Skocz do zawartości

Focus jakie blachy?


miro_sax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się do kupna samochodu i być może bedzie to Ford Focus. W związku z tym mam takie pytania:

1 Czy focusy mają cynkowane blachy jeśli tak to czy wszystkie czy od któregoś roku ??

2 Jaki silnik polecacie ?

3 Na co zwrócić uwagę przy zakupie (elementy które najczęściej się psują.

Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przymierzam się do kupna samochodu i być może bedzie to Ford Focus. W

> związku z tym mam takie pytania:

> 1 Czy focusy mają cynkowane blachy jeśli tak to czy wszystkie czy od

> któregoś roku ??

> 2 Jaki silnik polecacie ?

> 3 Na co zwrócić uwagę przy zakupie (elementy które najczęściej się

> psują.

> Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.

ocynk pewnie jest ale leci to bardzo szybko(po 2 latach dziura pod drzwiami rdza na dole klap i maski przedniej)

silnika którego nie polecam to TDCI bo się psuje...

reszta jest oki 1.6 chyba najrozsądniejszy albo TDDI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ocynk pewnie jest ale leci to bardzo szybko(po 2 latach dziura pod

> drzwiami rdza na dole klap i maski przedniej)

> silnika którego nie polecam to TDCI bo się psuje...

> reszta jest oki 1.6 chyba najrozsądniejszy albo TDDI...

Fiat tez sie psuje a ludzie tym jezdza.

Nie jest tak zle a TDCi w mojej opinii naprawde fajny silniczek i radzi sobie z autkiem calkiem spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat tez sie psuje a ludzie tym jezdza.

ale nie dizel wink.gif

> Nie jest tak zle a TDCi w mojej opinii naprawde fajny silniczek i

> radzi sobie z autkiem calkiem spokojnie.

tak jak Ci pisałem w innym watku radi sobie bardzo fajnie ale się psuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie dizel

> tak jak Ci pisałem w innym watku radi sobie bardzo fajnie ale się

> psuje...

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279391054&an=0&page=0#Post279391054

Nawet diesel fiata potrafi stanac w czasie normalnej jazdy. Zdarza sie i diesle fiata tez sie psuja zlosnik.gif

Wiec prosze Cie zrobilem Foka ladnych kilka tysiecy kilometrow auto sluzbowe dobijane przez roznych kierowcow i uwazam ze znosi dzielnie to katowanie.

Nawet Diesel toyoty nie wytrzymal jazdy autostradowej z predkoscia troszke wyzsza niz podaje producent. Auto zgaslo na autostradzie. Pelna konsternacja telefon do serwisu kazano dac odsapnac i sprobowac uruchomic za 15 minut nie wiem co to bylo ale odpalil i pojechalismy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279391054&an=0&page=0#Post279391054

> Nawet diesel fiata potrafi stanac w czasie normalnej jazdy. Zdarza

> sie i diesle fiata tez sie psuja

> Wiec prosze Cie zrobilem Foka ladnych kilka tysiecy kilometrow auto

> sluzbowe dobijane przez roznych kierowcow i uwazam ze znosi

> dzielnie to katowanie.

> Nawet Diesel toyoty nie wytrzymal jazdy autostradowej z predkoscia

> troszke wyzsza niz podaje producent. Auto zgaslo na

> autostradzie. Pelna konsternacja telefon do serwisu kazano dac

> odsapnac i sprobowac uruchomic za 15 minut nie wiem co to bylo

> ale odpalil i pojechalismy dalej.

dziwisz się???przeca to stillo...najbardziej nieudany model fiata...padaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwisz się???przeca to stillo...najbardziej nieudany model

> fiata...padaka.

Napisales ze diesle Fiata sie nie psuja. NIe pisze tu o starje konstrukcji tak jak niesmiertelny TDDi w fordzie ale nowszej konstrukcji.

Mnostwo elektroniki ma sie co popsuc taka prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisales ze diesle Fiata sie nie psuja

a Ty żeś odrazu do stillo poleciał zlosnik.gif

najsłabsze ogniwo zlosnik.gifnieudane auto...

. NIe pisze tu o starje

> konstrukcji tak jak niesmiertelny TDDi w fordzie ale nowszej

> konstrukcji.

> Mnostwo elektroniki ma sie co popsuc taka prawda.

ale inne dizle się tak nie psuja...

JTD w bravie psuje się b.rzadko i to zazwyczaj przez zaniedbania właścicieli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Ty żeś odrazu do stillo poleciał

> najsłabsze ogniwo nieudane auto...

