Skocz do zawartości

Gdzie w Wawie odkłocić instalację?


tomeki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Juz mam dosyć walki z wiatrakami, wciaż slysze gwizd przy przyspieszaniu. Wszystko było dobrze dopóki w serwisie podczas innej naprawy nie umyli mi silnika. + i - podpiete bezpośrednio do akumulatora, dobre chinche wszystko jak trzeba. Probowalem dwoch roznych wzmacniaczy i dwoch roznych radioodtwarzaczy. Jest super jak podalcze do wzmacniacza discmana, wtedy żadnych zakłócen. Jak podłaczam radio z samochodu, to od razu gwizd. Po podąlczeniu - z akumulatora i podpieciu do tego przewodu takze masy radia zakłocenia nawet sie zwiekszyly, zmienia sie ich ton np. przy przełaczaniu świateł.

Wczoraj odalczylem przewody od alternatora, uruchomilem silnik i nadal zakłócalo.

Bylem u elektryka, podlączyl oscyloskop i stwierdzil, ze sa jakies zakłocenia, ale nie potrafil ich usunac.

Pozostaje mi tylko kupno jakiegos filtra przeciwzakłoceniowego, ale nie bardzo wierzę w skutecznosc. Wzmacniacz to Axton 502, radio Clarion RM2 z dorobionymi wyjsciami liniowymi, auto Peugeot 406 HDi.

Jaki serwis w Wawie mozecie polecic? Gdzie usuna te zakłocenia i nie zedra straszliwie? Ten pisk zabiera cąla przyjemnosc ze sluchania muzyki.

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Juz mam dosyć walki z wiatrakami, wciaż slysze gwizd przy

> przyspieszaniu. Wszystko było dobrze dopóki w serwisie podczas

> innej naprawy nie umyli mi silnika. + i - podpiete bezpośrednio

> do akumulatora, dobre chinche wszystko jak trzeba. Probowalem

> dwoch roznych wzmacniaczy i dwoch roznych radioodtwarzaczy.

> Jest super jak podalcze do wzmacniacza discmana, wtedy żadnych

> zakłócen. Jak podłaczam radio z samochodu, to od razu gwizd. Po

> podąlczeniu - z akumulatora i podpieciu do tego przewodu takze

> masy radia zakłocenia nawet sie zwiekszyly, zmienia sie ich ton

> np. przy przełaczaniu świateł.

> Wczoraj odalczylem przewody od alternatora, uruchomilem silnik i

> nadal zakłócalo.

> Bylem u elektryka, podlączyl oscyloskop i stwierdzil, ze sa jakies

> zakłocenia, ale nie potrafil ich usunac.

> Pozostaje mi tylko kupno jakiegos filtra przeciwzakłoceniowego, ale

> nie bardzo wierzę w skutecznosc. Wzmacniacz to Axton 502, radio

> Clarion RM2 z dorobionymi wyjsciami liniowymi, auto Peugeot 406

> HDi.

> Jaki serwis w Wawie mozecie polecic? Gdzie usuna te zakłocenia i nie

> zedra straszliwie? Ten pisk zabiera cąla przyjemnosc ze

> sluchania muzyki.

> pozdrawiam,

> Tomek

Z pętlami masy to jest tak że do końca nigdy nic nie wiadomo grinser006.gif...ale takowe u Ciebie wystepują,więc radzę Ci użyć albo dobrych ekranowanych przewodów sygnałowych(pamiętaj że ekran musi być podłaczony z masą wzmacniacza tylko)..albo odłączyć masę z przewodów sygnałowych(żeby punkt masy radio/wzmacniacz był tylko jeden-przez zasilanie).JEst jeszcze jedna mozliwość-zła masa przewodu antenowego.Odepnij go i zobacz wtedy. waytogo.gif

