bardziej wyżej wymienione propozycje. Ale ta Toyota ma opinię właśnie mało awaryjnej stąd tutaj ląduje. (niewysilone silniki) I tu nasuwa się pytanie lepiej starszą toyotę czy nowszego focusa w kontekście awaryjności? - Toyota RAV4 III - w sumie też nic jej nie jest, kosztuje więcej niż pozostałe propozycje i nie wiem czy chcę tyle na auto w tym wieku przeznaczyć. Ogólnie co do budżetu - im mniej tym lepiej. Ale jeśli dopłata x kwoty sprawi że dostępne staje się auto bardzo pasujące pod moje wymagania to z chęcią na to przystanę. Granicą jest 40 tys. zł za auto używane. Nastawiłem się na auta benzynowe ze względu na przeważający ruch miejski. Trasa dzienna też jest typowo miejska. Dodatkowo pytanie ogólne - gdzie kupować żeby się nie naciąć. Nawet trochę przepłacając. Pierwszeństwo będą miały oferty prywatne z polskich salonów. Ale czy firmy w stylu autohero warto rozważać? Czy są jakieś godne zaufania firmy ściągające auta z np. niemiec. Rzetelne komisy?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.