Skocz do zawartości

Pomocy !!!!!!!!!!


dawi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zacznę od początku pisałem wcześniej o wysokich obrotach mam też niekontrolowany zapłon jak wyciągnę kluczyki ze stacyjki to mi silniczek jeszce robi pare obrotów pojechałem dzisiaj do fiata i okazało się że do tego jeszcze wentylator nie chodzi nie uruchamia się 2 mioechy temu jeszce się właczył a tak nie zwracałem uwagi i powiedzieli ze silnik ma za wysoką temperaturę i z tąd ten niekontrolowany zapłon umówiłem się na piątek kazali mi odpowietrzyć układ chłodzący ale jak to zrobić ? i Czemu ten wentylator się nie włancza i jescze jedno raz płynu jest mało a raz dużo przy ciepłym silniku dziwne nie. Wicie moze co się tak naprawde stało jak mam postąpić zapłon był regulowany jakieś 3 miechy temu nawet niecałe. sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Zacznę od początku pisałem wcześniej o wysokich obrotach mam

> też niekontrolowany zapłon jak wyciągnę kluczyki ze stacyjki to

> mi silniczek jeszce robi pare obrotów pojechałem dzisiaj do

> fiata i okazało się że do tego jeszcze wentylator nie chodzi nie

> uruchamia się 2 mioechy temu jeszce się właczył a tak nie

> zwracałem uwagi i powiedzieli ze silnik ma za wysoką temperaturę

> i z tąd ten niekontrolowany zapłon umówiłem się na piątek kazali

> mi odpowietrzyć układ chłodzący ale jak to zrobić ? i Czemu ten

> wentylator się nie włancza i jescze jedno raz płynu jest mało a

> raz dużo przy ciepłym silniku dziwne nie. Wicie moze co się tak

> naprawde stało jak mam postąpić zapłon był regulowany jakieś 3

> miechy temu nawet niecałe.

dodam jescze że szukałem na stronie

http://fiatuno.pl/index.php?idg=40 i nie mam takiego zaworu co odpowietrza mam wersję gaźnikową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Zacznę od początku pisałem wcześniej o wysokich obrotach mam

> też niekontrolowany zapłon jak wyciągnę kluczyki ze stacyjki to

> mi silniczek jeszce robi pare obrotów pojechałem dzisiaj do

> fiata i okazało się że do tego jeszcze wentylator nie chodzi nie

> uruchamia się 2 mioechy temu jeszce się właczył a tak nie

> zwracałem uwagi i powiedzieli ze silnik ma za wysoką temperaturę

> i z tąd ten niekontrolowany zapłon

No mozliwe ale nie dokońca tylko to może być przyczyną... może też być dużo nagaru na tłokach który może tlić się po wyłączenu zapłonu i poprostu dokonuje się samozapłon skromny.gif mój kumpel z gaźnikowcem ma ten sam objaw ok.gif mało szkodliwy, ale należałoby się go pozbyć.

umówiłem się na piątek kazali

> mi odpowietrzyć układ chłodzący ale jak to zrobić ? i

Hmm.... hmm.gif w gaźnikowcu tego niestety nie wiem niewiem.gif musisz poczekać na rdę kogoś bardziej doświadczonego z gaźnikami ok.gif

Czemu ten

> wentylator się nie włancza?

Pewnie wysiadł ci czujnik temperatury, albo bezpiecznik od wentylatora albo w najgorszym ślnik wentylatora się zfajczył no.gif

i jescze jedno raz płynu jest mało a

> raz dużo przy ciepłym silniku dziwne nie. Wicie moze co się tak

To raczej normale ja czasem też tam mam że czasem jest pod sam korek a czasem do połowy pusty ale tochyba zależy od otwarcia termostatu... jak jest zamknięty to płyu jest dużo a jak otwarty to rozchodzi się po instalacji i jest go w zbiorniczku mniej skromny.gif

> naprawde stało jak mam postąpić zapłon był regulowany jakieś 3

> miechy temu nawet niecałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodam jescze że szukałem na stronie

