Skocz do zawartości

spalanie stukowe a gaz


amciek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

podczas jazdy pod gore na V biegu (czasem na IV) zapala mi sie kontrolka check engine (silnik nie szarpie). po sprawdzeniu kodow okazalo sie, ze to czujnik spalania stukowego oraz system regulacji spalania stukowego. samochod astra 1.6 8v, silnik 16SZ (zamisat korektora oktanowego wsadzili wlasnie czujnik spalania sutkowego). chwilke przed zapaleniem sie kontrolki check engine silnik wyraznie traci moc i spalanie wzrasta do nastu litorw/100km. wszyscy eksperci raczej wykluczaja uszkodzenie tego czujnika bo tam sie nie ma co popsuc, wskazuja raczej, ze byc moze to komputer. czujnik wykrecilem, kabel caly, sprawdzielm omomierzem, napiecie zmierzylem (znalazlem na jakiejs stronie jego parametry) i wszytsko sie zgadzalo. mialem i tak juz go kupic i wymienic (zeby wyeliminowac jego usterke) ale wczoraj w trasie skonczyl mi sie gaz (tez zapalal sie kilkakrotnie "check engine"). przelaczylem na benzyne i nic. silnik rowniutko przyspieszal pod gore (juz od 50km.h) i ani razu nie pojawil sie w/w blad. dopiero teraz kojarze, ze w/w blad pojawil sie po regulacjach okresowych (po 10kkm) u gazownika. niestety po jego regulacjach wzroslo tez spalanie (z ponizej 8, do 9l/100km). czy ustawnienia jakiegos parametru w instalacji moga miec wplyw na to, ze pojawil sie taki blad? przeciez gaz ma liczbe oktanowa w okolicach 100 wiec powinien byc bardziej odporny na spalanie stukowe niz PB. a moze moje deduckje sa bledne.

ufff. pzdr

maciek

ps. jesli w trakcie jazdy zapala sie check engine to gasze silnik na kilka sekund i znow odpalam - blad ginie z deski i silnik przyspiesza juz normalnie (chco czasem mam wrazenie, ze tez nie ma mocy). takie zapalania i gaszenia sa dosc uciazliwe nie wspominajac juz o bezpiczenstwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> podczas jazdy pod gore na V biegu (czasem na IV) zapala mi sie

> kontrolka check engine (silnik nie szarpie). po sprawdzeniu

> kodow okazalo sie, ze to czujnik spalania stukowego oraz system

> regulacji spalania stukowego. samochod astra 1.6 8v, silnik 16SZ

> (zamisat korektora oktanowego wsadzili wlasnie czujnik spalania

> sutkowego). chwilke przed zapaleniem sie kontrolki check engine

> silnik wyraznie traci moc i spalanie wzrasta do nastu

> litorw/100km. wszyscy eksperci raczej wykluczaja uszkodzenie

> tego czujnika bo tam sie nie ma co popsuc, wskazuja raczej, ze

> byc moze to komputer. czujnik wykrecilem, kabel caly,

> sprawdzielm omomierzem, napiecie zmierzylem (znalazlem na

> jakiejs stronie jego parametry) i wszytsko sie zgadzalo. mialem

> i tak juz go kupic i wymienic (zeby wyeliminowac jego usterke)

> ale wczoraj w trasie skonczyl mi sie gaz (tez zapalal sie

> kilkakrotnie "check engine"). przelaczylem na benzyne i nic.

> silnik rowniutko przyspieszal pod gore (juz od 50km.h) i ani

> razu nie pojawil sie w/w blad. dopiero teraz kojarze, ze w/w

> blad pojawil sie po regulacjach okresowych (po 10kkm) u

> gazownika. niestety po jego regulacjach wzroslo tez spalanie (z

> ponizej 8, do 9l/100km). czy ustawnienia jakiegos parametru w

> instalacji moga miec wplyw na to, ze pojawil sie taki blad?

> przeciez gaz ma liczbe oktanowa w okolicach 100 wiec powinien

> byc bardziej odporny na spalanie stukowe niz PB. a moze moje

> deduckje sa bledne.

> ufff. pzdr

> maciek

> ps. jesli w trakcie jazdy zapala sie check engine to gasze silnik na

> kilka sekund i znow odpalam - blad ginie z deski i silnik

> przyspiesza juz normalnie (chco czasem mam wrazenie, ze tez nie

> ma mocy). takie zapalania i gaszenia sa dosc uciazliwe nie

> wspominajac juz o bezpiczenstwie

hmm.gif bardzo nietypowa usterka? Gaz ma wyższą oktanowść (powyżej 100) więc ze stukami powinno byc lepiej jak na benie. Albo śakiś trefny gaz? hmm.gif Albo za uboga mieszanka - ale czy na ubogiej wzrasta tendencja do spalania detonacyjnego ? Cholera nie pamietam. Silnik słabnie bo ecu opóźnia ci znacznie kąt zapłon aby wyeliminować stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten check engine doprowadza mnie do szalu. a specjalisci elektronicy

> nic tylko by komputery wymieniali

Wymień specjalistów elektroników. :-)

Być może ECU ma gdzieś zaprogramowane parametry graniczne dla noPb98 i jak przy takich parametrach (obciążenie silnika) nie wystąpią stuki (czujnik spalania stukowego nie zadziała) więc ECU stwierdza błąd czujnika i przechodziw tryb awaryjny. Po przekręceniu kluczyka wykasowuje błąd.

A o szczegóły to zapytaj na obd2.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymień specjalistów elektroników. :-)

> Być może ECU ma gdzieś zaprogramowane parametry graniczne dla noPb98

> i jak przy takich parametrach (obciążenie silnika) nie wystąpią

> stuki (czujnik spalania stukowego nie zadziała) więc ECU

> stwierdza błąd czujnika i przechodziw tryb awaryjny. Po

> przekręceniu kluczyka wykasowuje błąd.

> A o szczegóły to zapytaj na obd2.pl.

na pewno nic takiego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.