skalek Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Witam Mam prośbę mógłby mi ktoś podać nr trójników od przelewów z EPC ?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Witam > Mam prośbę mógłby mi ktoś podać nr trójników od przelewów z EPC ?? > pozdrawiam 9281478 (8 19 763) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > 9281478 (8 19 763) dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Bo na tej gupiej stronce trzeba podać drugi numer bez spacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Bo na tej gupiej stronce trzeba podać drugi numer bez spacji już wiem kurna drogi 1 szt prawie 17 zeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Ja w maju po 13,66zł kupowałem poza ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Ja w maju po 13,66zł kupowałem poza ASO. Potrzeba 4 szt jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 piękny rysunek przypuszczam, że kolejność odpinania nie ma znaczenia Układ sie zapowietrzy przy wymianie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > piękny rysunek Ma się ten talent plastyczny. > przypuszczam, że kolejność odpinania nie ma znaczenia Nie ma znaczenia, jak wygodniej. > Układ sie zapowietrzy przy wymianie ?? Zdecydowanie - powinno być nawet słychać takie lekkie syczenie schodzącego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Ma się ten talent plastyczny. > Nie ma znaczenia, jak wygodniej. > Zdecydowanie - powinno być nawet słychać takie lekkie syczenie > schodzącego paliwa. Odpowietrzałeś kręcąc rozrusznikiem czy inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > piękny rysunek > przypuszczam, że kolejność odpinania nie ma znaczenia > Układ sie zapowietrzy przy wymianie ?? Układ się zapowietrzy. Potrzeba 3szt trójnikow i okolo 1m wezyka przelewowego o sr wewnetrznej 3,2mm. Trojnik w ASO kosztuje okolo 18PLN, a 1m wezyka okolo 100PLN. Ja trojniki kupilem albo u Stachowiaka albo u Krisba po okolo 4PLN (zamienniki ale spoko dzialaja), wezyk okolo 10PLN/m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Odpowietrzałeś kręcąc rozrusznikiem czy inaczej Krecac rozrusznikiem wykonczysz sterownik pompy wtryskowej. Ja odpowietrzalem strzykawka 100ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Układ się zapowietrzy. Potrzeba 3szt trójnikow i okolo 1m wezyka > przelewowego o sr wewnetrznej 3,2mm. Wężyk mam 1,20 mb po 6 zł/mb > u Stachowiaka albo u Krisba po okolo 4PLN (zamienniki ale spoko > dzialaja) zapytam w sklepie motoryzacyjnym może mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Odpowietrzałeś kręcąc rozrusznikiem czy inaczej W sumie różnie. Czasami rozrusznikiem wystraczyło 2x10 sekund. Raz po "wstępnym" odpowietrzeniu (kij wie czy się sam później odpowietrzy, czy zostają jakieś małe bąbelki) byłem na odpowietrzaniu w ASO, a raz też za pomocą kompresora i wpinania w powrót dodatkowego trójnika z wężykiem przezroczystym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Wężyk mam 1,20 mb po 6 zł/mb Mi się nawet udało kupić po 1PLN/mb > zapytam w sklepie motoryzacyjnym może mają U mnie nie mieli i robili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Krecac rozrusznikiem wykonczysz sterownik pompy wtryskowej. Ja > odpowietrzalem strzykawka 100ml Do ostatniego króćca i zassałeś mam rozumieć Kluczyk musi być przekręcony czy jest to obojętne ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Odpowietrzanie VP44: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > W sumie różnie. Czasami rozrusznikiem wystraczyło 2x10 sekund. Raz po > "wstępnym" odpowietrzeniu (kij wie czy się sam później > odpowietrzy, czy zostają jakieś małe bąbelki) byłem na > odpowietrzaniu w ASO, a raz też za pomocą kompresora i wpinania > w powrót dodatkowego trójnika z wężykiem przezroczystym. Ja sobie wykonałem sprzęt do