Skocz do zawartości

Xsara II - klepanie rantów czy nie


gitesik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej "niebytności".

Jak wiadomo Xsara II jeździ oryginalnie na felgach 6.5J15 ET15 i oponach 195/55/R15

Zamierzam kupić felgi 7J16 ET20 i opony powiedzmy 195/45/R16. Zastanawiam się czy będzie ocierało o nadkole czy nie (proszę zwrócić uwagę na ET20).

Ktoś w kącikowiczów ma w ogóle 16" w Xsarze?

A jeśli będzie tarło to... trudno klepie się ranty? (nigdy tego nie robiłem i nawet nie wiem jak podejść do tematu w razie czego).

Pozdrawiam,

Gites

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam po dłuższej "niebytności".

> Jak wiadomo Xsara II jeździ oryginalnie na felgach 6.5J15 ET15 i

> oponach 195/55/R15

> Zamierzam kupić felgi 7J16 ET20 i opony powiedzmy 195/45/R16.

> Zastanawiam się czy będzie ocierało o nadkole czy nie (proszę

> zwrócić uwagę na ET20).

> Ktoś w kącikowiczów ma w ogóle 16" w Xsarze?

> A jeśli będzie tarło to... trudno klepie się ranty? (nigdy tego nie

> robiłem i nawet nie wiem jak podejść do tematu w razie czego).

ET20 oznacza, ze felga bedzie glebiej osadzona niz przy ET15 (glebiej o 5 mm) a nie na odwrot (czyli odsunie sie od rantow). Jesli chcesz dac felgi 7J to ET tez powinno byc okolo 15. Opony w Twoim przypadku powinny byc 205/45R16 lub 195/50R16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ET20 oznacza, ze felga bedzie glebiej osadzona niz przy ET15 (glebiej

> o 5 mm) a nie na odwrot (czyli odsunie sie od rantow). Jesli

> chcesz dac felgi 7J to ET tez powinno byc okolo 15. Opony w

> Twoim przypadku powinny byc 205/45R16 lub 195/50R16.

Dzięki...

Wydaje mi się że dyskutujemy równolegle na innym forum wink.gif

Anyway... czyli w tym momencie problemem nie jest ocieranie o nadkole ale niebezpieczeństwo ocierania o zacisk hamulca, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki...

> Wydaje mi się że dyskutujemy równolegle na innym forum

> Anyway... czyli w tym momencie problemem nie jest ocieranie o nadkole

> ale niebezpieczeństwo ocierania o zacisk hamulca, tak?

Z przodu o zacisk hamulca a z tylu o wahacz wlaczony i zakole (przetlaczna blacha bedaca bokami bagaznika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z przodu o zacisk hamulca a z tylu o wahacz wlaczony i zakole

> (przetlaczna blacha bedaca bokami bagaznika).

Sorry za drążenie tematu... Dziś zanurkowałem pod auto i sprawdziłem organoleptycznie że:

1. Przy fabrycznych felgach odległość zacisków hamulcowych od felgi wynosi: z przodu ok. 15mm a z tyłu ok. 20mm

2. Odległość opony od wewnętrznej ściany nadkola wynosi jakieś 40mm.

Nawet jeśli wsadzę tam felgę 16" ET20 bez dystansów a na to oponę 195/50/R16 to nie będzie to ekstremum. Oczywiście liczby wyżej podane mogą być obarczone sporym błędem (linijka w oku wink.gif ).

BTW... Ciekawi mnie jak wygląda Xsara na 16to calowych 195/45 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry za drążenie tematu... Dziś zanurkowałem pod auto i sprawdziłem

> organoleptycznie że:

> 1. Przy fabrycznych felgach odległość zacisków hamulcowych od felgi

> wynosi: z przodu ok. 15mm a z tyłu ok. 20mm

> 2. Odległość opony od wewnętrznej ściany nadkola wynosi jakieś 40mm.

> Nawet jeśli wsadzę tam felgę 16" ET20 bez dystansów a na to oponę

> 195/50/R16 to nie będzie to ekstremum. Oczywiście liczby wyżej

> podane mogą być obarczone sporym błędem (linijka w oku ).

Z tylu trzeba mierzyc odleglosc opony do wahacza i opony do zakola ale w gornej czesci opony (tylne kola sa lekko pochylone a z czasem to pochylenie sie zwieksza w wyniku zuzycia lozysk wahaczy tylnej belki). U mnie w Xsarze I VTS z kolami 195/55R15 na felgach 6,5Jx15 ET18 bylo w tych dwoch miejscach bardzo malo miesca (ledwo palec dawalo sie wcisnac mimo, ze auto nie mialo jeszcze zuzytych lozysk i pochylenie tylnych kol bylo fabryczne).