> . NIe pisze tu o starje

> ale inne dizle się tak nie psuja...

> JTD w bravie psuje się b.rzadko i to zazwyczaj przez zaniedbania

> właścicieli...

A czym sie rozni ten silnik od tego w Stilo?? Skoro w Stilo sie psuje a w Bravo nie?

Niestety teraz nawet Vw potrafi zastrajkowac skonczyla sie juz doba niezniszczalnych TDI coraz wiecej czujnikow [bip] ktore moga sie popsuc.

Uwazam ze Focus jest dobrym autem ktory w rankingach niezawodnosci wypada niezle. Co do blach to fakt Focus faktycznie nie wypada najlepiej. Ale skoro jest gwarancja na blache to czym sie martwic.

Reszta to troszke delikatne zawieszenie i ja nie moge narzekac.

Auto sluzbowe to Focus 1.8TDCi w wersji GHIA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czym sie rozni ten silnik od tego w Stilo?? Skoro w Stilo sie psuje(ogólnie to wyczaiłes raczej przypadke który może się zdarzyć raz na jakiś czas)

> a w Bravo nie?

widac się różni...

osprzętem zapewne...

> Niestety teraz nawet Vw potrafi zastrajkowac skonczyla sie juz doba

> niezniszczalnych TDI coraz wiecej czujnikow [bip] ktore moga sie

> popsuc.

no jazda z pompowtryskiwaczami z epoki brązu to dopiero przeżycie grinser006.gif

> Uwazam ze Focus jest dobrym autem ktory w rankingach niezawodnosci

> wypada niezle.

taaa ale nie TDCI...

Co do blach to fakt Focus faktycznie nie wypada

> najlepiej. Ale skoro jest gwarancja na blache to czym sie

> martwic.

jak się skończy to jej ni ma...

> Reszta to troszke delikatne zawieszenie i ja nie moge narzekac.

mnie się podoba,jak na nasze drogi fajnie się prowadzi...

> Auto sluzbowe to Focus 1.8TDCi w wersji GHIA .

to Ci dali padakę wink.gif

dalej nic nie rozumiesz....

dłuzej pojeździ bez awari JTD niż TDCI...

każde auto może się zepsuć ale nie tak często jak TDCI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widac się różni...

> osprzętem zapewne...

> no jazda z pompowtryskiwaczami z epoki brązu to dopiero przeżycie

> taaa ale nie TDCI...

> Co do blach to fakt Focus faktycznie nie wypada

> jak się skończy to jej ni ma...

> mnie się podoba,jak na nasze drogi fajnie się prowadzi...

> to Ci dali padakę

> dalej nic nie rozumiesz....

> dłuzej pojeździ bez awari JTD niż TDCI...

> każde auto może się zepsuć ale nie tak często jak TDCI...

Ale Ty nierozumiesz ze jest u nas kilka TDCi sluzbowych i sie nie psuja. Czy to tak ciezko zrozumiec dlatego nie wiem dlaczego uwazasz ze jest on tak bardzo awaryjny.

Napoczatku byly problemy z opilkami metalu z pompy niszczacymi wtryski. Ale po 2004 problem usunieto. A Focusy nasze juz koncowke leasingu maja i zostana zmienione na nowe.

Dlatego nie wiem co slyszales od jakiego mechanika ja tylko opisuje to co widze i czym jezdze.

Co do fiata dalem tylko przyklad nie wypowiadam sie na ten temat bo z fiatow to malucha jezdzielm bo mialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ty nierozumiesz ze jest u nas kilka TDCi sluzbowych i sie nie

> psuja. Czy to tak ciezko zrozumiec dlatego nie wiem dlaczego

> uwazasz ze jest on tak bardzo awaryjny.

> Napoczatku byly problemy z opilkami metalu z pompy niszczacymi

> wtryski. Ale po 2004 problem usunieto. A Focusy nasze juz

> koncowke leasingu maja i zostana zmienione na nowe.

> Dlatego nie wiem co slyszales od jakiego mechanika ja tylko opisuje

> to co widze i czym jezdze.

> Co do fiata dalem tylko przyklad nie wypowiadam sie na ten temat bo z

> fiatow to malucha jezdzielm bo mialem.

dobra dajmy temu spokój...

trafiły się wam cud egzemplarze i tyle grinser006.gif

pisałem w innym watku że znajomy ma dwa mondeo TDCI i ciężko z nimi...

znajomy taty ma fokę w TDCI i tez nie jest zadowolony...

natomiast wszyscy chwala 1.6 16v w foce ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ty nierozumiesz ze jest u nas kilka TDCi sluzbowych i sie nie

> psuja. Czy to tak ciezko zrozumiec dlatego nie wiem dlaczego

> uwazasz ze jest on tak bardzo awaryjny.

