Skocz do zawartości

X17DT i wycieki z pompy wtryskowej c.d. - konstrukcja pompy


sebak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Parę dni temu pisałem o smrodzie ropy w kabinie i w pobliżu samochodu związanym z wyciekami z pompy wtryskowej. Dzisiaj dokładniej przyjrzałem się pompie i mam już pewne podejrzenia. Jednak chciałbym najpierw zasięgnąć paru informacji związanych z konstrukcją pompy firmy Bosh, zamontowanej w turbodieslu 1.7 Isuzu.

Tak wygląda moja pompa od spodu:

280395675-POMPA.JPG

Moje pytania to:

1) Element oznaczony '1' służy do regulacji wolnych obrotów w zależności od temperatury cieczy chłodzącej (tak wywnioskowałem). Czy ten element jest jakoś połączony z flakami pompy w jej wnętrzu, tzn. czy pomiędzy nim a pompą znajduje się jakaś uszczelka? Czy jest jedynie nabudowany - przykręcony do korpusu pompy i nie zamyka żadnego kanału (tak mi się wydaje)?

2) Element '2' to jakby zaślepka przykręcona za pomocą dwóch śrub do pompy. Podejrzewam, że pomiędzy tym elementem a pompą znajduje się uszczelka i jest to wg mnie jedno z bardziej podejrzanych miejsc, którymi może dochodzić do wycieku. Czy orientujecie się, co znajduje się pod tym dekielkiem? Czy można go bez problemu odkręcić, tzn. czy jak go odkręcę to nie wypadną jakieś sprężynki, kulki itd - i czy nie rozreguluje się w ten sposób pompy?

3) Otwór z gwintem '3' - do czego on służy i czy jest to normalne, że nie jest on niczym zaślepiony (widać wyraźnie gwint w jego wnętrzu, a więc może coś tam powinno być wkręcone)?

Z góry dzieki za pomoc i wszelkie sugestie - pozdrawiam

post-41036-14352491136624_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uszczelniałem u siebie tez pompe bo troche puszczala tez ON(co prawda pompa LUCAS silnik GM) i kosztowalo mnie to 70 zł a wymieniany był tylko zimmering. Jednak jak byla nieszczelnosc to nie bylo czuc paliwa w kabinie, paliwo w kabinie poczulem dopiero jak kiedys pekl mi wezyk powrotny idacy z wtryskiwaczy do trojnika weza powrotnego z pompy i niemal caly przod byl zalany przez rope, ale wowczas to naprawde sie lało ciurkiem...wiec albo u kolegi leje sie z pompy mocno(co wedlug mnie jakos objawiloby sie podczas jazdy-dziwne zachowanie silnika) albo to nie pompa jest nieszczelna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja uszczelniałem u siebie tez pompe bo troche puszczala tez ON(co

> prawda pompa LUCAS silnik GM) i kosztowalo mnie to 70 zł a

> wymieniany był tylko zimmering. Jednak jak byla nieszczelnosc to

> nie bylo czuc paliwa w kabinie, paliwo w kabinie poczulem

> dopiero jak kiedys pekl mi wezyk powrotny idacy z wtryskiwaczy

> do trojnika weza powrotnego z pompy i niemal caly przod byl

> zalany przez rope, ale wowczas to naprawde sie lało

> ciurkiem...wiec albo u kolegi leje sie z pompy mocno(co wedlug

> mnie jakos objawiloby sie podczas jazdy-dziwne zachowanie

> silnika) albo to nie pompa jest nieszczelna...

Właśnie wróciłem z oględzin u specjalisty od diesli. No więc wyciek na pompie jest zupełnie w innym miejscu, niż podejrzewałem - pomiędzy elementem pompy, z z którego wychodzą 4 rurki do wtryskiwaczy (nie wiem jak się on dokładnie nazywa - może głowica) a głównym korpusem pompy. Potrzebne jest generalne uszczelnienie pompy - koszt 600zł (jako, że jest to silnik Isuzu z kolektorem uniemożliwiającym swobodny dostęp wliczone jest w to dodatkowe 100zł).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.