Skocz do zawartości

Focus 1.6 czy 1.8 benzyna


klo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. zamierzam kupić Forda Focusa z benzynowym silnikiem, myslałem o 1.6 ale ostatnio usłyszałem że 1.8 ma lepsze osiągi, a spalenie jest takie samo jak w 1.6 spineyes.gif

Prawda to smile.gif ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. zamierzam kupić Forda Focusa z benzynowym silnikiem, myslałem

> o 1.6 ale ostatnio usłyszałem że 1.8 ma lepsze osiągi, a

> spalenie jest takie samo jak w 1.6

> Prawda to ?

Jak kupowalem swoja foke, 1.8 czy 1.6 cena byla ta sama. Wzialem 1.8 i nie zaluje, a nawet zaluje, ze nie wzialem 2.0 biglaugh.gif

Co do spalania - srednia z 48k km wychodzi mi 8.36l/100km

Popatrzylem jeszcze w tabelki - trasa spalanie 7.0-9.2l/100km - w Polsce jechalismy nad morze i nazad, wiekszosc za TIRami jadacymi 90-100km/h, czasem pogonione - spalanie na poziomie 7.2l. Autostrada kapelusz mode (100-110km/h) wychodzi wlasnie okolo 7.0l, predkosci 140-170km/h to juz 8.0-8.5l, predkosci wyzsze czasem lacznie z maksymalnymi (2 osoby na pokladzie plus pelny ladunek) to juz 9 litrow w gore - niestety wtedy jest wir w baku biglaugh.gif. Swoja foka sprawdzilem tez maksymalna predkosc na GPS - 202km/h rzeczywiste (licznikowe jakies 218km/h). Do 180-190km/h licznikowych dosc zwawe auto, pozniej troszke gorzej. Trzeba pamietac, ze 4 i 5 to nadbiegi - 5 kuleje przy wiekszych gorkach.

W miescie roznie, jak sie cisnie, ale wiecej jak 9.3l/100km raczej nie mialem - aczkolwiek ja jezdze stylem mieszanym - rano gonitwa do roboty, do domu spokojniej. Autko siedzi na 205R16 co tez moze sie w jakis sposob dokladac do maksymalnego spalania.

Idzie sie juz tym czasem poganiac, ale bez przesady - jak mowilem, do 3 biegu auto jedzie. Na pierwszym biegu jest 60km/h, co w miescie pozwala wyrwac dosc sprawnie ze skrzyzowania. Silnik ladnie sie kreci do prawie 7000 rpm - na 3 biegu zdaje sie ladnie mozna sie wkrecic do ponad 140km/h, wiec jak trzeba przy wyprzedzaniu TIRa np mozna ladnie sie zebrac wlasnie na trojeczce od 80-120km/h. Czworeczka niestety juz taka switna nie jest wink.gif

Ogolnie autko fajne, ma swoje wady (blacharka - poszukaj na forum). W mojej fce od nowsci polecial przelacznik wycieraczek i waz plynu chlodzenia zaczal przepuszczac ostatnio nad sprezarka klimy - wymieniony na gwarancji.

Rano troszke silnik klekocze, po rozgrzaniu jest OK, chociaz ja slysze zawory przy obrotach nizszych niz 2000rpm. Skrzynia jak skrzynia - precyzyjna, ale w dupe troszke tak ciezko lewarek pracuje. Przy "sciganiu" niestety szybka zmiana biegow to zgrzyty, ale mozna sie przyzwyczaic i nauczyc skrzynki. Moim skromnym zdaniem nie nagorsza, ale np. moim idealem jest praca skrzynki z passata diesela modelu z lat 2001. Niektorzy mowia, ze pracuje jak w Transicie i cos w tym jest. Niestety skrzynka ta sama jest w 1.6 wiec tu nic nie da zmiana na nizszy silnik. Inny model skrzyni jes w 2.0 ale podobno tamta tez pozostawia wiele do zyczenia.

