Skocz do zawartości

Wymiana szczęk hamulcowych + rozpieraków - manual


DZIDA

Rekomendowane odpowiedzi

własnie skończyłem:

dla tych co mają to przed sobą przedstawiam manual:

informuję że poniższa robotę da się wykonać w 1 osobę. ponadto wynalazłem prosty, szybki i skuteczny sposób zakładania szczek i fakerskich sprężynek bez jakichkolwiek specjalistycznych narzędzi oraz bez pomocy 2 osoby.

potrzebne oraz przydatne będą:

nowe rozpieraki (ok.7zł/szt)

nowe szczeki (ok.30 zł/kpl)

klucz do kół,

klucz 12-ka,

podnośnik,

pieniek jakiś albo koziołek (podstawić pod wózek jeżeli ktoś używa seryjnego lewarka biglaugh.gif)

ruski czujnik w miarę dużego kalibru (znaczy spory młotek biglaugh.gif)

siakieś śrubokręty,

coś do wyczyszczenia dupereli z rdzy,

niesmiertelny WD-40,

kask na głowę biglaugh.gif (ja nie miałem i se rozciąłem lekko łuk brwiowy kombinerkami biglaugh.gif)

wspomniane wyżej kombinerki biglaugh.gif

i do roboty:

podnieść wózek, zdjąć koło, koziołek/pieniek pod samochód,

odkręcić szpilkę i śrubkę mocująca bęben do piasty (klucz 12)

jakimś szerokim śrubokrętem i młotkiem, wbijając śrubokręt między bęben a ten "talerz" od tyłu bębna, rozruszać z miejsca bęben

wybić do końca bęben (mój po rozruszaniu zdjąłem rękami)

odłączyć rozpierak od linki ręcznego;

śrubokrętem zdjąć sprezynki obydwie

zdjąć takie blaszki zabezpieczające szczęki i wyjąć od tyłu te bolce

wyjąć szczęki odpowiednio ustawiając piastę (poprzez pokręcanie), wyjąć rozpierak

włożyć rozpierak nowy i 1 nową szczękę tak jak powinna siedzieć.

trzymając drugą szczękę w ręce założyć dolną sprężynkę (to ta grubsza !!!)

następnie założyć druga szczękę z podłączoną sprężynką. ponieważ w tej sytuacji nie da jej się prawidłowo załoćyć to załozyć ją trzeba tak żeby siedziała na tej ośce obrotu a górna część siedziała prawidłowo na cylinderku. pozostanie wcisnąc w mocowanie dolną część tej szczęki

i teraz najważniejsze: naciągnąć dolną część szczęki przy pomocy śrubokręta który należy przełożyć przez otwór w szczece w którym powinien siedzieć ten bolec od blaszki zabezpieczającej, zaczepiając śrubokręt aż za ten tylny "talerz" bębna. w tym czasie druga ręką (z młotkiem) odpowiednio nastawić dolną część szczęki by wskoczyła w swoje miejsce.

jak wskoczy (max. za 3 razem powinno się udać biglaugh.gif) zabezpieczyć obydwie szczeki tymi bolcami ze sprężynkami,

zakładamy jeden koniec górnej spręzynki a drugi koniec zahaczamy cienkim w miarę śrubokrętem i jego czubek wstawiamy w otwór za który ma łapać sprężynka, po czym naciągamy sprężynkę śrubokrętem (odpowiednio go pochylając) - sprężynka sama zsunie się po śrubokręcie na swoje miejsce - dobić ją młotkiem coby na pewno wlazła tam gdzie powinna biglaugh.gif

podłączyć rozpierak do linki ręcznego,

założyć bęben (może być konieczne lekkie ściśnięcie szczęk

wbić bęben lekko młotkiem, pamiętając że otwory na bębnie i pod spodem na piaście musza się zgadzac

złapać bęben 2 śrubkami (tymi co kręcimy je kluczem 12-ką)

docisnąć, założyć koło, opuścić wózek, dokręcić koło

i to tyle... o ile czegoś nie pominąłem

powyższą procedure powtórzyć do 2 koła

PS: nie mam fotek bo kumpel aparat pożyczył biglaugh.gif

mam nadzieję że w miarę jasno opisałem

jak będa pytania to śmiało na priv

PS: 2: mój bilans:

strat w sprzęcie: brak

straty zdrowotne: wspomniany wcześniej lekko rozcięty łuk brwiowy podczas próby siłowego założenia sprężynki dolnej biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.