Skocz do zawartości

Kilka pytań technicznych.


rafik55

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie to pytania trochę "kosmetyczne", ale chciałbym z tym zrobić.

Na pierwszy rzut - jak zdemontować przedni kokpit. Po co? Bo od pewnego czasu przy przekręcaniu nawiewów przestają mi działać podświetlania (te 2 małe żaróweczki). Jak klepnę z boku to zaświecają się spowrotem. Nie mam pojęcia co jest nie tak, ale wydaje mi się że żeby dobrać się do tego muszę właśnie zdemontować kokpit.

Pytanie Nr 2: Od pewnego czasu, jak samochód jest zimny, podczas odpalania, kręcę go i kręcę (tak dzieje się raz na powiedzmy 10 odpaleń) i wreszcie odpala ale obroty przez moment są strasznie małe, dopiero po jakichś 2 sec jest ok. Później przez pewien czas da się odczuć lekkie szarpanie. Dodatkowo na biegu jałowym, wciskając gaz dość mocno, jakby dławi go, przez co opóźnienie jest jakieś 3 sec przy wchodzeniu na obroty. Puszczając gaz, silnik schodzi z obrotów, ale przy dolnej wartości można usłyszeć charakterystyczne falowanie obrotów. Czy to tak ma być w wersjach 1.1 ? Niepokoi mnie to trochę..

Myślałem że może przez filtr paliwa, ale takiego czegoś nie ma (wg. instrukcji) w tym aucie. Również zachodzę w głowę co to może być - komputer żadnych błędów nie wykazuje więc i nie ma co kasować.

Pomocy? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie to pytania trochę "kosmetyczne", ale chciałbym z tym zrobić.

> Na pierwszy rzut - jak zdemontować przedni kokpit. Po co? Bo od pewnego czasu przy przekręcaniu

> nawiewów przestają mi działać podświetlania (te 2 małe żaróweczki). Jak klepnę z boku to

> zaświecają się spowrotem. Nie mam pojęcia co jest nie tak, ale wydaje mi się że żeby dobrać

> się do tego muszę właśnie zdemontować kokpit.

Nie trzeba demontować kokpitu. Palcyma chwytasz pokrętła i ciągniesz z wyczuciem do siebie. Wymieniasz żaróweczki, wciskasz z powrotem i po sprawie.

> Pytanie Nr 2: Od pewnego czasu, jak samochód jest zimny, podczas odpalania, kręcę go i kręcę (tak

> dzieje się raz na powiedzmy 10 odpaleń) i wreszcie odpala ale obroty przez moment są strasznie

> małe, dopiero po jakichś 2 sec jest ok. Później przez pewien czas da się odczuć lekkie

> szarpanie. Dodatkowo na biegu jałowym, wciskając gaz dość mocno, jakby dławi go, przez co

> opóźnienie jest jakieś 3 sec przy wchodzeniu na obroty. Puszczając gaz, silnik schodzi z

> obrotów, ale przy dolnej wartości można usłyszeć charakterystyczne falowanie obrotów. Czy to

> tak ma być w wersjach 1.1 ? Niepokoi mnie to trochę..

> Myślałem że może przez filtr paliwa, ale takiego czegoś nie ma (wg. instrukcji) w tym aucie.

> Również zachodzę w głowę co to może być - komputer żadnych błędów nie wykazuje więc i nie ma

> co kasować.

> Pomocy?

Silnik krokowy, przepustnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeba demontować kokpitu. Palcyma chwytasz pokrętła i ciągniesz z wyczuciem do siebie.

> Wymieniasz żaróweczki, wciskasz z powrotem i po sprawie.

No wlasnie ze nie. Tyle to ja wiem. Gołe żaróweczki już mam posiadam, tylko że nie zmienia to niczego - ruszając je delikatnie palcem przestają świecić. Możliwe ze coś jest nie tak z tymi "miejscami" gdzie się wtyka je

> Silnik krokowy, przepustnica?

przepustnica jest elektroniczna z tego co wiem, silnik krokowy to całkiem możliwe. Cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie to pytania trochę "kosmetyczne", ale chciałbym z tym zrobić.