PS:A wzmacniacz masz przykręcony do metalowych elementów nadwozia?Jeśli tak to odizoluj gumowymi podkładkami śruby itd.Trzeba zrobić wszystko by masa była tylko z jednego punktu (i żródła i wzmacniacza i zasilania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz jest przymocowany pod siedzeniem i jego obudowa nie styka sie z masa. Odlaczenie przewodu antenowego powoduje jeszcze glosniejsze zakłócenia. Przewody sygnalowe sa bardzo dobre - Bandridge - z czystej miedzi beztlenowej i podwojnie ekranowane. Odlaczenie masy z przewodow sygnalowych powoduje tak znaczne zwiekszenie zakłoceń, ze nie da sie sluchać. - zasilania wzmacniacza nie jest polaczone z obudowa wzmacniacza, masa cinchy na wejsciu wzmacniacza nie jest polaczona ani z masa zasilania wzmacniacza ani z jego obudowa. Probowalem podlaczac tez inne cinche i puścic je w innym miejscu - nic to nie dalo. Juz na prawde nie mam pomysłów na rozwiazanie tego problemu. Zastanawiam, sie tylko, czy odlacozny alternator moze zakłócać? Odlaczylem od niego przewody, ale wciaz był przykręcony do obudowy silnika, wiec bylo polaczenie przez mase. Elektryk twierdzi ze w takiej sytuacji alternator nie powinien juz wnosic zakłóceń.

pozdrawiam,

Tomek

> Z pętlami masy to jest tak że do końca nigdy nic nie wiadomo ...ale

> takowe u Ciebie wystepują,więc radzę Ci użyć albo dobrych

> ekranowanych przewodów sygnałowych(pamiętaj że ekran musi być

> podłaczony z masą wzmacniacza tylko)..albo odłączyć masę z

> przewodów sygnałowych(żeby punkt masy radio/wzmacniacz był tylko

> jeden-przez zasilanie).JEst jeszcze jedna mozliwość-zła masa

> przewodu antenowego.Odepnij go i zobacz wtedy.

> PS:A wzmacniacz masz przykręcony do metalowych elementów

> nadwozia?Jeśli tak to odizoluj gumowymi podkładkami śruby

> itd.Trzeba zrobić wszystko by masa była tylko z jednego punktu

> (i żródła i wzmacniacza i zasilania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wzmacniacz jest przymocowany pod siedzeniem i jego obudowa nie styka

> sie z masa. Odlaczenie przewodu antenowego powoduje jeszcze

> glosniejsze zakłócenia. Przewody sygnalowe sa bardzo dobre -

> Bandridge - z czystej miedzi beztlenowej i podwojnie ekranowane.

> Odlaczenie masy z przewodow sygnalowych powoduje tak znaczne

> zwiekszenie zakłoceń, ze nie da sie sluchać. - zasilania

> wzmacniacza nie jest polaczone z obudowa wzmacniacza, masa

> cinchy na wejsciu wzmacniacza nie jest polaczona ani z masa

> zasilania wzmacniacza ani z jego obudowa. Probowalem podlaczac

> tez inne cinche i puścic je w innym miejscu - nic to nie dalo.

> Juz na prawde nie mam pomysłów na rozwiazanie tego problemu.

> Zastanawiam, sie tylko, czy odlacozny alternator moze zakłócać?

> Odlaczylem od niego przewody, ale wciaz był przykręcony do

> obudowy silnika, wiec bylo polaczenie przez mase. Elektryk

> twierdzi ze w takiej sytuacji alternator nie powinien juz wnosic

> zakłóceń.

> pozdrawiam,

> Tomek

> > (i żródła i wzmacniacza i zasilania)

Alternator nie jest jedynym żródłem zakłóceń-kolejnymi są cewki zapłonowe(to one są odpowiedizlne za niskoczęstotliwościowe zakłócenia),elektronika samochodu,przekaźniki.A wracając do problemu.Czy gdy odłaczysz kable sygnałowe od strony radia przy właczonym i wzmacniaczu i radiu i silniku-zakłócenia znikają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Mam diesla, czyli uklad zaplonowy odpada. Zazwyczaj odlaczam kable sygnalowe od strony wzmacniacza i przy wlaczonym wzmacniaczu, radiu i silniku nie ma zadnych zakłóceń. POjawiaja sie dopiero po polaczeniu radia i wzmacniacza. Wpadlem jeszcze na pomysl, zeby wyjmowac kolejno bezpieczniki przy pracujacym silniku, moze w tej sposob znajde przyczyne zakłoceń?

