de_stal2 Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 WItam. Dzisiaj uniaczek odmowil mi posluszenstwa. Zgasl i nie daje oznaków życia . Wykrecilem swiece polozylem na silniku (oczywiscie kabel podlaczony, swieca do masy) pokrecilem rozrusznikiem i nie ma iskierki. Jutro sprawdze czy napiecie dochodzi do cewki. Jesli bedzie dochodzilo to slyszalem o takiej mozliwosci sprawdzenia cewki: Kabelek ktory idzie na kopulke z cewki to sprobowac wpiac w niego swiece i oczywiscie swiece do masy. Nastepnie zasymulowac dzialanie modulu zaplonowego, ktory jesli sie nie myle daje impulsy na cewke. Czyli robie cos takiego, ze cewka zasilona (zrobie kabelkami bezposrednio, jakos na krotko zepne) i teraz jak domniemam musze zasymulowac dzialanie modulu zaplonowego. I teraz nie jestem pewien czy tak sie da i mozna ale: wezme 12v bezposrednio z akumulatora kabelkiem i bede przytykal na 3ci styk na cewce (bo na cewke ida trzy kabelki) i w momencie styknięcia do cewki przynajmniej w mojej teorii powinna sie iskra na swiecy pojawic. No i tak przytykajac rozwierajac powinny sie iskierki pojawiac o ile cewka jest sprawna. Tylko nie mam pewnosci czy tak mozna zrobic, wiec moze ktos z forumowiczow bedzie w stanie powiedziec czy takie cos ma prawo dzialac. :-). I co najwazniejsze ktore kabelki na cewce sa od czego i do czego sluza bo sa 3 kabelki :-) Dwa na zasilanie jesden z modulu ? moj uniaczek jest na gazniku, nie ma zadnej alektroniki , silnikow krokowych, czujnikow nie wiadomo czego itp :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb64 Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 Teoretycznie cewki zapłonowe tak działają, że przerywając zasilanie 12V, to po stronie wysokiego napięcia pojawia się napięcie kilkanaście kV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 28 Października 2008 Udostępnij Napisano 28 Października 2008 zdejmij wężyk z filtra paliwa ,wężyk do butelki/słoiczka i niech ktoś kręci rozrusznikiem jeśli paliwo nie będzie lecieć to najprawdopodobniej cpw poszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2008 wracajac do tematu, wymienilem cewke i dalej brak iskry wiec pozostal mi modul zaplonowy do sprawdzenia. Zmierzylem miernikiem rezystancje przewodu wn idacego z cewki na kopulke i wynosi ona 2500 Omi moje pytanko czy taka powinna byc czy moze cos kabelek szwankuje ? Ktos moze kiedys mierzyl albo wie jakiego rzedu powinna byc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 29 Października 2008 Udostępnij Napisano 29 Października 2008 > wracajac do tematu, wymienilem cewke i dalej brak iskry wiec pozostal > mi modul zaplonowy do sprawdzenia. Zmierzylem miernikiem > rezystancje przewodu wn idacego z cewki na kopulke i wynosi ona > 2500 Omi moje pytanko czy taka powinna byc czy moze cos kabelek > szwankuje ? Ktos moze kiedys mierzyl albo wie jakiego rzedu > powinna byc ? nigdy nie sprawdzałem i dopiero teraz zobaczyłem że masz gaźnik ,a nie wtrysk-więc nie masz cpw -kopułke czyściłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2008 > nigdy nie sprawdzałem > i dopiero teraz zobaczyłem że masz gaźnik ,a nie wtrysk-więc nie masz > cpw > -kopułke czyściłeś? tak ,czyściłem, zresztą kopułka, palec oraz świece niedawno były wymieniane. W ogole na poczatku bylo tak ze jak sie silnik porzadnie nagrzal to gasł. I tak dopiero po 2 godzinkach dało się go dopiero odpalić. Teraz nawet po ostygnięciu nie odpala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobo9675 Napisano 30 Października 2008 Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Witam!Mam chyba idntyczny problem.Nie wiem od czego sie zabrac.Jechalem na trasie auto zgaslo.Scholowalem po dwoch dniach zajzalem wyczyscilem kolupke palec i odpalilo.Myslalem ze jest ok ale widze ze jak auto sie rozgrzeje to gasnie.Co to moze byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.