Skocz do zawartości

Problemow z systemem kilka...


aureljusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po 3 latach naszlo mnie na zamontowanie w samochodzie nowego systemu (radio: Clarion fz409e, wzmacniacz APX4241e, glosniki system Carpower Neoset165, subwoofer CHWILOWY Carpower )

Wzmacniacz: kable 10mm2, plus i minus podpiety bezposrednio do akumulatora, dlugosc zasilajacych 2 metry (akumulator i wzmacniacz sa pod siedzeniami - aku / pasazer a wzmacniacz / kierowca).

Radio zasilanie klasyczne z kostki ISO.

Kable glosnikowe ze wzmacniacza do zwrotnicy i ze zwrotnicy do midbasow 4mm2, kable ze zwrotnicy do tweeterow 1,5mm2.

Subwoofer podpiety na 2 ohm: kanaly "tylne" lewy i prawy podlaczone jednoczesnie do glosnika - glosnik ma osobne styki (+ i -) na kazdy z kanalow (http://carpower.pl/index.php?id=2〈=pl&id_cat=17&id_item=43) [ subwoofer jest pozostaloscia ze starego systemu i bedzie zmieniony na inny, lepszy glosnik]

Problemy sa nastepujace (testy przeprowadzane na wlaczonym i wylaczonym silniku - z tym, ze na wylaczonym silniku protection zapalalo sie szybciej):

1. Poglaszajac radio do 19-20 zapala sie protection oraz zapada cisza. Stawialem na zwarcie gdzies na kablach glosnikowych ale to raczej wykluczam.

2. W czasie grania zwiekszanie poziomu gain - nie do max, ale blisko max powoduje rowniez zapalanie sie protection.

3. Subwoofer gra pelnym pasmem (!!!) - pomimo, ze w radiu jest ustawiony LPF 60 hz oraz na wzmacniaczu tak samo. Wyjscia RCA z radia (na SUB) zgodnie z instrukcja.

4. Subwoofer gra pomimo odlaczenia kabli RCA, ktorymi powinien isc sygnal niskich tonow (wzmacniacz podlaczony tylko na frontowych RCA!!!). RCA podpinalem zgodnie z instrukcja do radia.

Niebieskie RCA z radia = Subwoofer, Szare RCA z radia = Frontowe

5. Podczas odtwarzania utworow z mocnymi basami, przygasaja swiatla drogowe (np. w momencie uderzenia bebna)

6. Ogolnie moc dzwieku via wzmacniacz jest o wiele gorsza niz podlaczajac radio bezposrednio do glosnikow...

7. Przekrecam kluczyk, zapala sie radio / wzmacniacz, odpalam auto - w glosnikach slychac "strzal" (pykniecie w glosnikach). Jezeli wlaczam samochod przy wylaczonym radiu, a nastepnie wlaczam radio (na zapalonym silniku) - nie slychac tego strzalu.

Co moze byc problemem:

1. Za cienkie pradowe?

2. Zwarcie na instalacji okablowania?

3. Za slaby alternator (Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD)?

4. Inne...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Nexus6 za popsuta sobote i dziekuje za poswiecony czas.

Przyczyny mozliwe gora cy:

1. Za slaby wzmacniacz w stosunku do potrzeb systemu przedniego (Neoset 165 jest 3 ohm)

2. Za slabe kable zasilajace (20mm2 moze rozwiazac problem)

3. Instalacja elektryczna w samochodzie (np. alternator)

Radio podlaczone bezposrednio pod zwrotnice (z kostki ISO) gra i buczy az milo - z o wiele wieksza moca, niz dzwiek ktory wydobywal sie via wzmacniacz. Trzeba poszukac klocka, ktory pociagnie te 3 Ohm....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam Nexus6 za popsuta sobote i dziekuje za poswiecony czas.

> Przyczyny mozliwe gora cy:

> 1. Za slaby wzmacniacz w stosunku do potrzeb systemu przedniego

> (Neoset 165 jest 3 ohm)

> 2. Za slabe kable zasilajace (20mm2 moze rozwiazac problem)

> 3. Instalacja elektryczna w samochodzie (np. alternator)

> Radio podlaczone bezposrednio pod zwrotnice (z kostki ISO) gra i

> buczy az milo - z o wiele wieksza moca, niz dzwiek ktory

> wydobywal sie via wzmacniacz. Trzeba poszukac klocka, ktory

> pociagnie te 3 Ohm....

> Pozdrawiam

Praktycznie każdy wzmacniacz 2-kanałowy z możliwością mostkowania będzie sobie radzić, po prostu musi pracować stabilnie w 2 ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.