Skocz do zawartości

Hamulce w 145


Zibi122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem sobie z alfy 145 serwo wraz z pompa hamulcową i będa ją montował w Uno.

Mam pytanie czy w 145 dobrze działa serwo ??

W porównaniu do Uno to jest ze 2,5 wieksze wiec pewnie zadziała.

Dla osób którą moga mieć wątpliwości po co:

- Uno Turbo 1,3 T z Garettem T25 i ponad 1 bar doładowania daje około 150 km a moze i wiecej da zeby.GIF

- hamulce z przodu to tarcze i zaciski 257 mm z Palio wentylowane a tył 227 mm z UT oryginalne.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Kupiłem sobie z alfy 145 serwo wraz z pompa hamulcową i będa ją

> montował w Uno.

> Mam pytanie czy w 145 dobrze działa serwo ??

> W porównaniu do Uno to jest ze 2,5 wieksze wiec pewnie zadziała.

> Dla osób którą moga mieć wątpliwości po co:

> - Uno Turbo 1,3 T z Garettem T25 i ponad 1 bar doładowania daje około

> 150 km a moze i wiecej da

> - hamulce z przodu to tarcze i zaciski 257 mm z Palio wentylowane a

> tył 227 mm z UT oryginalne.

> Dzieki

Witam.

Powinno działać o wiele lepiej, ale co do zacisków to polecam od Marei, o wiele lepsze.

A znasz tego kolesia co ma 1.6 z BBM ??

Pozdro. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hamulce w 145 to kibel

A możesz coś więcej zlosnik.gif?

Byłem miesiąc temu na przeglądzie to hamowanie przedniej osi było coś kolo 4 kN (chyba to się w kN liczy?), a tylniej koło 3 - więc chyba nie aż taki kibel (w UNO było to odpowiednio 2,4 i 2,0).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Powinno działać o wiele lepiej, ale co do zacisków to polecam od

> Marei, o wiele lepsze.

> A znasz tego kolesia co ma 1.6 z BBM ??

> Pozdro.

Ale z tego co wiem to zaciski nie podejdą. Te od Palio razem z jarzmami poprostu się przekreca i już a pewnie z M trzeba by coś dorabiać.

Znam. Puzonek a co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już pisałem, że myślenie nie jest Twoją najlepsza stroną .

> A co do tego UNO 1.6 to tylko tak pytam, bo ciekawi mnie to jak to

> jeździ ?

> Pozdrawiam.

wg Gtecha 8,2 i 16.2

Szafe zamyka bez wiekszych problemów. (na liczniku 180 km/h)

Mozna się już z furkami 2.0 ganiać i nie jednego kierowcę Golfa czy BMW zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hamulce w 145 to kibel

U mnie byl kibel dopóki nie wymienilem na nowy korektor sily hamowanie

2 lata sie meczylem z hamulcami i ciagle ich nie bylo

dopiero jak kupilme w serwisie nowy korektor to zaczalem je miec i byly dobre-ale nie rewelacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko tyle, ze 145 ma kiepskie hamulce. i nawet kombinacje alpejskie

> typu turbogroove + redstuff + przewody w stalowym oplocie gówno

> dają, bo wtedy to hamuje co najwyzej poprawnie.

> W serii to kibel i tyle.

Zależy o jakiej serii piszemy, bo jeśli weźmiesz pod uwagę Boxera to faktycznie lipa, ale porównując TSa, lub jeszcze lepiej QV (jeśli wiesz co to jest) to są spoko.

Biorąc pod uwagę, że kolega robi hample w UNO, to zawsze bedzie dużo lepiej.

PS. Uważaj co i do kogo piszesz KOLEGO bo już raz sie oszukałeś.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy o jakiej serii piszemy, bo jeśli weźmiesz pod uwagę Boxera to

> faktycznie lipa, ale porównując TSa,

objasnij "miszczu" róznice między zaciskami hamulcowymi w TS i w Bx i wpływ tychże na uzyskiwane opóźnienia. Powiedzmy na przykladzie 1,6 ts vs 1,7 QV.

