kleo Napisano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2007 Witam. Jestem właścicielem Forda Focusa 1.8 tddi disel, przebieg ok 200 tys.. Jakiś czas temu wymieniłem rozrząd w ASO. Po przejechaniu ok 200 km po wymianie zauważyłem że samochód zaczął bardziej hałasować. Dodatkowo z rury wydechowej zaczął dymić białym dymem przy odpaleniu. Oczywiście zajechałem do ASO z reklamacją. W ASO po diagnozie stwierdzili - pompa wtryskowa. Komputer wykazał taki błąd, z wcześniej wymienionym rozrządem wszystko było OK. Niestety jestem laikiem, zawierzam w 100 % ludziom z ASO. Czekamy na pompę wtryskową po regeneracji. Mija tydzień. Pompa przyszła, po wstawieniu okazuje się że objawy nieustąpiły. Kolejna diagnoza ASO jest następująca - problemy z silnikiem. W misce olejowej znaleziono jakieś malutkie opiłki, skrawki jakiejś części. Póki co niezgodziłem się na rozkręcanie całego silnika. Wg wstępnej diagnozy do wymiany: - panewka wału korbowego 4 -cyl, - porysowany tłok i gładź cylindrowa, - najprawdopodobniej uszkodzony wał korbowy. Niestey to są koszty. Pytanie do znawców, mechaników, grupowiczów. Czy mam reklamować wymianę rozrządu? Czy usterki, które się teraz pojawiły są efektem naturalnego zużycia materiału, poprostu zdarzają się, czy ktoś mógł zawalić coś przy wymianie rozrządu pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2007 fajnie, jak można pomylić niedomaganie pompy wtryskowej z uszkodzoną panewką poza tym, co ma uszkodzona panewka do spalania.... musiało by jej w ogóle nie być żeby tłok do końca nie dochodził i ciśnienia odpowiedniego nie był w stanie zrobić, w takim przypadku nie dało by się praktycznie słuchać silnika bo dźwięki jakie wydobywały by się z niego straszyłyby nawet przechodniów na chodniku... co za mechaników tam mają? jesli silnik się nie "trzaska" jak z karabinu maszynowego, tylko pracuje normalnie a spaliny ma nieodpowiednie i w misce sa opiłki to wskazywało by na uszkodzone pierścienie / gładź cylindra / tłok. sprawdzane było ciśnienie sprężania? ciśnienie wtrysku jakie jest? jesli jest to usterka panewki wału to wymiana rozrżadu nie ma nic do tego, jeśli jest to usterka tłoka to już może istnieć podejrżenie, że coś się mogło poluzować i któryś zawór "nie zdążył" się zamknąc i dostał tłokiem, ale .... to śmierdżaca sprawa - a bym proponował rozebranie silnika przy rzeczoznawcy bo tylko w ten sposób będzie można ocenić co było przyczyną awarii. Nie jest to tanie ale pozwoli uniknąc niedomówień i zwalania winy jeden na drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
300tdcombi Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 gdyby rozrzad zostal przez nich zle zrobiony , to efekty tego poczuł byś od razu , a nie po przejechaniu 200 km jednak coś mi tu nie gra z ich diagnozą .... kazą wymieniac pompę wtryskowa bez zdiagnozowania jej na stole ?? bardzo grubymi nicmi jest ta diagnoza szyta .Chyba ....ze coś spierniczyli z rozrzadem , zapalili solnik uszkadzajac go a potem poprawili ów rozrzad i tak oddali ci auto ...wtedy po 200 km objawy tej niekonpetencji by sie pojawily ..to mozliwe , inaczej ciezko wykumac co sie stalo , moze ich wina , moze zwykły pech i zbierznosc rzeczy wykonanych powiazanych z zwykłą awaria która nastapiła po wymianie rozrzadu , która to jednak nie miala nic wspulnego z nia ... Dobra rada na koniec - NIGDY NIE NAPRAWIAJ AUTA W ASO , ZNAJDZ MECHANIKA KUMATEGO I TAM GO RóB znajdziesz takiego napewno , gdzie szukać , chocby na necie chłopaki Ci powiedza komu w twej okolicy mozna oddac auto , a i taniej niz w serwisie , ....zapytam jeszcze ile cie skazowali za ów rozrzad ? bo ja zapłacilem u kowalskiego razem z czesciami i robotą , wymiana : dwóch pasków rozrzadu i tego co napedza pompę , wraz z rokami prowadzacymi i napinacem , 680 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturek67 Napisano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 Witam Kiedyś spotkałem się z opisem podobnego problemu. Podobno była to wina pompy wtryskowej w dieslu konkretnego producenta. Pompa "złuszczyła" się od wewnątrz = opiłki metalu. Opiłki metalu uszkodziły wtryskiwacze i coś jeszcze. pozdrawiam Arturek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.