aureljusz Napisano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 Witam, Po 3 latach naszlo mnie na zamontowanie w samochodzie nowego systemu (radio: Clarion fz409e, wzmacniacz APX4241e, glosniki system Carpower Neoset165, subwoofer CHWILOWY Carpower ) Wzmacniacz: kable 10mm2, plus i minus podpiety bezposrednio do akumulatora, dlugosc zasilajacych 2 metry (akumulator i wzmacniacz sa pod siedzeniami - aku / pasazer a wzmacniacz / kierowca). Radio zasilanie klasyczne z kostki ISO. Kable glosnikowe ze wzmacniacza do zwrotnicy i ze zwrotnicy do midbasow 4mm2, kable ze zwrotnicy do tweeterow 1,5mm2. Subwoofer podpiety na 2 ohm: kanaly "tylne" lewy i prawy podlaczone jednoczesnie do glosnika - glosnik ma osobne styki (+ i -) na kazdy z kanalow (http://carpower.pl/index.php?id=2〈=pl&id_cat=17&id_item=43) [ subwoofer jest pozostaloscia ze starego systemu i bedzie zmieniony na inny, lepszy glosnik] Problemy sa nastepujace (testy przeprowadzane na wlaczonym i wylaczonym silniku - z tym, ze na wylaczonym silniku protection zapalalo sie szybciej): 1. Poglaszajac radio do 19-20 zapala sie protection oraz zapada cisza. Stawialem na zwarcie gdzies na kablach glosnikowych ale to raczej wykluczam. 2. W czasie grania zwiekszanie poziomu gain - nie do max, ale blisko max powoduje rowniez zapalanie sie protection. 3. Subwoofer gra pelnym pasmem (!!!) - pomimo, ze w radiu jest ustawiony LPF 60 hz oraz na wzmacniaczu tak samo. Wyjscia RCA z radia (na SUB) zgodnie z instrukcja. 4. Subwoofer gra pomimo odlaczenia kabli RCA, ktorymi powinien isc sygnal niskich tonow (wzmacniacz podlaczony tylko na frontowych RCA!!!). RCA podpinalem zgodnie z instrukcja do radia. Niebieskie RCA z radia = Subwoofer, Szare RCA z radia = Frontowe 5. Podczas odtwarzania utworow z mocnymi basami, przygasaja swiatla drogowe (np. w momencie uderzenia bebna) 6. Ogolnie moc dzwieku via wzmacniacz jest o wiele gorsza niz podlaczajac radio bezposrednio do glosnikow... 7. Przekrecam kluczyk, zapala sie radio / wzmacniacz, odpalam auto - w glosnikach slychac "strzal" (pykniecie w glosnikach). Jezeli wlaczam samochod przy wylaczonym radiu, a nastepnie wlaczam radio (na zapalonym silniku) - nie slychac tego strzalu. Co moze byc problemem: 1. Za cienkie pradowe? 2. Zwarcie na instalacji okablowania? 3. Za slaby alternator (Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD)? 4. Inne...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aureljusz Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Przepraszam Nexus6 za popsuta sobote i dziekuje za poswiecony czas. Przyczyny mozliwe gora cy: 1. Za slaby wzmacniacz w stosunku do potrzeb systemu przedniego (Neoset 165 jest 3 ohm) 2. Za slabe kable zasilajace (20mm2 moze rozwiazac problem) 3. Instalacja elektryczna w samochodzie (np. alternator) Radio podlaczone bezposrednio pod zwrotnice (z kostki ISO) gra i buczy az milo - z o wiele wieksza moca, niz dzwiek ktory wydobywal sie via wzmacniacz. Trzeba poszukac klocka, ktory pociagnie te 3 Ohm.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > Przepraszam Nexus6 za popsuta sobote i dziekuje za poswiecony czas. > Przyczyny mozliwe gora cy: > 1. Za slaby wzmacniacz w stosunku do potrzeb systemu przedniego > (Neoset 165 jest 3 ohm) > 2. Za slabe kable zasilajace (20mm2 moze rozwiazac problem) > 3. Instalacja elektryczna w samochodzie (np. alternator) > Radio podlaczone bezposrednio pod zwrotnice (z kostki ISO) gra i > buczy az milo - z o wiele wieksza moca, niz dzwiek ktory > wydobywal sie via wzmacniacz. Trzeba poszukac klocka, ktory > pociagnie te 3 Ohm.... > Pozdrawiam Praktycznie każdy wzmacniacz 2-kanałowy z możliwością mostkowania będzie sobie radzić, po prostu musi pracować stabilnie w 2 ohm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romb1 Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 kable masz za cienkie do wzmaka to jest powodem przygasania świateł i prawdopodobnie uruchamiania zabezpieczenia pieca co do reszty to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.