Skocz do zawartości

Palące sie bezpieczniki od dmuchawy??


teczix

Rekomendowane odpowiedzi

> Zanieczyszczenie lub zacieranie sie łożysk dmuchaw ....trzeba

> wyczyscic i nasmarowac bedzie wtedy

Niekoniecznie - juz o to u was pytałem kilka razy. Wyczyściłem, nasmarowałem ... i dalej pali frown.gif

Teraz ojciec znalazł sposób - nie uzywać 4 biegu hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie - juz o to u was pytałem kilka razy. Wyczyściłem,

> nasmarowałem ... i dalej pali

> Teraz ojciec znalazł sposób - nie uzywać 4 biegu

Czyli trzeba zmienic bezpiecznik na mocniejszy waytogo.gifbo chyba już ktos grzebał w oporniku i to przez to(jesli nie jestes jego pierwszym włascicielem to może wymienili już na jakis inny i poprostu pradowo nie wyrabia.

To mogło byc już wymieniane 275232556-opornik%20w%20srodku.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli trzeba zmienic bezpiecznik na mocniejszy bo chyba już ktos

> grzebał w oporniku i to przez to(jesli nie jestes jego pierwszym

> włascicielem to może wymienili już na jakis inny i poprostu

> pradowo nie wyrabia.

Auto wyprowadzone przez ojca z salonu ok.gif

Dmuchawa działała dobrze przez ok. 4 lata, od ok. roku pali frown.gif

Bezpieczników też nikt nie podmieniał smile.gif Co więcej - po wyjęciu, oczyszczeniu, przesmarowaniu i .. podłączeniu "na krótko" po chwili zaczyna śmierdzieć frown.gif

> To mogło byc już wymieniane

Na 100% nie było ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto wyprowadzone przez ojca z salonu

> Dmuchawa działała dobrze przez ok. 4 lata, od ok. roku pali

> Bezpieczników też nikt nie podmieniał Co więcej - po wyjęciu,

> oczyszczeniu, przesmarowaniu i .. podłączeniu "na krótko" po

> chwili zaczyna śmierdzieć

> Na 100% nie było

Czyli silnik dmuchawy mówi 30.GIF,niestety to sie zdarza ;zle nawiniete uzwojenie,uszkodzony komutator(zle poprowadzony odczep)Tak to nieraz jest z silnikami prądu stałego i nie ma co sie dziwic choc szkoda że Tobie sie trafił akurat wadliwy.Swoją wadę uwidacznia własnie gdy pracuje z najwiekszą moca czyli prawidłowo.Niestety tak jak piszesz bez 4 albo wymiana

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli silnik dmuchawy mówi ,niestety to sie zdarza ;zle nawiniete

> uzwojenie,uszkodzony komutator(zle poprowadzony odczep)Tak to

> nieraz jest z silnikami prądu stałego i nie ma co sie dziwic

> choc szkoda że Tobie sie trafił akurat wadliwy.Swoją wadę

> uwidacznia własnie gdy pracuje z najwiekszą moca czyli

> prawidłowo.Niestety tak jak piszesz bez 4 albo wymiana

> Pozdrawiam

Tak też myślę - dlatego napisałem, że czyszczenie nie zawsze pomaga frown.gif

Nowy w ASO ok. 450 PLN screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak też myślę - dlatego napisałem, że czyszczenie nie zawsze pomaga

> Nowy w ASO ok. 450 PLN

No i masz rację ale Twój przypadek jest naprawdę szczególny

A wiesz co widziałem ostatnio na auto złomie kilkadziesiąt róznego rodzaju łącznie z wiatrakami łudzaco podobnych do naszych z puntolotów i sie zastanawiałem czy dało by sie zamontowac np drugi (w te upały bez klimy szło zwariowac)Może wizyta w takim miejscu poradziła by na Twój problem chodz jak wiem z własnego doswiadczenia praca dmuchawy na 4 jest uciązliwa dla uszu hehe.gifi ja raczej otwieram dach lub okna niż właczam ten bieg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie - juz o to u was pytałem kilka razy. Wyczyściłem,

> nasmarowałem ... i dalej pali

> Teraz ojciec znalazł sposób - nie uzywać 4 biegu

A czyściłeś dokładnie komutator.

Wiesz miałem ten sam problem jak kupiłem auto od poprzedniego właściciela, palił bezpiecznik na 4 biegu.

Wyjąłem wyczyściłem komutator "łożysk nawet nie dotykałem" i jest ok.gif . Cały problem polega na tym żeby usunąc cały syf ze szczotek zalegający między wycinkami, jest to żmudna praca i tochę trwa ale może pomóc.

Oczywiście nie można wykluczyć że silnik ma uszkodzone uzwojenie i nawet to na nic się zda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czyściłeś dokładnie komutator.

> Wiesz miałem ten sam problem jak kupiłem auto od poprzedniego

> właściciela, palił bezpiecznik na 4 biegu.

