Skocz do zawartości

Kto policzy zeby odprezyc silnik pod T


SebeKK

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego parametry:

Pojemność 1389 ccm

Średnica cylindra 77,6 mm

Skok tłoka 73,4 mm

Moc maksymalna 60KM (44kW)

przy 5200 obr/min

Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm)

przy 2800 obr/min

Stopień sprężania 9,4

Ciśnienie sprężania 12 bar

A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo 2,5mm

282013617-347583_1.jpg

post-15341-14352500239848_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T

> i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego

> parametry:

> Pojemność 1389 ccm

> Średnica cylindra 77,6 mm

> Skok tłoka 73,4 mm

> Moc maksymalna 60KM (44kW)

> przy 5200 obr/min

> Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm)

> przy 2800 obr/min

> Stopień sprężania 9,4

> Ciśnienie sprężania 12 bar

> A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo

> 2,5mm

Jak chcesz ten tłok planować ? Na płasko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T

> i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego

> parametry:

> Pojemność 1389 ccm

> Średnica cylindra 77,6 mm

> Skok tłoka 73,4 mm

> Moc maksymalna 60KM (44kW)

> przy 5200 obr/min

> Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm)

> przy 2800 obr/min

> Stopień sprężania 9,4

> Ciśnienie sprężania 12 bar

> A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo

> 2,5mm

Polecam raczej odprężyć poprzez grubszą uszczelkę pod głowicę niż przez planowanie tłoków - chyba że chcesz ich szukać w misce olejowej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ja silnik oplowski o symbolu C14NZ i chce go lekko odprezyc pod T

> i bede to robil poprzez delikatne splanowanie tlokow, to sa jego

> parametry:

> Pojemność 1389 ccm

> Średnica cylindra 77,6 mm

> Skok tłoka 73,4 mm

> Moc maksymalna 60KM (44kW)

> przy 5200 obr/min

> Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm)

> przy 2800 obr/min

> Stopień sprężania 9,4

> Ciśnienie sprężania 12 bar

> A tloka nie jest plaski tylko ma dookola obwodke o wysokosci okolo

> 2,5mm

Na ile chcesz odprezyć??

Tak jak koledzy pisali lepiej dać grubsza uszczelkę niż planować

Aby mieć CR 8,5:1 musisz splanowac o około 0,8 mm.

Na CR 8:1 musisz albo splanować o 1,36 mm albo dac przekładke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zasadzie chce tylko ten kolnierz splanowac i to nie caly

Możesz w ten sposób narobić więcej szkody niż pożytku, z odprężaniem jest właśnie ten problem że zmieniasz tym samym komore spalania i dając podkładkę albo przerabiając komorę czy tłok w sposób jaki podałeś pozbywasz się tzw. squish bands i możesz mieć większy problem ze stukiem niż bez odprężania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.