pozdrawiam,

Tomek

> Alternator nie jest jedynym żródłem zakłóceń-kolejnymi są cewki

> zapłonowe(to one są odpowiedizlne za niskoczęstotliwościowe

> zakłócenia),elektronika samochodu,przekaźniki.A wracając do

> problemu.Czy gdy odłaczysz kable sygnałowe od strony radia przy

> właczonym i wzmacniaczu i radiu i silniku-zakłócenia znikają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj,

> Mam diesla, czyli uklad zaplonowy odpada. Zazwyczaj odlaczam kable

> sygnalowe od strony wzmacniacza i przy wlaczonym wzmacniaczu,

> radiu i silniku nie ma zadnych zakłóceń. POjawiaja sie dopiero

> po polaczeniu radia i wzmacniacza. Wpadlem jeszcze na pomysl,

> zeby wyjmowac kolejno bezpieczniki przy pracujacym silniku, moze

> w tej sposob znajde przyczyne zakłoceń?

> pozdrawiam,

> Tomek

> > właczonym i wzmacniaczu i radiu i silniku-zakłócenia znikają?

Spróbuj odłączyć kable od strony radia-wtedy wyeliminujesz indukowanie się zakłóceń w układzie przewód sygnałowy/wzmacniacz.Jednak IMO to problem leży w dorobionych wyjściach liniowych-po prostu żle jest poprowadzona masa wyjść wewnątrz radia,ale może to być też co innego.Jeśli jest to problem pochodzący od strony zasilania to proponuję zrobić prosty filtr dolnoprzepustowy na kablach zasilających radia i jeśli trzeba wzmacniacza: połączone ze soba równolegle kondensatory elektrolityczny o pojemności 4700uF(lub więcej)+ceramiczny 100pF wlutowane pomiędzy + i - jak najbliżej radia(i jeśli trzeba wzmacniacza).Jesli to nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi w odkłóceniu od strony zasilania z małych tętnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba probowalem juz z odlaczaniem do strony radia i tez wtedy nie bylo zakłocen. Wyjscia liniowe byly dorabiane w profesjonalnym serwisie car audio w Wawie. POza tym podlaczalem w aucie radio, ktore mialo fabryczne wyjscia liniowe i byly te same zaklocenia. Zreszta to radio było podlaczone zupelnie innym przewodem chinch, puszczonym w innym miejscu w aucie.

Najdziwiniejsze w calej historii tej choroby, jest to, ze poprzednio bylo wszystko ok, a zaklocenia pojawily sie dopiero po wizycie w ASO gdzie naprawiali pompe wspomagania i przy okazji umyli silnik. Akurat w tym czasie wymontowalem stary wzmacniacz, a nowy byl w trakcie montazu. Jak juz go podlaczylem, to pojawily sie zaklocenia. Myslalem, ze cos zle podlaczylem i długo szukalem usterki. POdlaczylem w koncu stary wzmak i okazalo sie, ze w nim takze slychac zaklocenia. Jak glosniki sa podlaczone do koncowki mocy w radiu, to nie ma zadnych zaklocen

pozdrawiam,

Tomek

> Spróbuj odłączyć kable od strony radia-wtedy wyeliminujesz

> indukowanie się zakłóceń w układzie przewód

> sygnałowy/wzmacniacz.Jednak IMO to problem leży w dorobionych

> wyjściach liniowych-po prostu żle jest poprowadzona masa wyjść

> wewnątrz radia,ale może to być też co innego.Jeśli jest to

> problem pochodzący od strony zasilania to proponuję zrobić

> prosty filtr dolnoprzepustowy na kablach zasilających radia i

> jeśli trzeba wzmacniacza: połączone ze soba równolegle

> kondensatory elektrolityczny o pojemności 4700uF(lub

> więcej)+ceramiczny 100pF wlutowane pomiędzy + i - jak najbliżej

> radia(i jeśli trzeba wzmacniacza).Jesli to nie pomoże to na

> pewno nie zaszkodzi w odkłóceniu od strony zasilania z małych

> tętnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chyba probowalem juz z odlaczaniem do strony radia i tez wtedy nie

> bylo zakłocen. Wyjscia liniowe byly dorabiane w profesjonalnym

> serwisie car audio w Wawie. POza tym podlaczalem w aucie radio,

> ktore mialo fabryczne wyjscia liniowe i byly te same zaklocenia.

