SebeKK Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego parametry: Pojemność 1389 ccm Średnica cylindra 77,6 mm Skok tłoka 73,4 mm Moc maksymalna 60KM (44kW) przy 5200 obr/min Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm) przy 2800 obr/min Stopień sprężania 9,4 Ciśnienie sprężania 12 bar A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo 2,5mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T > i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego > parametry: > Pojemność 1389 ccm > Średnica cylindra 77,6 mm > Skok tłoka 73,4 mm > Moc maksymalna 60KM (44kW) > przy 5200 obr/min > Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm) > przy 2800 obr/min > Stopień sprężania 9,4 > Ciśnienie sprężania 12 bar > A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo > 2,5mm Jak chcesz ten tłok planować ? Na płasko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Osłabianie tłoka pod turbo to kiepski pomysł. Ludzie zakładają kute, a ty chcesz serie planować?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T > i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego > parametry: > Pojemność 1389 ccm > Średnica cylindra 77,6 mm > Skok tłoka 73,4 mm > Moc maksymalna 60KM (44kW) > przy 5200 obr/min > Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm) > przy 2800 obr/min > Stopień sprężania 9,4 > Ciśnienie sprężania 12 bar > A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo > 2,5mm Polecam raczej odprężyć poprzez grubszą uszczelkę pod głowicę niż przez planowanie tłoków - chyba że chcesz ich szukać w misce olejowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T > i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego > parametry: > Pojemność 1389 ccm > Średnica cylindra 77,6 mm > Skok tłoka 73,4 mm > Moc maksymalna 60KM (44kW) > przy 5200 obr/min > Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm) > przy 2800 obr/min > Stopień sprężania 9,4 > Ciśnienie sprężania 12 bar > A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo > 2,5mm Na ile chcesz odprezyć?? Tak jak koledzy pisali lepiej dać grubsza uszczelkę niż planować Aby mieć CR 8,5:1 musisz splanowac o około 0,8 mm. Na CR 8:1 musisz albo splanować o 1,36 mm albo dac przekładke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 Odsuwasz sie od krawedzi tloka 5mm i wybierasz material na tokarce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 Stopien sprezania jaki obecnie masz wystarczy spokojnie do 0.6bar-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 28 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 w zasadzie chce tylko ten kolnierz splanowac i to nie caly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > w zasadzie chce tylko ten kolnierz splanowac i to nie caly Możesz w ten sposób narobić więcej szkody niż pożytku, z odprężaniem jest właśnie ten problem że zmieniasz tym samym komore spalania i dając podkładkę albo przerabiając komorę czy tłok w sposób jaki podałeś pozbywasz się tzw. squish bands i możesz mieć większy problem ze stukiem niż bez odprężania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.