> http://fiatuno.pl/index.php?idg=40 i nie mam takiego zaworu co

> odpowietrza mam wersję gaźnikową

A czytałeś dalej

PS. Z uwag na forum zauważyłem, że korek odpowietrzający nagrzewnicę znajduje się wyłącznie w wersjach 1.0 Fire oraz CLIP. W autkach 899 oraz 1.4 brakuje tego pożytecznego elementu. Co zrobić w takim przypadku??? Ano poszukać odpowiedniego wzniesienia, żeby chłodnica była najwyżej położonym punktem układu chłodzenia. Postępowanie dalsze jest podobne jak opisane powyżej.

PS2. Po odpowietrzeniu układu po pewnym czasie należy skontrolować poziom płynu w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czytałeś dalej

> PS. Z uwag na forum zauważyłem, że korek odpowietrzający nagrzewnicę

> znajduje się wyłącznie w wersjach 1.0 Fire oraz CLIP. W autkach

> 899 oraz 1.4 brakuje tego pożytecznego elementu. Co zrobić w

> takim przypadku??? Ano poszukać odpowiedniego wzniesienia, żeby

> chłodnica była najwyżej położonym punktem układu chłodzenia.

> Postępowanie dalsze jest podobne jak opisane powyżej.

> PS2. Po odpowietrzeniu układu po pewnym czasie należy skontrolować

> poziom płynu w chłodnicy.

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czytałeś dalej

> PS. Z uwag na forum zauważyłem, że korek odpowietrzający nagrzewnicę

> znajduje się wyłącznie w wersjach 1.0 Fire oraz CLIP.

no chyba nie tylko

> W autkach 899 oraz 1.4 brakuje tego pożytecznego elementu.

nie wiem jak w 1,4 ale w 899 jest odpowietrznik układu więc wzniesienie chyba nie jest konieczne.

Dla zobrazowania pożyczyłem do tego "wnętrzności" grinser006.gif kolegi Glaca

274701335-glaca%20odpowietrznik%20-%20kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no chyba nie tylko

> nie wiem jak w 1,4 ale w 899 jest odpowietrznik układu więc

> wzniesienie chyba nie jest konieczne.

> Dla zobrazowania pożyczyłem do tego "wnętrzności" kolegi Glaca

To w tym układzie mam do kolegi pytanko jesli chodzi o silnik 899 co kolega na to ?(patrz załącznik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w tym układzie mam do kolegi pytanko jesli chodzi o silnik 899 co

> kolega na to ?(patrz załącznik)

Popatrzyłem, ale ja ten obrazek znam na pamięć. Jak widać na opisie jest tam korek wlewu płynu chłodzącego i odpowietrznik chłodnicy .

Żaden z nich nie jest jednak najwyżej umieszczonym elementem układu chłodzenia tak więc uniemożliwiają całkowite odpowietrzenie układu chłodzenia. Zaznaczony przeze mnie na fotce element znajduje się wyżej od tych co wskazałeś.

Miałem problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (nieustannym bulgotaniem) i żadne czary nie pomagały do momentu odpowietrzenia właśnie w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrzyłem, ale ja ten obrazek znam na pamięć. Jak widać na opisie

> jest tam korek wlewu płynu chłodzącego i odpowietrznik

> chłodnicy .

> Żaden z nich nie jest jednak najwyżej umieszczonym elementem układu

> chłodzenia tak więc uniemożliwiają całkowite odpowietrzenie

> układu chłodzenia. Zaznaczony przeze mnie na fotce element

> znajduje się wyżej od tych co wskazałeś.

> Miałem problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (nieustannym

> bulgotaniem) i żadne czary nie pomagały do momentu

> odpowietrzenia właśnie w tym miejscu.

Wielkie dzięki za dobrą radę i udzielenie wskazówek co do odpowietrzenia układu chłodzenia bow.gif.Wskazówka tym bardziej na czasie ze jestem przed wymianą płynu więc na pewno skorzystam. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.