Skocz do zawartości

Jaki rozmiar gum na firmowe alusy R15 w Xsarze...


gitesik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moja Xsara Coupe ma citroenowskie alusy R15

Zauważyłem że fabryczne gumy (195/55/R15) nie dożyją kolejnego sezonu. Zacząłem się zastanawiać co mogę nowego założyć. Konkretnie chodzi mi wyłącznie o kombinację szerokość / profil na R15. Dodatkowo moje rozważania poszły w kierunku zimówek. Prosiłbym o wypowiedzi jak z tą rozmiarówką jest bez rozważań na temat producentów (własne doświadczenia?). Co wejdzie a co nie wejdzie na firmowe alu R15?

letnie:

205/55 - będą tarły w krańcowych położeniach?

205/50 - zbyt ekstrawaganckie? będą tarły w krańcowych położeniach?

195/55 - obecnie na takich

195/50 - kolega ma w Xsarze Brake i dość ładnie się prowadzą

zimowe:

195/65 - nie za szerokie jak na zimówki?

185/65 - mój typ ale nie jestem pewien czy nie za wysokie będą (tarcie o nadkole)

175/65 - nie za wąskie na tą felgę?

Pozdrawiam / Gites

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Moja Xsara Coupe ma citroenowskie alusy R15

> Zauważyłem że fabryczne gumy (195/55/R15) nie dożyją kolejnego

> sezonu. Zacząłem się zastanawiać co mogę nowego założyć.

> Konkretnie chodzi mi wyłącznie o kombinację szerokość / profil

> na R15. Dodatkowo moje rozważania poszły w kierunku zimówek.

> Prosiłbym o wypowiedzi jak z tą rozmiarówką jest bez rozważań na

> temat producentów (własne doświadczenia?). Co wejdzie a co nie

> wejdzie na firmowe alu R15?

> letnie:

> 205/55 - będą tarły w krańcowych położeniach?

> 205/50 - zbyt ekstrawaganckie? będą tarły w krańcowych położeniach?

205 wchodza i jak masz tylna belke w porzadku to nie beda tarly.

Kwestia jeszcze sensownosci zakladania 205 na felgi fabryczne o szerokosci raptem 6" (kiepsko to wyglada).

> 195/55 - obecnie na takich

> 195/50 - kolega ma w Xsarze Brake i dość ładnie się prowadzą

Ale pewnie ma silnik 1.4?

> zimowe:

> 195/65 - nie za szerokie jak na zimówki?

Za duza srednica!

> 185/65 - mój typ ale nie jestem pewien czy nie za wysokie będą

> (tarcie o nadkole)

j.w.

> 175/65 - nie za wąskie na tą felgę?

Zaloz 185/60R15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia jeszcze sensownosci zakladania 205 na felgi fabryczne o

> szerokosci raptem 6" (kiepsko to wyglada).

Słuszna uwaga... za wąska felga żeby tam ładować 205

> Ale pewnie ma silnik 1.4?

Nie ... tak jak ja ma 2.0 HDI

> Za duza srednica!

Ok, wynika z tego że granicą jest profil 60

> Zaloz 185/60R15.

Zakładając zimówki dąży się do tego żeby zwiększyć nacisk jednostkowy, zatem im mniejsza szerokość tym lepiej (w granicach rozsądku oczywiście). Zatem co powiesz o 175/60/R15 ?

Pozdro / Gites

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuszna uwaga... za wąska felga żeby tam ładować 205

> Nie ... tak jak ja ma 2.0 HDI

> Ok, wynika z tego że granicą jest profil 60

> Zakładając zimówki dąży się do tego żeby zwiększyć nacisk

> jednostkowy, zatem im mniejsza szerokość tym lepiej (w granicach

> rozsądku oczywiście). Zatem co powiesz o 175/60/R15 ?

Po pierwsze sprawdz czy sa opony w takim rozmiarz i jakie. Po drugie opona zimowa przy tej semej szeroksoci co letnia i tak ma wezszy bierznik od letniej. Po trzecie trzeba brac jeszcze pod uwage, ze wezsza opona oznacza gorsza trakcje i na suchym dluzsza droge hamowania. Ostatnia sprawa to homologowany rozmiar opony dla danego auta i ewentulane problemy z ubezpieczycielem w przypadku zastosowania opon w rozmiarze niehomologowanym.

