Skocz do zawartości

Benzynowe 2.2 16V


skubany_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zasięgnąć opinii na temat silnika benzynowego 2.2 16V, 147KM. Mam możliwość sprowadzić astrę II sport z takim motorem, rocznik 2001.

Jak z jego niezawodnością?

Obiło mi się o uszy coś o zrywaniu łańcucha rozrządu, czy ktoś może przybliżyć ten temat?

Czy ten silnik lubi wypić olej?

Ile zużywa paliwa przy umiarkowanej jeździe międzymiastowej?

Jak znosi sekwencyjną instalację lpg?

Za wszystkie informacje będę bardzo wdzięczny IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

dwa miesiace temu moja serce.gif kupila astre coupe z takim silnikiem.

jak na 2.2 pojemnosci to pali malo. przynajmniej porownuje do takiej samej pojemnosci z honda prelude wink.gif

silnik na wolnych obrotach chodzi troche jak diesel, mam na mysli slychac lancuch zlosnik.gif jest w miare elastyczny, ladnie ciagnie miedzy 3000-5000rpm. Nie lubi zbyt wysokich obrotow niewiem.gif

spalanie w cyklu miejskim ok 10l/100km ok.gif na autostradzie roznie. Nie udalo mi sie przekroczyc wiecej jak 8,5l/100km jazda z predkosciami rzedu 120-140mph (czyli pod 200km/h)

co do lancuszka to rozne rzeczy czytalem. Egzemplarz ktory mamy ma full vauxhall history i lancuszek byl wymieniany w ramach akcji serwisowej. spalania oleju jak dotad nie zauwazylem hmm.gif

lpg? nie wiem niewiem.gif

podsumowujac: jak dla mnie silnik taki nijaki, niby duza pojemnosc, srednia moc, niskie spalanie, osiagi takie sobie, niezla predkosc maksymalna. Co do samej astry coupe: ladna stylistyka, full wyposazenie, malo wydajna klima (moze dlatego ze jestem przyzwyczajony do klimatronika), dobre wyciszenie, duuuzy bagaznik ok.gif jakosc wykonczenia a'la fjat oraz tak samo kiepski prestiz marki zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

ale to tylko moja opinia zlosnik.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...

> silnik na wolnych obrotach chodzi troche jak diesel, mam na mysli

> slychac lancuch...

Ze smutnych relacji na z22se.co.uk, wynika, że kilka kkm. po takich objawach zrywały się łańcuchy! W moim w ogóle łańcuszka nie słychać a jest "zarażony" (jednak tylko 24kkm. przebiegu). Zestaw naprawczy teraz bardzo tani z UK, więc może warto jeszcze raz zmienić... Ponoć nawet po wymianie ten łańcuch potrafił sie zerwać po 200kkm.

Jeśli chodzi o wrażenia to mój oleju nie "pije" wcale (nie widać na bagnecie aby coś ubywało). Pracuje cicho z niezłą kulturą. Świetnie ciągnie od 4krpm. Średnio pali 10l./100km. Da się zejść nawet do 6-7, jadąc baaardzo spokojnie na trasie. Ale moje autko wazy tylko 850kg.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w rodzinie vectre z silnikiem z22se. 50 tysiecy na gazie zrobiliśmy-sekwencja oczywiście. Silnik bezawaryjny a oleju palił od 0 do 200ml na 1000km. Nowy właściciel też śmiga i nie narzeka-teraz bedzie miała już pod 200 tyś km. Co do łańcuszka to była to wadliwa seria, i idzie po numerze silnika sprawdzić czy należy on do grupy ryzyka smile.gif . Mój nie był. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.