Skocz do zawartości

Selespeed trudna zmiana biegów


Jacobekal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ja z sąsiedniego kącika Stilo

Koledzy chciałem zapytać czy robił ktoś z was regulacje nasadki sprzęgła w skrzyni , i czy coś to pomogło .Ponieważ u mnie zaczęły sie dziać dziwne rzeczy z skrzynią, tzn mam wrażenie jakby przy zmianie biegów nie wysprzęglało mi a efektem tego jest mocne szarpnięcie całym autem.Dziwne też jest to że ten objaw nie występuje cały czas ,raz zmiany są płynne a innym razem wali po skrzyni .Dodam też że do tej pory tylko przy przełączaniu z2na3 było coś tam słychać ,choć sama zmiana była płynna i bez szarpnięć ,a zmiany w doł z każdego biegu były idealne ,a od jakiegoś tygodnia zaczęło walić przy zmianach na wyższe i na niższe biegi , chociaż jak już wspomniałem nie zawsze.Zauważylem też że wpływ na to walenie ma temp. skrzyni, jak jest ciepła to jest w miarę ok jak zimna to kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio były niskie temperatury, więc jeśli masz stary olej w skrzyni, mógł zbyt zgęstnieć - szczególnie jeśli mówisz, że problemy występują głównie na zimnym oleju.

Wymień na początek olej, choć prawdopodobnie i tak czeka cię (prędzej czy później) regulacja nasadki.

Co ważne - olej wlej DOKŁADNIE taki, jaki przewiduje producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie oleje wymieniłem jak kupilem auto z tym że nie na oryginalne tylko shella -do skrzyni shell transaxle 75w-90 ,do systemu hydraulicznego shell donax tx.oleje te spełniają te same specyfikacje więc chyba producent nie gra roli ,a zwłaszcza że już trochę na nich jeżdżę(~4000 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie oleje wymieniłem jak kupilem auto z tym że nie na

> oryginalne tylko shella -do skrzyni shell transaxle 75w-90 ,do

> systemu hydraulicznego shell donax tx.oleje te spełniają te same

> specyfikacje więc chyba producent nie gra roli ,a zwłaszcza że

> już trochę na nich jeżdżę(~4000 km)

Do ukladu hydraulicznego ZTCW pasuje jedynie Tutela CS Speed. Niby to Dextron III ale w zyciu bym sie nie pokusil o zastosowanie zamiennika, wiedzac jak kosztowne to moze miec konsekwencje.

A u Ciebie naprawde mozna postawic wiele diagnoz i kazda moze byc rownie prawdopodobna a nawet co sie czesto zdarza wystepuja lacznie - poczawszy od wplywu niskiej temp. na srodki samrne (o czym wspomina Aragorn), poprzez mniejsza wydajnosc ukladu hydraulicznego SS (zuzycie, rozszczelnienie, niewlasciwy olej), awarie elektroniki (sterownik, brak przejscia na zlaczach na skutek ich obluzowania czy tez korozji), konczaca sie skrzynie (co np. w 147 do rzadkosci nie nalezy) a konczywszy na regulacji nasadki sprzegla.

Ta ostatnia regulowalem co jakies 5 kkm, ale z mieszanym skutkiem. Wydaje mi sie, ze poprawnie wyregulowana powinna wytrzymac wiele dziesiatkow km. Natomiast na jej polozenie maja wplyw cznniki o ktorych wyzej. W mojej bylej 147 wystapily wszystie naraz w odstepie kilku miesiecy smile.gif Podobno SS po FL'u sa pozbawione wiekszosc problemow, podobnie zreszta jak Stilo.

IMO regulacja nasadki w _znajacy sie na rzeczy_ warsztacie na poczatek nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkrety ,na dzień dzisiejszy osobiście skłaniam się że coś jest nie tak z tymi płynami u mnie, bo dzisiaj miałem okazję postać w ocieplonym garażu i po wyjeżdzie zmiana biegow znowu była idealna .Tak że będę to obserwował i jeżeli to się potwierdzi w dłuższym okresie czasu , to będę zmuszony powymieniać płyny na zalecane przez fiata, a przy okazji zrobię też regulację tej nasadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.