Kuken Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Mam pytanie odnośnie tej klapy znajdującej się w obudowie filtra powietrza(gaźnik aisan)Otuż po zdjęciu filtra zauważyłem,że jest ona luźna(oderwała się od termostatu czy jak to się tam nazywa)Czy jeżeli zamykała dopływ zimnego powietrza do gaźnika mogło wzrosnąćod tego zuzycie paliwa??Teraz wyjąłem ją całkowicie i będe testował.Bo agent palił mi powyżej 15 litrów w mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Mam pytanie odnośnie tej klapy znajdującej się w obudowie filtra > powietrza(gaźnik aisan)Otuż po zdjęciu filtra zauważyłem,że jest > ona luźna(oderwała się od termostatu czy jak to się tam > nazywa)Czy jeżeli zamykała dopływ zimnego powietrza do gaźnika > mogło wzrosnąćod tego zuzycie paliwa??Teraz wyjąłem ją > całkowicie i będe testował.Bo agent palił mi powyżej 15 litrów w > mieście ja tez nie mam tej klapki ale agent na aisanie palil mi okolo 10L/100km dlatego "swapowalem" na inny gaznik i teraz spalanie rowniez bez tej klapki jest w granicach 7L/100km wiec wzrost zurzycia nie jest spowodowany od tej klapki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Musze przyznać,że jednak zaobserwowałem różnicę.Autko przestało się dławić Nie czuję juz zapachu benzyny(który czułem czasami)Przy zimnym silniku mogę jechać na drugim biegu bez wciskania gazu na samych wolnych obrotach.Wcześniej tak nie dało rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart_ol Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 Też to przerabiałem. Wprawdzie innego zużycia paliwa nie zauważyłem ale strasznie się mulił. Dało sie to w dość prosty sposób naprawić - odpowiednio wygięty drucik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marozza Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 ale ta klapka napewno jest spięta z jakimś tam czujnikiem?? mi się wydawało ze ona działa mechanicznie... tzn. tam jest sprężynka która tę klapkę trzyma i jak jedziemy to powiew wiatru jest na tyle silny że sprężynka puszczą powietrzeod przodu do filtra a gdy staniemy klapka się zamyka pod wpływam sprężynki i powietrze idzie od strony wydechu tam z dołu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barman257 Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 > Mam pytanie odnośnie tej klapy znajdującej się w obudowie filtra > powietrza(gaźnik aisan)Otuż po zdjęciu filtra zauważyłem,że jest > ona luźna(oderwała się od termostatu czy jak to się tam > nazywa)Czy jeżeli zamykała dopływ zimnego powietrza do gaźnika > mogło wzrosnąćod tego zuzycie paliwa??Teraz wyjąłem ją > całkowicie i będe testował.Bo agent palił mi powyżej 15 litrów w > mieście 15litrów/100km w agencie? Mój agent na Aisanie ssie 5,5-6,5litra/100km. Muszę się bardzo postarać żeby przekroczyło 7litrów. Gaźnik do regulacji. Podobno Aisan to wredny typ, ale ja nie miałem problemów i jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubakuba0 Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 Troszkę ci się pomyliło ta sprężynka i ten bolec co jest w niej reagują na ciepłe powietrze i się po prostu rozszerzają od temp. zamykając dopływ ciepłego powietrza. A gdy temp. zasysanego powietrza spadnie to klapka się zamyka i puszcza ciepłe powietrze. Można bez tego jeździć ale zimny silnik potrafi się krztusić paliwem i nie jest tak stabilny na wolnych obrotach do momentu jak się nie nagrzeje; spalanie nie powinno wzrosnąć jeżeli nie będziesz używał częściej i dłużej ssania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marozza Napisano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2007 > Troszkę ci się pomyliło ta sprężynka i ten bolec co jest w niej > reagują na ciepłe powietrze i się po prostu rozszerzają od temp. > zamykając dopływ ciepłego powietrza. A gdy temp. zasysanego > powietrza spadnie to klapka się zamyka i puszcza ciepłe > powietrze. > Można bez tego jeździć ale zimny silnik potrafi się krztusić paliwem > i nie jest tak stabilny na wolnych obrotach do momentu jak się > nie nagrzeje; spalanie nie powinno wzrosnąć jeżeli nie będziesz > używał częściej i dłużej ssania. a kontynuując ten temat chciałbym jeszcze zapytać... bo widziałem jak jeden z centomaniaków miał wstawiony stożek i miał gaźnik aisan.... poprostu wyrzucił puszkę z filtrem powietrza i włożył po prostu do tej czarnej gumowej rurki dochodzącej do gaźnika tam włożył stożek i już i tak jeździł... źle to czy dobrze??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubakuba0 Napisano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 > a kontynuując ten temat chciałbym jeszcze zapytać... > bo widziałem jak jeden z centomaniaków miał wstawiony stożek i miał > gaźnik aisan.... > poprostu wyrzucił puszkę z filtrem powietrza i włożył po prostu do > tej czarnej gumowej rurki dochodzącej do gaźnika tam włożył > stożek i już i tak jeździł... > źle to czy dobrze??? Moim zdaniem lepiej za cenę stożka lepiej zatankować sobie paliwka do baku, albo dobre klocki hamulcowe kupić lub wydać te pieniądze na coś co przyniesie jakiś efekt. W tym silniku takie bajery nie są potrzebne bo żadnego znaczącego efektu nie będzie, no troszkę zmieni się dźwięk silnika i tyle. O te silniki trzeba dbać i wtedy działają dobrze i można się bezproblemowo poruszać z pkt. A do pkt. B. Bo wszelkiego typu kombinacje są zbyt kosztowne w stosunku do uzyskanych efektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.