> Napoczatku byly problemy z opilkami metalu z pompy niszczacymi

> wtryski. Ale po 2004 problem usunieto. A Focusy nasze juz

> koncowke leasingu maja i zostana zmienione na nowe.

> Dlatego nie wiem co slyszales od jakiego mechanika ja tylko opisuje

> to co widze i czym jezdze.

> Co do fiata dalem tylko przyklad nie wypowiadam sie na ten temat bo z

> fiatow to malucha jezdzielm bo mialem.

Kolego, może auta firmowe tak mają, że jadą tylko w chwili kiedy się daje ostro do pieca, ale wejdź na forum FKP to może otrzeźwiejesz. Jednostka TDCi w Fordzie to najbardziej awaryjny diesel jaki się pojawił w Focusie. Ogólnie Ford ma swoje bolączki w postaci blachy, w TDDi wykryto wadę fabryczną w postaci przepełnienia się buforu w sterowniku pompy wtryskowej, co owocowało unfallem oraz przygotowaniem ok. 3,5 tyś zł na naprawę. I co z tego, że jest to wada fabryczna, skoro dotyczy aut tylko systematycznie serwisowanych w ASO ?!

A i jeszcze jedno- gwarancja na blachę. Wystarczy nie pojechać raz na przegląd, bądź mieć wgnieciony zderzak a w ASO stwierdzą, że gwarancji już nie ma. I w tych serwisach rzeczywiście siedzą cwaniaki. Klej do podszybia (siakaś guma na tasiemce)- 70 zł za metr.. A potrzeba 1,70 m. Olej 10w40 Fordowski na allegro 65 zł ,a w Germazie 142.

Zadowolony użytkownik Focusa 1.8TDDi- Pozdro

PS. Moja Foka dogania 100kkm i jak narazie bezawaryjnie, ale jak czytam wypowiedzi innych właścicieli i koszta związane z serwisem to myslę o sprzedaży.... Pozatym auto garażowane, ma 6 lat, a drzwi już ruda ostro wcina od spodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, może auta firmowe tak mają, że jadą tylko w chwili kiedy się

> daje ostro do pieca, ale wejdź na forum FKP to może

> otrzeźwiejesz. Jednostka TDCi w Fordzie to najbardziej awaryjny

> diesel jaki się pojawił w Focusie. Ogólnie Ford ma swoje

> bolączki w postaci blachy, w TDDi wykryto wadę fabryczną w

> postaci przepełnienia się buforu w sterowniku pompy wtryskowej,

> co owocowało unfallem oraz przygotowaniem ok. 3,5 tyś zł na

> naprawę. I co z tego, że jest to wada fabryczna, skoro dotyczy

> aut tylko systematycznie serwisowanych w ASO ?!

> A i jeszcze jedno- gwarancja na blachę. Wystarczy nie pojechać raz na

> przegląd, bądź mieć wgnieciony zderzak a w ASO stwierdzą, że

> gwarancji już nie ma. I w tych serwisach rzeczywiście siedzą

> cwaniaki. Klej do podszybia (siakaś guma na tasiemce)- 70 zł za

> metr.. A potrzeba 1,70 m. Olej 10w40 Fordowski na allegro 65 zł

> ,a w Germazie 142.

> Zadowolony użytkownik Focusa 1.8TDDi- Pozdro

> PS. Moja Foka dogania 100kkm i jak narazie bezawaryjnie, ale jak

> czytam wypowiedzi innych właścicieli i koszta związane z

> serwisem to myslę o sprzedaży.... Pozatym auto garażowane, ma 6

> lat, a drzwi już ruda ostro wcina od spodu

claps.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisalem tylko moje wrazenia jako uzytkownika tego samochodu auto ma 3 lata i nalatane mocno kilometrow nikt go nie oszczedza a daje rade. I szczerze sam bym zakupil sobie cos takiego ale jednak wole szybkie benzyny.

Co do rudej to nie wiem jeszcze chyba na nia za wczesnie.

Sorrki odpowiedzialem na ostatniego posta nie mam nic do kolegi Quli grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja opisalem tylko moje wrazenia jako uzytkownika tego samochodu auto

> ma 3 lata i nalatane mocno kilometrow nikt go nie oszczedza a

> daje rade. I szczerze sam bym zakupil sobie cos takiego ale

> jednak wole szybkie benzyny.