> lub jeszcze lepiej QV

> (jeśli wiesz co to jest)

O jaaaaa.....a co to? hahaha.gif

> PS. Uważaj co i do kogo piszesz KOLEGO bo już raz sie oszukałeś.

Bynajmniej. I nie mow mi, żebym uważał hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> objasnij "miszczu" róznice między zaciskami hamulcowymi w TS i w Bx i

> wpływ tychże na uzyskiwane opóźnienia. Powiedzmy na przykladzie

> 1,6 ts vs 1,7 QV.

> O jaaaaa.....a co to?

> Bynajmniej. I nie mow mi, żebym uważał

2.0 16V ma inne hamulce niż 1.6 16V.

Ale dla takich kolesi, dla których tapczan z gwiazdą na masce to super fura i tak się to nie liczy.

Najgorsze jest to, że teraz prawdziwe sportowe auta, jakimi są Alfa Romeo kupują ludzie, którzy nie posiadają ani odrobiny kultury technicznej, a jedynym kryterium do opisu samochodu jest jego usterkowość, bo przecież frajda z jazdy i inne dodatnie aspekty auta sie nie liczą.

Tak naprawdę to nie ma sensu ciągnąć dalej dyskusji na ten temat, szkoda czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 16V ma inne hamulce niż 1.6 16V.

ale zaraz zaraz, nie odchodź od tematu. Pisałeś o różnicach między TSem a bokserem. Więc proszę, objaśnij mi je kładąc w szczególności nacisk, jak te "róznice" przekładają się na skuteczność hamowania.

różnica między 1,6 TS a 2.0 TS jest oczywista - polega głównie na większej srednicy tarczy (bodajże 257mm vs 284), bo różnice w zacisku są już mało istotne.

No i miałeś wyjaśnić co to jest QV zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsza to taka, ze boxer nie ma wentylowanych tarcz

Oooo patrz. W takim razie widac mój bokser, i kilka innych bokserów które znałem były fabrycznie zepsute hahaha.gif

> Druga to, że ma mniejsze klocki niż TS

noo zdecydowanie hahaha.gif

> A trzecia to to , że zaciski mają bardzo duże znaczenie, ja tego w

> przeciwieństwie do Ciebie nie czytałem w katalogach i

> prospektach, tylko własnoręcznie zmieniałem w celu porównania w

> praktyce.

No tak, właśnie widze.... hahaha.gif

>Nie piszę tego co mi sie wydaje tylko to co wiem,

O kurcze. To w takim razie chyba nic nie powinieneś pisać ok.gif

> A prawdziwa 145 QV = 2.0 16V i o taką mi chodziło.

no ale miałeś wytlumaczyc co to jest QV zlosnik.gif Przy okazji jeszcze jeśli możesz to wytlumacz mi różnice, między 145 QV z błękitną koniczynką a taką z koniczynką "standartową". Napewno wiesz to ze swojego doświadczenia a nie z prospektów... hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko tyle, ze 145 ma kiepskie hamulce. i nawet kombinacje alpejskie

> typu turbogroove + redstuff + przewody w stalowym oplocie gówno

> dają, bo wtedy to hamuje co najwyzej poprawnie.

> W serii to kibel i tyle.

A nie było przypadkiem różnych hamulców w zależności od silnika? Zdaje mi się, że 1.7 miało już wentylowane tarcze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mowie o 1,7 wlasnie

No to hamulce same w sobie nie powinny być złe. Dużą winę ponosi bardzo duża jak na tę klasę samochodu, masa auta crazy.gif

Tak czy inaczej taka pompa w leciutkim uno powinna być dość skuteczna ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to hamulce same w sobie nie powinny być złe.