Ja w moich Xsarach jezdzilem na zimowkach 185/60R15 i 195/55R15 i bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze sprawdz czy sa opony w takim rozmiarz i jakie.

No racja... 175/60 jest jakies 4 razy mniej na rynku niz 185/60 wink.gif

> Po drugie

> opona zimowa przy tej semej szeroksoci co letnia i tak ma wezszy

> bierznik od letniej. Po trzecie trzeba brac jeszcze pod uwage,

> ze wezsza opona oznacza gorsza trakcje i na suchym dluzsza droge

> hamowania.

Znów + dla 185/60

> Ostatnia sprawa to homologowany rozmiar opony dla

> danego auta i ewentulane problemy z ubezpieczycielem w przypadku

> zastosowania opon w rozmiarze niehomologowanym.

Gdzie znaleźć tabelkę homologowanych opon do Xsary?

> Ja w moich Xsarach jezdzilem na zimowkach 185/60R15 i 195/55R15 i

> bylo ok.

185/60R15 to chyba najrozsądniejszy wybór dla zimówek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jest lepsze... założyć zimówki na te felgi co mam czy lepiej kupić

> stalówki? Jeśli stalówki to jakie (R14, R15... 6", 6.5")?

Ja kupowalem stalowki w ASO, Micheliny 6Jx15. Byly tansze niz wloskie podrobki. Szkoda alusow na zime (i sciagania i zakladania opon dwa razy w roku co odbija sie na trwalosci i felg i opon) pozatym ciezko wywazyc te alusy bo nie maja otworu centrujacego na wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda alusow na zime

No wiem ale moje są tak dobite że myślę o nowych w następnym sezonie a te zostaną z zimówkami. Tylko ta cena kompleciku alusy + gumy... > 1900 PLN sciana.gif

> pozatym ciezko wywazyc te alusy bo nie maja otworu centrujacego

> na wylot.

Tjaaa... robią to w każdym ASO (bo tylko oni mają do tego patent-maszynę) ale cena to x2 wyważenia "normalnego" koła... To się nazywa polityka zarabiania na usługach screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tjaaa... robią to w każdym ASO (bo tylko oni mają do tego

> patent-maszynę) ale cena to x2 wyważenia "normalnego" koła... To

> się nazywa polityka zarabiania na usługach

Na szczescie nie tylko w ASO wywazaja takie kola. Tylko trzeba poszukac porzadnego warsztatu oponiarskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak prawde mowiac to najlepiej mi sie jezdzilo na porzadnych

> zimowkach 195/55R15H.

Wiesz co... u mnie taki profil niestety nie przejdzie. Czesto-gesto jezdze na swiezym kopnym sniegu. Po pierwsze drogowcy nie zdaza odsniezyc, po drugie nie chcialbym sie gdzies zawiesic podczas wypadu weekendowego na polnoc.

W swoim poprzednim bolidzie mialem zimowki o profilu 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co... u mnie taki profil niestety nie przejdzie. Czesto-gesto

> jezdze na swiezym kopnym sniegu. Po pierwsze drogowcy nie zdaza

> odsniezyc, po drugie nie chcialbym sie gdzies zawiesic podczas

> wypadu weekendowego na polnoc.

> W swoim poprzednim bolidzie mialem zimowki o profilu 70.

Profil, profilem ale tu chodzi o srednice kola. Zmniejszajac szerokosc opony i zwiekszajac profil prawie nie zwiekszasz srednicy. Srednica opony 185/60R15 jest tylko 7 mm wieksza niz w 195/55R15 (czyli jakby nie uwzgledniac ugiecia opony zwiaznaego z masa auta to bedziesz mial wyzej o 3 mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmniejszajac

> szerokosc opony i zwiekszajac profil prawie nie zwiekszasz

> srednicy.

To jest dla mnie jasne, ale miałem na myśli to że zakładając zimówki:

1. Zmniejszam powierzchnię styczną do podłoża (przez zmniejszenie szerokości opony)

2. Podnoszę ciut auto (przez zdecydowane zwiększenie profilu np. z 55 na 70)

Fakt że można dyskutować i przeliczać ile to się nam auto dokładnie podniesie i czy to ma głębszy sens. Ja widzę w tym sens więc tak robię 270751858-jezyk.gif

Gites

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.