> Co do rudej to nie wiem jeszcze chyba na nia za wczesnie.

no nie ja to tym razem napisałem a odpowiedziałeś na mojego posta grinser006.gif

jak tylko przklasnąłem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra dajmy temu spokój...

> trafiły się wam cud egzemplarze i tyle

> pisałem w innym watku że znajomy ma dwa mondeo TDCI i ciężko z

> nimi...

> znajomy taty ma fokę w TDCI i tez nie jest zadowolony...

> natomiast wszyscy chwala 1.6 16v w foce

Miałem się nie wtrącać ale dorzucę dwa słowa, jako kolejny posiadacz cud-egzemplarza - Focusa 1.8 TdCi 100 KM mam od 4 lat, przez ten czas pokonałem dystans około 107 kkm (spora cześć po W-wie, m.in. po najbardziej dziurawym fragmencie Puławskiej), z czego ostatnie 20 kkm z okładem po chiptuningu.

Dodam jeszcze, że silnika nigdy nie oszczędzałem, dlatego też czytając posty z opiniami o TdCi na przeróżnych forach byłem niemal pewien, że zanim przekroczę magiczne 100 kkm coś się "wysypie". Jakoś się nie wysypało i nie widać, żeby miało się tak stać... jedyne co potrafi mnie tak naprawdę wkurzyć w tym samochodzie to zdecydowanie zbyt często przepalające się żarówki.

Dlatego też trochę dziwią mnie wypowiedzi dotyczące Focusowego TdCi, w których jako coś oczywistego i niezaprzeczalnego stawia się tezę, że jest to silnik wyjątkowo awaryjny. Czyżbym był posiadaczem auta ze złotej edycji? wink.gif

I tak na sam koniec tego przydługiego wywodu - dokładnie tę samą historię przerabiałem z wcześniej posiadanym Escortem: czego to się o nim nie nasłuchałem/naczytałem... I przez całe wspólnie przejechane 90 kkm jak na złość się skurczybyk nie chciał zepsuć. grinser006.gif

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem się nie wtrącać ale dorzucę dwa słowa, jako kolejny posiadacz

> cud-egzemplarza - Focusa 1.8 TdCi 100 KM mam od 4 lat, przez ten

> czas pokonałem dystans około 107 kkm (spora cześć po W-wie,

> m.in. po najbardziej dziurawym fragmencie Puławskiej), z czego

> ostatnie 20 kkm z okładem po chiptuningu.

> Dodam jeszcze, że silnika nigdy nie oszczędzałem, dlatego też

> czytając posty z opiniami o TdCi na przeróżnych forach byłem

> niemal pewien, że zanim przekroczę magiczne 100 kkm coś się

> "wysypie". Jakoś się nie wysypało i nie widać, żeby miało się

> tak stać... jedyne co potrafi mnie tak naprawdę wkurzyć w tym

> samochodzie to zdecydowanie zbyt często przepalające się

> żarówki.

> Dlatego też trochę dziwią mnie wypowiedzi dotyczące Focusowego TdCi,

> w których jako coś oczywistego i niezaprzeczalnego stawia się

> tezę, że jest to silnik wyjątkowo awaryjny. Czyżbym był

> posiadaczem auta ze złotej edycji?

> I tak na sam koniec tego przydługiego wywodu - dokładnie tę samą

> historię przerabiałem z wcześniej posiadanym Escortem: czego to

> się o nim nie nasłuchałem/naczytałem... I przez całe wspólnie

> przejechane 90 kkm jak na złość się skurczybyk nie chciał

> zepsuć.

> Pozdrawiam

trafiłeś na dobry egzemlarz ok.gif

widzisz jedno co muszę powiedzieć to dużo zależy od stylu jazdy autem.

zwłaszcza dizla nie wolno aż tak oszczędzać,trzeba czasami ostro przedmuchać,ropa w naszym kraju nie jest niestety dobrej jakości.

wielu pisze że nie deptają jak jadą to nie przekraczają iluś tam obrotów, nigdy nie wyszły na czerwoną skalę itp.-w moim przekonaniu nie jest to wcale dobre.duszenie dizla na niskich obrotach bo jest elastyczny wcale nie jest dobre!

jednye o czym trzeba pamiętać to nie deptac jak zimny i nie gasić od razu po ostrej jeździe.

tak czy inaczej dobrze jeździsz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.