Skocz do zawartości

Za wysokie wolne obroty


jangcy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pisalem juz kiedys o tym ale jakos nic wciaz nie pomaga.

Mam Pande 93 ale to tez sam silnik co Uno 1.0 Fire ie

Jest tam wtrysk Webera (Magnetti Marelli).

Na cieplym silniku auto ma za wysokie wolne obroty, ktore po chwili z reguly spadaja troche.Ale raz jak puszcze gaz to auta zwalnia a raz nie -jakbym na starym ssaniu recznym jechal.

Denerwuje to i chyba ma wplyw na spalanie w miescie.

Mam nowa lambde. Podmienialem silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy, czujnik temp silnika dla komputera. Jest tez nowy termostat(poprzedni troche porafil niedogrzac)

Wciaz nic. Po zmianie czujnika temperatury i podmianie czujnika polozenia przepustnicy (zmienilem na raz) jakby cos lepiej bylo.Ale moze mi sie zdawalo, a moze akurat lepiej chodzil.

Zrobilem ze 3 resety, po kazdej wymianie elementu. I dalej to samo.

Swiece sa nowe, moze jeszcze kable?

Pomyslalem ze jak nie dopala mieszanki to sonda podaje ze mieszanka za uboga i wtrysk dodaje paliwa, a jak doda to silnik za szybko chodzi.Ale czemu w koncu obroty jednak spadna jak na swiatlach stoje?

Najgorsze ze nie moge znalesc oryginalnego silnika krokowego. Kupilem identyczny zamiennik na allegro ale albo to nie ten albo uszkodzony bo na min to byly wysokie obroty, pozniej falowaly, a pozniej wysokie..... teraz mam krokowca z punto.

Myslalem ze moze gniazdo gdzie krokowiec zamyka bypass powietrza jest wyrobione i przepuszcza,ale nie ma jak sprawdzic.(przypominam ze to wtrysk juz inny niz poprzednio i tam krokowiec zamyka/otwiera bypass powietrza.

Jak myslicie co jeszcze mozna sprawdzic?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na cieplym silniku auto ma za wysokie wolne obroty, ktore po chwili z

> reguly spadaja troche.Ale raz jak puszcze gaz to auta zwalnia a

> raz nie -jakbym na starym ssaniu recznym jechal.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym mechanicznie czy przypadkiem nie blokuje Ci coś linki gazu, lub ramienia przepustnicy.

Bo to co opisujesz najbardziej pasuje mi pod taki właśnie mankament.

Najlepiej sprawdzic to w dwie osoby, Ty obserwuj zachowanie krokowca i linki gazu a druga osoba niech podgazuje go troszkę, przynajmniej będziesz mógł nieco uszczegółowić opis, bo jak na razie opis problemu jest nieco chaotyczny, wiele szczegółów na raz,

hmm.gif elektronikę masz nowa a problem pozostał. Szukaj uszkodzeń mechanicznych i ewentualnych wlotów lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem dodac,ze wlasnie linke tez sprawdzilem jako pierwsza:) i nic nie blokuje.

Problem w tym ze mam wtrysk Webera a nie Boscha i tam krokowiec jest w srodku, nie da sie obejrzec jak dziala. On nie porusza przepustnica, tylko zamyka/otwiera bypass powietrza .

Mysle ze skupie sie na lewym powietrzu/uszkodzonej uszczelce we wtrysku, Tak mi juz sugerowano.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapomnialem dodac,ze wlasnie linke tez sprawdzilem jako pierwsza:) i

> nic nie blokuje.

> Problem w tym ze mam wtrysk Webera a nie Boscha i tam krokowiec jest

> w srodku, nie da sie obejrzec jak dziala. On nie porusza

> przepustnica, tylko zamyka/otwiera bypass powietrza .

> Mysle ze skupie sie na lewym powietrzu/uszkodzonej uszczelce we

> wtrysku, Tak mi juz sugerowano.

> Dzieki

Jak to się nie da, ściągaj filtr i sie da. smile.gif

Domyślam się że musi być jakiś otwór przelotowy na stałe zamknięty i otwierany tylko przy "ssaniu" czy tez wolnych obrotach, ale paliwo tez musi się dostać do dolotu. Jak to masz rozwiązane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to się nie da, ściągaj filtr i sie da.

> Domyślam się że musi być jakiś otwór przelotowy na stałe zamknięty i

> otwierany tylko przy "ssaniu" czy tez wolnych obrotach, ale

> paliwo tez musi się dostać do dolotu. Jak to masz rozwiązane?

Nawet jak sciagne filt to pracy silniczka nie widac

To dziala tak (PS np Punto ma podobnie):

z boku wtrysku przykrecony jest krokowiec, jak na tej aukcji

http://www.allegro.pl/item194701148_silnik_krokowy_fiat_bravo_brava_cqc_punto_palio.html

on sie wsuwa i wysuwa.

powietrze przechodzi z nad przepusnicy, przez ruchomy zaworek silniczka krokowego i dalej wychodzi juz pod przepusnica. Jest to taki jakby bypass przepustnicy. Tak jest tez w niekrorych Uno.

Za wieksza ilosc benzyny odpowiada pewnie elektomagnes wtrysku,ale jak benzyna przelatuje jesli wyglada ze przepustnica jest zamknieta? Sam juz nie wiem. Myslalem tez ze moze komputer cos zle reguluje zaplon.

Sam juz nie wiem. Tak czy siak przy nadazajacej sie okazji sprawdze szczelnosc wtrysku.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Słuchaj może być jeszcze tak, że trzeba by ustawić ten silniczek krokowy. Ja kiedyś czyściłem wtrysk i przepustnice i również silnik krokowy. Jak go potem założyłem to silnik miał za wysokie wolne obroty. Musiałem jeszcze raz rozkręcić silnik krokowy i przestawić. I było ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Słuchaj może być jeszcze tak, że trzeba by ustawić ten silniczek

> krokowy. Ja kiedyś czyściłem wtrysk i przepustnice i również

> silnik krokowy. Jak go potem założyłem to silnik miał za wysokie

> wolne obroty. Musiałem jeszcze raz rozkręcić silnik krokowy i

> przestawić. I było ok.

> Pozdrawiam

Teraz mam silniczek od Punto i tez sie zacina,ale jak wyjalem oryginalny do czyszczenia i podlaczylem go na zewnatrz zeby zobaczyc czy wogole dziala to mi sie ten krusiec wysunal i wypadl. Udalo sie go wsadzic i silniczek jak zakrecil to go wciagnal.Ale mozliwe ze nie jest we wlasciwej pozycji.

Mysle jednak ze to komp wie ile go wysunac/wsunac az osiagnie rezultat,bo tam raczej nie ma zadnych czyjnikow pozycji wysuniecia.

PS Ale jak go ustawiles? Bo to nie rozbieralny silniczek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w uno mam rozbieralny, także można go na czynniki pirewsze rozłożyć. W środku w całej obudowie jest zwykły silniczek elektryczny i przekładnia ślimakowa. Jak miał za wysokie obroty to po prostu go trochę wkręciłem do środka smile.gif. Nie było to wszystko zbyt fachowe raczej bardzie intuicyjne, na czuja smile.gif, ale zadziałało.

Poza tym gdzieś od kogoś słyszałem, że zawsze w serwisach wymieniają takie rzeczy a po prostu trzeba go ustawić tylko że jest z tym dużo pracy no bo nie zawsze da się od razu dobrze ustawić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.