odpowietrzania z pompki transferowej do paliw, obudowy do domowego filtra wody, zaworka zwrotnego i kilku m wężyka paliwowego. Wpinam się w przewód paliwowy powrotny do zbiornika ( na łączeniu gumowy-sztywny w okolicy turbiny). Jest trochę machania ale w domowych warunkach się sprawdza . Próbowałem kompresorem z lodówki ale zjarał się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Ja sobie wykonałem sprzęt do odpowietrzania z pompki transferowej do > paliw, obudowy do domowego filtra wody, zaworka zwrotnego i > kilku m wężyka paliwowego. Wpinam się w przewód paliwowy > powrotny do zbiornika ( na łączeniu gumowy-sztywny w okolicy > turbiny). Jest trochę machania ale w domowych warunkach się > sprawdza . Próbowałem kompresorem z lodówki ale zjarał się Hm, ale przecież powroty z wtrysków idą bezpośrednio do pompy wtryskowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Do ostatniego króćca i zassałeś mam rozumieć Kluczyk musi być > przekręcony czy jest to obojętne ?? W wezyk ktory schodzi juz do pompy wpialem dodatkowy trojnik z kawalkiem wezyka. Na koncu wezyka byla strzykawka i nia ssalem. Gdy strzykawka byla pelna i byla potrzeba jej odpiecia wezyk zaciskalem szczypcami aby nie zasysalo powietrza. Sciagnalem okolo 1,5 do 2l ON az nie bylo widac powietrza. Potem szybkie przepiecie ukladu do stanu tak jak powinno byc, 2x zakrecilem rozrusznikiem i do dzis auto jezdzi jak nalezy. Zaplon mialem wlaczony w czasie odpowietrzania. Temat dosc fajnie jest opisany na VKP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Hm, ale przecież powroty z wtrysków idą bezpośrednio do pompy > wtryskowej? No wiem Odpowietrzanie pompka transferowa przez powrot do baku robilem po wymianie uszczelniaczy trawersow wtryskiwaczy. Strzykawka na wezyku przelewowym robilem po wymianie przelewow. Obie metody sie sprawdzily. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 A dlaczego chcesz wymieniac ??? Zapowietrza sie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > A dlaczego chcesz wymieniac ??? Zapowietrza sie ??? Już są marne jak na nie patrzyłem. A wczoraj przy zapalaniu złapała i zgasła pokręciłem na chwilkę i poszło Więc podejrzewam przelewy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Już są marne jak na nie patrzyłem. A wczoraj przy zapalaniu złapała i > zgasła pokręciłem na chwilkę i poszło Więc podejrzewam > przelewy Wg mnie może się zapowietrzać właśnie na przelewach skoro masz takie objawy. U siebie miałem nieco inne objawy ale też wymieniłem trójniki i wężyki bo na łączeniu widać było zawilgocenie ON, i tak samo przy wejściu do trawersów. Wężyki z trójników mogłem zdjąć bez większego wysiłku - tak były luźne. Dodatkowo wymieniłem akumulator na nowy bo stary, oryginalny miał 7lat i już było czuć że pada (poprzedniego dnia ładowany, a na drugi dzień rano problem z rozruchem). Do kompletu w ASO zostało zaktualizowane oprogramowanie sterownika silnika z fabrycznej wersji 0004 do najnowszej 0007 posiadającej poprawkę dla sterownika świec żarowych. Teraz auto pali jak złoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Wg mnie może się zapowietrzać właśnie na przelewach skoro masz takie > objawy. TAk właśnie podejrzewam i mam nadzieję że to tylko to > Dodatkowo wymieniłem akumulator na nowy Mój kręci jak wariat. Ile ma nie wiem, bo przyjechał z autem z Niemiec Ale do póki jest ok nie myślę o jego wymianie > Do kompletu w ASO zostało > zaktualizowane oprogramowanie sterownika silnika z fabrycznej > wersji 0004 do najnowszej 0007 posiadającej poprawkę dla > sterownika świec żarowych. Teraz auto pali jak złoto Myślałem o tym ale moja Viki niezależnie od temperatury pali od strzału więc sobie odpuściłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > TAk właśnie podejrzewam i mam nadzieję że to tylko to > Mój kręci jak wariat. Ile ma nie wiem, bo przyjechał z nim z Niemiec > Ale do póki jest ok nie myślę o jego wymianie Mój po kilku sek kręcenia zwalniał a po podłączeniu pod prostownik po 15min ładowania pokazywało, że jest na full naładowany. > Myślałem o tym ale moja Viki niezależnie od temperatury pali od > strzału więc sobie odpuściłem Hmmm jeśli dobrze pamiętam to do x20dtl nie ma takiej poprawki U mnie był problem taki, że gdy temp powietrza w nocy oscylowały między 4 a 12stC to rano był problem z rozruchem bo nie załączało się grzanie świec. Gdy było od 3 stC w dół włączało się i auto paliło. Teraz po wgraniu nowego programu nie ma problemu w rozruchem. Są temperatury że lampka grzania świec się nie zapala lub tylko na chwilę mignie ale słychać pod maską załączający się przekaźnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 No i problem okazało się, że wężyki skamieniały i związały się z metalowym króćcem próba jego ruszenia powodowała, że się ułamywały. Teraz poradźcie jak dokładnie oczyścić te króćce (gniazda) aby wężyki tam mocno siedziały. Co ciekawe tylko jeden zszedł prawidłowo > W wezyk ktory schodzi juz do pompy wpialem dodatkowy trojnik z > kawalkiem wezyka. Na koncu wezyka byla strzykawka i nia ssalem. po założeniu i zassaniu strzykawką nie pojawiało się paliwo, a strzykawka wracała do punktu wyjścia po max wyciągnięciu tloka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Małymi zagiętymi szczypcami możesz spróbować, ja tak minimalne pozostałości wężyka na króćcu ściągałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > No i problem okazało się, że wężyki skamieniały i związały się z > metalowym króćcem próba jego ruszenia powodowała, że się > ułamywały. Teraz poradźcie jak dokładnie oczyścić te króćce > (gniazda) aby wężyki tam mocno siedziały. Co ciekawe tylko jeden > zszedł prawidłowo > po założeniu i zassaniu strzykawką nie pojawiało się paliwo, a > strzykawka wracała do punktu wyjścia po max wyciągnięciu tloka. Jakimś zagiętym twardym drucikiem lub szydełkiem wydłubuj resztki. Nie Ty pierwszy któremu tam pozostały resztki. Poniżej schemat jak u siebie podpinałem układ do odpowietrzania. Gdy już zassało trochę ON do strzykawki to zaciskałem węzyk przed pkt B szczypcami, odpinałem strzyk i po wylaniu zawartości podłączałem z powrotem, zdejmowałem ścisk wężyka i ssałem ponownie. Tak wyssałem 1,5 do 2l ON. Robiłem na włączonym zapłonie. Gdy już leciał czysty ON bez powietrza to wyłączyłem zapłon, zacisnąłem wężyk między pkt A a wtryskiwaczem, uciąłem go w pkt A i założyłem na króciec w VP44, 2x zakręciłem rozrusznikiem i silnik zapalił. edit: wężyk w okolicy pkt A musi mieć odpowiedni zapas długości aby po obcięciu można było go bezproblemowo założyć na pompę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Małymi zagiętymi szczypcami możesz spróbować, ja tak minimalne > pozostałości wężyka na króćcu ściągałem. U mnie pozostały praktycznie całe wężyki, większośc wydłubałm reszta dziś jak wrócę z pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Jakimś zagiętym twardym drucikiem lub szydełkiem wydłubuj resztki. małym śrubokręcikiem walczyłem, ale mozolnie to idzie > Poniżej schemat jak u siebie podpinałem układ do odpowietrzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 I jak prace z przelewami ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 > I jak prace z przelewami ??? Wymieniłem i odpowietrzyłem podanym przez ciebie sposobem na strzykawkę. Ale łatwo nie było. Stare wężyki scaliły się z metalowymi końcówkami. Ale jakoś dałem rady (choć i tak wszystkiego się wydłubać nie dało ) i teraz pali aż miło edit Trójniki tez nowe musiałem kupić oryginały (15 zł/sztuka), bo w kilku sklepach motoryzacyjnych nie mieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.