skubany_pl Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Witam Jak wyglada kwestia zasilania gazem LPG nowoczesnych silnikow benzynowych Forda (silniki Focusa, Mondeo)? Slyszalem przerazajace opinie o zatarciach silnika, wypaleniu gniazd zaworowych i inne legendy Z tego powodu nie bralem jak dotad pod uwage Fordow przy zakupie samochodu uzywanego. Jednak przegladajac ogloszenia zdarzaja sie autka z LPG i wlasciciele pisza ze nie maja problemow z gazem. Jak to w koncu jest? Czy normalna sekwencja da rade i silnik to wytrzyma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koldi Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 Kup diesla, jak akcyze na gaz przywala to bedzie mniej oplacalny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 nie licz na jednoznaczną opinię. niestety co osoba to inne zdanie, podobnie wśród gazowników. badałem temat dosc dlugo i kompletnie nic się mi nie rozjaśniło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 > Witam Jak wyglada kwestia zasilania gazem LPG nowoczesnych silnikow > benzynowych Forda (silniki Focusa, Mondeo)? Slyszalem > przerazajace opinie o zatarciach silnika, wypaleniu gniazd > zaworowych i inne legendy Z tego powodu nie bralem jak dotad > pod uwage Fordow przy zakupie samochodu uzywanego. Jednak > przegladajac ogloszenia zdarzaja sie autka z LPG i wlasciciele > pisza ze nie maja problemow z gazem. Jak to w koncu jest? Czy > normalna sekwencja da rade i silnik to wytrzyma? Widzisz wszedzie tak jest ze jak gazownik skopie sprawe bedziesz mial problemy. Wiec poszukaj zaufanego i dobrego gazownika bedziesz zadowolony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 > nie licz na jednoznaczną opinię. niestety co osoba to inne zdanie, > podobnie wśród gazowników. > badałem temat dosc dlugo i kompletnie nic się mi nie rozjaśniło... Jedyny wariant, w którym można udzielić jednoznaczej odpowiedzi to silnik 1.3 Duratec z tym że on akurat nie jest montowany ani w Mondeo ani w Focusie. Jest to jedyny motor, do którego można z czystym sumieniem i błogosławiństwem producenta zamontować gaz (chyba nawet były do niedawna w ofercie fabryczne instalacje LPG). W sprawie pozostałych silników, no cóż, wypowiedź kolegi powyżej oddaje głębię problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuus Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 > Jedyny wariant, w którym można udzielić jednoznaczej odpowiedzi to > silnik 1.3 Duratec z tym że on akurat nie jest montowany ani w > Mondeo ani w Focusie. Jest to jedyny motor, do którego można z > czystym sumieniem i błogosławiństwem producenta zamontować gaz > (chyba nawet były do niedawna w ofercie fabryczne instalacje > LPG). W sprawie pozostałych silników, no cóż, wypowiedź kolegi > powyżej oddaje głębię problemu. Nie ma czegos takiego jak fabryczna instalacja gazu. Nawet lanosy nie mialy czegos takiego. To ASO montowaly instalacje na wlasna odpowiedzialnosc. Zeby bylo smieszniej DU Polska nic o tym nie wiedzialo. Mysle ze podobnie jest w fordzie. A co do samego gazu. Tak jak kolega wczesniej wspomnial - jak dorwiesz gazownika partacza to beda same problemy. Sam od roku jezdze zagazowanym mdo i nie narzekam. Co do wypalajacych sie gniazd zaworowych - czy jest jakies auto w ktorym to sie nie dzieje na gazie?? Zwlaszcza jak bedzie zly sklad mieszanki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koldi Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 > Nie ma czegos takiego jak fabryczna instalacja gazu. O widzisz, a byl Fiat Multipla bifuel z fabryczna instalka (nie jako dokladka w ASO tylko jako model wyjezdzajacy z fabryki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2008 > Nie ma czegos takiego jak fabryczna instalacja gazu. Nawet lanosy nie > mialy czegos takiego. bzdura. Proponuje zajrzec do instrukcji auta gdzie omawia sie wersje z LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zan Napisano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2008 > O widzisz, a byl Fiat Multipla bifuel z fabryczna instalka (nie jako > dokladka w ASO tylko jako model wyjezdzajacy z fabryki). renówkę meganę też można kupić z fabryczną instalacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2008 > renówkę meganę też można kupić z fabryczną instalacją podobnie jak focusa duratec 2.0 niewime czy juz w Polsce dostępny, ale na pewno są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 4 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 > nie licz na jednoznaczną opinię. niestety co osoba to inne zdanie, > podobnie wśród gazowników. > badałem temat dosc dlugo i kompletnie nic się mi nie rozjaśniło... Ale czy wynika z opinii, że materiały silnika nie wytrzymują gazu ? Bo dogranie sterowania to inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 > Ale czy wynika z opinii, że materiały silnika nie wytrzymują gazu ? > Bo dogranie sterowania to inna bajka. tak -chodzi o głowicę i gniazda zaworowe. w 1.8 podobno są ceramiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 4 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Nie napisałeś, o jaki silnik i o który rocznik Ci chodzi. A bywało różnie z tym gazem. Mój przypadek to Zetec 2.0l w Mondeo z rocznika 99. Zrobiłem już 100tys km na instalacji sekwencyjnej BRC i nie ma żadnych problemów. Czysta eksploatacja + raz wymiana wrtysków na gwarancji (trafiła mi się felerna seria). Obecnie mam 225kkm na liczniku i myślę, że kolejne 100tys zrobię bez problemu. Jak chcesz coś wiedzieć więce, pytaj. Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 4 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 > podobnie jak focusa duratec 2.0 niewime czy juz w Polsce dostępny, > ale na pewno są tak już jest w polsce 2.0 145KM chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 4 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 > tak -chodzi o głowicę i gniazda zaworowe. w 1.8 podobno są > ceramiczne. mi się coś właśnie wydaje że w 1.6 są ceramiczne, 1.8 to bliźniaczy do 2.0 różnią się skrzynią pól osiami, i do nich najlepsza jest instalacja sekwencyjna, a w 1,6 gaz zakładają zależy na jakiego mechanika trafisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.