Ogolnie silnik 1.8 to mniej rozwiercona jednostka 2.0, z wieloma elementami z 2.0 (jak np. sprzeglo), co wg mnie zostawia duzy zapas bezpieczenstwa na te elementy - np. wspomniane sprzeglo z racji, ze pracuje 2.0 i przenosi wieksze momenty, w 1.8 jest hmmmm, z zapasem "mocy" biglaugh.gif

Dalej - zawias - mam wersje Trend ( u mnie sie to inacze nazywa), wiec zawias lekko nizszy (zdaje sie. ze ten sam co w wersji ST 170KM i jest to 15mm - ale tu reki nie dam sobie uciac). Wspomaganie pracuje doskonale, na parkingu troszke za slabe, ale dzieki temu przy wiekszych predkosciach jest super. Przy mocniejszym wietrze moja brava przy 120km/h zaczyna myszkowac po drodze - foka robie spokojnie 160km/h i auto nic nie kombinuje.

Dodatkowo zakrety, i sztwynosc jak na cywilne auto uwazam super (bez przesady oczywiscie) - dla wielu aut do tej pory focusa zawieszenie jest niedoscignionym idealem - niestety wielowahacz z tylu kosztuje - tuleje i inne elementy pracujace potrafia sie w polskich warunkach szybko zuzywac. Dodatkowo czasem opony zabkuja, ale to podobno cecha normalna w wielowahaczu...

Wersja 1.8 ma juz w standardzie (przynajmniej na brytyjskim rynku) z tylu hamulce tarczowe, i musze stwierdzic, ze w polaczaniu z 205 auto potrafi hamowac bardzoooooooooo skutecznie - ABS nie jest zbyt upierdliwy i zwlaszcza na tutejszych drogach zadko sie wlacza zeby.GIF.

Lo matko, troche tego wyszlo, ale mam nadzieje, ze sie przyda - ogolnie jak stac Cie na zakup i ubezpieczenie 1.8 bierz wlasnie 1.8 albo 2.0. Niestety o ile 1.8 zuzywa podobne ilosci paliwa. Dodatkowo tutaj masz duzooo info o focusie i jego odmianach. Aha, model Zetec to odpowiednik polskiego Trenda.

Aha, sprawdzilem - zawias w Trendzie polskim, jest taki sam jak w ST (nie mylic z RSem serduszka.gif), i jak lubisz troszke twardzszy zwias, to szykaj Trenda - swoj zawias kilkukrotnie sprawdzalem w Polsce i daje rade. W porownaniu z Honda Sport (ten sam zawias co w TypeR) jest w foce miodzio. Ogolnie warto brac Trenda, bo ma lepszy zawias, profilowane na "kubelkowe" siedzenia, halogeny p.mgielne, radio 6000 w standardzie ok.gif

No i oczywiscie szukac jedynie slusznej wersji w trzech drzwiach zeby.GIF

279994886-Picture013.jpg

post-42021-1435248917866_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. zamierzam kupić Forda Focusa z benzynowym silnikiem, myslałem

> o 1.6 ale ostatnio usłyszałem że 1.8 ma lepsze osiągi, a

> spalenie jest takie samo jak w 1.6

> Prawda to ?

> Pozdrawiam.

Napewno 1.8 spala troszke wiecej paliwa ale rekompensuje to lepszymi osiagami. Wiec jezeli zalezy Ci na ekonomii a nie na osiagach to bierz 1.6. Jezeli bardziej na osiagach nie zastanawiaj sie i bierz 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. zamierzam kupić Forda Focusa z benzynowym silnikiem, myslałem

> o 1.6 ale ostatnio usłyszałem że 1.8 ma lepsze osiągi, a

> spalenie jest takie samo jak w 1.6

czesto w tych silnikach spalanie jest nawet i nizsze niz w 1.6

bierz 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze ze nie masz duzego pojecia o fordach, wiec dalsza dyskusja nie

> ma sensu

Prosze Cie mialem 2 fordy mondeo teraz moj ojciec jezdzi jeszcze jednym z nich.

A co to za niespodzianka techniczna kryje sie w silnikach forda ze spalanie maleje wraz ze wzrostem pojemnosci?

Wytlumacz mi to ciekawe zagadnienie techniczne z checia sie dowiem na czym polega Twoja tajemna wiedza na temat tych silnikow i czym roznia sie od innych ze dyskusja ze mna na ten temat w Twoich oczach nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajny opis tylko jest jedna niescislosc 4 i 5 nie sa nadbiegami.

nie ma niescislosci - wieczorem Ci moge wyciag z manuala zapodac biglaugh.gif

> Jezeli juz to piaty bieg moze byc nadbiegiem.