257mm przy tej masie i stosunkowo niewielkim ciśnieniu ktore potrafi wytworzyc pompa powoduje mega tragedię

>Dużą winę ponosi

> bardzo duża jak na tę klasę samochodu, masa auta

masą 145 nie odbiega od współczesnych mu kompaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 257mm przy tej masie i stosunkowo niewielkim ciśnieniu ktore potrafi

> wytworzyc pompa powoduje mega tragedię

Pompy wytwarzają takie samo ciśnienie idea.gif. To serwo ma wielkie znaczenie dla faktu jak łatwo to ciśnienie powstanie wink.gif

> masą 145 nie odbiega od współczesnych mu kompaktów.

Więc mamy samochód sprzed 15 lat o masie współczesnych 270751858-jezyk.gif Mam wrażenie, jakby ktoś projektował układ hamulcowy patrząc na wielkość samochodu a nie na jego masę icon_rolleyes.gif

Zibi pytał czy taka pompa z serwem będzie lepsza od seryjnej z uno. Ja właśnie bezpośrednio z uno wsiadłem do 145 i nie odczułem gorszych hamulców. Pomimo masy 145-ki większej o ok. połowę od uno nadal miałem pewny pedał pod stopą.

Nie twierdzę, że nie masz racji bo hamulce w 145 są słabe. Ale te przeciętne hamulce z Alfy powinny być już bardzo dobre w malutkim i lekkim uniaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompy wytwarzają takie samo ciśnienie . To serwo ma wielkie znaczenie

> dla faktu jak łatwo to ciśnienie powstanie

pompy wytwarzają różne ciśnienia. Oczywiscie to nie jedyny czynnik, dla ktorego jedno auto hamuje lepiej a inne gorzej, ale akurat w 145 cisnieni (nie pamietam teraz jaka to dokladnie wartosc) jest stosunkowo niskie, i np niższe od tego, ktore daje pompa w 147.

> Więc mamy samochód sprzed 15 lat o masie współczesnych

Napisałem "współczesnych MU". A nie współczesnych zlosnik.gif

Astry i Golfy z tamtego okresu nie były jakoś wyraźnie lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pompy wytwarzają różne ciśnienia. Oczywiscie to nie jedyny czynnik,

> dla ktorego jedno auto hamuje lepiej a inne gorzej, ale akurat w

> 145 cisnieni (nie pamietam teraz jaka to dokladnie wartosc) jest

> stosunkowo niskie, i np niższe od tego, ktore daje pompa w 147.

Finalnie wartość ciśnienia przestaje odgrywać rolę w momencie włączenia się ABS. Wystarczyłoby pewnie dać troszkę większe serwo, tarcze, klocki i już mogłoby nie być problemu

> Napisałem "współczesnych MU". A nie współczesnych

> Astry i Golfy z tamtego okresu nie były jakoś wyraźnie lżejsze.

Według tego co wyszukałem- Alfa cięższa o jakieś 20%

Dlaczego nie lubisz Alf? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I pomimo, ze są takie jakie są wciąż je kupujesz, bo lubisz takie

> ...........

lubie, co nie znaczy, że mam piać nad nimi z zachwytu.

> Coś tu jest nie chalo

chalo? a co na to słownik ortograficzny? zlosnik.gif

PS - dalej czekam na odpowiedź w kwestii QV cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po takim czasie dochodzi się do stanu, że wszystkie ich wady

> przestają cię wkurzać i zaczynają bawić

No właśnie, i o to chodzi ! waytogo.gif

A co do QV, to chodziło mi o zieloną zlosnik.gif, a porównanie hampli z boxera i TSa o konkretne pojemności, czyli 1.4 i 1.4, 1.6 i 1.6 itd.

A wiec w tej kwestii przyznasz chyba, że TS wypada lepiej.

Co do wypowiedzi "skasowanej", to trochę pub2.gifboozing.gif i tak wyszło.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.