> Na pierwszy rzut - jak zdemontować przedni kokpit. Po co? Bo od pewnego czasu przy przekręcaniu

> nawiewów przestają mi działać podświetlania (te 2 małe żaróweczki). Jak klepnę z boku to

> zaświecają się spowrotem. Nie mam pojęcia co jest nie tak, ale wydaje mi się że żeby dobrać

> się do tego muszę właśnie zdemontować kokpit.

zbedna robota - zdejmij pokretla wymin zarowki i po klopocie

> Pytanie Nr 2: Od pewnego czasu, jak samochód jest zimny, podczas odpalania, kręcę go i kręcę (tak

> dzieje się raz na powiedzmy 10 odpaleń) i wreszcie odpala ale obroty przez moment są strasznie

> małe, dopiero po jakichś 2 sec jest ok. Później przez pewien czas da się odczuć lekkie

> szarpanie. Dodatkowo na biegu jałowym, wciskając gaz dość mocno, jakby dławi go, przez co

> opóźnienie jest jakieś 3 sec przy wchodzeniu na obroty. Puszczając gaz, silnik schodzi z

> obrotów, ale przy dolnej wartości można usłyszeć charakterystyczne falowanie obrotów. Czy to

> tak ma być w wersjach 1.1 ? Niepokoi mnie to trochę..

> Myślałem że może przez filtr paliwa, ale takiego czegoś nie ma (wg. instrukcji) w tym aucie.

> Również zachodzę w głowę co to może być - komputer żadnych błędów nie wykazuje więc i nie ma

> co kasować.

> Pomocy?

swiece, przewody WN, krokowy, filtr powietrza, brudna przepustnica... tyle mi do glowy przychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie ze nie. Tyle to ja wiem. Gołe żaróweczki już mam posiadam, tylko że nie zmienia to

> niczego - ruszając je delikatnie palcem przestają świecić. Możliwe ze coś jest nie tak z tymi

> "miejscami" gdzie się wtyka je

> przepustnica jest elektroniczna z tego co wiem, silnik krokowy to całkiem możliwe. Cena?

masz 1,1 czy 1,2?

widze w sigu ze 1,1 wiec wiecej niz pewne ze nie masz "elektronicznej przepustnicy"

co do zaroweczek od spodu moze siegnij i sprawdz czy jakas wtyczka sie nie obluzowala a nie chcesz rozlozyc pol samochodu najpierw wink.gif

a zanim to zrobisz to zerknij czy te druciki na zaroweczkach nie masz przypadkiem gdzies dziwnie na boku i przez to styk jest na slowo honoru w opraweczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz 1,1 czy 1,2?

> widze w sigu ze 1,1 wiec wiecej niz pewne ze nie masz "elektronicznej przepustnicy"

Wymienione sa swiece, rozrzad, olej, filtr oleju, filtr powietrza.

> co do zaroweczek od spodu moze siegnij i sprawdz czy jakas wtyczka sie nie obluzowala a nie chcesz

> rozlozyc pol samochodu najpierw

od spodu tzn ktoredy? Probowalem wpychac reke tu i ówdzie ale niestety nie moge znaleść "podejscia".

> a zanim to zrobisz to zerknij czy te druciki na zaroweczkach nie masz przypadkiem gdzies dziwnie na

> boku i przez to styk jest na slowo honoru w opraweczce

zaroweczki sa ok. Wydaje mi sie, ze albo oprawki, albo jakies kostki ktore doprowadzaja tam zasilanie. Nadal nie wiem jak sie tam dostac zeby zobaczyc co jest za tym bialym plastikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podciągnij za każde pokrętło a następnie te plastiki na których są piktogramy i masz żaróweczki na

> wierzchu- koszt ok 70 gr /szt- było setki razy- szukajka się kłania

ajj nie wyszukiwarka sie klania tylko trzeba umiec czytac:

"zaroweczki sa ok. Wydaje mi sie, ze albo oprawki, albo jakies kostki ktore doprowadzaja tam zasilanie. Nadal nie wiem jak sie tam dostac zeby zobaczyc co jest za tym bialym plastikiem. "

Skoro napisalem ze zaroweczki sa ok, tzn ze dostalem sie do nich i sprawdzilem je. Napisalem tez ze nie wiem jak się dostać do miejsca za biały plastik, co sugeruje, ze już widzę co jest pod tymi pokrętłami.

Dla przypomnienia; widzę już zdemontowaną część paneli, czyli bialy plastik + zaroweczki + oprawki.

Pytanie - co dalej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.