> BTW... Ciekawi mnie jak wygląda Xsara na 16to calowych 195/45

Cos sie uparl na te 195/45R16? Albo 205/45R16 albo 195/50R16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w Xsarze I VTS z kolami 195/55R15

> na felgach 6,5Jx15 ET18 bylo w tych dwoch miejscach bardzo malo

> miesca (ledwo palec dawalo sie wcisnac mimo, ze auto nie mialo

> jeszcze zuzytych lozysk i pochylenie tylnych kol bylo

> fabryczne).

Hmmm... silny argument... może jednak dać sobie spokój i pozostać przy 15". W sumie Xsara nie wygląda tak źle na 15kach wink.gif

> Cos sie uparl na te 195/45R16? Albo 205/45R16 albo 195/50R16.

Nie uparłem się. Poprostu wyszedłem z założenia że zakładając profil 195/45 "zarobię" dodatkowe 9mm. A z kolei ja się zapytam... dlaczego jesteś takim przeciwnikiem 195/45 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm... silny argument... może jednak dać sobie spokój i pozostać

> przy 15". W sumie Xsara nie wygląda tak źle na 15kach

Na odpowiednich felgach i oponach 195/55R15 nie wyglada zle.

> Nie uparłem się. Poprostu wyszedłem z założenia że zakładając profil

> 195/45 "zarobię" dodatkowe 9mm. A z kolei ja się zapytam...

> dlaczego jesteś takim przeciwnikiem 195/45 ?

Bo 195/45R16 nie jest odpowiednikiem 195/55R15, ma mniejsza srednice o niemal 14 mm. Nie wspomne wiec o jeszcze wiekszym przeklamaniu licznika, o tym, ze glupio Xsara moze wygladac na tak malych kolach no i komfort jazdy bedzie gorszy oraz bezpieczenstwo samej opony i felgi bedzie zagrozone (biorac pod uwage ilosc gumy miedzy felga a nawierzchnia przy stanie naszych drog).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja właśnie jestem po pierwszych próbach założena felgi 7,5 cala szeroka na 17" przy ET 18 i oponie 205/40 do Xsary i musze powiedzieć że myślałem że będzie wiekszy problem ale wydaje mi się że damy rade zlosnik.gif

Jedynym miejscem w którym może troche obcierać jest wewnętrzna strona błotnika (te dwa przetłoczenia od bagażnika). Obtarcie następuje gdy felga dość mocno chowa się w nadkole ale jutro założony zostanie dystans dosłownie 5mm i mam nadzieje że problem zniknie.

Za to z przodu nie ma żadnego problemu.

Wiec........proponuje 17"!!!

Wygląda swietnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jutro założony

> zostanie dystans dosłownie 5mm i mam nadzieje że problem

> zniknie.

> Za to z przodu nie ma żadnego problemu.

Rozumiem, że jeśli zakłada się dystanse na tył to chcąc nie chcąc trzeba założyć też na przód, tak? (żeby auto nie miało czterech śladów kół wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie do końca

> Ja planuje założyć tylko z tyłu bo po co z przodu jak bez tego jest

> dobrze a rożnicz 5mm jest prawie niezauważalna

Zastanawiam się czy ja też będę musiał wsadzić 5mm dystanse na tył, gdy będę chciał używać zestawu:

felga 7J16" ET20

opona 205/45/R16

Hmmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinno wejść ale tak dosłownie na styk

> jak co to wszystko wyjdzie "w praniu" i jak bedzie obcierać to się

> odsadzi felge

Eeee to nie będę kombinował. Nie zależy mi na szerokich kapciach. Założe 195/50/R16 i będzie cacy.

W ogóle to nie uważasz że 205 są za szerokie jak na silnik 2.0HDI. To chyba za słaby silniczek... no chyba, że masz wersję 110KM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do szerokosci to wydaje mi sie że różnica pomiędzy 195 a 205 jest

> tak znikoma że nawet przy 90KM nie bedzie odczuwalna

Oj chyba się z Tobą nie zgodzę. Powierzchnia styku z podłożem dla jednej opony jest mniej więcej równa powierzchni kartki pocztowej. Dodając 10mm szerokości wychodzi że zwiększasz powierzchnię styku o ładnych parę cm2.

Oczywiście to tylko moje własne przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.