> Zreszta to radio było podlaczone zupelnie innym przewodem

> chinch, puszczonym w innym miejscu w aucie.

> Najdziwiniejsze w calej historii tej choroby, jest to, ze poprzednio

> bylo wszystko ok, a zaklocenia pojawily sie dopiero po wizycie w

> ASO gdzie naprawiali pompe wspomagania i przy okazji umyli

> silnik. Akurat w tym czasie wymontowalem stary wzmacniacz, a

> nowy byl w trakcie montazu. Jak juz go podlaczylem, to pojawily

> sie zaklocenia. Myslalem, ze cos zle podlaczylem i długo

> szukalem usterki. POdlaczylem w koncu stary wzmak i okazalo sie,

> ze w nim takze slychac zaklocenia. Jak glosniki sa podlaczone do

> koncowki mocy w radiu, to nie ma zadnych zaklocen

> pozdrawiam,

> Tomek

> > tętnień.

Tak jak pisałem-spróbuj odkłucić "filtrem" zasilanie...a co do profesjonalności "profesjonalnego" zakładu car audio to hmm...różnie to bywa więc wiesz,zresztą tak samo jak z mechanikami-sprawdziłbym "integralność" przewodów po ich interwencji-może masa bezpośrednio od akumulatora przestała taką być crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykonaniu wyjścia liniowego bylo ok, żadnych zakłóceń. Interwencja fachowcow była minimalna - wyprowadzili sygnaly sprzed koncowki mocy przez kondensatory 10uF. Masa wysjcia liniowego jest wzieta gdzies z plytki, wydaje mi sie, ze jest to obudowa cewki przeciwzakłóceniowej, która jest wbudowana w radio. Sprobuje podłaczyć ta mase do masy koncowki mocy.

Jesli chodzi o podlaczenie filtra, to radio ma dwa wejscia zasilania, stale i po kluczyku, czy do kazdego trzeba podlaczyć ten filtr? Nie wiem, czy da sie kupic filtr na zasilanie wzmacniacza, bo musialby miec chyba z 50 A, a takiego jeszcze nie widzialem. Znalazlem tez separatory masy, podlaczne na chinche, moze to jest rozwiazanie?

pozdrawiam,

Tomek

> Tak jak pisałem-spróbuj odkłucić "filtrem" zasilanie...a co do

> profesjonalności "profesjonalnego" zakładu car audio to

> hmm...różnie to bywa więc wiesz,zresztą tak samo jak z

> mechanikami-sprawdziłbym "integralność" przewodów po ich

> interwencji-może masa bezpośrednio od akumulatora przestała taką

> być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem zostal rozwiązany. Okazało sie, ze przewód łaczący radio ze wzmacniaczem łapal zakłocenia w okolicy schowka pasażera. Pomogło puszczenie go w innym miejscu z dala od tego schowka. Przyczyna raczej nie byl wentylator, bo wyłaczałem go i nic to nie zmieniało. Przyczyna zostala znaleziona podczas wizyty w salonie car-audio, ktory odwiedzilem w przypływie desperacji. Najdziwniejsze było to, ze podlączone przez nich nowe radio Blapunkta łapalo te zakłócenia niezależnie od miejsca poprowadzenia przewodu.

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i problem zostal rozwiązany. Okazało sie, ze przewód łaczący radio

> ze wzmacniaczem łapal zakłocenia w okolicy schowka pasażera.

> Pomogło puszczenie go w innym miejscu z dala od tego schowka.

> Przyczyna raczej nie byl wentylator, bo wyłaczałem go i nic to

> nie zmieniało. Przyczyna zostala znaleziona podczas wizyty w

> salonie car-audio, ktory odwiedzilem w przypływie desperacji.

> Najdziwniejsze było to, ze podlączone przez nich nowe radio

> Blapunkta łapalo te zakłócenia niezależnie od miejsca

> poprowadzenia przewodu.

> pozdrawiam,

> Tomek

No niestety-nie ma regóły tak jak pisałem,ale dobrze że już po kłopocie smile.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.