Skocz do zawartości

"Falujące obroty: 1,2 16V" - powraca ;)


Tomikk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeglądałem wcześniejsze wątki dotyczące nieregularnych obrotów silnika na biegu jałowym (1,2 SX 16V Brava/o)

- i o dziwo zauważyłem u siebie podobne zachowanie silnika (szczególnie, gdy jest zimny).

Mam pytanie, czy ktoś jest w posiadaniu instrukcji, dokładnego opisu, rysunków lub zdjęć przedstawiających krok po kroku jak rozkręcić przepustnicę, układ dolotowy, silnik krokowy i inne ustrojstwa celem ich wyczyszczenia.

Powiem szczerze, że za bardzo się na tym nie znam wink.gif - ale tak do końca nie jestem ułomny technicznie wink.gif, a taka pomoc graficzna lub opisowa byłby mi bardzo pomocna. Przynajmniej nie chciałbym niczego przy okazji sknocić wink.gif

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Przeglądałem wcześniejsze wątki dotyczące nieregularnych obrotów

> silnika na biegu jałowym (1,2 SX 16V Brava/o)

> - i o dziwo zauważyłem u siebie podobne zachowanie silnika

> (szczególnie, gdy jest zimny).

> Mam pytanie, czy ktoś jest w posiadaniu instrukcji, dokładnego opisu,

> rysunków lub zdjęć przedstawiających krok po kroku jak rozkręcić

> przepustnicę, układ dolotowy, silnik krokowy i inne ustrojstwa

> celem ich wyczyszczenia.

> Powiem szczerze, że za bardzo się na tym nie znam - ale tak do końca

> nie jestem ułomny technicznie , a taka pomoc graficzna lub

> opisowa byłby mi bardzo pomocna. Przynajmniej nie chciałbym

> niczego przy okazji sknocić

> Pozdrawiam,

Nic nie rozkręcaj. Nie warto smile.gif

Zdejmij rurę idącą od filtra powietrza do przepustnicy. Pryśnij do środka przepustnicy jakiegoś preparatu do czyszczenia przepustnic, wytrzyj to szmatką, otwórz przeputnicę i spróbuj wyczyścić klapkę z drugiej strony...

Wyczyść porządnie odmę (wężyk-trójnik wchodzący w dolot przed przepustnicą i za przepustnicą oraz w pokrywę zaworów), tak aby z każdej strony był swobodny przepływ (szczególnie w tej cieńszej części).

I nie rozkręcaj przepustnicy, bo czeka Cię egzaminer! A tak obejdzie się bez. Jeśli dalej będą jaja z obrotami to albo masz jakieś błędy, albo trzeba zacząć walkę z silnikiem krokowym, a to już tylko z egzaminerem i jakimś super-fachowcem, a takich niestety ze świecą szukać...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w moim przypadku problem obrotów powraca co jakiś czas, z tym że jak do tej pory wystarcza wykręcenie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym i wypłukanie go z syfu olejowego w benzynce ekstrakcyjnej.

Całość zabiegu nie trwa dłużej jak 10 minut.

Spróbuj, może u Ciebie też tak będzie, lepiej zacząć od najprostszych zabiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w moim przypadku problem obrotów powraca co jakiś czas, z tym że

> jak do tej pory wystarcza wykręcenie czujnika ciśnienia w

> kolektorze dolotowym i wypłukanie go z syfu olejowego w benzynce

> ekstrakcyjnej.

> Całość zabiegu nie trwa dłużej jak 10 minut.

> Spróbuj, może u Ciebie też tak będzie, lepiej zacząć od najprostszych

> zabiegów.

Witam ponownie,

Czujnik ciśnienia -wyczyszczony wink.gif i faktycznie jakby trochę mniej ''faluje'' wskazówka obrotomierza .

Spróbuję jeszcze podjechać do ASO i podpiąć auto pod komputer -może i tam cosik siedzi niedobrego smile.gif

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie rozkręcaj. Nie warto

> Zdejmij rurę idącą od filtra powietrza do przepustnicy. Pryśnij do

> środka przepustnicy jakiegoś preparatu do czyszczenia

> przepustnic, wytrzyj to szmatką, otwórz przeputnicę i spróbuj

> wyczyścić klapkę z drugiej strony...

> Wyczyść porządnie odmę (wężyk-trójnik wchodzący w dolot przed

> przepustnicą i za przepustnicą oraz w pokrywę zaworów), tak aby

> z każdej strony był swobodny przepływ (szczególnie w tej

> cieńszej części).

> I nie rozkręcaj przepustnicy, bo czeka Cię egzaminer! A tak obejdzie

> się bez. Jeśli dalej będą jaja z obrotami to albo masz jakieś

> błędy, albo trzeba zacząć walkę z silnikiem krokowym, a to już

> tylko z egzaminerem i jakimś super-fachowcem, a takich niestety

> ze świecą szukać...

> Pozdrawiam

Przeczytałem Twoją radę jak wyczyścić korpus przepustnicy.Spróbowałem tej metody, chociaż zrobiłem to dosyć prowizorycznie, bo przeczyściłem tylko od jednej strony i problem zniknął.Jeszcze nigdy obroty w mojej bravie 1.2 nie pracowały tak dobrze.Nadmieniam, że wróciłem od mechanika, który kazał mi wymienicć czujnik w komorze dolotowej za 290 zł i nie wiele to dało.Dopiero moej prowizoryczne czyszczenie usunęło problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałem Twoją radę jak wyczyścić korpus przepustnicy.Spróbowałem

> tej metody, chociaż zrobiłem to dosyć prowizorycznie, bo

> przeczyściłem tylko od jednej strony i problem zniknął.Jeszcze

> nigdy obroty w mojej bravie 1.2 nie pracowały tak

> dobrze.Nadmieniam, że wróciłem od mechanika, który kazał mi

> wymienicć czujnik w komorze dolotowej za 290 zł i nie wiele to

> dało.Dopiero moej prowizoryczne czyszczenie usunęło problem.

Ale problem i tak powróci.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego. I co wtedy robić

Najprawdopodobniej wymienić silniczek krokowy który niewiedzieć czemu jest bardzo wadliwy i często stwarza problemy. Koszt zależy jak trafisz od 350 do 600 zł plus programowanie na komputerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.