Skocz do zawartości

Focus po 2002 z silnikiem 1.8 TdCi 115KM


VoYteCk

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, kolegów.

> Ja z sasiedniego kącika, zamierzam zamienić Asterke na Foke taką jak

> w temacie. Prosiłbym o żetelne opinie co do silnika zawieszenia

> itp. oraz na co zwracac uwage przy zakupie ?

> z góry podziekował

> pozdro

Żetelnych opinii jest dużo w archiwum. Poszukaj. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, kolegów.

> Ja z sasiedniego kącika, zamierzam zamienić Asterke na Foke taką jak

> w temacie. Prosiłbym o żetelne opinie co do silnika zawieszenia

> itp. oraz na co zwracac uwage przy zakupie ?

> z góry podziekował

> pozdro

Zawias spoko, ale przejechać się po dziurach trzeba. Od 2 tys powinien się ostro zbierać, palić na cyknięcie, chodzić rówinutko na wolnych obrotach. Odgłoś silnika miękki jak na diesla, bez metalicznego pogłosu. Przy zapalniu i gaszeniu nie powinno rzucać silnikem za mocno (dwumasa), poza tym jeżeli zapala, dobrze jedzie i wszystko działa to nic więcej nie sprawdzisz organoleptycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, kolegów.

> Ja z sasiedniego kącika, zamierzam zamienić Asterke na Foke taką jak

> w temacie. Prosiłbym o żetelne opinie co do silnika zawieszenia

> itp. oraz na co zwracac uwage przy zakupie ?

> z góry podziekował

> pozdro

Wszystko znajdziesz tu:

http://forum.fordclubpolska.org

i tu:

http://forum.focusklubpolska.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za info i linki

> Jeszcze sie zastanawiam czy bardziej pujść w strone TdCi czy TDDi

> który mniej awaryjny i którym sie przyjemniej jeździ ?

Mniej awaryjny TDDI chociaz jak zawsze zalezy to od egzemplarza. Ale TDCI inna technologia i inna przyjemnosc z jazdy.

Ja decydowalbym sie tylko i wylacznie na TDCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za info i linki

> Jeszcze sie zastanawiam czy bardziej pujść w strone TdCi czy TDDi

> który mniej awaryjny i którym sie przyjemniej jeździ ?

W TDDi zabija cena modułu sterującego pompą, fora pełne są opisów tej przypadłości, jakiś zapychający się bufor zapisujący dane czy coś w tym stylu. Wymiana na nowy tylko i wyłącznie i spore tego koszty.

Jak zastanawiałem się na zmianą auta to właśnie focus TDCi został wytypowany przez znajomego speca od diesli jako auto relatywnie mało awaryjne bez koszmarnie drogich podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W TDDi zabija cena modułu sterującego pompą, fora pełne są opisów tej

> przypadłości, jakiś zapychający się bufor zapisujący dane czy

> coś w tym stylu. Wymiana na nowy tylko i wyłącznie i spore tego

> koszty.

> Jak zastanawiałem się na zmianą auta to właśnie focus TDCi został

> wytypowany przez znajomego speca od diesli jako auto relatywnie

> mało awaryjne bez koszmarnie drogich podzespołów.

Nie wiem jak to sie stalo ale dla mnie kazdy nowy diesel kojarzy sie z koszmarnie drogimi podzespolami. Ktore niestety sa czule na jakosc paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak to sie stalo ale dla mnie kazdy nowy diesel kojarzy sie

> z koszmarnie drogimi podzespolami. Ktore niestety sa czule na

> jakosc paliwa.

Generalnie najwięcej problemów to pompy i wtryski. O ile w TDCi koszt popmy to 800-100 zł to w TDDi już znacząco wzrasta. Wtryski faktycznie są czułe na paliwo, ja przed zakupem pytałem się miejscowego speca od diesli gdzie tankować wink.gif. A ból jest taki że bez podpięcia auta pod porządny komp to nigdy nie wiesz co tak naprawdę w nim siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uzywana pompa kosztuje kolo 900zl do 1tys. Nowa niestety duzo wiecej.

Utwierdzam się jednak w przekonaniu, że benzynowy silnik to jednak obecnie lepszy wybór (cena-koszty/awaryjność)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za info i linki

> Jeszcze sie zastanawiam czy bardziej pujść w strone TdCi czy TDDi

> który mniej awaryjny i którym sie przyjemniej jeździ ?

Ja mam TDDi i jestem zadowolny w razie awari uciekają koszty dwumasy i popmowtryskiwaczy fajny silnik. Napewno TDCi jest żywszy i fajniej się jeździ ale mnie to wystarcza co mam. drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Utwierdzam się jednak w przekonaniu, że benzynowy silnik to jednak

> obecnie lepszy wybór (cena-koszty/awaryjność)

Ja jestem utwierdzony od lat i nawet fani VW gdzie w passacie spalanie w miescie wynosi 4,5li/100km (wg wlasciciela) mnie nie przekonuje do zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, a tak BTW to zawsze myślałem zę to w nowszym TDCi osprzęt jest

> droższy niż w TDDi.

Śledząc tematy na forach był jakiś zonk z pompami w TDDi i ludzie piszą o astronomicznych kosztach tych pomp które były i tak skazane na padnięcie. Jeśli chodzi o wtryski to tu już podobnie drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śledząc tematy na forach był jakiś zonk z pompami w TDDi i ludzie

> piszą o astronomicznych kosztach tych pomp które były i tak

> skazane na padnięcie. Jeśli chodzi o wtryski to tu już podobnie

> drogo.

koszt naprawy sterownika pompy wstryskowej w TDDI 3000zł sciana.gif

W ASO do 4 tys nawet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dięki za info. 275123014-zielony.gif Oczywiście dalsze plusy i minusy dotyczące silników disla chetnie widziane zlosnik.gif

Ja zdecydowalem sie na disla ze wzgledu na mozliwość tankowania disla (pewnego) w promocyjnej cenie (szwagier ma firme transportowa i kupuje co jakis czas cala cysterne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.