Skocz do zawartości

wymieniałem rozrząd


kleo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem właścicielem Forda Focusa 1.8 tddi disel, przebieg ok 200 tys.. Jakiś czas temu wymieniłem rozrząd w ASO.

Po przejechaniu ok 200 km po wymianie zauważyłem że samochód zaczął bardziej hałasować. Dodatkowo z rury wydechowej zaczął dymić białym dymem przy odpaleniu.

Oczywiście zajechałem do ASO z reklamacją. W ASO po diagnozie stwierdzili - pompa wtryskowa. Komputer wykazał taki błąd, z wcześniej wymienionym rozrządem wszystko było OK. Niestety jestem laikiem, zawierzam w 100 % ludziom z ASO. Czekamy na pompę wtryskową po regeneracji. Mija tydzień. Pompa przyszła, po wstawieniu okazuje się że objawy nieustąpiły.

Kolejna diagnoza ASO jest następująca - problemy z silnikiem. W misce olejowej znaleziono jakieś malutkie opiłki, skrawki jakiejś części. Póki co niezgodziłem się na rozkręcanie całego silnika. Wg wstępnej diagnozy do wymiany:

- panewka wału korbowego 4 -cyl,

- porysowany tłok i gładź cylindrowa,

- najprawdopodobniej uszkodzony wał korbowy.

Niestey to są koszty.

Pytanie do znawców, mechaników, grupowiczów.

Czy mam reklamować wymianę rozrządu? Czy usterki, które się teraz pojawiły są efektem naturalnego zużycia materiału, poprostu zdarzają się, czy ktoś mógł zawalić coś przy wymianie rozrządu

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.gif

fajnie, jak można pomylić niedomaganie pompy wtryskowej z uszkodzoną panewką niewiem.gif

poza tym, co ma uszkodzona panewka do spalania....

musiało by jej w ogóle nie być żeby tłok do końca nie dochodził i ciśnienia odpowiedniego nie był w stanie zrobić,

w takim przypadku nie dało by się praktycznie słuchać silnika bo dźwięki jakie wydobywały by się z niego straszyłyby nawet przechodniów na chodniku...

co za mechaników tam mają?