Skocz do zawartości

trójniki od przelewów [VB] prośba o nr z EPC


skalek

Rekomendowane odpowiedzi

> piękny rysunek

Ma się ten talent plastyczny. rotfl.gif

> przypuszczam, że kolejność odpinania nie ma znaczenia

Nie ma znaczenia, jak wygodniej. ok.gif

> Układ sie zapowietrzy przy wymianie ??

Zdecydowanie - powinno być nawet słychać takie lekkie syczenie schodzącego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma się ten talent plastyczny.

> Nie ma znaczenia, jak wygodniej.

> Zdecydowanie - powinno być nawet słychać takie lekkie syczenie

> schodzącego paliwa.

Odpowietrzałeś kręcąc rozrusznikiem czy inaczej hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> piękny rysunek

> przypuszczam, że kolejność odpinania nie ma znaczenia

> Układ sie zapowietrzy przy wymianie ??

Układ się zapowietrzy. Potrzeba 3szt trójnikow i okolo 1m wezyka przelewowego o sr wewnetrznej 3,2mm. Trojnik w ASO kosztuje okolo 18PLN, a 1m wezyka okolo 100PLN. Ja trojniki kupilem albo u Stachowiaka albo u Krisba po okolo 4PLN (zamienniki ale spoko dzialaja), wezyk okolo 10PLN/m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ się zapowietrzy. Potrzeba 3szt trójnikow i okolo 1m wezyka

> przelewowego o sr wewnetrznej 3,2mm.

Wężyk mam 1,20 mb po 6 zł/mb

> u Stachowiaka albo u Krisba po okolo 4PLN (zamienniki ale spoko

> dzialaja)

zapytam w sklepie motoryzacyjnym może mają grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowietrzałeś kręcąc rozrusznikiem czy inaczej

W sumie różnie. Czasami rozrusznikiem wystraczyło 2x10 sekund. Raz po "wstępnym" odpowietrzeniu (kij wie czy się sam później odpowietrzy, czy zostają jakieś małe bąbelki) byłem na odpowietrzaniu w ASO, a raz też za pomocą kompresora i wpinania w powrót dodatkowego trójnika z wężykiem przezroczystym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krecac rozrusznikiem wykonczysz sterownik pompy wtryskowej. Ja

> odpowietrzalem strzykawka 100ml

Do ostatniego króćca i zassałeś mam rozumieć zlosnik.gif Kluczyk musi być przekręcony czy jest to obojętne ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie różnie. Czasami rozrusznikiem wystraczyło 2x10 sekund. Raz po

> "wstępnym" odpowietrzeniu (kij wie czy się sam później

> odpowietrzy, czy zostają jakieś małe bąbelki) byłem na

> odpowietrzaniu w ASO, a raz też za pomocą kompresora i wpinania

> w powrót dodatkowego trójnika z wężykiem przezroczystym.

Ja sobie wykonałem sprzęt do odpowietrzania z pompki transferowej do paliw, obudowy do domowego filtra wody, zaworka zwrotnego i kilku m wężyka paliwowego. Wpinam się w przewód paliwowy powrotny do zbiornika ( na łączeniu gumowy-sztywny w okolicy turbiny). Jest trochę machania ale w domowych warunkach się sprawdza ok.gif. Próbowałem kompresorem z lodówki ale zjarał się palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sobie wykonałem sprzęt do odpowietrzania z pompki transferowej do

> paliw, obudowy do domowego filtra wody, zaworka zwrotnego i

> kilku m wężyka paliwowego. Wpinam się w przewód paliwowy

> powrotny do zbiornika ( na łączeniu gumowy-sztywny w okolicy

> turbiny). Jest trochę machania ale w domowych warunkach się

> sprawdza . Próbowałem kompresorem z lodówki ale zjarał się

Hm, ale przecież powroty z wtrysków idą bezpośrednio do pompy wtryskowej? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do ostatniego króćca i zassałeś mam rozumieć Kluczyk musi być

> przekręcony czy jest to obojętne ??

W wezyk ktory schodzi juz do pompy wpialem dodatkowy trojnik z kawalkiem wezyka. Na koncu wezyka byla strzykawka i nia ssalem. Gdy strzykawka byla pelna i byla potrzeba jej odpiecia wezyk zaciskalem szczypcami aby nie zasysalo powietrza. Sciagnalem okolo 1,5 do 2l ON az nie bylo widac powietrza. Potem szybkie przepiecie ukladu do stanu tak jak powinno byc, 2x zakrecilem rozrusznikiem i do dzis auto jezdzi jak nalezy. Zaplon mialem wlaczony w czasie odpowietrzania. Temat dosc fajnie jest opisany na VKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm, ale przecież powroty z wtrysków idą bezpośrednio do pompy

> wtryskowej?

No wiem wink.gif

Odpowietrzanie pompka transferowa przez powrot do baku robilem po wymianie uszczelniaczy trawersow wtryskiwaczy. Strzykawka na wezyku przelewowym robilem po wymianie przelewow. Obie metody sie sprawdzily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już są marne jak na nie patrzyłem. A wczoraj przy zapalaniu złapała i

> zgasła pokręciłem na chwilkę i poszło Więc podejrzewam

> przelewy

Wg mnie może się zapowietrzać właśnie na przelewach skoro masz takie objawy.