Nadbiegiem może być każdy bieg, wszystko zależy od przełożeń zeby.GIF - tutaj więcej

> Ja w astrze mam tego pecha i wogole nie mam nadbiegu ma to swoje

> plusy i minusy.

założę się, że masz któryś nadbieg - dawno nie widziałem auta bez nadbiegu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma niescislosci - wieczorem Ci moge wyciag z manuala zapodac

> Nadbiegiem może być każdy bieg, wszystko zależy od przełożeń

> założę się, że masz któryś nadbieg - dawno nie widziałem auta bez

> nadbiegu

To widac korzystamy z innej definicji nadbiegu.

Bo ja przez nadbieg rozumiem takie przelozenie skrzyni w ktorej pojazd nie jest w stanie rozpędzić się do obrotów odpowiadających maksymalnej mocy silnika. Tak mialem w Mondeo i na 5 biegu mimo ze mialem zapas obrotow auto nie jechalo szybciej. W astrze maksymalna predkasc osiagam przy maksymalnych obrotach ciagnie do konca jak szalona zreszta tak samo jest w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosze Cie mialem 2 fordy mondeo teraz moj ojciec jezdzi jeszcze

> jednym z nich.

> A co to za niespodzianka techniczna kryje sie w silnikach forda ze

> spalanie maleje wraz ze wzrostem pojemnosci?

musze sie wtracic...

tu chodzi o silniki 1.6 i 1.8

nie o wszystkie, nikt tu nie powiedzial, ze spalanie maleje wraz ze wzrostem pojemnosci....

ford ma wiele swoich eksperymentow silnikowych, miedzy innymi silnik 1.4, ktory na pewno byl produkowany do 2000r, no chyba, ze i moze dluzej, ktory w spalaniu przewyzszal 2.0, najprawdopodobniej wyprodukowany na zapotrzebowanie rynku...

ale do rzeczy

silnik 1.8 jest najlepszym silnikiem w tym samochodzie (nie w mondeo), jak i zarowno, byl w jego poprzedniku fordzie escorcie..

wnioskuje, ze miales mondeo 1.6 i 1.8...

silnik 1.6 w mondeo ledwo co jedzie biorac pod uwage gabaryty samochodu...

poza tym przerzucanie oceny z mondeo na focusa nie jest zbyt fortunne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musze sie wtracic...

> tu chodzi o silniki 1.6 i 1.8

> nie o wszystkie, nikt tu nie powiedzial, ze spalanie maleje wraz ze

> wzrostem pojemnosci....

> ford ma wiele swoich eksperymentow silnikowych, miedzy innymi silnik

> 1.4, ktory na pewno byl produkowany do 2000r, no chyba, ze i

> moze dluzej, ktory w spalaniu przewyzszal 2.0,

> najprawdopodobniej wyprodukowany na zapotrzebowanie rynku...

> ale do rzeczy

> silnik 1.8 jest najlepszym silnikiem w tym samochodzie (nie w

> mondeo), jak i zarowno, byl w jego poprzedniku fordzie

> escorcie..

> wnioskuje, ze miales mondeo 1.6 i 1.8...

> silnik 1.6 w mondeo ledwo co jedzie biorac pod uwage gabaryty

> samochodu...

> poza tym przerzucanie oceny z mondeo na focusa nie jest zbyt fortunne

Mondeo mialem 1.6 pozniej v6. W pracy mamy kilka focosow z roznymi silnikami wszystkie w nadwoziu kombi. I jezdzilem nimi w dlugie trasy. I wiem jak sie zachowuja na autostradach jak i w Polsce. Nie mowie ze silnik 1.8 jest zly dla mnie bez roznicy tez mecze sie na 4 cylindrowym silniku mam nadzieje ze juz niedlugo.

I wiem ze w trasie 1.6 pali o okolo 0,5 do 0,7litra mniej niz 1.8 w miescie te roznice u mnie wynosza okolo 1,5 litra.

Sprawdzilem sam osobicie przy dystrybutorze nie jeden raz.

Wszelkie testy tych silnikow potweirdzaja to co pisze. Wiec nie wiem dlaczego u was wynika cos innego nawet niz zaklada producent samochodu.

Oczywiscie nie biore pod uwage wady fabrycznej z jaka spotkalem sie w renault megane jechalismy 2 identycznymi samochodami w tych samych warunkach z podobnymi predkosciami i jedna palila o 2 litry wiecej paliwa na 100km. serwis niepotrafil poradzic sobie z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.