wrzech Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Ostatnio pojawily sie u mnie wystrzaly na zasilaniu silnika LPG. Na benzynce tych wystrzalow nie zauwazylem. Strzaly pojawiaja sie tylko wtedy gdy gaz jest niewcisniety, a predkosc samochodu jest troszke za nisa na dany bieg (charakterystyczne buczenie jako oznaka za wysokiego biegu - chyba wiadomo o co mi chodzi ). I wlasnie w tym momencie gdy wcisne gaz i puszcze sprzeglo czasami pojawia sie wystrzal. Dodam ze zaplon mam bezkopulkowy, tzn nie mam kopulki, palca i rozdzielacza zaplonu. Mam za to nowa cewke zaplonowa, ktora podpieta jest do komputera i czterema przewodami WN do swiec. Zastanawia mnie czy problemem moze byc zly kat wyprzedzenia zaplonu. Filtr gazu tez zdaloby sie wymienic, tylko czy o moze byc przyczyna? Jeszcze jedna rzecz jaka przychodzi mi na mysl to gruntowna regulacja sterownikiem gazu oraz pokretlami. Co o tym myslicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Zwykle przyczyną takich objawów są wysłużone już kable WN i niewłaściwe ustawienie składu mieszanki. Proponowałbym w pierwszej kolejności udać się do gazownika na regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Nie do końca wiem czy to norma, ale to sie zdarza. Pamiętam, że były takie instalacje{miałem taką w dostawczaku}, gdzie w pokrywie filtra powietrza bodajże był taki grzybek, który w czasie strzału sie unosił i uwalniał nazbierane opary gazu, bez tego często rozwalało nam papierowe, karbowane rury, a raz nawet obudowe filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Faktycznie miesznka moze byc niewlasciwa. Raz pokrecilem jedna srubka ktora zwiekszyla mi obroty jalowe bo byly niskie Jesli chodzi o obudowe filtra to nie ra juz ja sciagalem i faktycznie jest tam taka zapadka i zastanawialem sie do czego to sluzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > Faktycznie miesznka moze byc niewlasciwa. Raz pokrecilem jedna srubka > ktora zwiekszyla mi obroty jalowe bo byly niskie Jesli chodzi o > obudowe filtra to nie ra juz ja sciagalem i faktycznie jest tam > taka zapadka i zastanawialem sie do czego to sluzy... Ale gdzie ta zapadka jest? W środku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > Ale gdzie ta zapadka jest? W środku? Pewnie mu chodzi o termostat w obudowie filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 Cofa ci płomień w kolektor ssący i zapala mieszankę w dolocie. Nie jest to dobre, bo poza rozdupceniem obudowy filtra (w niektórych autach rozdziera cały kolektor ssący jak jest plastikowy). Do wymiany przewody WN, świece, zapłon do ustawienia bo może jest za późny. Wymienić filtr powietrza, gazu (profilaktycznie, filtr gazu 4zł powietrza chyba 12). A dopiero wtedy jechać na regulacje, bo jak zrobisz odwrotnie to z tej całej regulacji będzie g... . Aha strzały mogą być też winą źle zamontowanej instalacji LPG, ale jeśli wcześniej tego nie było to OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 Jutro postaram sie zrobic fotke tej zapadki. Swiece sa nowe, przewody WN tez. Zaplon jesli by byl za pozny to chyba na beznynce tez by bylo cos nie tak, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.