> Wyjąłem wyczyściłem komutator "łożysk nawet nie dotykałem" i jest .

> Cały problem polega na tym żeby usunąc cały syf ze szczotek

> zalegający między wycinkami, jest to żmudna praca i tochę trwa

> ale może pomóc.

> Oczywiście nie można wykluczyć że silnik ma uszkodzone uzwojenie i

> nawet to na nic się zda.

Czyściłem wszystko trzykrotnie - wyglądał jak nowy smile.gif

Niestety frown.gif

Może kiedyś znajdę chwilę i podejmę jeszcze jedną próbę. W sumie ojciec i tak nie korzysta z 4 biegu, ale jak juz jest to powinien działać. Do tego czasem jakiś pasażer sam np. przypadkiem włącza ten bieg i ... dmuchawa pada frown.gif

Teraz wozi już w schowku pod ręką zapas bezpieczników hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam ten sam problem. Pali bezpiecznik na 3 i 4 biegu , na 1 i 2 wszystko ok.gif. Wyjąłem dmuchawę, rozebrałem, oczyściłem, nasmarowałem łożyska i co? pupa.gif znowu pali bezpiecznik na 3 i 4 biegu. Na krótko wszystko jest ok.gif Do tego strasznie nagrzewa się opornik, aż opażyłem się w rękę wrrr.gif Powiedzcie czy to silnik dmuchawy czy opornik mówi 30.GIF ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie sprawdzałeś temperaturę opornika przy zdjętej dmuchawie czyli przy braku chłodzenia. To jest pierwszy powód że był cieplejszy niż zwykle.

Po drugie jeśli mówisz że pali się bezpieczik na wysokich biegach to jest kolejny powód żeby opornik nagrzewał się do wyższej temperatury niż normalnie.

Tak przez neta to ciężko powiedzieć czy jest za ciepły czy nie, powiem tak w skrajnych przypadkach jest bardzo ciepły "można się oparzyć".

Ja był raczej skoncentrował się na usunięciu przyczyny palenia bezpiecznika i wszystko powinno być ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co mam przeczyścic zeby sie poprawiło. Jestem zielony z takich rzeczy

> wiec HELP??

Powiedziane było w temacie już prawie wszystko, wystarczy przejrzeć posty. icon_rolleyes.gif

Przeczyścić całość zwracając uwagę na komutator, przesmarować łożyska i jeśli nie jest uszkodzony sam silnik to wszystko będzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> To co jest lepiej zrobic wyczyścic komutator czy wymienic opornik( to

> cos zielone za 96 zł)?? Bo juz sie troche gubie

A kto Ci każe to kupowac i wymieniac????no chyba ze jest uszkodzone??i kosztyje ok 25,- a nie jak piszesz 96 chyba że w ASO angryfire.gif

To opornik mocy z odczepami i jego wadą jest to że sie grzeje dlatego studzi go powietrze z wentylatora...inną przypadłoscia jest uszkodzenie czegos takiego (tego elementu u góry)to bezpiecznik termiczny .

Głównym powodem niedomagania wentylatora są:

-zbyt wytarte szczotki,

-zwarcie na komutatorze

Zwarcie w uzwojeniach

-zatarcie łozysk

-uszkodzenie bezpiecznika termicznego

-uszkodzenie opornika

Wiec jak widzisz to (wymiana)jest na koncu

Proponuje tobie rozebranie go(dmuchawy)oczyszczenie komutatora ale nie wiem czy wiesz jak?????(najlepiej pasta do szlifowania gniazd zaworów ,umyc benzyną ekstrakcyjną,wykałaczką wyczyscic szczeliny komutatora,przedmuchac powietrzem z kompresora )

Wymienic szczotki jesli krótkie (min: 5mm)przesmarowac łożyska złożyc cieszyc sie biglaugh.gif

Powodzenia 275302586-274721141-went2.JPG275302586-rezystorek.JPG275302586-termik.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisaj wyczyściłem cały komutator i wiatrak ale wciąz wywala bezpiecznik, jaki jest dokładny model tego opornika mocy( to zielone) żebym wiedział o co sie pytac w sklepach. Moze wiesz CityMatic gdzie to można dostac w Dąbrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisaj wyczyściłem cały komutator i wiatrak ale wciąz wywala

> bezpiecznik, jaki jest dokładny model tego opornika mocy( to

> zielone) żebym wiedział o co sie pytac w sklepach. Moze wiesz

> CityMatic gdzie to można dostac w Dąbrowie.

Na Legionów Polskich 1, sklep sie nazywa DUKATO - zaraz koło świateł w podwórzu (na skrzyżowaniu Alei Róż i Legionów)

Twój opornik kosztuje 44 zł, we wtorek mieli na stanie.

Dla pewności sobie zadzwoń

tel. 261 40 17

czynne 08:30 - 17:30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.