U siebie miałem nieco inne objawy ale też wymieniłem trójniki i wężyki bo na łączeniu widać było zawilgocenie ON, i tak samo przy wejściu do trawersów. Wężyki z trójników mogłem zdjąć bez większego wysiłku - tak były luźne.

Dodatkowo wymieniłem akumulator na nowy bo stary, oryginalny miał 7lat i już było czuć że pada (poprzedniego dnia ładowany, a na drugi dzień rano problem z rozruchem). Do kompletu w ASO zostało zaktualizowane oprogramowanie sterownika silnika z fabrycznej wersji 0004 do najnowszej 0007 posiadającej poprawkę dla sterownika świec żarowych. Teraz auto pali jak złoto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie może się zapowietrzać właśnie na przelewach skoro masz takie

> objawy.

TAk właśnie podejrzewam i mam nadzieję że to tylko to zlosnik.gif

> Dodatkowo wymieniłem akumulator na nowy

Mój kręci jak wariat. Ile ma nie wiem, bo przyjechał z autem z Niemiec

Ale do póki jest ok nie myślę o jego wymianie skromny.gif

> Do kompletu w ASO zostało

> zaktualizowane oprogramowanie sterownika silnika z fabrycznej

> wersji 0004 do najnowszej 0007 posiadającej poprawkę dla

> sterownika świec żarowych. Teraz auto pali jak złoto

Myślałem o tym ale moja Viki niezależnie od temperatury pali od strzału więc sobie odpuściłem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAk właśnie podejrzewam i mam nadzieję że to tylko to

> Mój kręci jak wariat. Ile ma nie wiem, bo przyjechał z nim z Niemiec

> Ale do póki jest ok nie myślę o jego wymianie

Mój po kilku sek kręcenia zwalniał sick.gif a po podłączeniu pod prostownik po 15min ładowania pokazywało, że jest na full naładowany.

> Myślałem o tym ale moja Viki niezależnie od temperatury pali od

> strzału więc sobie odpuściłem

Hmmm jeśli dobrze pamiętam to do x20dtl nie ma takiej poprawki hmm.gif

U mnie był problem taki, że gdy temp powietrza w nocy oscylowały między 4 a 12stC to rano był problem z rozruchem bo nie załączało się grzanie świec. Gdy było od 3 stC w dół włączało się i auto paliło. Teraz po wgraniu nowego programu nie ma problemu w rozruchem. Są temperatury że lampka grzania świec się nie zapala lub tylko na chwilę mignie ale słychać pod maską załączający się przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem okazało się, że wężyki skamieniały i związały się z metalowym króćcem próba jego ruszenia powodowała, że się ułamywały. Teraz poradźcie jak dokładnie oczyścić te króćce (gniazda) aby wężyki tam mocno siedziały. Co ciekawe tylko jeden zszedł prawidłowo frown.gif

> W wezyk ktory schodzi juz do pompy wpialem dodatkowy trojnik z

> kawalkiem wezyka. Na koncu wezyka byla strzykawka i nia ssalem.

po założeniu i zassaniu strzykawką nie pojawiało się paliwo, a strzykawka wracała do punktu wyjścia po max wyciągnięciu tloka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i problem okazało się, że wężyki skamieniały i związały się z

> metalowym króćcem próba jego ruszenia powodowała, że się

> ułamywały. Teraz poradźcie jak dokładnie oczyścić te króćce

> (gniazda) aby wężyki tam mocno siedziały. Co ciekawe tylko jeden

> zszedł prawidłowo

> po założeniu i zassaniu strzykawką nie pojawiało się paliwo, a

> strzykawka wracała do punktu wyjścia po max wyciągnięciu tloka.

Jakimś zagiętym twardym drucikiem lub szydełkiem wydłubuj resztki. Nie Ty pierwszy któremu tam pozostały resztki.

Poniżej schemat jak u siebie podpinałem układ do odpowietrzania.

Gdy już zassało trochę ON do strzykawki to zaciskałem węzyk przed pkt B szczypcami, odpinałem strzyk i po wylaniu zawartości podłączałem z powrotem, zdejmowałem ścisk wężyka i ssałem ponownie. Tak wyssałem 1,5 do 2l ON. Robiłem na włączonym zapłonie.

Gdy już leciał czysty ON bez powietrza to wyłączyłem zapłon, zacisnąłem wężyk między pkt A a wtryskiwaczem, uciąłem go w pkt A i założyłem na króciec w VP44, 2x zakręciłem rozrusznikiem i silnik zapalił.

283051250-skalek.jpg

edit: wężyk w okolicy pkt A musi mieć odpowiedni zapas długości aby po obcięciu można było go bezproblemowo założyć na pompę

post-19699-14352505144233_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Małymi zagiętymi szczypcami możesz spróbować, ja tak minimalne

> pozostałości wężyka na króćcu ściągałem.

U mnie pozostały praktycznie całe wężyki, większośc wydłubałm reszta dziś jak wrócę z pracy oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I jak prace z przelewami ???

Wymieniłem i odpowietrzyłem podanym przez ciebie sposobem na strzykawkę. Ale łatwo nie było. Stare wężyki scaliły się z metalowymi końcówkami. Ale jakoś dałem rady (choć i tak wszystkiego się wydłubać nie dało oslabiony.gif) i teraz pali aż miło zlosnik.gif

edit

Trójniki tez nowe musiałem kupić oryginały (15 zł/sztuka), bo w kilku sklepach motoryzacyjnych nie mieli crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.