kuki000 Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Odbudowuje żółtego sportinga, który dostał strzał w tył i przy okazji pozmieniam nieco też z przodu. Mam K03 z z vw+EBC, nie chcę walczyć o każdego konia, robię mapy w DET 3 na dwa ciśnienia doładowania. Załóżmy, że jedna mapa jest na 1bar i teraz ile najmniej mogę dać na drugą, chcę żeby jedna była wersja ekonomiczna a druga taka zabawowa bardziej. Chodzi mi głównie o to jak ustawić WG na turbawce, tzn czy jak zrobię WG np. na 0,2bara, to czy czasem chcąc nadmuchać 1bara to WG samo od ciśnienia spalin nie otworzy się wcześniej (wiadomo EBC nie puści ciśnienia do otwarcia) Czy da się w ogóle ustawić ciśnienia np. 0,2 i 1bar czy np tylko 0,6 i 1bar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Wewnętrzny WG zawsze się trochę otwiera od ciśnienia spalin, dlatego stosuje się zewnętrzne w "profi" aplikacjach. A przy tak miękkiej sprężynie, żeby było 0.2 bara to już na pewno, właśnie dlatego standardowe sprężyny są dość twarde i dają otwarcia rzędu 0.6-0.8. Nawet totalnie soft setupy fabryczne mają co najmniej 0.3-0.4 ciśnienia otwarcia (t-jet 120 np.). 0.2 bara to nie jest żadne ciśnienie, nie baw się w takie głupoty, zrób porządną mapę do minimalnego jakie WG ma i drugą na ten 1 bar. Żeby tak mocno ograniczać doładowanie jak 0.2 bara to jedyna metoda to elektroniczna przepustnica i ograniczenia obciążenia przez jej ograniczone otwieranie. Jak chcesz ekonomicznie to albo zdemontuj turbo, albo podłóż klocek pod pedał gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Dzięki za info, tak przeczuwałem że marna opcja żeby to zadziałało, więc zrobię jak mówisz. Jeszcze kojarzę, że zaczęli robić elektryczne aktuatory wastegate do turbo, ale nie będę się w to bawił, bo auto muszę w miarę szybko uruchomić. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.